Ihmettelyketju

  • 6 368 156
  • 38 785

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen kovasti ainakin toisen iltapäivälehden taivastelua siitä, kuinka kaikki MM-kisojen matsit eivät olekaan loppunmyytyjä ja Ruotsissa asiasta pidetään oikein kriisipalaveria. Näillä lippuhinnoilla asiassa ei ole mitään ihmeteltävää, päinvastoin voisi ihmetellä, miksi noinkin moni puupää on maksanut sikamaisen hinnan päästäkseen katsomaaan jotain täysin merkityksetöntä ja puhkianalysoitua höntsäilyä.

Ruotsissa futis on ykköslaji, vaikka tätäkin Kale joskus kritsoi, kun Ruotsin lätkämatsia jotain albaniaa vastaan oli katsomassa noin pari tuhatta ihmistä ja samaan aikaan sikäläisen futisliigan paikallismatsia oli paikan päällä seuraamassa 30 000 ihmistä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kas kun on mun synttärit.
Onnea vaan.

Tänään muuten sekä Zigmund Palffy että Mikael Renberg täyttävät 40. (Älkää kysykö mistä tiedän, tiedän ihmeellisiä tarpeettomia asioita.) Vastahan ne molemmat oli nuoria ja lupaavia.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Olen ihmetellyt, onko maahockeyssä koskaan kuollut kukaan? Ja jos ei, niin miksi ei? Kolmannekseen olen ihmetellyt, miksi lajissa ei käytetä minkäänlaista kypärää, vaikka pallo on umpipuuta ja siten helvetin kova.

No nyt ainakin on sitten joku kuollut (linkki: iltasanomat.fi). Nyt ihmettelen, että tulikohan tämä maahockeyihmisille jotenkin yllätyksenä?

Se on nimittäin niin, että maahockey on niitä ainoita tappavan kovalla pelivälineellä pelattavia joukkuelajeja, jossa ei käytetä minkäänlaista pääsuojusta. Jääkiekossa, jääpallossa, kaukalopallossa, pesäpallossa, baseballissa, kriketissä ja hurlingissa tulilinjalle joutumisen vaarallisuus on jo tajuttu.

Ikävä tapaus, kun nuori ihminen kuolee urheillessaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Melkoiseen uutiseen törmäsin tuossa: South Korean customs officials target human flesh capsules | GlobalPost

Kannibaaleilla lienee aika kortilla siinä missä muillakin, sillä nyt saa nopeasti tarvitsemansa pillerin muodossa. Vai onko tässä kyse siitä, että ruoan raaka-aineiden hankkiminen on niin kovin vaikeaa ja heillekin on pillerit nyt apuna? Koetapa itse käydä tuolta kadulta pyydystämässä c-vitamiinia, omega3:sta sekä trendikästä steviaa ja sitten vielä kakku niistä leipaista. Ei se ole kannibaalillakaan helppoa, jos ei meilläkään.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hankala asiakas tuli vastaan, tyttönen on ollut aikanaan jopa todella aliravittu 175cm/40 kg mitoissa ja siitä sitten lihominen yms ongelmat.

Nyt olen rakentamassa hänelle järkevää salielämää mutta se nyt ei ole mikään ongelma vaan ongelmana on lähinnä tyttösen oma pää. On tavoitteena fitnesslavoille meno ja olen yrittänyt toistaa että poistaa tuollaiset ajatukset nyt niin kauaksi aikaa pois kunnes ollaan siinä kohin että tuo voi olla ajankohtainen ajatus.

Tilanne on niin räjähdysherkkä että jos tulee liian paineellinen tila niin tämä tyttö voi helposti taas vaipua heikoille poluille. Olen yleensä hyvä ihmisten kanssa ja pystyn vaikuttamaan paljon mutta nyt on oikeasti paha tilanne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tänään juteltua erään kaverin kanssa, joka on täysin futismiehiä ja aikamoinen antijääkiekkotyyppiä. Muutenkin on vähän sellainen persoona että tykkää olla massan yläpuolella ja keksiä tekosyitä miksi joku suomalainen sattui pärjäämään jossain urheilussa. Paitsi tietysti "kuningas jalkapallossa".
Keskustelu sitten siirtyi jääkiekkoon ja MM-kisoihin. Sieltä tuli ne perus "marginaalilaji"-kommentit.
Mitä väliä sillä loppupeleissä on kuinka suosittu tietty laji on, jos siitä nyt satun minä tai vaikkapa suurin osa suomalaisista seuraamaan ja kannattamaan?
Toinen tokaisu oli "-siellä on vaan 6 jengiä jotka ratkoo mestaruuden".
Jalkapallossa yhteensä kahdeksan eri mestaria ja väitän ettei sielläkään mestaruuden ratko kuin ehkä noin 6-8 eri maata. Eikö se ole aika vähän, jos vertaa marginaalilajiin? Siellä tulee yllätyksiä, mutta niin tulee myös jääkiekossa. Toki jalkapallossa pelataan neljän vuoden välein, mutta tuo kovin kärki ne ratkoo niinkuin jääkiekossa. Poikkeuksina mestaruuksissa Uruguay fudiksessa ja Iso-Britannia "kendossa" joskus aikanaan.

Muutenkin kyseinen ihminen jaksaa aina muistuttaa suomalaisen pärjätessä kuinka tällä oli paras auto, vastustajaa ei kiinnostanut, marginaalilaji(kaikki paitsi jalkapallo), kävi tuuri jne. Tottakai epäonnistumisen jälkeen kyseessä vain oli urheilijan oma paskuus.
Toki siitä oltiin samaa mieltä että on ärsyttävää kun tuulipukukansa herää aina keväisin uniltaan ja alkaa kahden viikon ajan seuraamaan jääkiekkoa. Niissä kisoissa yleensä ratkaistaan kuka on kansan silmässä loppuelämänsä hyvä/huono pelaaja. Tähän vielä lisänä työpaikkojen "asiantuntijat", jotka Mertarannan kertomana tekivät mielipiteensä asioista.

Mutta mistä tuollaisia negatiivisia ihmisiä kumpuaa? Onko se jalkapallofanina oleminen niin paskaa, että pitää keskittyä muiden lajien mollaamiseen.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nykyään osaan välttää tilanteita missä jalkapallofanin kanssa alan kinaamaan kumpi on järkevämpää, lätkä vai futis. Yleensä tasoltaankin nämä väännöt ovat niin hermoja raastavia (ähähäh futista pelataa kaikkialla). Enkä nyt siis morkkaa jalkapalloa vaan jotenkin vain on sattunut omiin kavereihini varsinaisia luupäitä tämän asian suhteen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Toki siitä oltiin samaa mieltä että on ärsyttävää kun tuulipukukansa herää aina keväisin uniltaan ja alkaa kahden viikon ajan seuraamaan jääkiekkoa. Niissä kisoissa yleensä ratkaistaan kuka on kansan silmässä loppuelämänsä hyvä/huono pelaaja. Tähän vielä lisänä työpaikkojen "asiantuntijat", jotka Mertarannan kertomana tekivät mielipiteensä asioista.

Mutta mistä tuollaisia negatiivisia ihmisiä kumpuaa? Onko se jalkapallofanina oleminen niin paskaa, että pitää keskittyä muiden lajien mollaamiseen.

Tuo kevätkarnevaali-meininki ja dominanssi mediassa varmaan menee joillain yli. Tosin, käsilläni ei ole tutkimustuloksia siitä, millä tasolla asiantuntevuus on meillä ja muualla jalkapallokatsomoissa pomppivien ja laulavien kohdalla. Mielenkiintoista myös nähdä lätkän lippufarssiin verrattuna kuinka paljon Ukraina-kriittinen kirjottelu valtaa mediaa ja keskusteluja tulevien jalkapallon em-kisojen aikana. Vai onks vaan kliffaa hei!, kun kuningas jalkapallon arvokisat on taas käsillä. Potkupallomies-Arhinmäki sentäs keräilee irtopojoja ja on (ainakin teoriassa) valmis boikotoimaan kisoja, muiden muassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nykyään osaan välttää tilanteita missä jalkapallofanin kanssa alan kinaamaan kumpi on järkevämpää, lätkä vai futis.
Mulla on siinä mielessä helppoa, että pidän melko lailla tasapuolisesti molemmista lajeista, ja niin tuntuisi ylipäätään tuttavapiirissäni olevan. Yksisilmäisiä lätkä/futisihmisiä en taida juuri tuntea. Jos on urheilusta ja joukkuepeleistä kiinnostunut, niin yleensä seuraa kyllä molempia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piti oikein tarkistaa, että olenko Hesarin vai lehden sivuilla. Mitähän vittua?
Niinpä. Tämähän on kuin jonkinlainen paluu viiden vuoden taakse, jolloin kylillä liikkui näitä silpomishuhuja. Tuli varmaan nyt vasta CSI Porille mieleen, että oho, ehkä munia ei irtijyrsinytkään koivuhalolla joku random volvokuski.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En nyt oikein ymmärrä, että mitä tällä kolumnilla edes haettiin? Sanottiinko siinä vaan, että jääkiekko ja sen seuraajat ovat tyhmiä?

Jotain sellaista kai, alku oli ihan lupaava, mutta loppua kohti tuli vain tunne että haluttiin lytätä jokainen jääkiekkoa seuraava ja jääkiekon kanssa tekemisissä oleva.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
En nyt oikein ymmärrä, että mitä tällä kolumnilla edes haettiin? Sanottiinko siinä vaan, että jääkiekko ja sen seuraajat ovat tyhmiä?

Ihan normaali Virpi Salmen kolumni (pakina, mikä lie). Perusnäppärää ysiplussan ainekirjoitusmateriaalia, jossa sanottava hukkuu ha-ha-hauskojen kielikuvien sotkun alle.

Sanoilla masturboimista, ei ajatusten jakamista.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Töllöstä tuli juuri mainos, jossa maustettiin pihviä hieromalla siihen lihaliemikuutiota. Siinä uutta ihmeteltävää meille, jotka emme mielellään käytä mokomia kuutioita edes lihaliemeen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Töllöstä tuli juuri mainos, jossa maustettiin pihviä hieromalla siihen lihaliemikuutiota. Siinä uutta ihmeteltävää meille, jotka emme mielellään käytä mokomia kuutioita edes lihaliemeen.
No juu, lätkäpelin katkolla näin ton myös. Kaveri vielä kokinvaatteissa selventää: "kun minä paistan pihviä, maustan sen sekoittamalla öljyä ja lihaliemikuution ja hieron sen lihan pintaan." Mitä vittua, oikeesti? Kehtaavatkin, jokuhan saattaa ottaa ton tosissaan.

Mulla ei oo muuten koskaan ollut himassa lihaliemikuutioita. Kasvisliemikuutioita on kaiken varalta, taisin ostaa ton paketin joskus 2008 ehkä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No juu, lätkäpelin katkolla näin ton myös. Kaveri vielä kokinvaatteissa selventää: "kun minä paistan pihviä, maustan sen sekoittamalla öljyä ja lihaliemikuution ja hieron sen lihan pintaan." Mitä vittua, oikeesti? Kehtaavatkin, jokuhan saattaa ottaa ton tosissaan.

Mulla ei oo muuten koskaan ollut himassa lihaliemikuutioita. Kasvisliemikuutioita on kaiken varalta, taisin ostaa ton paketin joskus 2008 ehkä.
Olen pahoillani jos kuulostan juntilta, mutta miksi lihaliemikuutio on pahasta?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Olen pahoillani jos kuulostan juntilta, mutta miksi lihaliemikuutio on pahasta?
Ei kai se pahasta ole, ei vaan tulisi mieleenkään maustaa pihviä peittämällä se (pelkästään) lihaliemikuutiotahnalla. Esim suola ja pippuri voisivat toimia paremmin. Yleisesti minulla ei ole mitään ongelmaa kuutioiden kanssa, en vain ole tarvinnut niitä koskaan himassa, kasvisliemi-vastaavia kylläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös