Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 736 930
  • 33 995

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
En ollut koskaan ajatellut Dallasin logoa niin, että Teksashan on sheriffien aluetta. Tähtihän on tietenkin sheriffin tähti. Muitakin mielenkiintoisia juttuja noiden takaa löytyy. Ihmetyttää vain, kun aiemmin ei ole kiinnittänyt huomiota vaikka on paljon ollut NHL:n kanssa tekemisissä.

Niin ja Texasin lipussa on tähti. Siitä myös Texasin lempinimi Lone Star.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ollut koskaan ajatellut Dallasin logoa niin, että Teksashan on sheriffien aluetta. Tähtihän on tietenkin sheriffin tähti. Muitakin mielenkiintoisia juttuja noiden takaa löytyy. Ihmetyttää vain, kun aiemmin ei ole kiinnittänyt huomiota vaikka on paljon ollut NHL:n kanssa tekemisissä.

Eikä ole. Aikaisemminhan joukkue sijaitsi Minnesotassa, jolloin sen nimi oli Minnesota North Stars. Silloin tuo nimi kaiketi viittasi Pohjantähteen. Toisaalta Texasin osavaltiota kutsutaan myös nimellä "Lone Star State", joka taas juontaa juurensa Teksasin itsenäisyyspyrkimyksiin Meksikosta. Wikipediassa asiasta mainitaan seuraavasti:

Texas is nicknamed the Lone Star State to signify Texas as a former independent republic and as a reminder of the state's struggle for independence from Mexico. The "Lone Star" can be found on the Texas state flag and on the Texas state seal today

Joukkueen aikaisempi nimi Minnesotassa, sekä uuden sijoituspaikan historia yhdistettynä on varmasti taustalla tuon nimen valinnassa.

Minulle avautui että oululaisten harrastama "POHJOINEN"-huutelu playoff-otteluiden alussa esitettävän kansallislaulun aikana ei ole ainutlaatuista maailmassa. Myös Dallas Starsin kannattajat korostavat sanaa "Star" heidän kansallislaulunsa aikana. Kuka sitten on kopioinut ja ketä, vai onko tämä puhdasta sattumaa? Mene ja tiedä.

Wikipediassa oli tästäkin maininta:

It has become tradition that the fans in attendance shout "Stars!" and "Star!" during the phrasing of the words as the National Anthem is sung.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL:n logot näemmä herättävät jatkuvasti ihmeellsiä avautumisia. Ehkä kaikki pitäisi listata täällä ja selittää, että kyllä, Oilersin logossa on tosiaan - yllätys yllätys - öljytippa, Red Wingsin logossa on auton pyörä ja siivet, Coloradon logosta löytyy todella hämmästyttävästi lumivyöry, kun oikein tarkkaan katsoo, ja uskokaa tai älkää, tarkkasilmäisimmät pystyvät hahmottamaan hain San Jose Sharksin logossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
NHL:n logot näemmä herättävät jatkuvasti ihmeellsiä avautumisia. Ehkä kaikki pitäisi listata täällä ja selittää, että kyllä, Oilersin logossa on tosiaan - yllätys yllätys - öljytippa, Red Wingsin logossa on auton pyörä ja siivet, Coloradon logosta löytyy todella hämmästyttävästi lumivyöry, kun oikein tarkkaan katsoo, ja uskokaa tai älkää, tarkkasilmäisimmät pystyvät hahmottamaan hain San Jose Sharksin logossa.
Vaan Minnesota Wildin logopa vasta onkin sensaatiomainen: kas siinä voi nähdä sekä iltaruskoisen metsämaiseman että villipedon pään. On se hurja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että talitintit, nuo pikkuiset pulleat visertäjät, voivat käydä pienempien lintujen kimppuun, nokkia näiden päälaen murskaksi nokallaan ja syödä näiden aivot. Näin kerrottiin Ylen luonto-uutisessa.

Ei tintti toki huvikseen viserrä "brains! Brains!" ja noki aivoja ilman kovaa nälkää, mutta aika tyly kaveri talitiainenkin vain on. Parempi pitää jatkossa vähintään lippalakkia luonnon helmassa liikuttaessa, muuten voi kohta olla oma aivomassa vaarassa kun talitiaispartio käy kimppuun, hakkaa kallon perunamuusiksi ja imaisee aivot ahnaisiin kitoihinsa.

Ja nyt oli Iltasanomissa otsikko parin tappajatiaisen jengistä, joka terrorisoi lintulautaa Kouvolan Tuohikodissa ja on teloittanut jo parikymmentä urpiaista (lintu, ei ministerin sukulainen). Surmansa oli saanut myös jalkapuoli keltasirkku.

Tämähän on kuin Alibia lukisi. Ei metsään ja lintulaudoille uskalla enää mennäkään. Massamurhaajatiaiset siirtynevät porttiteorian mukaisesti pian urpiaisista pikkulapsiin ja vanhuksiin, sen jälkeen aikuiset miehetkin ovat hengenvaarassa kun silmät ja aivot siirtyvät lintujengiläisten suihin.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vaan Minnesota Wildin logopa vasta onkin sensaatiomainen: kas siinä voi nähdä sekä iltaruskoisen metsämaiseman että villipedon pään. On se hurja.

Canucksin logo on vielä hienompi. Siinä kun on kirjain ja vihaisen oloinen vesieläin. Ja lisäksi Canucks on parempi joukkue kuin Wild.

Logoja on ihan kiva katsella vähän lähemmin. Moni simppeliltä vaikuttava sisältää yllättävän oivaltavan idean.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Canucksin logo on vielä hienompi. Siinä kun on kirjain ja vihaisen oloinen vesieläin. Ja lisäksi Canucks on parempi joukkue kuin Wild.

Ja se vihaisen oloinen vesieläin on miekkavalas - minkä varmaan tiesitkin. Miekkavalas (Orcinus orca) on alueen alkuperäiskansojen eräs toteemi-eläin ja eräs minua erityisesti nuorempana enemmän kiehtonut nisäkäs.

vlad.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Eikö pidäkin paikkansa, että tuo miekkavalas on tuon Orca Bay -yhtiön johdosta myös Canucksin logossa? Lisäksi tuli sekoiltua tuon Dallas Starsin logon kanssa, pikku kämmi kävi sekoittaessani erääseen toiseen. Nuo logot ovat mielenkiintoisia ja yleensä niillä on jotain tekemistä sen kanssa, mistä kaupungista / osavaltiosta nuo organisaatiot tulevat. Find those very interesting.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei tintti toki huvikseen viserrä "brains! Brains!" ja noki aivoja ilman kovaa nälkää

Toisaalta tuossa IS:n jutussa mainitaan seuraavaa:

Kyseessä on selvästi opittu saalitustekniikka - ei mikään satunnainen tappelu "nakkikioskilla".

Syynä ei ole nälkä, sillä lintulauta pursuaa siemeniä ja muuta rauhanomaista ravintoa.

Eli nyt on vain löytynyt helppo tapa saada kaloripitoista ravintoa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui, että kannattaa seurata varsinkin Saunalahden liittymän omistajana mahdollisuutta vaihtaa liittymä tyyppiä omasaunalahden palvelussa. Ihan vahingossa huomasin, että saan samalla rahalla 4G:n + 4700 kpl:tta tekstiviestejä lisää kun päivitän liittymäni.....
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HJK hävisi niukasti Israelin maajoukkueelle, vaikka jalkapallohistorian kolmanneksi tehokkain suomalainen valkoihoinen wannabe-räppärikin teki maalin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, ettei kannata roikkua JA:ssa edes vapaan puolella, jos haluaa katsoa matsikoosteen tietämättä tulosta.
Avautui pari minuuttia liian myöhään, että kakkosella pyörii nahka-Tapsan (kuten asiaan kuuluu) selostama jälkilähetys. Sori!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Avautui pari minuuttia liian myöhään, että kakkosella pyörii nahka-Tapsan (kuten asiaan kuuluu) selostama jälkilähetys. Sori!

Pah, oma moka. Sitä paitsi sekä peli että lähetys (tosin enemmän vitun jaarittelevan itsetehostajan eli Hammaskeiju-Lehtolan kuin Tapsa S:n takia, jotka btw nokittelevat toisiaan... mutta Suomista kestää silti paremmin, koska kokonaiskuva pelistä paremmin hanskassa) rasittavat jo niin, että whatevö:).
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HJK hävisi niukasti Israelin maajoukkueelle, vaikka jalkapallohistorian kolmanneksi tehokkain suomalainen valkoihoinen wannabe-räppärikin teki maalin.

Avautui, että maajoukkueessa on joko enemmänkin tehokkaita wannabe-räppäreitä, tai sitten et ilmeisesti erota tämän illan maalintekijä Petteri Forsellia ja Mikael Forssellia toisistaan.

Bursasporissa ammatikseen pelaava Petteri Forsell teki tänään maalin Israelia vastaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ja se vihaisen oloinen vesieläin on miekkavalas - minkä varmaan tiesitkin. Miekkavalas (Orcinus orca) on alueen alkuperäiskansojen eräs toteemi-eläin ja eräs minua erityisesti nuorempana enemmän kiehtonut nisäkäs.

vlad.

Itse asiassa tuon otuksen laji selvisi minulle useita vuosia sitten nimenomaan toteemipaalun avulla. Olin työmatkalla Vancouverissa ja muistaakseni Stanley Parkissa ihmettelemässä siellä olevia toteemeja. Niiden vieressä oli kylttejä, joissa kerrottiin, mitä eläimiä niissä on ja miksi. Jollain pojalla siinä lähellä oli Canucksin paita ja silloin huomasin, että katohan vaan, logossa on tuo valas.

Sitä en sitten tiedä, liittyykö logo Ocra Bay -yhtiöön niinkuin Jaws kysyy. Voisi jossain vaiheessa tutkailla enemmänkin Canucksin historiaa. Silloin se vastauskin varmasti löytyy.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jatkoajassa pelikieltojen saajat ovat ilmoituksen otsikossa aakkosjärjestyksessä.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa tuon otuksen laji selvisi minulle useita vuosia sitten nimenomaan toteemipaalun avulla. Olin työmatkalla Vancouverissa ja muistaakseni Stanley Parkissa ihmettelemässä siellä olevia toteemeja. Niiden vieressä oli kylttejä, joissa kerrottiin, mitä eläimiä niissä on ja miksi. Jollain pojalla siinä lähellä oli Canucksin paita ja silloin huomasin, että katohan vaan, logossa on tuo valas.

Stanley Parkista kun sanoit, avautuiko tuo puiston nimi ja sen jääkiekkoyhteys myös? Itselläni aikanaan kesti pari kuukautta ennen kuin tuli sellainen ahaa-elämys.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Stanley Parkista kun sanoit, avautuiko tuo puiston nimi ja sen jääkiekkoyhteys myös? Itselläni aikanaan kesti pari kuukautta ennen kuin tuli sellainen ahaa-elämys.

Kyllähän tuon nimen yhteys NHL:ään on avautunut, mutta taas pitää tunnustaa, etten ole tietoinen miten tiivis tuo yhteys on. Siis että onko se vain nimen tasolla, vai onko syvempikin yhteys.

Avautui, etten tiedä paljoakaan Canucksin tai Vancouverin historiasta. Historia ei vaan ole koskaan kiinnostanut.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Twitterin hienous avautui minulle vasta eilen, kun paneuduin siihen kunnolla. Nyt on jo useampi henkilö seurannassa (lähinnä urheilutoimittajia) ja olen täysin koukussa.

Kännykkäsovelluksena eteenkin mitä mainioin. Jatkuvasti tulee päivitettyä tiliä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui, että kamppailen muutaman muun kanssa yliopiston kirjaston ainoasta lainattavissa olevasta niteestä. Tai siis periaatteessa lainassa olevasta, koska joku dick pitää sitä jumissa itsellään, vaikka eräpäivä meni jo ajat sitten. Turpaan sietäisi, ainakin verbaalisesti. Itse kun en koskaan pidä lainoja yliaikaa. Mutta ehkä luen korvaavia teoksia samasta aihepiiristä, ja toivon, ettei tenttikyssärit ole spesifisti yhteen kirjaan sidottuja.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse asiassa tuon otuksen laji selvisi minulle useita vuosia sitten nimenomaan toteemipaalun avulla. Olin työmatkalla Vancouverissa ja muistaakseni Stanley Parkissa ihmettelemässä siellä olevia toteemeja. Niiden vieressä oli kylttejä, joissa kerrottiin, mitä eläimiä niissä on ja miksi. Jollain pojalla siinä lähellä oli Canucksin paita ja silloin huomasin, että katohan vaan, logossa on tuo valas.

Pakko tulla leuhkimaan, että olen nähnyt miekkavalaan livenä. Tosin vain bussin ikkunasta (matkalla Vancouverista Whistleriin), mutta silti:). Komea oli näky ja vesisuihku myös.
Avautui taas kerran, että tämän talon tietokonejärjestelmät ja it-tyypit ovat läjä sitä itseään. Ei oliskaan kiire enkä haluaiskaan tehdä hommia toimivilla välineillä vuonna 2013, vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös