Polttarit!

  • 100 400
  • 193

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keilaus
Paintball
Syömistä ja juomista:
- 1kg pekonia
- 4kg kebabia
- 5kg ranskalaisia
- 3 keissiä Carlsbergia
- 36 litraa boolia
- puutarhaletku, josta tehtiin "juomaränni"

Mun mielestä tässä on menty siitä mistä aita on matalin. Mites aktiivinen ja toimelias mies bestman oli tässä tapauksessa? Tälläsen setin saa järjestettyä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noin puolessa tunnissa. Toimiihan toi tietenkin normaalina kännäyssessiona, mutta polttareissa pitäis mun mielestä olla aina joku/jotain extraa.

Itse olen aika monessa polttareissa ollut mukana ja parissa bestmaninä. Viimeisen keissin killeri oli legendaariset feikkipolttarit. Tai me kutsuttiin sitä avioliittokouluksi. Painuttiin kaverin luokse 8.30 aamulla ja annettiin sille heti käteen vähän kirkasta ja muita virvokkeita. Sitten pitkä lista tarvikeita, jotka sen piti pakata tunnissa. Niin ja sitten annettiin vielä 6-päkki ja muutama pikkupullo ja pienen pienet pinkit naisten bikinit (ainoa tarkoitus oli stimuloida janorauhasia) ja kertakäyttökamera. Sanottiin, että kyyti tulee hakemaan 9.30, tavarat pitää olla pakattuna, pelkät bikinit päällä ja kertakäyttökamera täyteen otettuja kuvia pakkaussessiosta. Bisseistä ja pikkupulloista sanottiin vain, että sä oot noissa releissä koko päivän, että varmaan kannattaa ottaa jotain pohjille. No kyyti tuli paikalle 9.30 ja tarkisti polttarisankarin kunnon, joka osoittautui hyväksi nousuksi. Sitten toivoteltiin hyvää päivänjatkoa ja ovesta ulos. Tämä siis avioliittokoulu tulevalle morsiammelle --> mitä teet kun mies on aivan tutkalla 9.00 lauantaiaamuna? Legenda kertoo, että vastaavia feikkipolttareita on pidetty jollekin jopa 3 kertaa ennen oikeita. 2 ois musta ollut hyvä luku, mutta olosuhteiden pakosta oli tyytyminen yhteen. Niin ja oikeana polttaripäivänä ihan sama rutiini aamulla, sillä erotuksella, että ei annettu kaverin juoda kuin pari alle, koska sillä oli sellasta puuhaa edessä, missä pitää olla selvinpäin. Niin ja niitä bikineitä ei tarvinnut pukea päälle.

Viimeiset polttarit ollaan vedetty juurikin sellaisella kaavalla, että joku edellämainitun tapainen koukku, joku spesiaalijuttu itse sankarille (esim. liitovarjo tjs.) ja yksi juttu koko porukalle ja sitten illalla ne perinteiset saunat ja grillattavat + joku ohjelmanumero vielä, että ei ihan heti mene armottomaksi läträämiseksi.

1 kokoontuminen ja loput mailikeskusteluna, niin ei hirveesti sen enempää vaivaa tarvitse nähdä ja silti saadaan aikaiseksi pikkasen normaalista poikkeava ilta.

StevieY
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Mitä nyt muutamissa polttareissa olen ollut mukana niin ihan hauskoja jäyniä on ollut brassivahaus ja suolihuuhtelu. Mahdollisimman epämielyttäviä mutta pysyy huumorin rajoilla. Ei mene yyber-vittuilun puolelle.

Hauskin mistä olen viime aikoina kuullut on ollut nimen lisäys. Eli mikäli on vain kaksi nimeä niin lisää yhden uuden tai mikäli on kiintiö täynnä, niin pistää yhden yhdysnimen.

Esim: marko martti FRANK marttinen tai marko martti FRANK-matti marttinen.

Idea on maksimaalinen salaus. Tämä jäynä antaa hyvät hihitykset kun kirkossa pappi latelee ilmoille nimiä joista ei kukaan muu ole kuullut. Morsiammen ja appivanhempien ilmeet on kuulemma taattua youtube matskua.

Yhdessä tapauksessa niin koko remmi otti saman nimen joten mulla on nykyään aika monta kaveria jotka ovat kaimoja keskenään. Siitä on tullut heille semmonen bondaus-juttu- Hyvä homma on myös se, että mikäli nyt asian haluaa muuttaa takaisin niin se onnistu pientä korvausta vastaan. Ja ihan mitä vaan ei voi ottaa. Maistraatissa löytyy säännöt.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907179945616_uu.shtml

Harmittaa kun en ole kotona. Voisi mennä väijymään tilannetta kun kerran lähellä olisi. Mikähän tälläkin nyt sitten on, ei varmasti syty. Mitä jos joku "yleisöstä" sytyttäisi tahattomasti tyypin palamaan? Heittäisi vaikka tupakan natsan ikkunasta ja kaveri liekkeihin?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Käytiin tuossa viime viikonloppuna juhlimassa kaverin polttareita. Perjantaiaamuna (pomon kanssa oltiin sovittu, ettei tarvii odotella töihin sillon, pekkasiakin kuulemma riitti) ennen töihinlähtöä käytiin poimimassa kaveri autoon, ja motarille kohti tuntematonta määränpäätä.

Pirkkalan lentokentällä lykättiin passi ja matkalippu kouraan, katottiin kaverin hölmistynyttä ilmettä ja mentiin viikonlopuksi Bremeniin halpalennolla. Halpa mutta tällaiselle reissulle varsin hyvä hotelli löytyi parin sadan metrin kävelymatkan päästä terassikadusta. Bremenistä löytyy Becksin panimo, ja Becksiä tuli juotua aika paljon reissun aikana. Panimossa pääsi jopa käymään kierroksella, jonka jälkeen päästiin nauttimaan panimon tuotteista leikkihenkisen makutestin kera!

Aika mahtava reissu, ehkä vähän kalliimpi kuin peruskeissi, mutta pääsipähän itsekin hieman karkuun Suomesta.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen aika monessa polttareissa ollut mukana ja parissa bestmaninä. Viimeisen keissin killeri oli legendaariset feikkipolttarit.

Viimeiset polttarit ollaan vedetty juurikin sellaisella kaavalla, että joku edellämainitun tapainen koukku, joku spesiaalijuttu itse sankarille (esim. liitovarjo tjs.) ja yksi juttu koko porukalle ja sitten illalla ne perinteiset saunat ja grillattavat + joku ohjelmanumero vielä, että ei ihan heti mene armottomaksi läträämiseksi.

1 kokoontuminen ja loput mailikeskusteluna, niin ei hirveesti sen enempää vaivaa tarvitse nähdä ja silti saadaan aikaiseksi pikkasen normaalista poikkeava ilta.

StevieY

Hymy kieltämättä leveni kun tarinointiasi lueskelin. Juuri näin polttarit pitää järjestää, unohtumaton ilta (tai teidän tapauksessa useampikin) ja tietenkin niin, että juhlakalu muistaa (siinä ja siinä onko valitettavasti) olleensa mukana.

Turhan usein näkee tätä tissiliivit päällä ja perseet olalla - meininkiä jossa on kenties käyty paintballia räiskimässä ja sen päälle saunassa. Ja tuosta eteenpäinhän kaikki on pelkkää lärväilyä.

Voisin kuvitella, että päivän pääteeman tulee kuitenkin noudatella juhlakalun intressejä, jos niitä sitten ovat puolialasti kännissä juoksentelu ja epäselvä puhuminen niin ok.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mun mielestä tässä on menty siitä mistä aita on matalin. Mites aktiivinen ja toimelias mies bestman oli tässä tapauksessa? Tälläsen setin saa järjestettyä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noin puolessa tunnissa. Toimiihan toi tietenkin normaalina kännäyssessiona, mutta polttareissa pitäis mun mielestä olla aina joku/jotain extraa.
Hienoja ideoitahan nuo on, mitä esittelit. Tässä nyt kuitenkin oli täysin opiskelijaporukka koossa, joten budjetti ei ollut järin suuri. Keilaus on eräänlainen perinne jo tämän kaveriporukan polttareissa (muuten ei keilatakaan) ja porukasta taisi ollut yksi pelannut paintballia ennen joskus yläasteella. Sulhanen ja pari muuta olivat vieläpä sivarimiehiä, eli heille tilaisuus lieni varsin ainutlaatuinen :)
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Mitä nyt muutamissa polttareissa olen ollut mukana niin ihan hauskoja jäyniä on ollut brassivahaus ja suolihuuhtelu. Mahdollisimman epämielyttäviä mutta pysyy huumorin rajoilla. Ei mene yyber-vittuilun puolelle.

Polttaripilana suolihuuhtelu?

Pari kertaa sairaalassa tuon kokeneena en voi kuin ihmetellä, että mitä hauskaa siinä olisi. Koko päivä pilalla ja vetäisin varmaan kavereitani kuonoon.

No, "jokainen tyylillään" niin kuin sanotaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas. Tänä kesänä olis taas ainakin yhdet tämmöset hassuttelut tiedossa. Omatkin oli aikanaan ja niitä itse asiassa pidettiin eräänlaisena virstanpylväänä kaveriporukan parissa. Nimittäin kavereiden tulevat vaimot muistivat aina muistuttaa, että "pliis, ei sitten sellasia Simon -polttareita". Niistä on jo 10 vuotta aikaa. Avioerosta vain vajaat kuusi vuotta...

No, jauhetaan nyt paskaa sen verran, että palataan kesäkuuhun 2000. Simon työskenteli paskaisessa varastohommassa Helsingissä, oli perjantai ja aamupäivä. Työnjohtaja tuli sanomaan, että meikäläistä kysytään lastauslaiturilla. Kävin katsomassa, eikä siellä ketään näkynyt. Palasin kysymään työnjohtajalta, että kuka muka kyseli. Hän totesi pokkana, että joku mies se oli, taisi mennä nurkan taa röökille. Sinne siis.

Nurkan takana odottivat broidini ja eräs kaveri, ammatiltaan poliisi. Löivät mulle hilut ranteisiin saman tien, sitten kietoivat lakanan ympärilleni pakkopaidan tavoin ja päähän laitettiin kommandopipo siten, etten nähnyt juuri mitään. Seuraavaksi seurasi itse asiassa koko polttareiden vittumaisin osio; jouduin henkilöauton takaluukkuun ja korvilleni asetettiin korvalappustereot, joista pauhasi ikimuistoinen sävelmä, nimittäin Rainer Frimanin 'Linnut', yhä uudestaan ja uudestaan sama kipale. Tätä kesti arviolta 20 minuuttia, mikä tuntui tietysti ikuisuudelta. Yksi kaveri yritti tarjoilla kaadetun takapenkin aukosta bisseä, mutta suurin osa meni rinnuksille.

Pääsin ulos autosta, kommandopipokin otettiin pois, jolloin huomasin olevani Kalliossa, Helsinginkadulla. Minut talutettiin katusyvennykseen ja päähän laitettiin lätkäkypärä kokovisiirillä varustettuna. Seisoin siinä sateen alkaessa hölmönä, kun kaverit ja satunnaiset ohikulkijat alkoivat heitellä meikäläistä raaoilla kananmunilla, raa'alla jauhelihalla sekä ruiskuttivat sinappia ja ketsuppia päälleni. Onneksi pää oli suojattu ja samaten vehkeet, kun kädet olivat raudoissa etupuolella. Kivuliasta se oli silti ja osa "ammuksista" valui paidan sisään mukavasti. Ylläni oli vielä (lakanan alla siis) työasuni, joka haisi kananmunalle vielä pesun jälkeenkin. Hyvä siis, ettei ollut omia kuteita yllä.

Maalitauluosuuden jälkeen lätkäkypärä vaihtui taas kommandopipoon, joka puettiin siten, että kasvoni näkyivät. Sain ohjeeksi jäädä paikoilleni niin pitkäksi aikaa, että joku tulee antamaan jatko-ohjeet. Jätkät poistuivat paikalta ja minä jäin siihen silmätikuksi, sopivasti sporapysäkin kohdalle. Muutaman minuutin odottelun jälkeen joku tuntematon häiskä tuli ilmoittamaan, että minun pitää lähteä liikkeelle ja selvittää, missä on Harjutori, mennä keskelle toria ja huutaa siellä kovaan ääneen tulevan morsiameni nimeä. Olin siis yhä selvin päin, joten yritin epätoivoisesti pyytää jeesausta tältä kaiffarilta, joka kieltäytyi naureskellen ja jatkoi omille teilleen. Siitä sitten lähdin köpöttämään paskaisessa "pakkopaidassa" Helsinginkatua pitkin ja yritin kysellä neuvoa vastaantulijoilta, jotka jostain kumman syystä tuijottivat epäluuloisesti ja kiersivät mut kaukaa. Onneksi satuin näkemään poliisikaverini kurkkivan nurkan takaa ja suunnistin sinne. Varsinainen salapoliisi olikin, sai melko kovaäänistä palautetta muilta, kun sössi hiukan.

Pääsin vihdoin raudoista ja siirryimme saunomaan, samalla sain myöskin virvoketta. Sitten oli pesun vuoro, minut pesi kiireestä kantapäähän joku ikäneito, mikä oli ehkä pieni pettymys... No, oli sinne saunalle kuulemma yritetty strippariakin tilata, mutta ei onnistunut jostain syystä, mikä oli toisaalta oikein hyvä juttu. Eräs kaveri teki saunan päätteeksi mulle lähtöryypyn, jossa oli puoli lasillista viinaa ja se nousi turhankin hyvin päähän. Eipä silti, ylleni puettiin nunnan asu ja alle tekotissitkin sekä keilapallo jalkaan kiinni ketjun avulla, joten känni oli tervetullut.

Nunna pääsi horjuen matkaan ja onneksi keilapallo irtosi melko nopeasti, se kun taisi ehtiä kolauttaa paria pysäköityä autoa ennen sitä. Jätkät joutuivat kanniskelemaan palloa lopun iltaa. Seuraava etappi (muistaakseni) oli silloinen Veronican Studio, edelleen Kalliossa. Siellä sitten sain riisuutua kalsareita lukuunottamatta, jolloin hyvännäköinen blondi-domina laittoi päähäni nahkapipon ja kiinnitti sekä käteni että jalkani köysiin/ketjuihin siten, että olin X-asennossa, jonka jälkeen hän ruoski ja komensi minua naisellisin ottein. Muut jätkät tietenkin naureskelivat vieressä. Tuon koettelemuksen jälkeen hän esitti vielä priva-shown, mikä meni hieman ohi kännitilan takia, ikävä kyllä. Jossain välissä kävimme safkalla Hesessä tms., jossa muut asiakkaat, naispuoliset, saivat meikata naamani juhlallisesti. Toisin sanoen näytin horolta nunnapuvussa.

Lopuksi menimme Pataässään lauleskelemaan karaokea, vaikka poket hieman epäröivätkin päästää meikäläistä sisään, kun olin aika naamat. Sisään kuitenkin päästiin, juotiin lisää ja lauleskeltiin myös. Paikalla oli myös joku naisten polttariporukka jostain päin Karjalaa ja tuon polttarisankarin kanssa vedettiin parit epävireiset duetot sekä muutenkin parannettiin maailmaa umpikännissä. Yöksi horjuin sitten broidin kämpille, josta heräsin karmeissa meikeissä sekä verhoklipsut kiinni nänneissä.

Jälkikäteen oli puhetta, että broidini (joka suunnitteli suurimman osan ohjelmasta) mietti muutamaan kertaan, että olisiko ohjelmisto turhan rankka ja vittumainen, mutta päätyivät silti tekemään sen, koska uskoivat huumorini kestävän. Ja kestihän se, vaikka olikin koetuksella. Faijani kommentoi, että olisi saman koettelemuksen koettuaan vetänyt joka jätkää turpaan. No, kyllä se hauskaa oli joka tapauksessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vuosituhannen alkupuolella ja puolessa välissä meni joka vuosi joku kaveripiiristä naamiaisiin, joten polttareitakin oli parit. Nyt olisi pitkästä aikaa tiedossa yhdet. Puolet polttariporukasta on Amerikan ihmemaasta ja he saapuvat paikalle vasta edellisenä iltana, joten käytännössä homma on muutaman finskin harteilla.

Jotta porukka saa nukkua tai ainakin yrittää nukkua, aloitamme vasta iltapäivällä. Ensin sepän pajaan, jossa sulho takoo itselleen veitsen. Hetken seurailun jälkeen vien muut jenkit kahville tai kaupoille. Siitä sitten takomisten jälkeen suunta metsään ja ralli auton kyytiin. Voi olla, että muutkin pääsemme samaan hintaan, kun suhteilla pelataan. Sen jälkeen savusaunaan ja uimaan sekä lopuksi makkaraa kupuun. Sulhanen on tietysti pääroolissa, mutta muutkin jenkkipojut saavat tuossa varmasti ihan kelpo elämyksiä. Peruslerssien lisäksi ajattelin roudata maisteltaviksi Wotkinsin villisikaa ja hirveä. Mölkyn voisi myös roudata saunalle.

Aika simppeli paketti, mutta ainakin itse tykkäisin tuollaisesta.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
..
Pirkkalan lentokentällä lykättiin passi ja matkalippu kouraan, katottiin kaverin hölmistynyttä ilmettä ja mentiin viikonlopuksi Bremeniin halpalennolla.
....
Aika mahtava reissu, ehkä vähän kalliimpi kuin peruskeissi, mutta pääsipähän itsekin hieman karkuun Suomesta.

Omat polttarit olivat kolme viikkoa sitten ja sama idea. Mutta suuntana Riika.
Oli loistava reissu, enkä arvannut vasta kuin lentokentälle mennessä, mihin on matka. Perjantaina sinne päivällä, sunnuntaina takas. Ikimuistoinen reissu, ja häissä kaikki muistelivat lämmöllä matkaa.

Mitään paskaa hommaa en joutunut tekemään. Ellei oteta huomioon, että mulle pistettiin päälle valkoiset shortit, pinkki paita ja blondi peruukki päähän.
Riikassa oli meinaan Blondien kokoontumisajot.
Ja voitte uskoa, että siellä oli _paljon_ naisia. Paljon hyvännäköisiä naisia.
Jätkät eivät tienneet tuosta vasta kun lennot ja hotlat olivat jo varattu.

Pari tuntia keikaroin lauantaina noi vaatteet päällä, onneksi olivat katsoneet aikataulun väärin. En "ehtinyt" tuohon paraatiin. Kaljatarjoilu toimi onneksi kokoajan, niin ei ongelmia. Aika moneen valokuvaan pääsin noi vaatteet päällä ja parilta nettisivulta kuva löytyikin. Minut tuntevat henkilöt voivat uskoa, että näytän kyllä aika rumalle noi vaatteet päälle.

Ennen tuota pukeutumishommaa käytiin ampumaradalla ampumassa Glockillä, AK-47:lla sekä pumppuhaulikolla. Hemmetin hieno kokemus.
Muuten sitten juotiin kaljaa ja pidettiin hauskaa. Harmi kun jäi yksi yökerho tsekkaamatta, missä olisi ollut Euroopan suurimmat äänentoistolaitteet.

Vaikka olen aina ollut tuota "puetaan polttarihenkilö hassuihin vaatteisiin ja pistetään se myymään jotain"-hommaa vastaan, tämä oli kuitenkin hauskaa. En joutunut pitkään keikaroimaan vaatteissa ja muuten sitten juotiin kaljaa, puhuttiin paskaa ja pelattiin biljardia.

Eikä kuulemma liian kallis reissu ollut, mitä pojilta kyselin. Hyvä niin. Suomessa jos jotain olisi järjestänyt, kalliiksi se olisi kuitenkin tullut.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minut tuntevat henkilöt voivat uskoa, että näytän kyllä aika rumalle noi vaatteet päälle.

Mun mielestä sä olit aika kaunis, tai vähintään jotenkin hellyyttävä. Tai suloinen on ehkä vielä parempi sana.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Polttarit tuli vedettyä eilen läpi toisen bestmänin ominaisuudessa ja hemmetin hauskat ja onnistuneet polttarit tuli vedettyä. Sankarin ohjelmassa oli mm. maalivahtina olo koko polttariseurueen yhteisissä lätkätreeneissä, ruuan jälkeen pienet chilinmaistajaiset, pesäpallo-ottelun avausheiton heittäminen, akupunktio-hoito, frisbeegolfia ja lopuksi rantasaunalla yhteistä illanviettoa ja yleistä hauskanpitoa. Hauskaa oli ja varsin onnistuneet polttarit tuli vietettyä ja ennenkaikkea polttarisankarillakin näytti olevan hauskaa!

-Tinke
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Tuttava pariskunta menee naimisiin elokuussa ja sitä ennen olisi sulhon polttarit edessä.

Itse olen järkännyt veljeni polttarit ja muistaakseni jokainen mukana olija maksoi 35 euroa ja maksoin ite loput kulut. Nyt kuitenkin tuli bestmanilta viestiä että tällä hetkellä jokainen pulittaa suolaset 70 euroa mutta hinta noussee vielä kun esimerkiksi kyyti ja sulhon vaatteet on vielä hakusessa. 70 euroa on mun mielestä jo aika korkea hinta.

Mitä hintaa arvon jatkislaiset pitävät kohtuullisena?
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tuo 70€ ole vielä paha. Kahdet kemut takana tänä kesänä ja molemmat ollut vähintään tuplasti tuo . Molemmissa majoitus vienyt valtaosan budjetista. (toiset kesti yli yhden, toiset yli kahden yön) Toki hyvällä suunnittelulla ja jos ei majoitusta tarvitse tai se löytyy halvalla niin pääsee halvemmallakin.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Riippuu vähän minkälainen remmi teitä on ja kuinka läheisiä kavereita olette. Kun joku omista parhaista kavereista menee naimisiin ja bestmanilla on hyvät suunnitelmat tarjota niin itse voin laittaa vaikka 200€.

Jos kyse oisi myös jokin parhaasta ystävästäni tai veljestäni niin summalla ei niinkään väliä, mutta kun tässä on nyt kyseessä emännän kaverin miehen polttarit, miehen jonka olen nähnyt elämäni aikana noin 10 kertaa.

Noin kymmenen miestä pitäisi olla mukana. Eikä mitään majoitusta tarvita.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tässä viime vuosina on tullut polttareita läpikäytyä n. yhdet per kesä, ja tuo 70€ on ollut hintana jotakuinkin jokaisessa. Jos haluaa lisätä settiin edes jotain vähän ikimuistoisempaa, niin ei sitä paljoa halvemmallakaan pääse.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Polttareihin todella saa uppoamaan tuohta. Itse on tullut yhdet sellaiset järkättyä. Taksikyyditykset, ralliautoilut, viinat, splättikset sekä sauna ja stripparit olivat melko suolainen paketti. Järjestäjiä oli 14 kappaletta ja luulen ettei kukaan meistä herännyt aamulla alle 200 euroa köyhempänä. Harvoin näitä juhlia tulee joten ei auta kitsastella. Viimeinen kerta kun miehet saavat olla poikia joten niistä bileistä todella otetaan ilo irti!

P.s jos joku ihmettelee rahan määrää niin vihjattakoon että neidot veloittivat esityksestään 240e/5 minuuttia. Kappaleelta.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Jälkikäteen oli puhetta, että broidini (joka suunnitteli suurimman osan ohjelmasta) mietti muutamaan kertaan, että olisiko ohjelmisto turhan rankka ja vittumainen, mutta päätyivät silti tekemään sen, koska uskoivat huumorini kestävän. Ja kestihän se, vaikka olikin koetuksella.

Kieltämättä vähän tyrskähtelin kun tarinaasi luin, mutta minulla ei olisi varmaan huumori kestänyt. Toki polttareihin kuuluu jäynät ja jonkinlainen julkinen nolaaminenkin on sallittua, mutta minusta homma ei ole onnistunut jos polttarit ovat kokonaisuudessaan sulhaspojalle vastenmieliset / ei pysty nauttimaan meiningistä ollenkaan.

Omissa polttareissani "nolaus-episodi" tapahtui kaverin kanssa yhteisesti. Kaverilla oli siis häät viikkoa ennen kuin minulla ja pidettiin yhteiset polttarit. Minut puettiin näyttämään meksikolaiselta gigololta ja kaverille sitten naisen vaatteet. Meidät lukitiin käsiraudoilla yhteen ja Espan puistossa piti jaella ihmisille sellaisia "heteroavioliitot kiellettävä" flyereita. Jotain muutakin pööpöilyä oli ympäri kaupunkia josta en onneksi hirveästi muista. Vaikea sanoa kuinka moni luuli meidän olevan homopari.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pahasti näyttää siltä, että ensi viikonloppuna olisi taas polttareihin osallistuttava, tällä kertaa omiin. Toki tätä ei ole missään ilmoitettu, mutta vähiin alkavat viikonloput käydä.

Mitään hajua ei ole mitä tehdään, mutta line up on aikalailla sama kuin näissä, joista reilu vuosi sitten tarinoin. Muutama hiilarihyrrä on vaihtunut, mutta eivät uudet vahvistuksetkaan mitään käsijarrukavereita ole, jos vanhoihin näyttöihin on uskominen. Ohjelmalla nyt ei ole niin väliä, lähinnä odottaa tuota kaverien yhdessä oleilua. Ylipäätään minuuttiaikataulut ja valtava ohjelmarypäs ovat polttareissa vähän akkojen touhuja. Muutaman jannun joille pihvilihan marmoroitumisaste on yhdessäoloa tärkeämpää jätin suosiolla pois.

Mitään kovin halpaa lystiä polttari* eivät joo ole, mutta eipä tuo ole koskaan kovin paljon jälkikäteen harmittanut.

* = + häät siihen päälle eivät ole. Eräs Oulussa asunut kaverini laski, että noiden mainittujen polttareiden sekä häiden kohdalla 500€ ei riittänyt kuin alkuun kun laski molemmat matkat (häät Porvoossa), yöpymiset, häälahjan ja muut kulut.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahasti näyttää siltä, että ensi viikonloppuna olisi taas polttareihin osallistuttava, tällä kertaa omiin. Toki tätä ei ole missään ilmoitettu, mutta vähiin alkavat viikonloput käydä.

Joo-o tuossa viikko sitten oli omat polttarit. Päivän tiesin etukäteen, mutta eipä tuo haitannut, koska ohjelma oli pidetty puun takana eikä mitään hajua ollut mistään. Raapustan jotain tähän, jos vaikka jollekin tulee ideoita.

Aamulla tultiin hakemaan ja ensimmäinen homma oli ajella toisen bestmanin Porschella ympäri Helsinkiä ja lopulta päädyttiin Ruoholahteen. Siellä kiivettiin talon katolle, josta meikäläinen pantiin köyden varassa tulemaan alas naama maahan päin. Vähän se reunan lipan yli pudottautuminen vapisutti, mutta alun jälkeen sujui kivasti. Alhaalla sitten odotti koko polttariporukka ja aplodien saattelemana pullo skumppaa sihahti auki.

Tämän jälkeen yleistä oluella höystettyä häröilyä punavuoren suunnilla ja ruokailu ravintelissa. Väliin mahtui myös kirpputori jossa annettiin 5e budjetti ostaa naisten kesämekko. No tällaisen ostin ja seuraavaksi mentiin puistoon jossa istuttiin hetki kaljoittelemassa. Joku sitten sai idean kun lähellä istui tyttöseurue niin meikäläisen tuli mennä heidän luo ja saada mekko sovitettua jonkun heistä päälle. No, tuuria oli messissä, koska hekin olivat pitämässä polttareita ja homma toimi helposti. Samalla otettiin kuvia ja heille kirjailtiin vihkoon elämänohjeita.

Taas yleistä häröilyä kaupungilla mm. puistogolfia maalina oluella täytetyt ämpärit, gay-pride kulkueeseen osallistuminen ja siirtyminen ratikalla ruskeasuon säbähallille, jossa oli järjestetty säbämatsi. Oman säbäharrastukseni pohjalta hieno homma, oikeat vastustajat ja tuomari. Pelikin vielä voitettiin, olihan meillä monia ihan oikeita divarijyriä.

Sitten hallin edessä odotti minibussi, joka suuntasi kohti tuntematonta. Matkan aikana laulettiin karaokea ja jossain vaiheessa bestman löi dvd:n koneeseen. Mitäpä sieltä paljastuikaan! No, Sinuhe Wallinheimon johdolla JYPin liigajoukkueen terveiset meikäläiselle ja tulevalle vaimolle! Poika oli tottakai messissä Koskisen Kallen huomassa. Pelaajista ainakin Louhivaara, Hytönen, Tuppurainen ynnä valmentaja Aho olivat antamassa elämänohjeita avioliittoon :D Aivan uskomaton muisto tuo dvd tuolla hyllyssä tällaiselle JYPin alltime-fanille. Kiitettävä suoritus bestmaneiltä!

Lopuksi saavuttiin vuokramökille jossa saunottiin ja rillattiin sekä juovuttiin. Hieno päivä kaikenkaikkiaan ja muutama kohtuuhauska valokuvakin tarttui kameroihin.

Kiitos äijät, tiedän että osa lukee tän!
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten hallin edessä odotti minibussi, joka suuntasi kohti tuntematonta. Matkan aikana laulettiin karaokea ja jossain vaiheessa bestman löi dvd:n koneeseen. Mitäpä sieltä paljastuikaan! No, Sinuhe Wallinheimon johdolla JYPin liigajoukkueen terveiset meikäläiselle ja tulevalle vaimolle! Poika oli tottakai messissä Koskisen Kallen huomassa. Pelaajista ainakin Louhivaara, Hytönen, Tuppurainen ynnä valmentaja Aho olivat antamassa elämänohjeita avioliittoon :D Aivan uskomaton muisto tuo dvd tuolla hyllyssä tällaiselle JYPin alltime-fanille. Kiitettävä suoritus bestmaneiltä!

Kaikenkaikkiaan ollut varmasti todella mukava päivä. Just tuommonen on parasta, että sinne tänne ripoteltu vähän ohjelmaa, mutta myös ihan lepposaa istuskelua ja oleilua mahtuu mukavasti mukaan eikä tarvitse koko aikaa tukka putkella painaa eteenpään kun joku hoputtaa sekkari kädessä.
Tuo dvd on kyllä ollut loistava veto. Siinä saattaa isompikin mies vuosien kuluttua jopa herkistyä kun sitä pienessä maistissa katselee ja muistelee polttareita. Arvostan!
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Humpauttajalla paljon onnea täältä myös. Omat polttarit olikin toss 1kk sitten. Aamulla molemmat bestmännit tulikin meille croisanttien kanssa. Siinä nautittiin rauhassa kaffet. Tämän jälkeen siirryttiin jäähallille jossa pukuhuoneessa olikin loput polttariporukasta. Edessä oli 60min treenit johon saisin osallistua maalivahtina. Treenit menikin yllättävän hyvin näin ensikertalaiseksi. Torjunta prosentit taisi olla tunnin jälkeen 85 luokka. Äkkiä kamat pois ja saunomaan. Hyvien löylyjen jälkeen marssittiin ulos kokoontumaan. Pihalla minulle ojennettiin suosikkijoukkueeni (SM-liigasta) pelipaita jossa pelinumerona komeili oma hääpäiväni 18.8. Tästä vaelsimme kohti keskustaa ja ruokailua. Kun buritos oli saatu matkalle kohti mahalaukkua paikalle ilmestyis chiliyhdistyksen hemmo. Edessä oli 15-20min kestävä esitys Chileistä. Porukassamme onkin aika hyvin chileistä kiinnostuneita persoonia. Lopuksi saimme kaikki maistella Habaneroja. Sitten siirtyminen kävellen läheiselle pesäpallokentälle. Nopeasti selvisi ettö kävisin heittämässä ottelussa avausheiton 1pesältä. Sain kotijoukkueelta muistoksi kokonaisen peliasun. Tästä olin todella yllättynyt ja kiitollinen. Sitten takaisin keskustaan ja mut ohjattiin akupunkttioon. Monesti on käynyt mielessä et olisi aika makeeta päästä kokeileen tämmöinen käsittely. Mies tökki neuloja kehoon aika hyvää tahtiin. Lopuksi hän laittoi piuhat kiinni neuloihin ja ajoi sisään hyvin minimaalisella voimalla sähköä. Tulen ehdottomasti käymään uudelleen tässä hoidossa. Grande finaaliksi oli frisbeegolf kierros. Teimme 2joukkuetta ja heitimme hyvässä sovussa läpi 9reikäsen radan. Tämän jälkeen juhlakalulla alkoi kunto pikkaisen hiipumaan. Olimme siirtyneet eräälle rantasaunalle jossa oli tiedossa saunomista ja grillaamista. Itse missasin tästä pari tuntia kun oli pikkasen huonompi happi. No nousin kuin Phoenixin lintu. Pikkaisen olutta naamaan ja makkaraa vyötärölle ja olinkin jo valmis käymään paikallisessa juottolassa. Siellä meidän porukan karaoketähti otti homman haltuun. Saimme kuulla aikamoisen kattauksen illan aikana. Pilkun tultua saimme mukaan haalittua pikkaisen useamman henkilön mukaan jatkoille mökille. Kaiken kaikkiaan polttarit olivat erittäin onnistuneet enkä olisi voinut pyytää yhtään parempaa päivää. Kaikki osallistujat ovat myös kiitelleet. No toivon mukaan joku "pojista" menis naimisiin 2013 niin saisi yhdet polttarit taas kalenteriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös