Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 598
  • 33 995

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Avautui haiku-ketjussa, että monet kirjoittajat eivät joko osaa laskea sanojen tavumääriä tai sitten tiedä haiku-runon tavujakaumaa. Kenties he eivät edes välitä. Mutta haikun ideahan on nimenomaan sen formaalisuudessa, haiku ilman 5-7-5-tavurakennetta kolmella rivillä ei ole haiku vaan jotain muuta.
Mutta hei. Onhan se hankalaa kun joutuu laskemaan ja kirjoittamaan samaan aikaan. Edes kansakoulussa ei sellaista vaadittu!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui pojan uskonnonkirjaa lukiessa miksi Madonnan (="Neitsyt Maria") lapsen nimi on Lourdes (kaupunki, jonka lähellä Neitsyt Maria kuulemma ilmestyi paimentytölle v. 1858, katolisen kirkon virallinen pyhiinvalleuskohde).
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ismo Lehkosella on joskus ollut tukkaa
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Meillä oli tuolla FinnBuild messuilla hieman alumiinitelineitä näytillä ja messuilla kyllä avautui kaikenlaista. A) Janne Kataja on aivan saatanan lyhyt. Liekö sataakuuttakymmentä.B) Robert Helenius on aivan helvetin laiha ottelukunnossaan. TV-kuva huijaa näköjään aika tavalla. Livenä voisi luulla enemmänkin koripalloilijaksi, kuin nyrkkeilijäksi. C) On oltava joku erityisvaateliike, joka toimittaa messuemännille housut. Niin hyväperseisiä akkoja ei vaan voi olla niin montaa samaan aikaan samassa rakennuksessa muutoin. Ja kyseessä vielä rakennusmessut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Naisasia-ketju sekä tuo Kuka on Jatkoajan suurin avasivat monien nimimerkkien kohdalla asioita hyvinkin paljon:) Paljastui kokoja ja ikävuosia enkä enää ihmettele kirjoituksiakaan monien kohdalla.

Pieniä ja nuoria pojuja täällä paljon ilakoi. Melkein alkaa seisomaan...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avautui (taas kerran), että Anssi Nykänen ei vaan osaa. Nimittäin kuunnellessa tuossa äskettäin joitain Pekan viimeisimmiksi jääneitä levytyksiä. Ikuiseksi mysteeriksi jäänee, miksi ihmeessä Pekka kelpuutti tämän epätahtikoneen yhtyeensä rumpaliksi.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Avautui juuri, että "saan" halutessani äänestää kuntavaaleissa Johan Bäckmania. Jippii.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, että Mariska on saattanut joskus kuunnella Caetano Velosoa. Varsinkin yhtä kipaletta.
Avautui, että sekä Mariska että Anna Puu ovat nykyisissä hiusväreissään jo aivan uskomattoman hehkeitä neitoja ja iloja silmälle. Huh huh.

Avautui myös, että Seppo "tennisvalmentaja" Lehto on jälleen ehdolla kunnallisvaaleissa. Onkohan vaalikoppi jo koristeltu?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että olen elänyt jo pidempään kuin esim John Lennon, Rauli Badding Somerjoki ja Mika Myllylä. Nämä kaikki edellä mainitut herrat ehtivät saavuttaa elämänsä aikana jotain, mutta minä en ole saavuttanut vielä yhtään mitään. No, mutta onneksi minulla vielä on aikaa.
Minä en ole saavuttanut noista mitään, mutta olen saavuttanut kaiken mistä olen haaveillut...
En tarkoittanutkaan, että ihailtavien saavutusten pitäsi olla vain jotain urheilumitaleita tai kultalevyjä musiikista. Kunhan nyt vaan yhtäkkiä avautui, että nuo edellä mainitut kuuluisuudet elivät lyhyemmän elämän, kuin mitä minulle on toistaiseksi suotu.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. minä en ole saavuttanut vielä yhtään mitään. No, mutta onneksi minulla vielä on aikaa.

Minulle avautui, että joidenkin mielestä elämässä pitäisi saavuttaa hiihtomitaleita, musiikillista menestystä tai muuta epäoleellista. Minä en ole saavuttanut noista mitään, mutta olen saavuttanut kaiken mistä olen haaveillut. Vielä olisi hyvä nähdä lasten seisovan lopullisesti omilla jaloillaan, mutta niin luottavainen olen siihen, että niin lopulta käy, että voisin aivan hyvin olla heräämättä aamulla. Ei vituttaisi lainkaan, mutta kun herään, niin vitutta miksi koko pullo piti juoda.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katsoin juuri tämän päivän Avara luonto-jakson ja minulle avautui, että urosseeprat eivät olekaan pelkästään hillittömällä lerssillä varustettuja kiimaisia tappelijoita, vaan ne omaavat jopa ihan oikeita isällisiä tunteita. Häkellyttävää havaita, että isä-seepra sai jälkikasvunsa jatkamaan matkaa kanssaan sen jälkeen, kun seeprapoikasen emo oli kuollut. Kaikkina näinä vuosina, joina olen ohjelmaa seurannut, tämä oli ensimmäinen kerta, kun asiasta mainittiin.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Katsoin juuri tämän päivän Avara luonto-jakson ja minulle avautui, että urosseeprat eivät olekaan pelkästään hillittömällä lerssillä varustettuja kiimaisia tappelijoita, vaan ne omaavat jopa ihan oikeita isällisiä tunteita.

Viime keväänä eräs henkilö vihjaisi hieman siihen suuntaan, että seepra olisi hieman heikommin varustettu yksilö. Mahtaisiko tuo löytyä vielä esim Areenasta, jotta voisi esittää kyseisen todisteen tuolle henkilölle.

Asia liittyi jääkiekkoon.

Että silleen...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, ettei Vitutusketjuun kannata mennä pätemään sanoilla "säbä" ja "lätkä".
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Avautui, että AHL-pelejä katsomassa käyvät ihmiset ovat, noh, aika kummallista sakkia. Aina kun kamera kuvaa yleisöä, tapahtuu siellä jotain todella kummallista. Olen toki nähnyt ennenkin peliin eläytyviä ja kannustamisen saralla aktiivista sakkia, mutta tuo AHL-yleisön käyttäytyminen on kyllä jotain aivan muuta. Joku huumehörhöt ja adhd-lapset ilmaiseksi peliin -kampanja menossa kenties?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Avautui, että AHL-pelejä katsomassa käyvät ihmiset ovat, noh, aika kummallista sakkia. Aina kun kamera kuvaa yleisöä, tapahtuu siellä jotain todella kummallista. Olen toki nähnyt ennenkin peliin eläytyviä ja kannustamisen saralla aktiivista sakkia, mutta tuo AHL-yleisön käyttäytyminen on kyllä jotain aivan muuta. Joku huumehörhöt ja adhd-lapset ilmaiseksi peliin -kampanja menossa kenties?

Meinaatko niitä tanssimisia sun muita? Noissa peleissähän on tauoilla "leikki", party cam tai vastaava, jolloin katsojien pitää tanssia tai häröillä jotenkin ja kamera sitten poimii näitä valotaululle sieltä täältä. Sama juttu jonkun suutelukameran sun muiden kanssa. Noissa peleissä tuntuu olevan vähän semmonen meininki, että katsojia pyritään viihdyttämään tavalla tai toisella, eikä katsojat keskity pelkkään pelin tuijottamiseen.

Itse en ole kyllä ikinä noista kaikenmaailman leikeistä välittänyt. Sitä peliä sinne kai mennään kuitenkin katsomaan..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Minulle avautui että tietyille kirjoittajille on Jatkiksessa ilmeisesti ihan ok pitää useampia nickeja
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle avautui että jotkut ovat vieneet lapsuudessa alkaneen pienoismalliharrastuksen vähän pidemmälle. Youtubesta löytyi monta pätkää, jossa aikamiehet ajelevat radio-ohjattavilla kuorma-autoilla, rekoilla ja kaivinkoneilla sekä muilla vehkeillä. Lentokoneiden lennätys on ollut mulle ihan selvä homma. Mutta uutta oli se, että tämmöistäkin on olemassa.

Eilen illalla olin kotona 1½-vuotiaan tytön kanssa ja hän halusi katsella läppäriltä erilaisia pätkiä lastenohjelmista. Pientä punaista traktoria kun katseltiin, niin sivussa olevissa linkeissä näkyi muitakin traktoreita ja sitä kautta sitten päädyimme katselemaan näitä pienoismalleja. Kyllä meni noin tunti rattoisasti kun isä ja tytär ihmetteli isojen miesten touhuja pienoismalleilla. Jos noiden hinnat eivät olisi noin 2000$/kappale, niin voisin itsekin ostaa tuommoisen ja alkaa ajelmaan tytön kanssa tuolla pihalla noilla... Siis sitten kun tyttö vähän kasvaa isommaksi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
No johan on. Crápula on espanjaa ja tarkoittaa humalatilaa. Voin siis sanoa ottaneeni lukuisia crápula-ryyppyjä, vaikka karapularyypyistä en perustakaan.
 

Rocco

Jäsen
No johan on. Crápula on espanjaa ja tarkoittaa humalatilaa. Voin siis sanoa ottaneeni lukuisia crápula-ryyppyjä, vaikka karapularyypyistä en perustakaan.
Korjataan sen verran, että sana on latinaa, ei espanjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös