Ässät mediassa

  • 2 314 225
  • 9 608

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tuon Dixon-hömpän suodattaa, niin Sihvonen varsinkin on ihan hyvin perillä Ässien kaudesta. Monta peliä on kääntynyt niukasti vastustajalle tällä kaudella, vaikka Pata on luonut enemmän maalipaikkoja. Tällaiset tappiot on aika lailla valmennuksen vaikutusalueen ulkopuolella. Raantakin hävisi pelejä virkaveljilleen alkukaudesta, mutta on parantanut kuin sika juoksuaan.
 

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olihan se jo ihme ettei mikään media ennen tätä ollut sen enempää ottanut kantaa siihen että parantuneet otteet kaukalossa ajoittuivat samalle hetkelle Dixonin lähdön kanssa. Turha alkukauden koomailuista on kuitenkaan Dixonia syyttää, vaan eiköhän kyse ole lähinnä siitä että muu joukkue käpertyi liiaksi tähtipelaajan selän taakse ja kun ei yksi mies pysty aina pelejä voittamaan niin tulos oli nähdyn kaltainen. Vaikea on uskoa että pelin toimimattomuus olisi johtunut mitenkään siitä että Dixon olisi ollut U-lehden arvioiden mukainen joukkueen syöpä, kun huhujen mukaan ainakin ketjukaveri-Savinaisen kanssa olivat hyvää pataa ja pelasivat mielellään yhdessä. Ja eihän se alkukauden peli mitenkään hirveän näköistä ollut, vaan otteluita pääsääntöisesti hallittiin, olkoonkin että maalin tappioiksi ne lopulta usein päättyivät. Vasta siinä vuodenvaihteen molemmin puolin peli meni oikeasti kuraksi, mutta miten nyt voisi olla mahdollista että yksi mies joka pelaa joukkueessa toista kautta putkeen, yhtäkkiä saastuttaisi pukukopin ilmapiirin. Eiköhän tässä ole enemmänkin kyse siitä että joukkueen sisällä havahduttiin vallitsevaan tilanteeseen ja yhdessä sovittiin että nyt lyödään kaikki likoon, ja tuo Dixonin myynti on enemmänkin vaan avannut muun pelaajiston silmät siihen että nyt on pakko tsempata, enää ei voida piiloutua tähtipelaajan seläntaakse.

Mitään faktaa asiasta ei siis minulla ole, mutta en usko että Esko Seppäsellä sitä myöskään on. Ennemminkin veikkaan että uutisen motiivina on se että jostain ne klikkaukset täytyy saada hankittua. Tällä tiedolla otaksun että urheilumaailman seiskan "kohuanalyysi" on sitä itseään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos tuon Dixon-hömpän suodattaa, niin Sihvonen varsinkin on ihan hyvin perillä Ässien kaudesta.

Juuri näin, asiaa oli paljon, ja nimitystä "joukkueen syöpä" ei itse asiassa käyttänyt Sihvonen vaan Seppänen. Vähän yliampuvaa tietysti otsikoida pätkä tuolla tavalla, toisaalta kaupankäynnistä U-studiossa on (myös) kysymys.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Jos korvaa sanan "syöpä" sanoilla "tietynlainen taakka" niin ollaan asian ytimessä. Dixon pelasi alivoimaa ja ylivoimaa, vaikkei varsinkaan ylivoimalla ollut omimmillaan. Ja minuuttien lisääntyessä suoritustaso tasaviisikoin laski.

Siitäkin huolimatta kaikki tämä, että Dixon oli joukkuepelaaja isolla alkukirjaimella. Esitin asian imperfektissä, koska siitä joukkuepelaamisesta ei jäällä näkynyt merkkejä enää marraskuun jälkeen. Eipä toisaalta juuri muultakaan joukkueelta poislukien pari raskaan työn raatajaa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Juuri näin, asiaa oli paljon, ja nimitystä "joukkueen syöpä" ei itse asiassa käyttänyt Sihvonen vaan Seppänen. Vähän yliampuvaa tietysti otsikoida pätkä tuolla tavalla, toisaalta kaupankäynnistä U-studiossa on (myös) kysymys.

Nimenomaan kaupankäynnistä ja klikkauksista on kysymys. Asiasisältö oli aika osuva, analyysit olivat hyviä. En tosin osta sitä, että Dixon ei olisi ollut joukkuepelaaja, mutta sopeutumisessa rooliinsa puolustustehtävissä oli ehkä pieni ajatuksen tynkä. Tosin jos kahden kauden saldo tilastoissa on +19 ja +10, siis äkkiä laskettuna yhteensä +29, ei siinäkään hommassa kaikki mennyt päin seiniä. Kun vielä huomaa sen, että ennen tämän kauden lamaa sentään joskus tehtiin maaleja myös yv:llä, kaikki Dixonin ketjun osumat eivät todellakaan syntyneet 5 vs. 5 -pelissä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Viime kaudella läsnä ollut fyysisyys Dixonin otteista tänä vuonna puuttui, kenties sen takia, että joutui säästelemään tuota puolta jaksaakseen pelatut minuutit. Niin tai näin, Dixonista ei ollut joukkueelle samaa hyötyä tällä kaudella kuin viime kaudella. Itse en tosin allekirjoita väitettä, että se olisi johtunut täysin Dixonista itsestään.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Viime kaudella läsnä ollut fyysisyys Dixonin otteista tänä vuonna puuttui, kenties sen takia, että joutui säästelemään tuota puolta jaksaakseen pelatut minuutit. Niin tai näin, Dixonista ei ollut joukkueelle samaa hyötyä tällä kaudella kuin viime kaudella. Itse en tosin allekirjoita väitettä, että se olisi johtunut täysin Dixonista itsestään.

Minä väitän että se johtui pääosin Kiven tietynlaisesta pelkuruudesta.
Eli Dixonia ja Joensuuta peluutettiin enemmän kuin olisi ollut järkevää ja ennen kaikkea paljon pidempiä vaihtoja kuin mihin olisi ollut tarvetta, koska ei ollut uskallusta antaa vastuuta etukäteen heikommille jannuille.

Nyt kun kuorma jakautuu hieman tasaisemmin ja vaihdot pysyvät lyhyempinä, on koko joukkueen suorittaminen noussut uudelle tasolle.

Vaihtojen pituus on nähdäkseni avainsana tässä ja itseasiassa se syy, jonka takia Dixonin joukkuepelaamisen tasoa voisi hieman jopa kritisoida.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Minä väitän että se johtui pääosin Kiven tietynlaisesta pelkuruudesta.
Eli Dixonia ja Joensuuta peluutettiin enemmän kuin olisi ollut järkevää ja ennen kaikkea paljon pidempiä vaihtoja kuin mihin olisi ollut tarvetta, koska ei ollut uskallusta antaa vastuuta etukäteen heikommille jannuille.

Nyt kun kuorma jakautuu hieman tasaisemmin ja vaihdot pysyvät lyhyempinä, on koko joukkueen suorittaminen noussut uudelle tasolle.

Vaihtojen pituus on nähdäkseni avainsana tässä ja itseasiassa se syy, jonka takia Dixonin joukkuepelaamisen tasoa voisi hieman jopa kritisoida.

Järkevämpi peluutus on todellakin suuri syy parantuneeseen peli-ilmeeseen. Lyhyempien vaihtojen kautta ollaan saatu liike ihan toiseen potenssiin. Raannan varmat otteet ja joukkueen hyvä terveystilanne ovat edesauttaneet menestystä. Lisäksi ollaan luovuttu liian pitkälle viedystä kiekkokontrollista, kiekkoa heitetään nyt päätyynkin ja sitä kautta päästään karvaamaan ylhäältä. Dixonia en minäkään missään nimessä syyttäisi heikosta jaksosta, hänelle vaan annettiin aivan liian suuri rooli, jolloin joukkuepeli kärsi.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Minä väitän että se johtui pääosin Kiven tietynlaisesta pelkuruudesta.

Kivikin on vain ihminen. Sitä vetäytyy helposti siihen varmaan ratkaisuun kun ei kulje. Jos edes puolet näistä paljon puhutuista maalin tappioista olisi käännetty voitoiksi, olisi Kivikin varmasti kyennyt rennompaan peluutukseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kivikin on vain ihminen. Sitä vetäytyy helposti siihen varmaan ratkaisuun kun ei kulje. Jos edes puolet näistä paljon puhutuista maalin tappioista olisi käännetty voitoiksi, olisi Kivikin varmasti kyennyt rennompaan peluutukseen.

Viime kaudella pisteitä kertyi ihan mukavaan tahtiin pitkin kautta, mutta niin vain Zaboa ja kumppaneita ylipeluutettiin ihan samaan tapaan, kuin Dixonia tällä kaudella.

Tuossa on minun mielestäni Karrilla hieman opeteltavaa (YV:n ohella).
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Rasittavaa, peli loppunut about 2,5 h sitten ja vieläkään ei mainintaa Ilta-Sanomien sivuilla asiasta. No joo ei ollut mitenkään jännä/kiinnostava peli mutta olisihan se suht korrektia valtakunnan median huomioida 8 ottelun voittoputki. Iltalehdessa sentään ihan asiallinen kirjoitus ja kohtuullisella vauhdillakin.
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rasittavaa, peli loppunut about 2,5 h sitten ja vieläkään ei mainintaa Ilta-Sanomien sivuilla asiasta. No joo ei ollut mitenkään jännä/kiinnostava peli mutta olisihan se suht korrektia valtakunnan median huomioida 8 ottelun voittoputki. Iltalehdessa sentään ihan asiallinen kirjoitus ja kohtuullisella vauhdillakin.

Ehkä paree, ettei kirjoitakkaan. Vaikka me porissa asutaankin, niin lehdet tulee tännekin. Kirjoittelee vaik sitten vasta, kun kannu nostetaan kohti isonmäen kattoa.... Hymiö, hymiö....
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Onko tuosta Ilves-matsista olemassa maalikooste jossain päin nettiä? Nelonenpro:lla, aamulehdellä ja Ilveksen omilla sivuilla ei ole mitään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Onko tuosta Ilves-matsista olemassa maalikooste jossain päin nettiä? Nelonenpro:lla, aamulehdellä ja Ilveksen omilla sivuilla ei ole mitään.

Iltalehden nettisivuilla on, siellä IL-tv:n puolella

Ja sitten jotain aivan muuta: tuubista löytyy nyt kokonaisuudessaan viime syksyinen Porin Ässien roast -ilta Rakastajat Teatterilla. Olkaapa hyvät:

Porin Ässät roast

Aika paljonhan tässä koomikot vittuilevat toinen toisilleen kuten roastin perinteisiin kuuluu, Ässät on hetkittäin aivan sivuroolissa, mutta ihan katsomisen arvoinen yhtä kaikki. Ääni häviää noin kolmeksi minuutiksi yhdessä vaiheessa, mutta ei anneta sen häiritä..
 

passenger

Jäsen
Iltalehden nettisivuilla on, siellä IL-tv:n puolella

Ja sitten jotain aivan muuta: tuubista löytyy nyt kokonaisuudessaan viime syksyinen Porin Ässien roast -ilta Rakastajat Teatterilla. Olkaapa hyvät:

Porin Ässät roast

Aika paljonhan tässä koomikot vittuilevat toinen toisilleen kuten roastin perinteisiin kuuluu, Ässät on hetkittäin aivan sivuroolissa, mutta ihan katsomisen arvoinen yhtä kaikki. Ääni häviää noin kolmeksi minuutiksi yhdessä vaiheessa, mutta ei anneta sen häiritä..

Mielipiteitä on monia, itse en ole tainnut tuntia elämästäni pahemmin tuhlata kuin tämän katsomalla, aivan hirveää paskaa koko setti. En suosittele katsomaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsoin siihen saakka, kun ääni meni. Hieman kyllä naurahdin kirjanpito -läpälle, Vellu-vitseistä olisi voinut saada varmaan vähän parempiakin. Sitä Kreikka-vertausta osasi jotenkin odottaa etukäteen sen jutun edetessä.
 

Supra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässillä uudet, todella hienot kotisivut lukuunottamatta isoa emämunausta; noi saatanan terminaattorisilmät. Ei voi kun kysyä että mitä vittua nyt taas.
Jokainen voi käydä itse tuomitsemassa, itse annan arvosanaksi 4.5/5, maistuu salami.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...itse annan arvosanaksi 4.5/5, maistuu salami.

Annan samat, todella hienot sivut.

Itse diggaan tuosta yksityiskohdasta, että sarjataulukko ja joukkueen sisäinen pistepörssi ovat tuolla tavalla hyvin vierekkäin ja helposti "tarkastettavissa", jos tarvetta tulee :)
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässillä uudet, todella hienot kotisivut lukuunottamatta isoa emämunausta; noi saatanan terminaattorisilmät. Ei voi kun kysyä että mitä vittua nyt taas.
Jokainen voi käydä itse tuomitsemassa, itse annan arvosanaksi 4.5/5, maistuu salami.

Piti kalenterista tarkistaa, mutta kyllä aprillipäivään on vielä aikaa. Äkkiä nyt ne terminaattorisilmät sieltä pois, ennen kuin kukaan näkee! Pian ollaan taas yleisen pilkan ja vitsin aiheena... hohoijaa. Kuka tälläsille rimanalituksille antaa siunauksen? Muuten ihan ok.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Adblock hajottaa noi sivut aika tehokkaasti. Kun avasin ekaa kerta adblock päällä, näytti sivut joltain tarhalapsen tekeleeltä. Kun päästi mainokset irti niin näyttää paremmalta. Vähän on vielä siis tekemistä. Tausta vähän sekottaa kun siellä on joku kuva missä on punasta ja otsikot myös punasella tossa uutisalueella. Lisäksi nuo edelliset ja tulevat ottelut ottavat vähän itseensä tuosta taustakuvasta. Sivun alalaidan uutiset SK:lta ja Radio Porilta voisivat olla vähän tyylikkäämmät, vaikka harmaalle pohjalle. Pois tuo valkoinen pohja.

Ja mitkä terminaattorisilmät? Onko ne vedetty jo pois vai missä nämä Arskan silmät sijaitsevat?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja mitkä terminaattorisilmät? Onko ne vedetty jos pois vai missä nämä Arskan silmät sijaitsevat?

Mäkään en onnistunut bongaamaan näitä..
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mäkään en onnistunut bongaamaan näitä..

Sivujen suunnittelijan omilla sivuilla on kuva Ässien sivusta:

Pasi Suonpää - Graafinen Suunnittelija

Vellulla tosiaan terminaattorisilmä :D

Lisäksi puuttuu sivun ylälaidasta patalogo joka veisi etusivulle takaisin. Ärsyttävää kun pitää tuota pientä "etusivu" linkkiä napauttaa, tottunut aina vaan klikkaamaan patalogoa yläreunasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös