Polttarit!

  • 100 482
  • 193
Suosikkijoukkue
HIFK
.
Tässä nyt pitää alkaa ideoida kovalla tahdilla. Tarkoituksena on pitää oikeasti hauska päivä. Siis hauska myös päivänsankarin mielestä.

Ei onnistu insinööreiltä oikeasti hauska päivä. Kerratkaa vaan niitä lukion pitkän matematiikan kirjoja saunan jälkeen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei onnistu insinööreiltä oikeasti hauska päivä. Kerratkaa vaan niitä lukion pitkän matematiikan kirjoja saunan jälkeen.

Kaveri lukee luokanopettajaksi, eikä ole kirjoittanut kuin lyhyen matematiikan ja senkin vapaaehtoisena. Minä taidan olla ainoa insinööri-ihminen noissa bileissä. Kiitos silti vinkistä.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
päin.

Jos joku keksii hyviä vinkkejä, niin ei muuta kuin ideaa kehiin.

Tämä toimi meillä. Yksi haki sankarin,puki sille jotain hassuja vaatteita , kumihanska päähän ja kohti Espaa.Sankaria vähän vitutti. Espaa kuitenkin vain minuutin verran mitään tekemättä ja helpottunut kaveri autoon ja side silmille.Kunhan pelästytettiin.
Perillä mökillä metsään,kaverilla ei hajuakaan missä oltiin. Pimeään metsään olimme tehneet lyhtyjen avulla pikku kävelyreitin , jossa kaikila jätkillä valkoiset viitat ja huput. Oli oikeasti erittäin vaikuttavan näköistä. Lopussa rituaali, jossa mölistiin jotain ja tunnelma oli erittäin harras ja aavemainen.
Lopuksi uhrille annettiin haistettavaksi jotain hirveätä eritemönjää´Naimisiin et pääse jos et tätä vedä mukillista´. En enää muista , mitä mukiin oikeasti laitoimme joku ihan normaali viinapaukku se oli. Hoopotettava ottti suullisen ja pilasi tunnelman yrjöämällä ja huutamalla ´voi vittu mitä paskaa´!

Hauskaa oli.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä toimi meillä. Yksi haki sankarin,puki sille jotain hassuja vaatteita , kumihanska päähän ja kohti Espaa.Sankaria vähän vitutti. Espaa kuitenkin vain minuutin verran mitään tekemättä ja helpottunut kaveri autoon ja side silmille.Kunhan pelästytettiin.

Vähän tuollaista itseasiassa pohdiskelin tässä aamun aikana. Ja jonkinlainen muiluttaminen pitänee kyllä järjestää sankarille, vaikka juhlien päivämäärä onkin jo tiedossa. Ihan ääneen en viitsi täällä julkistaa kaikkia sunnitelmiani, koska pahimmassa tapauksessa kaveri saattaisi saada vihiä asioista etukäteen. Ei hänellä tietääkseni ole tunnuksia tänne, mutta mutta... maailma on pieni.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vuosia sitten asuin Järvenpään keskustassa kerrostalossa. Lauantaiaamuna sitten seisoskelin kahvikuppi kourassa parvekkeella ja seurasin seuraavanlaista episodia:

Keskeiselle paikalle pääkadun varteen ajoi auto, josta ensin nostettiin esiin pöytä ja pari tuolia. Valkoisella liinalla varustetulle pöydälle lastattiin kaikki hyvän aamiaisen vaatimat ainekset eli paahtoleivät, kinkut, tuoremehut, juustot, mätiä, kananmunaa yms ja tietysti kuohuviiniä. Sitten toiselle tuolille istutettiin pumpattava Barbara ja toiselle tuolille sulho frakki päällä ja liina silmillä. Pöydän viereen asetettiin mankka josta alkoi soida Kake Singersin biisi "Ollaan kahden lällälää" ja sulho sai ottaa liinan pois silmiltä. Hovimestari kaatoi sulholle kahvia ja sulho söi aamiaisen kaikessa rauhassa keskellä kylää. Barbaralla ei ollut kovin nälkä. Ja sama biisi soi non-stoppina ainakin kymmenen kertaa. Puolisen tuntia siinä istui sulho ja nautti Barbaran kanssa aamiaista. Sitten keräsivät kamat ja matka jatkui.
 

Veijari

Jäsen
En muista olenko tämän tässä ketjussa jo maininnut, mutta kerran oli joku polttariporukka pistänyt juhlakalun ison kauppakeskuksen aukiolle vaihtamaan vauvojen vaippoja. Siinä oli äitejä mukuloineen ihan jonoksi asti.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Polttarit on suomalaisen junttikulttuurin pahin ilmentymä. Sulhasten ja morsianten nolaamisessa ei ole mitään hienoa. Itse olen muutaman kerran ollut mukana tällaisissa polttareissa ja myötähäpeä on kyllä aina ollut suorastaan järkyttävä.

Olen myös ollut polttareissa, jossa oli kunnon luksusmeininki. Varattu helvetin iso mökki, sulhasen lankomies (joka on ammatiltaan kokki) väänti hervottomat sapuskat, oli kalliit konjakit, viskit, sikarit ym. Pokeria, pitkät saunat jne. Kunnon miesten ilta, missä ketään nolattu ja kukaan ei tuntenut myötähäpeää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Polttarit on suomalaisen junttikulttuurin pahin ilmentymä. Sulhasten ja morsianten nolaamisessa ei ole mitään hienoa. Itse olen muutaman kerran ollut mukana tällaisissa polttareissa ja myötähäpeä on kyllä aina ollut suorastaan järkyttävä.

Olen samaa mieltä. Sen vuoksi en tällaisia juhlia aio kaverilleni järjestääkään. Odotan jo innolla sitä, kun osa polttareihin kutsutuista henkilöistä alkaa kitistä, että "sitä ja tätä on pakko tehdä, kun se kuuluu polttareihin". Vitut.

En tiedä, pitäisikö noita juhlia edes oikeastaan kutsua polttareiksi, vai pitäisikö tuon juntti-imagon vuoksi keksiä joku parempi nimi...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Erikoisemmat harrastukset joita ei muuten tulisi ehkä kokeiltua toimivat aina: Curling, haulikkoammunta (kiekkoja), jousiammunta jne. ovat olleet kyllä niitä mieleenpainuvimpia ja niistä on tullut eniten kiitosta päivänsankareiltakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eihän polttarit ole mikään junttiperinne, ellei sitä erityisesti halua vaalia. Itse olen ollut muutamissa polttareissa mukana niin järjestäjänä, juhlakaluna kuin joukon jatkonakin. Omat polttarini noudattivat melko perinteistä kaavaa, tosin alkoholi oli pois kuvioista. Eli idioottimaiset vermeet niskaan, muutama tehtävä Helsingissä, Megazoneen, kartingiin ja siitä syömään. Negatiivista tuossa oli se, että koin muutamat tehtävät todella noloiksi, mutta vedin ne läpi, kun en viitsinyt kavereiden duunia kusta. Positiivista oli se, että isolla kaveriporukalla oli hauska sotia, ajaa kilpaa ja safkata, varsinkin kun kaikki oli mulle ilmaista.

Itse järkkäsin melko miedot polttarit yhdelle kaverilleni. Tai no, meillä muilla oli paikoin ihan hauskaa, mutta sulhasen tuntien hän varmaan odotti kovempaa menoa, kun kaverilla on pokkaa tehdä suurin piirtein mitä vain.

Reilu vuosi sitten olin mukana yhden lähimmän ystäväni polttareissa. Niissä oli hyvä meininki ja hauskaa, ehkä yksi syy on siinä, että porukka oli keskimäärin vanhempaa kuin noissa aikaisemmissa, eikä kellään ollut tarvetta esittää mitään. Sulho ei tiennyt ohjelmasta mitään, mutta oli vain toivonut, ettei mitään nolauksia toimiteta. Ohjelma oli varsin kilttiä, mutta isolla äijäporukalla siitä muodostui todella hieno ilta. Ensin menimme ajamaan kartingia ulkoradalle, siitä tykitimme toiseen kohteeseen, jossa sankari pääsi helikopterilennolle. Pienien mutkien kautta he lensivät jäähallille, jossa me muut jo odottelimme. Sulho sai veskarin varusteet niskaansa ja muu jengi paahtoi kiekkoa niskaan sen minkä jaksoi (juhlakalu on itse ex-sarjapelaaja, ja nöyryyttänyt mm. minua muutaman kerran, joten oli ihan kiva kokeilla rooleja näin päin.). Hallilta rykäisimme uimaan ja saunomaan, ja tämän jälkeen syömään ravintolaan. Pitkäänhän tuossa kaiken kaikkiaan meni, mutta yhteisfiilis nousi sopivasti, kun jengi tutustui radalla ja hallilla, ja sitten ravintolassa meininki oli oikein hyvä.

Eli ilman pelleilyjäkin saa varmasti porukan viihtymään. Sistikselle sen verran, että kehitelkää sille sulholle joku extrajuttu, yllätys, kuten tuossa edellä oli helikopteri tai lätkän peluu, käyttäkää polttariporukan suhteita, että pääsette johonkin erikoiseen mestaan tai kokeilemaan jotain spesiaalia vempelettä. Meilläkin sekä halli että kopteri saatiin suhteilla todella halvalla. Eikä sen tarvitse olla kovin kallis juttu, melokaa vaikka sinne mökille, jos mahdollista, pääasia on kuitenkin, että jamppa muistaa "viimeisestä" vapaasta illastaan jotain, mielummin tietysti positiivista.

Edit: V-Man tuossa edellä jo mainostikin jonkin erilaisen lajin kokeilua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sistikselle sen verran, että kehitelkää sille sulholle joku extrajuttu, yllätys, kuten tuossa edellä oli helikopteri tai lätkän peluu, käyttäkää polttariporukan suhteita, että pääsette johonkin erikoiseen mestaan tai kokeilemaan jotain spesiaalia vempelettä.

Juu, tätä on tässä hieman jo pohdittukin. Ongelmana on tosiaan se, että aikaa ei enää ole kovinkaan paljoa. 1½ viikkoa, ja sitten menoksi. En tiedä sitten, onko porukalla juurikaan suhteita mihinkään, mutta itse olen jo pari ihan speciaalia ideaa koko ryhmää ajatellen keksinyt.

Extra-juttuja on jo hieman suunnitteilla. Vaikka Kalkun Rusakko tunteekin jokaisen suomalaisen insinöörin, niin edes jotain hyvääkin tuosta opinajosta minuun tarttui. Ja se on käytännön pilojen erityisosaaminen. Hyvän maun rajoissa siis.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Polttarit on suomalaisen junttikulttuurin pahin ilmentymä. Sulhasten ja morsianten nolaamisessa ei ole mitään hienoa. Itse olen muutaman kerran ollut mukana tällaisissa polttareissa ja myötähäpeä on kyllä aina ollut suorastaan järkyttävä.

Minusta hääleikit ylittävät vielä tämänkin. Sulhanen ja morsian ovat sentään itse tiensä valinneet, mutta että häävieraat pitää yrittää nolata...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viime kesänä laitettiin tuleva sulho ajamaan minimopolla lenkkiä ja ammuttiin häntä värikuulapyssyillä. Yllätymomenttia (mihin tahansa ohjelmaan) saa lisää, kun pitää polttarit oikeasti 2-päiväisinä, niin että päivä nro 1 puuhataa jotain ja sitten ilta päättyy ja sankari kotio nukkumaan, mutta mitä vielä, pari tuntia unta ja ylös vaan ja päivä kakkonen siihen perään.

Yhden kamun polttarit pidettiin Pärnussa, vuokrattiin auto ja mökki viikolopuksi ja vedettiin siellä.
 

suomi-poika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
.

Yhden polttarijätkän näin weteraanikonepäivillä Oulaisissa oli värjännyt hiuksensa mustaksi afroksi ja sitten tummaihosieksi tekeytyneenä hiihti keskellä kesää siellä. Kyllä siinä ihmiset vähän katto että kuka hullu tuo on , nimittäin hän näytti ihan aidolta tummaihoiselta.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
En tiedä, pitäisikö noita juhlia edes oikeastaan kutsua polttareiksi, vai pitäisikö tuon juntti-imagon vuoksi keksiä joku parempi nimi...

Jo antiikissa juhlittiin sulhasta kaveriporukalla juomalla, syömällä ja juomalla. Vannomalla kuolematonta ystävyyttä, solidaarisuutta ja veljeyttä ja sitten taas juomalla.

Nimeä tällä tapahtumalla ei kai ole ollut, ennen kuin napattiin Saksasta Polterabend, joka tarkoittaa metelöinti- tai kolisteluiltaa, jolloin karkoitetaan pahoja voimia.

Kelpaisiko svensexa (polttarit på Svenska)?

tai möhippa
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Polttarit on suomalaisen junttikulttuurin pahin ilmentymä. Sulhasten ja morsianten nolaamisessa ei ole mitään hienoa. Itse olen muutaman kerran ollut mukana tällaisissa polttareissa ja myötähäpeä on kyllä aina ollut suorastaan järkyttävä.

Olen myös ollut polttareissa, jossa oli kunnon luksusmeininki.....
Täysin samaa mieltä. Minun osalta pahin "polttarikausi" oli toki vuosia sitten, mutta ei me silloinkaan sulhasta/sulhasia mitenkään nolattu. Meillä homma meni itse asiassa niin, että oli etukäteen kaikkien kanssa (ml. sulhanen) sovittu, ettei mitään nolausjuttuja harrasteta ja maksullisetkin on pidetty sivussa. Luksusmeininkiä on sitten riittänytkin ja kaikenlaisia mukavia/normaaleja aktiviteetteja mm. paintball, mökille saunomaan, Lahden suurmäen torni köydellä alas, peli-iltoja jne jne.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
...mutta ei me silloinkaan sulhasta/sulhasia mitenkään nolattu. Meillä homma meni itse asiassa niin, että oli etukäteen kaikkien kanssa (ml. sulhanen) sovittu, ettei mitään nolausjuttuja harrasteta ja maksullisetkin on pidetty sivussa. Luksusmeininkiä on sitten riittänytkin ja kaikenlaisia mukavia/normaaleja aktiviteetteja mm. paintball, mökille saunomaan, Lahden suurmäen torni köydellä alas, peli-iltoja jne jne.

Itselläni oli polttarit pe-su ja mitään nolaamispaskaa ei polttareissa harjoitettu. Itse kyllä saatoin nolata itseni ankaralla viinankittaamisella, ja kun edellisistä persekänneistä oli vierähtänyt jo kovasti aikaa, olin ollut ihan nakit silmillä ja syönyt savulohta kuin antiikin Kreikassa ikään sohvalla maaten.

Silloin kun satuin olemaan hereillä, pelattiin Texas Hold'emiä ja Guitar Heroa.

Ulkona sateli koko viikonlopun - oltiin Kuusamossa - eikä siksi kalaankaan ryhdytty, vaikka kaikilla oli kalavermeet messissä. Tuo kalahomma on vähän harmillinen juttu, siinä kun olisi ollut potentiaalissa mm. Kuusinki ja Kitka. Texasin pelaaminen livenä oli minulle uutta ja hemmetin mukavaa. Päihtymykseni vuoksi menetin tosin hivenen valuuttaa.

Polttareiden jälkeen sunnuntaina ruokatorveni oli palanut karrelle raa'an ja helvetin rankan Fernet Brancan ja Suomi-viinan kittaamisen jäljiltä. Voi dziizus ghraiztus sitä poltetta ja närästystä. Himassa ei ollut mitään vatsalääkettä, mitä nyt piimää ja ruokasoodaa.

Videonauhalla on kuulemma esittämäni raa'an viinan juontinäytös. Mitään kamalaa ei sattunut, thanks God.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Polttareita järkkäämässä ja tarvinnee tää ketju kahlata läpi sopivia ideoita etsien. Jos jollain tiedossa joku paikka pk-seudulla, missä n. 20 hengen porukka vois saunoa yötä myöten kohtuuhintaan, kiitän vinkeistä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ja jos joku tietää pk-seudulta paikan, jossa about kymmenen hengen seurue pääsee opastetusti kiipeilemään ensi lauantaiaamupäivällä, niin otan tiedon kiitollisena vastaan. Kiipeilykeskuksen polttarikiipeily on varattu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ja jos joku tietää pk-seudulta paikan, jossa about kymmenen hengen seurue pääsee opastetusti kiipeilemään ensi lauantaiaamupäivällä, niin otan tiedon kiitollisena vastaan. Kiipeilykeskuksen polttarikiipeily on varattu.
Ei mitään hajua onnistuuko, mutta tuolla Mosahallissa eli Tapanilan Urheilutalossa(?) on ainakin aika pelottavan näköiset kiipeilyseinät. Soita sinne ja kysy tai kato jostain sivuilta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei mitään hajua onnistuuko, mutta tuolla Mosahallissa eli Tapanilan Urheilutalossa(?) on ainakin aika pelottavan näköiset kiipeilyseinät. Soita sinne ja kysy tai kato jostain sivuilta.

Se on juuri tuo Kiipeilykeskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös