Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Ottaen huomioon millainen tavaroiden jäälle heittelyn kulttuuri Isomäessä on aikanaan ollut ei minusta ole lainkaan yllättävää että turvatoimet ovat tarkat.
Turvallisuus on tärkeä asia. Sm-liiga ottelut ovat massatapahtumia ja niiden turvallisuus on vakava asia. Itsellä ei ole pyssyä, puukkoa tai viinapulloa mukana, kun menen katsomaan peliä ja toivon, ettei muillakaan olisi. Itseä huvittaa tämä Isomäen oma Bruce Lee, joka kiertää hallia ja koittaa tappaa jokaisen vastaantulijan katseellaan.Toki turvallisuus on tärkeä asia, mutta ehkä vähän voisi relata.
Se on hyvä että jotkut jaksaa hymyillä, minä en. Kyllä mulla ymmärrystä riittää pe-la pelien tarkastuksille, muttei muuten. Ihan näistä tarkastuksista johtuen meikäläisen kausari jää uusimatta ja keskityn tulevaisuudessa yksittäisiin viikonloppupeleihin.Kyllähän se tarkastelu pistää kieltämättä aina vähän hymyilyttämään.
Se on hyvä että jotkut jaksaa hymyillä, minä en. Kyllä mulla ymmärrystä riittää pe-la pelien tarkastuksille, muttei muuten. Ihan näistä tarkastuksista johtuen meikäläisen kausari jää uusimatta ja keskityn tulevaisuudessa yksittäisiin viikonloppupeleihin.
Mielestäni äärimmilleen viedyt turvatarkastukset ovat vain ja ainoastaan hyvä asia. Joku mopokypärä esim on omasta mielestäni itsestäänselvyys "ei -osastolla". Jos mopokypärä olisi ok, niin entä keilapallo?.
Käytännössä jokaisessa liigahallissa jossa olen viime vuosina käynyt, on tehty vastaavanlainen kopelointi kuin Isomäessä.
...
Muuten, kuinkahan pitkälle noiden Isomäen järjestysmiesten toimivalta ulottuu? Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta asiasta mutta olen huvittuneena katsellut kun järkkärit kaatelevat hallin ulkopuolella peliin tulevien ihmisten juomia mäkeen. Kuinkahan luvallista tuo on (ts. kuinka pitkälle matkalle jäähallista järjestysmiesten toimivalta ulottuu?)?
Minulta ei ole koskaan kaadettu juomaa mäkeen, on vaan otettu talteen ja saa halutessaan takaisin ottelun jälkeen. Kuten kaikki muutkin luvattomat esineet.
Turvatarkastuksista on vaan hyötyä.
OK, voin siis (teoriassa) ottaa seuraavaan kotiotteluun kaljatölkin ja juoda sen puoliksi ennen peliä ja jättää sen pelin ajaksi järjestysmiehelle säilytykseen. Onko tietoa muuten että voiko pyytää laittamaan juoman kylmään ja vaikka jonkun kannen tölkin päälle pelin ajaksi ettei juoma pääse laimenemaan ja lämpiämään pelin aikana?
Vihdoinkin löytyi joku, jolla on vertaukset vielä huonommin hallussa kuin allekirjoittaneella. Tuskin kukaan tulee keilapallolla hallille, mutta mopolla saattaa tullakin (-> kypärä).
Eipä silti. Jos sille löytyy asiallinen säilytyspaikka (niinkuin ilmeisesti löytyykin), niin toki se otetaan sinne lepäämään pelin ajaksi. Tuskin niitä kukaan jäälle nakkaa, mutta esim. sellaisella saa aika kätevästi lyötyä toista, joten säilöönottaminen on ihan asiallista, eikö?
Minä olen taas sitä mieltä Isomäen "turvatarkastuksesta", että se tuntuu lähinnä kopeloinnilta, sillä ei siinä mitään ainakaan tarkasteta. Kaikki haluttavat välineet/esineet menisi läpi tasan tarkkaan, jos niin vain haluaisi.
Ässien viimesyksyinen "roustaus" on näemmä ilmestynyt youtubeen:
Porin Ässät Roast 1.9.2012 - YouTube
Tiedän, että osa porukasta suhtautuu tätä nykyä jopa vastahakoisesti MOI2006:n muistelemiseen.
Silläkin uhalla totean, että nyt kun tuota Isomäen hallin kollektiivista, koko ottelutapahtuman kestävää tunnelmaa tällaisesta koko matsin sisällään pitävästä videostä pääsee aistimaan, niin kyllä se asettaa hieman erilaiseen perspektiiviin tämän päivän puheet Boikien huutelusta ja Eteläpäädyn teineistä viireineen.
Tiedän, että osa porukasta suhtautuu tätä nykyä jopa vastahakoisesti MOI2006:n muistelemiseen.
Oho. Vai että tällaisen on mennyt joku lataamaan.Samoin kevään 2006 4. välierä Kärppiä vastaan kotona löytyy kokonaisuudessaan Tuubista:
Playoff 2006 - Ässät-Karpät 4-3 (4.välierä) - YouTube
Kulttuuriteko, ken sitten onkaan tuon tonne ladannut. Voisi ladata lisääkin jos löytyy!