URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 637 754
  • 11 960

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Minkälainen kaapeli tuossa modeemin ja IP-boksin välillä oikein on? Ei cat5/6?

Mikäs tuo YLE:n HD on? 720p@50Hz?

Omassa reitittimessäni voin säätää halutessani QoS:ia. Ilmeisesti tuossa sinun ei voi? Olin mennyt jossain vaiheessa tekemäänkin ja kiroilin kun Steamista tavara valui niin hitaasti...
Näyttäis olevan Cat-5.

YLE HD taitaa olla juurikin 720p. Pikaisella tutkimisella näin.

Mä luulen että toi Thomsonin motukka/reititn/wlan -härdelli on aika lailla Soneralle kuluttajakäyttöön speksattu. Varmaan ihan hyvä ollakin, niinkuin ehkä itsekin huomasit kokeiluista... :) Aspassa varmaan muutenkin ihan tarpeeksi liikennettä.


Konstalle tiedoksi, että tämä HD ei näy 24Mbit-yhteydellä oli vielä viime keväänä voimassa, mutta avasin tänään ensimmäistä kertaa KotiTV:n sitten viime kevään ja nyt näkyy kaikki HD-kanavat tälläkin yhteydellä. Yllättävää kyllä, että nyt tilanne on muuttunut. Tosin ei näytä HD-kuva mitenkään kauhean erikoiselta.

Ongelmana on, että joillain kanavilla vihreitä pystyraitoja, onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Pitääkö ruveta boksia vaihtamaan vai mitä?

Itse siis hommasin nyt UrhoTV Totalin, jotta näkee vieraspelitkin varmasti.
Hyvä kuulla että nyt näkyy.

IP-boxista voi kokeilla vaihtaa sitä ulostulevan signaalin asetusta.

Motorola VIP-1903 boxissa:

Menu -> Asetukset -> Kuva > Tarkkuus - OK ja valinnat:

576p
720p
1080i
1080p/24
1080p/25
1080p/50

Noi kannattaa kokeilla. Itse pidän päällä tuota 576p:tä kun ei ole HD-töllöäkään...
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Minulla Urho Play toimi aivan moitteetta koko JYP-KalPa-pelin. Kuvanlaatukin oli pidetty yhtä hyvänä kun viime kevään pleijaripeleissä, jolloin resoluutiota ja bitratea silminnähden nostetiin.

Minulta Urho ansaitsee tänään kehut, ja taidanpa laittaa hyvää palautetta puljulle ainaisen tuskailun sijasta.
 

Ersa13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täällä toimi mainiosti Pelicans-Blues pelin kuva. Ainoastaan kerran katkesi yhteys mutta kuvan sai nopeasti takaisin, välillä pientä pätkimistä mutta ei häiritsevässä määrin. Vaikka peli oli mitä oli niin lähetyksen laatu riitti minulle.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minulla Urho Play toimi aivan moitteetta koko JYP-KalPa-pelin. Kuvanlaatukin oli pidetty yhtä hyvänä kun viime kevään pleijaripeleissä, jolloin resoluutiota ja bitratea silminnähden nostetiin.

Minulta Urho ansaitsee tänään kehut, ja taidanpa laittaa hyvää palautetta puljulle ainaisen tuskailun sijasta.

Itse katsoin SaiPa - Kärpät matsin.
Itse lähetys toimi ok, toisen erätauon lopulla heitti jonkun errorin ruutuun ja katkaisi konnut Urpon palvelimille. Loggaus takaisin, ja taas mentiin.

Tuo kuvanlaatu oli kyllä ihan täyttä skeidaa vieläkin.
Läppäriltä uuden karhealle töllölle kuvan laitoin niin voi jessus kun ei meinannut kiekkoa erottaa edes. Pelkästään läppärin ruudulta katsottuna juuri ja juuri siedettävää.
Mutta nyt edelleen eletään jo loppuvuotta 2011 ja tuommoista paskaa viitsivät maksulliseksi nettilähetykseksi kutsua :(

Olihan siinä "playerissä" taas joku "kuvanlaatu" namiska, testailin sitä välillä, eroa en havainnut... Jollain tarkempaa infoa ko. magic buttonista?

Muutenkin selaimen "yli" striimin katsominen... Ähh... Itse pitäisi sillä "omalla" parhaaksi valitsemallaan playerillä kuitenkin saada katsoa.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin Soneran KotiTV asiakkailla on mahdollista katsoa ottelut jälkikäteen ohjelmakirjastosta.

Vau, tää oli mulle uusi juttu, kiitos tiedosta. Sieltähän löytyy vaikka kuinka viime kauden matseja. Minkälaisella viiveellä ne tuonne ilmestyvät eli koska pääsisi katsomaan tänään pelatun pelin?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tulipa sellainen kysymys nyt mieleen, että onko SM-liigaa mahdollista katsoa nyt mitään kautta ulkomailla? Lähinnä mietin Espanjaa ja Malagan aluetta. Olisi tarkoitus lähteä sinne viikon päästä hieman lepuuttamaan "konttoria" ja matka kestää vähintään kaks viikkoa. Monen monta peliä siis menisi ohi suun, jos siä ei pelit näy.

Lähinnä mietin, että toimiikohan noi Urho-TV:n 9e nettilähetykset ulkomailla vai onko rajattu toimimaan vaan Suomessa?

Kiitos asiallisista sekä asiattomista vastauksista ;)
 
Lähinnä mietin, että toimiikohan noi Urho-TV:n 9e nettilähetykset ulkomailla vai onko rajattu toimimaan vaan Suomessa?

He ilmoittavat niin. Tähän lienee lähinnä tekijänoikeudellisia syitä. Hämärien muistikuvien mukaan jossakin tämän topikin syövereissä olisi joku maininnut katsoneensa ulkomailla, kunhan vain osti matsin kotimaisilla pankkitunnuksilla. Osta viiden matsin sarja ja kokeile. Ehkä on parempi olla hissukseen; kell onni on, se onnen kätkeköön.

Jos sinulla on Urhotv-kanava, niin ulkomailla pelit voisivat näkyä Slingboxilla:

MBnet - Viikon Kokeiltu - Slingbox Pro


Linkki MBnetin laitetestiin.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näkeekös niitä matseja jälkikäteen, jos on hankkinut sen kausikortin?
Toivottavasti joku kausikorttilainen kertoisi tähän vastauksen.

Täällä: URHOtv - Videot kun klikkaa vasemmalta SM-liiga ja tallenteet, niin näkyisi olevan eiliset matsit. Joten voisi olettaa että tosiaan jos on kausikortti tai matsin aiemmin ostanut, niin voi katsoa sitä peliä sitten tuolta uudestaan?

Vaikuttaa kyllä siltä että menee tuo kausikortti ostoon, näkee nuo kotipelitkin sitten jälkikäteen.
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Toivottavasti joku kausikorttilainen kertoisi tähän vastauksen.

Täällä: URHOtv - Videot kun klikkaa vasemmalta SM-liiga ja tallenteet, niin näkyisi olevan eiliset matsit. Joten voisi olettaa että tosiaan jos on kausikortti tai matsin aiemmin ostanut, niin voi katsoa sitä peliä sitten tuolta uudestaan?

Vaikuttaa kyllä siltä että menee tuo kausikortti ostoon, näkee nuo kotipelitkin sitten jälkikäteen.

Minulla on KalPan nettikausari. Eilistä KalPa-JYP-pelin katselunamiskaa painamalla saan pelin lataamaan, mutta mainosten jälkeen tulee tulee ruutuun "stream error 200" -virheilmoitus. Muita kuin KalPan pelejä en pääse edes katsomaan, pitäisi ilmeisesti ostaa yksittäin.
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Tuo kuvanlaatu oli kyllä ihan täyttä skeidaa vieläkin.
Läppäriltä uuden karhealle töllölle kuvan laitoin niin voi jessus kun ei meinannut kiekkoa erottaa edes. Pelkästään läppärin ruudulta katsottuna juuri ja juuri siedettävää.

Kuten sanottua, kuvanlaatuhan parantui ihan merkittävästi viime kevään pleijareiden aikaan niin resoluution kuin bittivirran puolesta. Jos muistaa vielä tuota edeltäneen ajan, niin silloin esimerkiksi pelaajien numeroita tai kiekon liikkeitä oli todella hankala erottaa striimistä.

Minulla oli viime kauden aikana käytössä Soneralta Urhotv Total ADSL-yhteyden päässä, eikä tämän nykyisen Urho Playn laatuero siihen ole kovinkaan dramaattinen. Kohtuullista SD-tasoa. Ja itselläni käytössä uuden karhea Optoman videotykki 100" Da-Lite High Power 2.8 -kankaalla.

Olihan siinä "playerissä" taas joku "kuvanlaatu" namiska, testailin sitä välillä, eroa en havainnut... Jollain tarkempaa infoa ko. magic buttonista?

Kuvanlaatunappulaa en muista käyttäneeni Urho Playssa, muistaakseni vähintään kaksimegaisella yhteydellä Urho lähettää automaattisesti tuota korkeampaa laatua.

Mutta nyt edelleen eletään jo loppuvuotta 2011 ja tuommoista paskaa viitsivät maksulliseksi nettilähetykseksi kutsua :(

Olen kyllä samaa mieltä, että nykyään pitäisi onnistua lähettämään jo vähintään 720p-teräväpiirtomatskua maksaville asiakkaille, siihen taipuvat niin kuvauskalusto, runkoverkko, kuin asiakkaiden laajakaistayhteydetkin. Tämä nykyinen laatu on mielestäni ehdottomasti minimisuoritus ja tätä voin kyllä vielä katsella irvistelemättä.

Muutenkin selaimen "yli" striimin katsominen... Ähh... Itse pitäisi sillä "omalla" parhaaksi valitsemallaan playerillä kuitenkin saada katsoa.

En itsekään ole flash-toteutusten suuri ystävä, mutta nykyaikaisella näyttiksellä (mm. Nvidian HTPC-kortit) nämä pyörivät ihan sulavasti vaikka koko ruudulla. Kakkosselaimeen striimi pyörimään, ja kuva sekundääriselle näytölle, avot.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen meni kyllä niin totaalisesti hermot. HPK-TPS pelin selostajaan nimittäin ja on näitä muitakin URHO:n selostajia. Mutta tämä eilinen vie kaiken fiiliksen edes seurata peliä äänet päällä. Voi selittää kauankin jostain Vahalahden siskon pojasta, joka on opettaja ja yhtäkkiä havahtuu "kiekko on........ maalin... takaNAAAA!" älyttömän hidasta selostusta ja helvetin ärsyttäväää loppusanan painotusta.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toimikos muilla Urho-total lähetykset. Itselläni kaikki 5 total-kanavaa kauheaa pikselimössöä, ääni pätki jne. Ja Turun kaapeliteeveestä kysymys. Niin ja kaikki muut kanavat näkyivät ihan normaalisti.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin Totalin ensikertalaisena pisti silmään (tai paremminkin korvaan) että SaiPa - Kärpät pelissä oli aika vahva "paikallisselostus". Onko tämä tyypillistä kaikille peleille vai vaihteleeko se paikkakunnan mukaan?
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Näin Totalin ensikertalaisena pisti silmään (tai paremminkin korvaan) että SaiPa - Kärpät pelissä oli aika vahva "paikallisselostus". Onko tämä tyypillistä kaikille peleille vai vaihteleeko se paikkakunnan mukaan?

Selostajathan ovat näitä paikallisia "tähtiä" tai tähteitä, ihan miten vaan. Eli saat tottua näihin värilaseihin käytännössä paikkakunnasta riippumatta. On siellä hyviäkin selostajia joukossa, en vaan ulkomuistista osaa yhtään paikkakuntaa erityisemmin nimetä koko UrhoTotalin olemassaoloajan mittaisella kokemuksellakaan.
 

JPL

Jäsen
Näin Totalin ensikertalaisena pisti silmään (tai paremminkin korvaan) että SaiPa - Kärpät pelissä oli aika vahva "paikallisselostus". Onko tämä tyypillistä kaikille peleille vai vaihteleeko se paikkakunnan mukaan?

Olihan se hieman kotiinpäin vetävä, mutta ei tuo itseä häirinnyt oikeastaan ollenkaan. Paremmasta päästä tuo selostaja kuitenkin oli. Ei mitään kuluneita fraaseja, vaan kertoi tapahtumista ja omia näkemyksiään suht asiallisesti.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Näin Totalin ensikertalaisena pisti silmään (tai paremminkin korvaan) että SaiPa - Kärpät pelissä oli aika vahva "paikallisselostus". Onko tämä tyypillistä kaikille peleille vai vaihteleeko se paikkakunnan mukaan?

Kuulostaa hyvältä. Minulle tuo antaa ainakn lisäfiilistä pelin seuraamiseen. Mutta yleisesti tasapuoliseksi tarkoitetun kanavan ei pitäisi tuollaiseen sortua. Mutta tuohan on tuttua jo merisäästä.

Tämä on tuskallista, kun Totaali alkaa näkyä vasta parin viikon kuluttua.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Toimikos muilla Urho-total lähetykset. Itselläni kaikki 5 total-kanavaa kauheaa pikselimössöä, ääni pätki jne. Ja Turun kaapeliteeveestä kysymys. Niin ja kaikki muut kanavat näkyivät ihan normaalisti.


Itselläni näyttäisi kuva ihan hyvältä. Yhtään peliä en ole vielä katsellut vaan tänään pitäisi testata itse pelin katselu ja toivon totisesti kuvan näkyvän hyvin.
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
En itsekään ole flash-toteutusten suuri ystävä, mutta nykyaikaisella näyttiksellä (mm. Nvidian HTPC-kortit) nämä pyörivät ihan sulavasti vaikka koko ruudulla. Kakkosselaimeen striimi pyörimään, ja kuva sekundääriselle näytölle, avot.

Mulla ainakin tämä homma kusee.
Siirtäessä kakkosselaimen pelikuvan kera töllöön ja laittaa full screeniksi ni on ok. Kuitenkin jos klikkaa päänäytössä ihan mitä vain niin full screen häviää.
Varsin vittumaista kun joutuu alistamaan koneen kokonaan pelille.

Käytössä uudenkarhea ja tehokas läppäri. (i5 2410M, Nvidia GT540M, 4GB ym)


Kuvanlaatu jossain määrin siedettävää, mutta kaipaisin hieman parempaa fps:ää. Pientä pätkimistä liikkeessä välillä havaittu, yhteyskin on täällä 40M joten ei pitäisi siitä jäädä kiinni.

Noh kausikortti SaiPa:n matseihin on ostettu, voi etäfanina seurata kaikki ottelut.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Mulla ainakin tämä homma kusee.
Siirtäessä kakkosselaimen pelikuvan kera töllöön ja laittaa full screeniksi ni on ok. Kuitenkin jos klikkaa päänäytössä ihan mitä vain niin full screen häviää.
Varsin vittumaista kun joutuu alistamaan koneen kokonaan pelille.

Käytössä uudenkarhea ja tehokas läppäri. (i5 2410M, Nvidia GT540M, 4GB ym)


Kuvanlaatu jossain määrin siedettävää, mutta kaipaisin hieman parempaa fps:ää. Pientä pätkimistä liikkeessä välillä havaittu, yhteyskin on täällä 40M joten ei pitäisi siitä jäädä kiinni.

Noh kausikortti SaiPa:n matseihin on ostettu, voi etäfanina seurata kaikki ottelut.

Teoriassa näin, mutta ellei sinulla näy nelonen pro kakkosta, niin ainakaan nelosen kuukauden peliä et näe Saipan kausikortilla, tietty sillä edellytyksellä, että Saipan pitää olla jossain välissä kuukauden pelin kohteena.

No tämä nyt on vain pieni detaili, mutta kun nyt heti kättelyyn sattui Tapparan peli kuukauden peliksi, niin kyllähän se pikkuisen vituttaa. :-)


NA
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teoriassa näin, mutta ellei sinulla näy nelonen pro kakkosta, niin ainakaan nelosen kuukauden peliä et näe Saipan kausikortilla, tietty sillä edellytyksellä, että Saipan pitää olla jossain välissä kuukauden pelin kohteena.

Tästä ei ole suurta pelkoa. SaiPan peli ei ole koskaan ollut kuukauden pelinä ja tuskin tulee olemaan tälläkään kaudella, ellei ihmeitä tapahdu. Ei haittaa ollenkaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kausikortti on kyllä hyvä uudistus, mutta edelleen kaipaisin pelkät vierasottelut sisältävää kausikorttia. Sellaisen kun saisi vaikka reilulla satasella, ostaisin kirkuen. Oikean kausikortin omistajana en tarvitsisi tuota kotiotteluita varten - jos joudun olemaan poissa kotiottelusta, se tarkoittaa hyvin todennäköisesti myös sitä, etten pysty olemaan myöskään nettilähetyksen äärellä. (Ulkomaanmatka, työhomma tai jotain).

Sitten kun vielä tulee todennäköisesti joku noin 10 vierasmatsia nähtyä paikan päällä ja kausikortin tarpeesta voi myös vähentää pääkanavalta tai 4Prolta tulevat vierasmatsit, ei taida tuo kaksisataa enää olla kovinkaan edullinen tarjous. Etenkin kun viime kauden sarjalipussa on vielä viisi matsia jäljellä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pisti eilisen surffailun ohessa korvaan tuo HPK:n peliä selostanut Kangas(?). Mitä hänestä tiedetään, onko joku paikallisradion suuruus. En sano huikeaksi, mutta jotain hyvällä tavalla hauskaa siinä huutamisessa oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös