Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 376 124
  • 3 266

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Summasen taidot valmentajana ja kyky puhua pelistä ovat tuttua ja taattua tavaraa. Mahdolliset ongelmat ovat aina syntyneet ihan muista asioista. Kädet ristissä tässä saa olla, että olisi vihdoin tasaantunut hieman. Vaikka olen ollut Summasen tuloa vastaankin joskus, juuri noista "muista syistä", niin ehdottomasti kannattaa ottaa riski ja yrittää jatkosopparia kaikin keinoin. Nyt ei kannata kitsastella palkkatarjouksessa. Jos valmentaja taas vaihtuu, niin kaikki alkaa taas alusta. Summanen vetää hurjasta maineestaan huolimatta kyllä huippupelaajiakin puoleensa, sillä Summasen koulun tehokkuudesta on riittävästi näyttöä, vaikkei se kaikille sovikaan.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Nyt vaan kaikki fyrkat siihen, että Raato valmentaa vielä ainaki pari kautta ja opettaa tuon tuoreen junnunvalkun tulevaksi ykköseksi. Veikkaan, että Jere palaa jo ennen siirtorajaa tuonne pakkikalustoon. Vanha Summasen luottopelaaja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt vaan kaikki fyrkat siihen, että Raato valmentaa vielä ainaki pari kautta ja opettaa tuon tuoreen junnunvalkun tulevaksi ykköseksi.

Olen n. 80% varma, että Raato valmentaa vain tämän kevään ja ensi kaudella on toinen kova koutsi. Tästä 80% varmuudesta noin 20% on mutua ja 60% jonkunlaista tietoa, siis 20+60 = 80. Joten voihan se mennä toisinkin. Mulla ei olisi mitään Raadon jäämistä vastaan.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Olen n. 80% varma, että Raato valmentaa vain tämän kevään ja ensi kaudella on toinen kova koutsi. Tästä 80% varmuudesta noin 20% on mutua ja 60% jonkunlaista tietoa, siis 20+60 = 80. Joten voihan se mennä toisinkin. Mulla ei olisi mitään Raadon jäämistä vastaan.

Toivottavasti ei kiven kova kuitenkaan. Sääli jos Raato ei jatka ensi kaudella, olen varma että tulosta tulisi kun saisi vielä vaikuttaa pelaajistoonkin ym.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Olen n. 80% varma, että Raato valmentaa vain tämän kevään ja ensi kaudella on toinen kova koutsi. Tästä 80% varmuudesta noin 20% on mutua ja 60% jonkunlaista tietoa, siis 20+60 = 80. Joten voihan se mennä toisinkin. Mulla ei olisi mitään Raadon jäämistä vastaan.

Olettaen, että JHagin tieto on kohdallaan ja Summanen ei jatka, kukas sitten kokoaa ensi kauden joukkuetta? Suurin osa pelaajista kirjoittaa soppariin nimensä alkuvuodesta, ei tuonne keväälle juurikaan kovia nimiä jää.

Ihmettelen todella, miksi HIFK jätti valmentajan vaihdon näin myöhään? Tässä kun on selvä vaikutuksensa sekä kuluvaan kauteen, sen verran vähän on matseja jäljellä, että myös ensi kauden jengin rakennukseen.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ihmettelen todella, miksi HIFK jätti valmentajan vaihdon näin myöhään? Tässä kun on selvä vaikutuksensa sekä kuluvaan kauteen, sen verran vähän on matseja jäljellä, että myös ensi kauden jengin rakennukseen.

Sitä yritettiin vaihtaa aiemmin, mutta meni noin kuukaudella pitkäksi. Aiemminkin olen sanonut, että Pennasen siirto ykköseksi siksi aikaa, kun uusi ykkönen saadaan, ei olisi ollut vaihtoehto.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olettaen, että JHagin tieto on kohdallaan ja Summanen ei jatka, kukas sitten kokoaa ensi kauden joukkuetta?

Ensi kauden valmentaja. Näin olen ymmärtänyt.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti Summanen nähtäisiin vielä ensi kaudellakin liigassa, missä sitten valmentaakaan. Tuo ainakin väriä ja mielenkiintoa nykyiseen kuivaan koulukuntaan. Varsin hyvät ansiot myös vinkkimiehenä..
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kauden valmentaja. Näin olen ymmärtänyt.

Nyt sitten arvailemaan, että kuka tuo "kova" nimi on. Tarkoitetaanko kovalla kovaa vai kovaa? Linkit vievät youtubeen.

Väkisin tulee ensimmäisenä mieleen Shedden. Miksi Shedden tulee mieleeni johtuu yksinkertaisesti siitä, että ensi kauden valmentajan pitää olla tällä hetkellä kiinni, koska muuten hän olisi tällä hetkellä jo puikoissa ja tämä sulkee pois sellaiset nimet, kuin Heikkilä ja Rautakallio, joita en edes minään hirveän kovina niminä pidä ainakaan näin HIFK:n näkökulmasta. KJ puolestaan taitaa olla tavoittamattomissa. En usko HIFK:n lähtevän merta edemmäs kalaan, joten tuttu nimi valmentajaksi tullee.

Lisäksi mikäli HIFK olisi kiinnittänyt Sheddenin, niin kukahan olisi ensimmäinen pelaaja, jonka Doug haluaisi kiinnittää? Karalahti tietysti? Karalahden tulostahan on huhuja pyörinyt. Lisäksi Sheddenin jengistä 2005-06 sopivasti Salmelaisella loppuu diili ja Luttinen täällä onkin. Sitten Hirso tietysti sentteriksi ja Joonas Vihko laitaan.
No mikäli uusi valmentaja alkaa joukkuetta kasaamaan, niin ei kauan mene, kun nimi on iltapäivälehtien sivuilla. Sitä vain toivon, että valmentaja oikeasti on kiinnitetty, koska muuten taas arvotaan toukokuussa, etää kukahan tulisi ja siinä ei hyvin käy. Nybondas todennäköisesti taikoisi Peltosesta suoraan head coachin ja siinä sitten taas yhden valmentajan ura romuttuisi alkumetreillä.
 
Viimeksi muokattu:

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rami "vinkkimiehenä"

Summanen on ammattimies ja harva varmasti kiistää hänen taitojaan valmentajana. Olin itsekkin iloinen kun tuli valmentajaksi. Itseäni kuitenkin ihmetyttää Ramin rooli tässä kannabis-touhussa. Ymmärrän jollakin tavoin että kertonut Jaloselle asiasta koska tässä ollut ainakin maajoukkuetta ajatellen hyvä tarkoitus. Mutta sitä en ymmärrä että on kesällä jatkanut homman esille tuomista. Mikä sai suoraselkäisenä ja rehtinä pidetyn Ramin näin toimimaan? Toinen mielenkiintoinen juttu että miksi lähes vuoden vanha asia nousi nyt esille? Pelkkää sattumaa, ul:n mainosta vai halu häiritä HIFK:ta?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mikäli uusi valmentaja alkaa joukkuetta kasaamaan, niin ei kauan mene, kun nimi on iltapäivälehtien sivuilla. Sitä vain toivon, että valmentaja oikeasti on kiinnitetty, koska muuten taas arvotaan toukokuussa, etää kukahan tulisi...

Viime vuosienkin ajalta on useita tapauksia, että seuran uusi valmentaja aloittaa rekrytointikampanjansa aikaisin kevväällä ja sitten nimi putkahtaa esiin sitä kautta, että joku pelaaja tai agenttinsa vuotaa sen julkisuuteen. Henkilökohtaisesti en usko Sheddenin palaavan - hakenee kuitenkin paikkaa useamman Euroopassa vietetyn vuoden jälkeen Pohjois-Amerikassa ja näyttöä alkaa olla sen verran, että voi siinä hyvinkin onnistua.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni kuitenkin ihmetyttää Ramin rooli tässä kannabis-touhussa. Ymmärrän jollakin tavoin että kertonut Jaloselle asiasta koska tässä ollut ainakin maajoukkuetta ajatellen hyvä tarkoitus.

Sssama. Olen iloinen, että kentällä näkyy actionia, mutta pelottaa jo etukäteen mitä pitempi valmennuspesti mahdollisesti toisi tullessaan. Sellainen tuntuma, että omia kaunoja kannetaan yhä mukana eikä mies sittenkään ole muuttunut, vaikka niin kovasti toivoinkin :) Rami on valmentanut IFK:ta - mitä? muutaman päivän? - ja nyt jo koko jääkiekkoscene on sekaisin!

Valitettavan suuri rooli näyttää hänellä olevan tässä kannabiskeississäkin.
 

scholl

Jäsen
muutaman päivän? - ja nyt jo koko jääkiekkoscene on sekaisin!

Valitettavan suuri rooli näyttää hänellä olevan tässä kannabiskeississäkin.

Itse olen siitä erittäin tyytyväinen. On hyvä, jos rikokset selvitetään. Eilen sanottiin A-Studiossa ihan oikein, että hiihtoliitossa tilanne olisi ollut jo ihan eri. Lätkässä on aina hyssytelty ja lakaistu kaikki maton alle. Salmelan pahoinpitelykohu Hämeenkadulta, ben-Amor case (joka olisi mukamas pitänyt käsitellä ilman poliisia), Nurmisen kengät, Jutin katoaminen, lippuhintakohu jne. Kummolla leikkii Pohjois-Korean Kimiä ja on nyt näreissään, kun kaikki eivät hypikään tahdissa. Erittäin hyvä juttu, että asia on esillä ja toivottavasti huumeongelmastakin kerrotaan vielä totuus. Fakta on kuitenkin se, että Jukka Jalonen ja Kalervo Kummola ovat toimineet erittäin ylimielisesti ja huumeiden käyttöä vähätellen. Se on erittäin epäilyttävää ja huolestuttavaa.

Tosin en kyllä usko, että jos Summanen aloitti työnsä maanantaina, että hän olisi tiistaiksi tällaisen kohun jostain taikonut. Kyllä tämä nyt Urheilulehdessä on masinoitu koko hanke, eikä missään muualla. Eikä yhtä suurta kohua olisi, jos näyttäisivät vähän, mitä todisteita heillä on. Jari Porttilakin toi saunasopimuksen esille, nyt odottaisin samanlaista todistusaineistoa.

Enemmän minua Summasessa haittaa se, että hän lupasi 2004 mm-kisojen jälkeen tehdä myöhemmin julkisuudessa yhteenvedon kisoista, koska ei pettyneenä halunnut mitään sanoa, mutta vieläkään ei ole mitään kuulunut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Summanen sai potkut 2004 WC-turnauksen jälkeen ja Summasen kirjassa "meidän päivä" kerrotaan melko paljon kisojen aikaisista tapahtumista, mutta tietysti vain Raimo Summasen näkökulma asioihin, koska kirja on Summasen kirja, ei mikään kattava selvitys.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Henkilökohtaisesti en usko Sheddenin palaavan - hakenee kuitenkin paikkaa useamman Euroopassa vietetyn vuoden jälkeen Pohjois-Amerikassa ja näyttöä alkaa olla sen verran, että voi siinä hyvinkin onnistua.

Shedden ei missään tapauksessa ole vaihtoehto ensi kaudeksi, hän taisi tehdä juuri 2v. jatkonkin Sveitsiin. Rami tai KJ. Mutta tälle on oma ketjunsakin. Lähinnä halusin tulla sanomaan sen, minkä veli Sinnerkin voi vahvistaa: Ramin ja Kiben välit ovat tällä hetkellä erittäin hyvässä kunnossa. Vuodesta 2004 on kohta jo 10v. aikaa ja mun tietojeni mukaan Ville ja Kibe ovat juuri nyt HIFK:ssa Raadon luottopelaajia. Olen iloinen, että saan näin tappaa itse ilmaan nostamani epäilyn uuden faktatiedon pohjalta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Shedden ei missään tapauksessa ole vaihtoehto ensi kaudeksi, hän taisi tehdä juuri 2v. jatkonkin Sveitsiin.
Harmin paikka. Shedden olisi voinut tuoda mukanaan Waltteri Immosen kakkosvalmentajaksi HIFK:iin. Olisi taas riittänyt tässäkin osiossa luettavaa. Tosin on täällä viime aikoina ollut luettavaa muutenkin... :-)
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Olen kyllä kertakaikkisen hämmentynyt Ramin nykyisestä ulosannista haastatteluissa ja lehdistötilaisuuksissa. Puhuu kyllä niin ytimekkäästi pelistä, kuin vain voi puhua, mutta jotenkin tuntuu, että sille on oikeasti syötetty rasiallinen diapameja.

Lehdistötilaisuuksissa* kehuu 80% ajasta vastustajaa? Tosin taitaa olla aika yleinen linja nykyään tuo silittely. Ihmetystä herätti myös yllättävä Dufvan puolustelu ja puolestapuhuminen lopussa.

Plussaa tosin purkan liimaamisesta pöydän alle (~1:40 eteenpäin). Naurahdin.

*Linkki vie IFK-Lukko -ottelun lehdistötilaisuuteen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Plussaa tosin purkan liimaamisesta pöydän alle (~1:40 eteenpäin). Naurahdin.[/SIZE]

Haha ei jumalauta, ilme oli: missäs se vitun roskis on no laitetaan tähän pöydän alle sit

:D

Ja samanlailla RD oikeastaan vaan kehuu HIFK:ta. Katsotaan sitten paikallismatsin jälkeen millä linjalla Rami on ;)
 

Fordél

Jäsen
Olen kyllä kertakaikkisen hämmentynyt Ramin nykyisestä ulosannista haastatteluissa ja lehdistötilaisuuksissa. Puhuu kyllä niin ytimekkäästi pelistä, kuin vain voi puhua, mutta jotenkin tuntuu, että sille on oikeasti syötetty rasiallinen diapameja.

Lehdistötilaisuuksissa* kehuu 80% ajasta vastustajaa? Tosin taitaa olla aika yleinen linja nykyään tuo silittely. Ihmetystä herätti myös yllättävä Dufvan puolustelu ja puolestapuhuminen lopussa.

Kuten sanoin jo ennen tätä pestiä, ihmiset oppivat ja kehittyvät kun ikää ja kokemuksia karttuu. Näin on tapahtunut selkeesti Raminkin kohdalla ja nykyiset haastattelut vahvistavat tämä. Selkeesti pahimmat särmät on hioutunut pois. Rami tuntuu näkevät asiat kokonaisvaltaisemmin ja suhteellisuudentaju tuntuu löytäneen miehen. Varmasti oppinut myös sen, että kaikkea ei voi hallita eikä kaikki mene niin kuin hän haluaa. Joku muukin voi osata hommat ja tietää asioista. Jotain tällaista paistaa miehen lausunnoista läpi.

Silti kyllä tuo diapamijuttu on ihan aiheellinen huomio. Rami tuntuu haastatteluissa nykyään jopa liiankin rauhalliselta. Samalla myös vähän epäselvältä ja väsyneeltä. Jotain mömmöjä sen on täytynyt vetää.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Silti kyllä tuo diapamijuttu on ihan aiheellinen huomio. Rami tuntuu haastatteluissa nykyään jopa liiankin rauhalliselta. Samalla myös vähän epäselvältä ja väsyneeltä. Jotain mömmöjä sen on täytynyt vetää.

Tuossapa oiva ase vastustajille Hifkiä vastaan: Lähetä soluttautuja varastamaan Raimon lääkkeet. Se on sen jälkeen pass the popcorn.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Yleensä edustusjoukkueessa pelaavia junnuja ohjeistetaan että "vittu jos tulee yksikin maali omiin niin ei tartte toista kertaa tänne tulla", nyt Summasen tulon myötä tuntuu että mm. Nykoppille ja Leinoselle on sanottu että olette lahjakkaita nuoria pelaajia, näyttäkää mulle kaikki mitä osaatte. Ainakin Nykopp ja Leinonen ovat pelanneet miljardi kertaa rohkeammin ja sitä myöten olleet todella hyödyllisiä joukkueelle.
 

Stigu

Jäsen
Yleensä edustusjoukkueessa pelaavia junnuja ohjeistetaan että "vittu jos tulee yksikin maali omiin niin ei tartte toista kertaa tänne tulla", nyt Summasen tulon myötä tuntuu että mm. Nykoppille ja Leinoselle on sanottu että olette lahjakkaita nuoria pelaajia, näyttäkää mulle kaikki mitä osaatte. Ainakin Nykopp ja Leinonen ovat pelanneet miljardi kertaa rohkeammin ja sitä myöten olleet todella hyödyllisiä joukkueelle.
Kyllä. Ja onhan se niin, että jos junnuja joukkueessa roikotetaan (niinkuin IFK:ssa joka kausi) , niin pitäähän heidän saada peliaikaa, että nähdään onko heistä mihinkään. Leinonen on mikkihiiri, mutta liukas ja melko kädellinenkin. Nykopp puolestaan vähän raamikkaampi, mutta myös kulmikkaampi pelaaja. Molemmat ovat tämän hetken Raadon joukkueessa vahvistuksia.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä. Ja onhan se niin, että jos junnuja joukkueessa roikotetaan (niinkuin IFK:ssa joka kausi) , niin pitäähän heidän saada peliaikaa, että nähdään onko heistä mihinkään. Leinonen on mikkihiiri, mutta liukas ja melko kädellinenkin. Nykopp puolestaan vähän raamikkaampi, mutta myös kulmikkaampi pelaaja. Molemmat ovat tämän hetken Raadon joukkueessa vahvistuksia.

Todella hyvin ovat pelanneet molemmat ehdoton plussa täältä kummallekkin. Ensi kauden joukkueessa vakiokamaa varmasti ja toivottavasti saadaan se Partanen vielä messiin niin on nuoria ja nälkäisiä kavereita joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös