TPS, media ja julkisuus

  • 2 980 245
  • 11 992

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missä Turun kuppiloista muuten tuo Urhon Total näkyy?

Facebook-tiedotusten perusteella Yliopistonkadulla sijaitseva Aura näyttää Totalin matseja. En tosin itse ole käynyt tätä paikan päällä toteamassa, enkä tiedä näytetäänkö siellä kaikki TPS:n runkosarjapelit vai vain osa niistä.

Aura ei kyllä taida kuulua S-ryhmään?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Paperinen IL käynyt haaskalla. Muutamia poimintoja:

- "Virta on ihan OK äijä, mutta miehen pelitapa on aivan liian vaikea oppia näin lyhyessä ajassa" TPS:n pukukopista kerrotaan

- Virran kahden vuoden sopimukseen Vuori ei saanut vaikuttaa. "Hallitus teki päätöksen Virran valinnasta" Hietarinta myöntää

- Päävalmentaja on toistuvasti napissut pelaajahankinnoista. Esimerkkinä Anttila. Hietarinta kiistää Vuoren ja Virran välirikon.

- "Ei Detroitin työ vie liikaa huomiota, vaan hänellä on riittävästi aikaa TPS:lle. Vuoren asema on vakaa" (Hietarinta).

____________

Edelleen penään TPS:n urheilullisen strategian perään. Tästä vaikka apuja, jos ei muuten onnistu:

TPS:n arvot (kiveenhakattu)
Esim. turkulaisuus, taitokiekko, urheilullisuus, juniorien nostaminen

TPS:n visio ( kiveenhakattu muutaman vuoden päivityksillä)
Esim. Olla top-5 seura joka vuosi

TPS:n pääteemat joukkueen rakentamiselle (kiveenhakattu, mutta päivitetään budjetin mukaan)
esim. mikä prosentti varataan joka vuosi budjetista ykkösketjulle tai maalivahdille, juniorien merkitys, taitokiekon merkitys, turkulaisuuden merkitys jne.

TPS:n valmennus ja johto:
Tukeeko valmennus ja johto päätettyä strategiaa ja arvoja jne.

Sitten vielä ilmainen vinkki strategiatyön tueksi:
Tehkää tutkimus maksavalle yleisölle. Esim. Mitä maksava yleisö haluaa nähdä ensisijaisesti, mitkä asiat ovat tärkeitä jne.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Kävin tuossa lukemassa TPS:n sivuilta HIFK-matsin otteluraportin, joka oli varmaan karmein koskaan näkemäni. Ainakaan kaikkiin lauseisiin ei ole jaksettu panostaa, vaan nopeasti on hutaistu jotain. Hyvä sinänsä, että jo nyt tuli kauden ensimmäinen kotivoitto HIFK:sta...olisikohan tuon raportin aloituslauseen voinut muotoilla edes vähän paremmin (raportissa "TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa HIFK:sta lukemin 3-2." esim. ->TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa, HIFK:sta lukemin 3-2. tai TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n lukemin 3-2.)?

Ja kuin pisteenä i:n päällä, osa teksteistä on jäänyt kuvien alle piiloon. Onkohan tuossa ollut tekijöillä turhan kiire lauantai-iltaa viettämään, vai eikö kukaan edes vähää alusta katso mitä sinne nettiin päättyy? Valitettavasti joukkue ansaitsisi seuraltaan tässä suhteessa parempaa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Rajusti Virta arvostelee tätä mediapeliä mikä Tepsinkin ympärille on taas saatu. Ihan syystäkin.

Olisiko lehdistön pitänyt kehua Virtaa ja joukkuetta loistavista otteista, kun oltiin joukon hännillä? Kyllähän tepsissä varmasti puukko heiluu enemmän kun kalpassa, jos peli ei luista.

OT. Minä olisin ainakin Virtana polttanut jo kaikki sillat Vuoreen. Tässä on varmaan pieni totuuden siemen olemassa.
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisiko lehdistön pitänyt kehua Virtaa ja joukkuetta loistavista otteista, kun oltiin joukon hännillä? Kyllähän tepsissä varmasti puukko heiluu enemmän kun kalpassa, jos peli ei luista.

Ei olisi. Kuitenkin esimerkiksi toi Iltalehden paskanjauhanta oli kyllä niin iltapäivälehtien puuhaa kuin olla ja voi. Mistä vaan saa "kohun" aikaiseksi, väkisin vääntämällä jollei muuten. Lähes koko IL:n stoori ainakin Virran juttujen perusteella oli sitä itseään.

Toinen hyvä esimerkki aiheesta on Urheilulehden parin pelatun matsin kälkeen julkaisema juttu jossa tämä niiden tähtitoimittaja kertoi saaneensa varmasta lähteestä kuulla kuinka Virralla ja Hietarinnalla on jo nyt kränää. Jälleen, Virta on kommenteissaan jopa kehunut saamaansa tukea vaikeina aikoina, eikä ole ainakaan mun korviin kantautunut mitään ton kaltaista.

Kävin tuossa lukemassa TPS:n sivuilta HIFK-matsin otteluraportin, joka oli varmaan karmein koskaan näkemäni. Ainakaan kaikkiin lauseisiin ei ole jaksettu panostaa, vaan nopeasti on hutaistu jotain. Hyvä sinänsä, että jo nyt tuli kauden ensimmäinen kotivoitto HIFK:sta...olisikohan tuon raportin aloituslauseen voinut muotoilla edes vähän paremmin (raportissa "TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa HIFK:sta lukemin 3-2." esim. ->TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa, HIFK:sta lukemin 3-2. tai TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n lukemin 3-2.)?

Ja kuin pisteenä i:n päällä, osa teksteistä on jäänyt kuvien alle piiloon. Onkohan tuossa ollut tekijöillä turhan kiire lauantai-iltaa viettämään, vai eikö kukaan edes vähää alusta katso mitä sinne nettiin päättyy? Valitettavasti joukkue ansaitsisi seuraltaan tässä suhteessa parempaa.

Nyt en kyllä tiedä mitä raporttia olet lukenut. Mulla Chromella avatussa raportissa ei kyllä mene kuvat tekstin päälle, ja raportti on ihan asiallinen.

Huomionarvoista sekin, että tavallisesta poiketen oli eilen paikalla vain yksi verrkotoimittaja kun normaalisti heitä on kaksi. Tästä syystä laadun "heikkous" olisi siis jotenkuten selitettävissä, mutta kun en näe mitään laadun heikentymistä tässä raportissa.

Rölliksi postauksesi on vallan mainio, oikeen muuhun siitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
.olisikohan tuon raportin aloituslauseen voinut muotoilla edes vähän paremmin (raportissa "TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa HIFK:sta lukemin 3-2." esim. ->TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa, HIFK:sta lukemin 3-2. tai TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n lukemin 3-2.)?

Valistahan tyhmää..mitä vikaa tuossa ensimmäisessä lauseessa on? Mielestäni ihan oikein kirjoitettu, pilkun kanssa siitä tulee huomattavasti sekavampi.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Valistahan tyhmää..mitä vikaa tuossa ensimmäisessä lauseessa on? Mielestäni ihan oikein kirjoitettu, pilkun kanssa siitä tulee huomattavasti sekavampi.

Nyt kyseinen lause voidaan tulkita myös niin, että HIFK:ta vastaan on tahkottu jo useamman kerran, ja ainakin kotona on aina tullut pataan. HIFK:n vieraana on voinut tulla jo voittoja. Pilkulla erotettuna a) ensimmäinen voitto, b) voitto HIFK:sta lukemin 3-2. Sinänsä pilkunviilausta, mutta TPS:n virallisen raportin sisällöltä voidaan mielestäni vaatia aika paljon.

Itse en oikeasti kirjoittaisi lausetta noin pilkulla erotettuna, koska se ei tosiaan kuulosta hyvältä. Se onkin vain esimerkkinä siitä, kuinka pienellä vaivalla asian saisi kirjoitettua sisällöllisesti tarkemmin.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valistahan tyhmää..mitä vikaa tuossa ensimmäisessä lauseessa on? Mielestäni ihan oikein kirjoitettu, pilkun kanssa siitä tulee huomattavasti sekavampi.

No senhän voi tulkita niin, että kaikista tällä kaudella HIFK:ta vastaan pelattavista kotiotteluistaan TPS onnistui ensimmäistä kertaa raapimaan voiton. Olen samaa mieltä siitä, että pilkun kanssa lauserakenne olisi paljon kökömpi. Esimerkiksi lauserakenne "TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n 3-2" olisi varmasti tyydyttänyt kaikkia lukijoita.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kävin tuossa lukemassa TPS:n sivuilta HIFK-matsin otteluraportin, joka oli varmaan karmein koskaan näkemäni. Ainakaan kaikkiin lauseisiin ei ole jaksettu panostaa, vaan nopeasti on hutaistu jotain.
- - -
vai eikö kukaan edes vähää alusta katso mitä sinne nettiin päättyy? Valitettavasti joukkue ansaitsisi seuraltaan tässä suhteessa parempaa.
- - - ja raportti on ihan asiallinen.

Huomionarvoista sekin, että tavallisesta poiketen oli eilen paikalla vain yksi verrkotoimittaja kun normaalisti heitä on kaksi. Tästä syystä laadun "heikkous" olisi siis jotenkuten selitettävissä, mutta kun en näe mitään laadun heikentymistä tässä raportissa.
Hm... esimerkkinä vaikkapa pikku yksityiskohta raportista, joka ei ole "normaalia heikompaa laatua":
TPS:n otteluraportti - Ville Klami kirjoitti:
Jäähyt:
TPS 5+2min + 5+20min
HIFK 4+2min
Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että laatu ei missään nimessä ole heikentynyt. Paskasta nyt vain ei saa enää paskempaa! Vuosikaudet ollaan totuttu siihen, että otteluraportit ovat aivan täyttä kuraa, niin heikkokin raportti vaikuttaa "asialliselta" eikä "laatu ole heikentynyt". Siinä olet kyllä aivan oikeassa.

Miten muuten on selitettävissä se, että eilen 50% normaalista verkkotoimittajamäärästä huitelee jossain aivan muualla kuin työpaikallaan? Lauantai-ilta, vastassa puolustava mestari, alla edellisillan loistava taisteluvoitto Isomäen bunkkerista... Lähtökohdat ainakin olivat sellaiset, että mun mielestäni tuollaiseen ottelutapahtumaan tulisi panostaa kaikki käytettävissä olevat voimavarat. Voitaisiinko kuvitella, että ottelun televisiointi hoidettaisiin yhdellä kameralla? Kyllähän se silläkin hoituisi, joskin lähetyksen laadussa tulee takuuvarmasti takapakkia (jos aiemmissa lähetyksissä on ollut edes jonkinlaista tasoa). En ikimaailmassa jaksaisi uskoa, että jossain TV-yhtiössä ajatetaisiin tuolla tavalla. TPS:n toimistolle se on näemmä arkipäivää.

thv294:lta hieno lause: "eikö kukaan edes vähää alusta katso mitä sinne nettiin päättyy?"
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hm... esimerkkinä vaikkapa pikku yksityiskohta raportista, joka ei ole "normaalia heikompaa laatua"
Joo, no jos yks puuttuva pilkku (jonka puuttuminen ei ole mielestäni mitenkään huomion arvoinen juttu) saa sut voimaan noin pahoin, niin ehkä kannattaa harkita noiden raporttien lukematta jättämistä jatkossa?

Otetaan kuitenkin nyt taas huomioon se, että näitä tehdään ihan vapaaehtoistyönä. Omasta mielestä siihen suhteutettuna laatu on erittäin hyvää, voisin siis kuvitella huomattavasti huonompaa. Itse törmään päivittäin mm. iltapäivälehtien verkkosivuilla naurettaviin typoihin ja ajatuskatkoksiin. Nehän on "ammattilaisia" ja tekevät sitä kokopäiväduuninaan, eikö ainakin heidän siis pitäisi olla täydellisiä? Hyvin todennäköistä kuitenkin on, että sielläkin on töissä ihmisiä. Ihmiset tekevät virheitä.

Asiallinen kritiikki on aina paikallaan. Jatkuva kitiseminen taas on lähinnä huvittavaa.
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mylbee vei jalat suustani. Jos suurimmat ongelmat organisaation toiminnassa ovat yhden pilkun paikassa, niin meillä menee vähän helvetin hyvin!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Otetaan kuitenkin nyt taas huomioon se, että näitä tehdään ihan vapaaehtoistyönä. .

Paskahan on paskaa(jos se on paskaa) koko matkalta on se tullut ammatilaiselta tahi amatööriltä, tahi ilmaisesti tehtynä.

Onko sinun mielipiteesi se että voi suorittaa annetut asiat huonosti, jos se tehdään vapaaehtoistyönä?
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko sinun mielipiteesi se että voi suorittaa annetut asiat huonosti, jos se tehdään vapaaehtoistyönä?
Nyt pistetään sanoja suuhun. JOS tilanne on se että nuo rapsat ovat jotenkin huonoja, niin asia voidaan helposti pistää vapaaehtoisuuden piikkiin vrt. siihen että ne olisi "ammattilaisen" käsialaa.

Kuitenkin, kuten yllä ilmaisin, noissa ei omasta mielestäni moitittavaa ole läheskään niin paljoa mitä porukka täällä valittaa. Viimeisimmästä raportista löytyneet kyseenalainen pilkun puuttuminen ja huolimattomasti merkatut jäähyt eivät itkupotkuraivarin arvoisia ole. Taidetaan vaan pienestäkin asiasta kiukutella kun ei nyt muutakaan aihetta ollut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Joo, no jos yks puuttuva pilkku (jonka puuttuminen ei ole mielestäni mitenkään huomion arvoinen juttu) saa sut voimaan noin pahoin, niin ehkä kannattaa harkita noiden raporttien lukematta jättämistä jatkossa?
Mylbee vei jalat suustani. Jos suurimmat ongelmat organisaation toiminnassa ovat yhden pilkun paikassa, niin meillä menee vähän helvetin hyvin!
Hm... niin mähän en ainakaan omasta mielestäni maininnut puolikkaalla sanallakaan mistään puuttuvasta pilkusta.

Mutta tosiaan tuo kyseinen lause ("TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa HIFK:sta lukemin 3-2.") on todella surkea ja helposti väärinymmärrettävissä. Itse ratkaisisin ongelman pienen pienellä muutoksella, kuten muutkin ovat täällä ehdottaneet: "TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n 3-2.". Nämähän ovat pikkujuttuja ja yksityiskohtia, mutta näistä oikeasti huomaa tuon todellisen tason.
Otetaan kuitenkin nyt taas huomioon se, että näitä tehdään ihan vapaaehtoistyönä. Omasta mielestä siihen suhteutettuna laatu on erittäin hyvää, voisin siis kuvitella huomattavasti huonompaa.

Asiallinen kritiikki on aina paikallaan. Jatkuva kitiseminen taas on lähinnä huvittavaa.
Niin, olisiko tässä kuitenkin parantamisen paikka?

Jääkiekko on Suomen ylivoimaisesti seuratuin urheilulaji. HC TPS on Turun ylivoimaisesti seuratuin urheiluseura (ainakin toistaiseksi). Siitäkin huolimatta amatöörit tekevät asioita lähinnä harrastuspohjalta. Mä ymmärrän, että jostain viitosdivarin puulaakiporukasta löytyy yksi "kynämies", joka kirjoittaa matsin päätteeksi raporttia ottelusta seuran kotisivuille harrastuspohjalta. Noissa raporteissa tuollaiset pikkuvirheet ovat täysin sallittuja. Mun mielestäni tällaista vapaaehtoistoimintaa ei saisi enää harrastaa koko kaupungin ykkösurheiluseuran kotisivuilla. Jonkinlaista pientä itsekritiikkiäkin saisi joskus harrastaa. Hm... hmm...
TPS:n otteluraportti - Ville Klami kirjoitti:
Jäähyt:
TPS 5x2min, 1x5, 1x20min
HIFK 4x2min
Oliko taas aiheetonta kitinää Jatkoajan keskustelupalstan nimimerkiltä Mr.Fox? Jos kitinäni on jatkuvasti aiheetonta, niin miksi vitussa sitten noita esille tuomiani esimerkkejä korjaillaan? Vapaaehtoispohjalta tai ei, mutta mun mielesäni ei homma niinkään voi mennä, että loppukäyttäjät (=raporttien lukijat) joutuvat oikolukemaan seuran kotisivuilla olevia raportteja. Jortsumaisesti todeten tämän pitäisi kuitenkin olla ammattilaisurheilua ja silti raportteja vääntävät jotkut opiskelijaharjoittelijat harrastuspohjalta.

Nyt täällä liian monet tuijottavat kitinässäni vain noihin yksittäisiin asioihin, vaikka oikeasti olen huolissani suuremmasta kokonaiskuvasta. Ei mua loppujen lopuksi vittujakaan kiinnosta joku puuttuva pilkku tai huono lauserakenne tai jäähyjen ilmoittaminen tyyliin 4+2min. Mua huolestuttaa tuo juttujen ja raporttien yleinen taso. Mua kiinnostaa ja huolestuttaa enemmänkin tuo koko toiminnan amatöörimäisyys.

Muahan on monta kertaa pyydetty mukaan TPS:n toimintaan ja ottelutapahtumien järjestämiseen. En mä kuitenkaan voi lähteä mukaan ainakaan ottelutapahtumatoimintaan, koska olen Turussa/Suomessa ehkä noin 10-15 ottelutapahtuman aikana. Totta kai mä pystyn järjestämään asiani siten, että mä voisin olla jokaisen 30 ottelutapahtuman (+mahdolliset pudotuspelit) aikana Turkuhallissa. Ehkäpä mä kuitenkin tarvitsisin siitä hyvästä jonkinlaisen rahallisen korvauksen. Kertaakaan ei ole muuten tullut pienintäkään vihjettä minkälaista korvausta tuosta olisi ollut tarjolla.

Kyllähän mä tyhmä olen, mutta en sentään niin tyhmä, että alkaisin itseäni, tietotaitoani, työpanostani, aikaani etc. myymään ilmaiseksi tai liian halvalla. Luuletteko, että TPS:n toimistolla jätkät tekevät töitä ilmaiseksi tai jotain mitätöntä korvausta vastaan? Siinä vaiheessa kun palkkakuitissa lukee HC TPS OY, niin luulisi löytyvän pientä ammattiylpeyttä ja mustavalkoista sydäntä tehdä asioita kunnolla.

TPS:n palkkalistoilla on esim. henkilö, jonka titteli on markkinointikoordinaattori. Hänen vastuualueensa on media (=mediavastaava). Kuitenkaan tällä mediavastaavalla ei ole aikaa esim. pitää ajantasalla loukkaantuneiden listaa seuran kotisivuilla. Vapaaehtoiset opiskelijat (?) vääntävät seuran kotisivuille otteluraportteja, jotka sitten loppukäyttäjät eli lukijat saavat oikolukea. Mulle vain herää pieni kysymys: mitä tämä mediavastaava tekee palkkakuittinsa eteen? Jotenkin mä luulisin, että hänen tulisi olla vastuussa siitä, mitä TPS:n liittyvää mediassa julkaistaan (etenkin seuran omilla kotisivuilla). Ilmeisesti mä olen sitten käsittänyt jotain väärin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuli muuten mieleeni pari asiaa seuran kotisivuista. Toivottavasti nyt sentään joku, jonka palkkakuitissa lukee HC TPS OY, olisi kiinnostunut asiasta.

TPS:n kotisivuilla kun lukee raporttia esim. 08.10.2011 pelatusta HIFK-ottelusta. Polku kyseiseen otteluraporttiin on seuraava: Etusivu > Ottelut > 2010-2011 > Otteluraportti: TPS - HIFK 8.10.2011 (kuvankaappaus liitetiedostona)

TPS on pelannut kautta 2011-12 jo kymmenen ottelua eli runkosarjasta 1/6. Vieläkään sivupalkissa ei ole kautta 2011-12 vaan uudet otteluraportit menevät kauden 2010-11 alle. Kauden 2011-12 otteluohjelmaan pääsee painamalla "Ottelut". En tiedä onkohan tuo taas kiinni jostain päivityksistä, mutta mun mielestäni kauden 2011-12 otteluraportit eivät kuulu kauden 2010-11 alle.

Kysymys toimistolle: ollaanko seuran nykyisiin kotisivuihin tyytyväisiä? Jos vastaus on kyllä, niin... Jos vastaus taas on ei, niin millä aikataululla niihin on tulossa muutoksia? Ihan oikeasti; kotisivu on kuitenkin seuran käyntikortti! Miksi siihen ei voitaisi satsata edes hieman minimipanosta enemmän? Tämähän on tietysti vain yhden kannattajan mielipide, mutta mielestäni nuo räpelletyt kotisivut eivät vastaa näkemyksiäni 2010-luvun menestyksekkään yrityksen kotisivuista. Tietysti jos nykytilanteeseen ollaan tyytyväisiä, niin... Missä on kunnianhimo? Missä on ammattiylpeys? Missä on ammattitaito?

Lohkaiskaa nyt siellä toimistolla jostain nenänkaivuun lomasta 30min aikaa ja tutustukaa vaikkapa Tapparan kotisivuihin.

Tappara

Tapparan peli joukkueena jäällä on tällä hetkellä aivan sekaisin, mutta kaukalon ulkopuolisia asioita voidaan silti tehdä tietyllä ammattiylpeydellä; historiaa ja perinteitä kunnioittaen. Joukkueen kotisivut ovat mielestäni erittäin selkeät, informatiiviset, sisältörikkaat... Lisäksi joku tietotekniikasta paremmin perillä oleva tiesi aiemmin kertoa, että sivut ovat erittäin helpot päivittää.

Miten olisi jos vaikka asia otettaisiin puheeksi seuraavan (viikko-) palaverin yhteydessä?
 

Liitteet

  • TPS - ottelut - kausi 2011-12.jpg
    TPS - ottelut - kausi 2011-12.jpg
    86,5 KB · kertaa luettu: 460

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tuo Tepsin sivuilla lukeva juttu ole edes paha virhe. Sen sijaan jos menee katsomaan ottelun maalikoostetta nelonenpro-sivustolle, niin siellä kerrotaan näin:TPS:lle kauden avausvoitto HIFK:n kustannuksella. Stone törttöili jälleen.


Olen ilmeisesti ollut koko syksyn kännissä kun kuvittelin että TPS on voittanut Ilveksen ja Ässät varsinaisella peliajalla sekä Saipan jatkoajalla/rankkareilla. Mutta onneksi menin katsomaan tuon maalikoosteen, joten minullekkin valkeni että eilinen oli Tepsin ensimmäinen voitto tällä kaudella.

Okei eilinen voitto oli ensimmäinen kolmen pisteen kotivoitto ja Schwartzin ensimmäinen voitto,mutta minkäännäköistä avausvoittoa en siitä silti saa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Okei eilinen voitto oli ensimmäinen kolmen pisteen kotivoitto ja Schwartzin ensimmäinen voitto,mutta minkäännäköistä avausvoittoa en siitä silti saa.

Heh, porukka valittaa kirjoitusvirheistä kun joukkueen maalivahdinkin nimi useammalla hakusessa. Okei, onhan tuo hirveä konsonanttihirviö, mutta sen t-kirjaimen saa jättää pois.

Omasta mielestäni meidän on turha kiinnittää huomiota näihin otteluraporttien minimaalisen pieniin kirjoitusvirheisiin, enemmänkin siihen kentällä tapahtuvaan, eli itse peliin. Onneksi se on jotenkin löytymässä ja se on hieno homma.

Tepsin maalikoosteissa on useimmiten kirjoitusvirheitä maalintekijöiden nimissä (mm. Jarno Keskiranta jne.) mutta mitäpä pienistä. On meillä muutakin murehdittavaa, ei aina tarvitse kaikesta negatiivista löytää.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heh, porukka valittaa kirjoitusvirheistä kun joukkueen maalivahdinkin nimi useammalla hakusessa. Okei, onhan tuo hirveä konsonanttihirviö, mutta sen t-kirjaimen saa jättää pois.

No niinpä tietysti... Pilkka osui omaan nilkkaan tai jotain.

Sen siitä saa kun on laiska. En ollut täysin varma miten Schwarzin nimi kirjoitetaan, katsoin vain että joku oli noin sen kirjoittanut ja kaikki mikä netissä lukee on tunnetusti totta, joten en sitten tarkistanut asiaa mistään sen kummemmin.

No minä en onneksi kirjoita tänne työkseni, vaikka välillä täällä vietetyn ajan perusteella niinkin voisi luulla, joten tämä pieni mutta kiusallinen virhe minulle suotakoon.

Ja onhan tuo Schwarz vaikea sana, kuten on myös Mojizs eikun Mozjis vai oliko se sittenkin Mojzis?
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt täytyy hieman kyllä kompata kettuherran murinoita. Kävin lukemassa tuon otteluraportin ja kyllähän se kieliopillisesti on aivan ala-arvoinen. Joka kappaleessa virheitä lauserakenteissa ja aikamuodoissa. Selkeästi kiireessä tehty kokemattoman kaverin tuotos.

Propsit raportista menivät hyville kuville ja sivun yleisasettelulle, joka teki sivusta miellyttävän silmälle. Samat kehut menevät etusivulle, joka on mielestäni nykyisin selkeä ja värimaailmaltaan miellyttävä.

Jonkinlainen vastuutuskysymys tämä kyllä on seuralle, joka tekee työtä ammattiurheilun parissa. Ei voi olla niin, että isot herrat on jossain aitiossa kaatamassa kuppia, kun joku harjoittelijapolo tekee pähkinäpalkalla raportit seuran kotisivuille. Tai vaikka tekisikin, on jonkun oikoluettava ja tarkistettava sivuille tuleva sisältö. Neljä silmää näkee yleensä paremmin kuin kaksi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hmpf... kaiken aiheettoman kitinäni jälkeen toimistolla ollaan näemmä taas jouduttu sateisen maanantai-aamun kunniaksi tekemään töitäkin. Nyt tuo TPS-HIFK -ottelun raportti löytyy aivan oikeantyyppisen polun takaa: Etusivu > Ottelut > 2011-2012 > Otteluraportti: TPS - HIFK 8.10.2011

Erinomaista tekniikkaa, kuten entinen yläasteen liikunnanopettajani olisi todennut vastaavanlaisessa tilanteessa. Yksi pikkujuttu tuossa enää on; painamalla linkkiä 2011-12 saavutaan jälleen tyhjälle alasivulle (jälleen kuvankaappaus elävänä todisteena). Koko kauden 2011-12 sarjaohjelma ja raportit löytyvät edelleen tuon Ottelut-linkin alta. Myöskään vasemmalla olevasta sivupalkista ei löydy tätä nyt pelattavaa kautta 2011-12.
Kävin lukemassa tuon otteluraportin ja kyllähän se kieliopillisesti on aivan ala-arvoinen. Joka kappaleessa virheitä lauserakenteissa ja aikamuodoissa. Selkeästi kiireessä tehty kokemattoman kaverin tuotos.
Yksi lause raportista tuottaa joka kerta säälinsekaisen puolittaisen hymyn kasvoilleni: "Tomas Mojzisiksen syöttö löysi Ryan Stonen, jonka ranneveto siniviivan jälkeen meni yllättävän helposti ohi Juuso Riksmannin."

Mikäs se meidän puolustajamme nimi taas olikaan? Mojzisis? Se on ainoa nimi, jonka pystyisin edes kuvittelemaan taivutettavan käytetyllä tavalla: "Mojzisiksen". Mojzis => Mojzisin (suosimani tapa) tai => Mojziksen (ei henkilökohtainen suosikkini, mutta käsittääkseni kieliopillisesti oikein).

Vastaavalla kaavalla voitaisiin kysyä raportin kirjoittajalta (Ville Klami): löysikö Mojzisiksen syöttö Ryan Stoneksesin? Ehkä aavistus lisää tarkkuutta näihin juttuihin. Minkä niminen herra muuten siellä HIFK:n maalilla seisoi? Riksmann vai Riksman? Tiedän kyllä, että Riksmanin kuulostaa sanottuna siltä, kuin sanassa olisi keskellä kaksi n-kirjainta. Puhuttu ja kirjoitettu kieli eivät vain valitettavasti ole sama asia. Ehkäpä aloittelevien journalistien kannattaa ottaa tällainen asia huomioon.

Toisaalta jos nämä raporttien kirjoittelijat ovat tosiaan pähkinäpalkalla orjatyötä tekeviä ressukoita, niin siinä vaiheessa syyttävä sormi kääntyy jälleen kerran toimistolle. Ihan kysymyksenä tuli mieleeni: pitäisikö tosiaan mediavastaavan olla vastuussa siitä, mitä kaikkea paskaa seuran virallisilla kotisivuilla julkaistaan? Kun kerran vapaaehtoistoiminnan taso on mitä on, niin pitäisikö kuitenkin esimiehellä olla jonkinlainen vastuu toiminnan laadusta? Voi olla, että olen käsittänyt joitain kohtia yrityshierarkiastakin väärin, mutta tämä on edelleen oma käsitykseni asiasta.
 

Liitteet

  • TPS - ottelut - 2011-12 - kausi lisätty.jpg
    TPS - ottelut - 2011-12 - kausi lisätty.jpg
    86,5 KB · kertaa luettu: 399
  • TPS - ottelut - 2011-12 - ei toimi.jpg
    TPS - ottelut - 2011-12 - ei toimi.jpg
    89,4 KB · kertaa luettu: 407
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
TIEDOTE: Toni Mäkiaho jatkaa TPS:ssä marraskuun maaottelutauolle asti

Näin siis kotisivuilla, ehkä kuitenkin Mäkkäri jatkaa TPS:ssa..no joo myönnän että menee vähän pilkun viilaamiseksi,mut ku kettu alotti..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös