Joo, no jos yks puuttuva pilkku (jonka puuttuminen ei ole mielestäni mitenkään huomion arvoinen juttu) saa sut voimaan noin pahoin, niin ehkä kannattaa harkita noiden raporttien lukematta jättämistä jatkossa?
Mylbee vei jalat suustani. Jos suurimmat ongelmat organisaation toiminnassa ovat yhden pilkun paikassa, niin meillä menee vähän helvetin hyvin!
Hm... niin mähän en ainakaan omasta mielestäni maininnut puolikkaalla sanallakaan mistään puuttuvasta pilkusta.
Mutta tosiaan tuo kyseinen lause ("
TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa HIFK:sta lukemin 3-2.") on todella surkea ja helposti väärinymmärrettävissä. Itse ratkaisisin ongelman pienen pienellä muutoksella, kuten muutkin ovat täällä ehdottaneet: "
TPS otti kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla HIFK:n 3-2.". Nämähän ovat pikkujuttuja ja yksityiskohtia, mutta näistä oikeasti huomaa tuon todellisen tason.
Otetaan kuitenkin nyt taas huomioon se, että näitä tehdään ihan vapaaehtoistyönä. Omasta mielestä siihen suhteutettuna laatu on erittäin hyvää, voisin siis kuvitella huomattavasti huonompaa.
Asiallinen kritiikki on aina paikallaan. Jatkuva kitiseminen taas on lähinnä huvittavaa.
Niin, olisiko tässä kuitenkin parantamisen paikka?
Jääkiekko on Suomen ylivoimaisesti seuratuin urheilulaji. HC TPS on Turun ylivoimaisesti seuratuin urheiluseura (ainakin toistaiseksi). Siitäkin huolimatta amatöörit tekevät asioita lähinnä harrastuspohjalta. Mä ymmärrän, että jostain viitosdivarin puulaakiporukasta löytyy yksi "kynämies", joka kirjoittaa matsin päätteeksi raporttia ottelusta seuran kotisivuille harrastuspohjalta. Noissa raporteissa tuollaiset pikkuvirheet ovat täysin sallittuja. Mun mielestäni tällaista vapaaehtoistoimintaa ei saisi enää harrastaa koko kaupungin ykkösurheiluseuran kotisivuilla. Jonkinlaista pientä itsekritiikkiäkin saisi joskus harrastaa. Hm... hmm...
TPS:n otteluraportti - Ville Klami kirjoitti:
Jäähyt:
TPS 5x2min, 1x5, 1x20min
HIFK 4x2min
Oliko taas aiheetonta kitinää Jatkoajan keskustelupalstan nimimerkiltä Mr.Fox? Jos kitinäni on jatkuvasti aiheetonta, niin miksi vitussa sitten noita esille tuomiani esimerkkejä korjaillaan? Vapaaehtoispohjalta tai ei, mutta mun mielesäni ei homma niinkään voi mennä, että loppukäyttäjät (=raporttien lukijat) joutuvat oikolukemaan seuran kotisivuilla olevia raportteja. Jortsumaisesti todeten tämän pitäisi kuitenkin olla ammattilaisurheilua ja silti raportteja vääntävät jotkut opiskelijaharjoittelijat harrastuspohjalta.
Nyt täällä liian monet tuijottavat kitinässäni vain noihin yksittäisiin asioihin, vaikka oikeasti olen huolissani suuremmasta kokonaiskuvasta. Ei mua loppujen lopuksi vittujakaan kiinnosta joku puuttuva pilkku tai huono lauserakenne tai jäähyjen ilmoittaminen tyyliin 4+2min. Mua huolestuttaa tuo juttujen ja raporttien yleinen taso. Mua kiinnostaa ja huolestuttaa enemmänkin tuo koko toiminnan amatöörimäisyys.
Muahan on monta kertaa pyydetty mukaan TPS:n toimintaan ja ottelutapahtumien järjestämiseen. En mä kuitenkaan voi lähteä mukaan ainakaan ottelutapahtumatoimintaan, koska olen Turussa/Suomessa ehkä noin 10-15 ottelutapahtuman aikana. Totta kai mä pystyn järjestämään asiani siten, että mä voisin olla jokaisen 30 ottelutapahtuman (+mahdolliset pudotuspelit) aikana Turkuhallissa. Ehkäpä mä kuitenkin tarvitsisin siitä hyvästä jonkinlaisen rahallisen korvauksen. Kertaakaan ei ole muuten tullut pienintäkään vihjettä minkälaista korvausta tuosta olisi ollut tarjolla.
Kyllähän mä tyhmä olen, mutta en sentään niin tyhmä, että alkaisin itseäni, tietotaitoani, työpanostani, aikaani etc. myymään ilmaiseksi tai liian halvalla. Luuletteko, että TPS:n toimistolla jätkät tekevät töitä ilmaiseksi tai jotain mitätöntä korvausta vastaan? Siinä vaiheessa kun palkkakuitissa lukee HC TPS OY, niin luulisi löytyvän pientä ammattiylpeyttä ja mustavalkoista sydäntä tehdä asioita kunnolla.
TPS:n palkkalistoilla on esim. henkilö, jonka titteli on markkinointikoordinaattori. Hänen vastuualueensa on media (=mediavastaava). Kuitenkaan tällä mediavastaavalla ei ole aikaa esim. pitää ajantasalla loukkaantuneiden listaa seuran kotisivuilla. Vapaaehtoiset opiskelijat (?) vääntävät seuran kotisivuille otteluraportteja, jotka sitten loppukäyttäjät eli lukijat saavat oikolukea. Mulle vain herää pieni kysymys: mitä tämä mediavastaava tekee palkkakuittinsa eteen? Jotenkin mä luulisin, että hänen tulisi olla vastuussa siitä, mitä TPS:n liittyvää mediassa julkaistaan (etenkin seuran omilla kotisivuilla). Ilmeisesti mä olen sitten käsittänyt jotain väärin.