Vitutusketju

  • 10 572 114
  • 56 150

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Siis mikä tuossa Meriläisen kolumnissa nyt vituttaa? Muu kuin se, että kirjoittaja on vihreä ja feministi, eli pitäisi turpansa kiinni? Ihan asiallinen kirjoitushan se.

Pakkohan tuo oli nyt minunkin lukea, kun siitä niin paljon puhutaan. Ei mua siinä vituta ainakaan mikään muu kuin tuo hullun papereista puhuminen. Kolumnihan tuo oli ja tarkoituskin oli kai aiheuttaa keskustelua siinä onnistuen.
 
Pakkohan tuo oli nyt minunkin lukea, kun siitä niin paljon puhutaan. Ei mua siinä vituta ainakaan mikään muu kuin tuo hullun papereista puhuminen. Kolumnihan tuo oli ja tarkoituskin oli kai aiheuttaa keskustelua siinä onnistuen.

Pitkälle samoilla linjoilla. En ole vihreä, enkä feministi enkä kyllä paljon muutakaan, mutta kyllä ne, jotka tästä ovat herneet imaisseet sieramiinsa, ovat juuri niitä 60-70 luvulla syntyneitä auktoriteettien vallassa kasvaneita isämmemaallisia. Tai sitten pelottavalla tavalla sieltä isien kautta samat mielipiteet heijastuu kun ei ole uskallettu muodostaa omia mielipiteitä. Tai sitten jotaki muuten vaan ihan vitun sekaisin olevia vammasia paskoja.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomalaiseen mentaliteettiin jostain syystä kuuluu se, että omalle tappiolle pitää nauraa. Ei nyt täällä, mutta muuten koko netti tuntuu olevan täynnä jengiä että "tiesinhän että näin se menee".

Vaan kun sen jo tietää että näin se menee, ja eihän tuolle suomalaiselle jalkapallolle enää muuta voi kuin nauraa. Tuo homma kun menee oikeastaan ihan koko ajan täysin samalla kaavalla. Ensin annetaan vähän jalkapallofaneille toivoa paremmasta kun tulee yksi hyvä peli ja jatkopaikka on sen myötä lähellä. Fanit on ihan pää pilvissä ja toivovat että suomalaisen jalkapallon lopullinen nousu lähtee tuosta käyntiin, ja lehdistö hehkuttaa ihan vitusti miten nyt mennään jatkoon että heilahtaa. Sitten se pudotus pilvistä tulee seuraavassa pelissä ihan vitun tylyllä tavalla jollain 7-0 murskajaisilla ja jalkapallofanit vetelee taas ranteita auki. Tuo kaava on toistunut jo niin monta kertaa että ei tuolle voi enää kuin nauraa! En minäkään kuitenkaan vahingoniloinen ole koska tottakai minäkin toivon aina suomalaisille menestystä vaikka jalkapallo onkin minulle jokseenkin yhdentekevä laji. Mutta tuo toistuva kaava minua vaan naurattaa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Fifit ja fuffet ja pörrit otettiin mukaan keskusteluun, kun joku sankari keksi väittää, että tiettyjen rotujen edustajat ovat aggressiivisia tappajia. Halusin sitten tuoda esille, että asiahan ei ole näin, vaan pienten rotujen edustajista ihan yhtä lailla löytyy hermorakenteeltaan huonojen vanhempien jälkeläisiä ja / tai ihan väärän omistajan käsissä olevia yksilöitä.

Vituttaa ihmiset, jotka joko ovat tyhmiä tai vähintään esittävät sitä hyvin.

Kiteytettynä: vituttaa ihmiset jotka eivät usko kaikkea mitä kirjoitan.

Tänään ei vituta koska perjantai.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsoitko yhtään peliä? HJK lähti pelaamaan ehkä liiankin avoimesti, siitä seurasi maalikin ja hyviä paikkoja oli jopa useampaankin. Toinen puoliaika meni plörinäksi, sitä en kiistä. Tasoero oli loppujen lopuksi liian suuri.

Kyllä tuo 5-1 maaliin saakka tuli katsottua.

Schalke teki sen mitä siltä odotettiin eli palasi omalle tasolleen eikä HJK:lla ollut siihen käytännössä mitään sanomista. Pulkki yksinäisenä tähtenä, mutta yksi kärki ei paljoa voi tehdä, kun sekä HJK:n keskikenttä että puolustus revittiin auki kerta toisensa jälkeen kuin sardiinipurkki.

Schalke-Pukki 6-3
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakkohan tuo oli nyt minunkin lukea, kun siitä niin paljon puhutaan. Ei mua siinä vituta ainakaan mikään muu kuin tuo hullun papereista puhuminen. Kolumnihan tuo oli ja tarkoituskin oli kai aiheuttaa keskustelua siinä onnistuen.

Sama tähän. Hullun papereiden hakemiseen kannustaminen on vastuutonta, mutta muuten Meriläisen mielipiteissä ei ole mitään uutta. Kirjoituksessa oli kaksi konkreettista ehdotusta, isille vapautus ja myös naisille pakollinen palvelu. Ei välttämättä huonoja ehdotuksia, syntyvyys nousisi ja ikäluokan paras aines olisi SA:n käytössä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kas tässä ratakiskoa: sakemannit, rotikat tai pitbullit eivät keskimäärin ole sen aggressiivisempia kuin vaikka westiet, borderterrierit, kiinanpalatsikoirat tai mopsit. Ensimmäiset päätyvät otsikoihin koska massan ja puruvoiman takia jälki on huomattavasti pahempaa, ja jos hyökkäyksen yritykset pelottavampia. Eivät siksi, että olisivat keskimääräistä aggressiivisempia rotuja, kuten jotkut mielellään väittävät. Capisce?
Olen eri ja samaa mieltä asiasta. Sakemanneja ja rotikoita käytetään ahkerasti mm. suojelukoirina, sotakoirina, poliisikoirina jne varmaankin juuri niiden koulutukseen soveltuvan luonteen takia. Roduissa on sellaista kovuutta, jota tarvitaan niiden menestykseen näissä tehtävissä. Ja tämä kovuus/dominanssi kokoon lisättynä tekee niistä osaamattomissa käsissä vaarallisia.
Pitit ja staffit, kuten myös englanninbulldogit on aikoinaan kehitetty koirataisteluihin. Ovat perusluonteeltaan usein silminnähden ystävällisiä ja lauhkeita koiria, mutta pahassa tilanteessa vanha perimä kyllä voi puskea esiin. Väärissä käsissä nämä ovat oikeasti vaarallisia, sillä juurihan joku yöntimo joutui oikeuteen ja menetti pittinsä kun oli niitä usutellut ihmisten ja muiden koirien kimppuun.
Useat terrierit ovat kovahkoja, mutta niillä on myös metsästysvaistoa, joka tekee ne koon ohella ei niin otollisiksi tehtäviin, joihin sakemannit, rotikat, belgit jne kelpaavat. Airedalen terrierejä on kyllä käytetty englannissa poliisikoirina.
Pekingeesit ja mopsit taas ovat selkeitä seurakoiria eikä niiden luonnetta voi erityisen kovaksi sanoa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Päiväkodin omistajaa epäillään lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Vituttaa. Aika irstas yhtälö, jos pedofiili omistaa päiväkodin.

Valtiolle/Kunnille terveisiä, että ulkoistetaan vaan palveluita yksityisille, kun se on niin halpaa. Käytetään säästetyt varat vaikka musiikkitaloon tai pakolaisten hyysäämiseen, niin hyvä tulee... Ja jos jää yli niin kreikassa on kuulemma muutaman euron kokoinen reikä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Päiväkodin omistajaa epäillään lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Vituttaa. Aika irstas yhtälö, jos pedofiili omistaa päiväkodin.

On joo aika karmea yhtälö... Mutta toki tässä tapauksessa tää hyypiö ei ole käsittääkseni ollut missään tekemisissä itse päiväkodin johtamisen tai lasten hoitamisen kanssa, joten siellä hoidossa olleet lapset eivät ole olleet suoranaisesti "pedofiilin käsissä". Ja aika vaikea on varmasti tuollaista hommaa etukäteen tietää jos kaveri nyt jäi ekan kerran kiinni? Saunan taakse any way!!

Tuohon yksityistämiseen sen verran, että kunnalliset päiväkodit ovat meikäläisen kokemuksen perusteella / rankasti yleistäen hyvin pitkälti "lapsinarikoita" kun taas yksityisillä päiväkodeilla on monesti aito halu tehdä sitä duunia. Rikastumaan ei tuollaisella pääse, se on varmaa...
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Jo 2 paivää kuumeessa ja kaameassa flunssassa töissä. Työpaikalla vielä +28 lämmintä. On kyllä kaamea olo.. Vituttaa..
Ja kun ei kukaan noita töitä puolestani tee. Tienestit ihan kohdillaan näistä päivistä joten pakko vaan kärsiä vielä huominen.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Ihmiset, jotka puuttuvat toisten ihmisten asioihin ja sitten vielä väittävät toista valehtelijaksi,vaikka eivät tiedä asiasta hevonvittuakaan.

Tänään tuli töissä tauolla puheeksi terassilla käyminen. Tunnustin, että en ollut käynyt kertaakaan kesän aikan terassilla keskellä viikkoa töiden jälkeen ns. yhdellä. No vierestä löytyi sitten joku kristallipalloon puhaltelija ja sanoin, että "miten kehtaat valehdella noin päin naamaa? Ihan varmasti oot käyny josssain vaiheessa". Hetken olin hiljaa ja sanoin "No en kuule ole, kai minä sen itse tiedän jos olisin käynyt. Perjantaisin olen käynyt terassilla, mutta silloin ei ole liikuttu yhdellä, eikä 22-02 välistä aikaa voi mielestäni sanoa töiden jälkeen juomiseksi.". Taas sama virsi "Varmasti olet käynyt, valehtelija" Kysyin sitten, että mistä hän on saanut sen vaikutelman että olisin käynyt terassilla töiden jälkeen yhdellä. Tämä kuningas vastaa "No kyllähän sen nyt jokainen tietää, että olet käynyt, älä valehtele"

Tässä vaiheessa ajattelen, että tämä on varmaan jotain pilaa ja kysyn onko henkilö tosissaan. Selvisi, että henkilö tosissaan luuli minun valehtelevan asiasta. Tauon jälkeen tämä henkilö, oli sitten käynyt puhumasta asiasta muiden kanssa ja haukkunut minut valehtelijaksi. Muutkin pitivät henkilön käytöstä "vähän" omituisena.

Keskittyisi vittu omiin asioihin eikä puuttuisi toisten asioihin. Tai jos puuttuukin niin vittu pitäisi huolen, että puhuu totta eikä ala väittämään sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Eikä muuten ollut ainoa kerta kun on käyttäytynyt tällä tavalla. Vittu, mikä vitun kusipää, vitun lapanen saatana. On vielä paska tekemään töitäkin, menis vittuun koko firmasta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ihan mielenkiinnosta, miten voit olla?

Meriläisen argumentaatio oli ihan uskomatonta paskaa; Ei isiä armeijaan, aseistakieltäytyminen on hyvä pöytäkeskustelunaihe, ei tarvitse välittää siitä, että osa työnantajista katsoo huonosti. Noilla perusteluilla en ole kenenkään kanssa mistään samaa mieltä.

Vastaan hieman myöhemmin, anteeksi, on ollut (kerrankin) muuta tärkeämpää tekemistä. ;)

Olen samaa mieltä Meriläisen kanssa näistä kohdista:

"Jos joku työpaikka on niin pöpi, että armeijan käymättömyys on pestin saamisessa este tai hidaste, ei sellaiseen firmaan kannata mennäkään."

Koen hyvin erikoisena sen, että maassamme on edelleen sallittua suosia työnhakijoita armeijan käymisen kaltaisen, loppujen lopuksi varsin epäoleellisen seikan vuoksi.

"Minä olen sitä mieltä, että nuoret miehet ovat ihan yhtä arvokkaita kuin muutkin eli heitä ei saa tappaa, eikä heitä saa laittaa pakkotyöhön"

Täysin samaa mieltä, vaikka tämä aika raju kärjistys onkin.

"Mitä läsnäoloa se semmoinen on, että isät lähetetään jonnekin pöpelikköön kiusattavaksi siltä varalta, että nykyaikaisessakin sodankäynnissä tarvitaan jokaista kaksilahkeista eli munakasta, jolla suurin piirtein pysyy pyssy kädessä ja sojottaa itään?"

Totta, mutta myönnettäköön tosin että sellaisia, jotka tulevat isäksi ennen inttiin menemistä, on prosentuaalisesti aika vähän. Lisäksi Meriläinen on oikeassa siinä, että modernissa sodankäynnissä en usko olevan eroa hypoteettisessa sotatilanteessa siinä, että saako Suomi mobilisoitua rintamalle 100 000 vai 300 000 miestä, Venäjä tulisi läpi silti, vaikka 300 000 sotilasta ehkä hieman hidastaisivatkin väistämätöntä tappiota, samalla aiheuttaen tosin (tarpeettomia) kuolemia.


"Parasta tietysti olisi, jos myös nuoret miehet saisivat olla oman elämänsä herroja ja valita itse, astuvatko palvelukseen vai eivät"

No tässä ollaan asian ytimessä, mielestäni yleinen asepalvelus on pahasti vanhentunut instituutio ja pitäisi lakkauttaa, kun säästöjä halutaan etsiä.
 

J.Petke

Jäsen
"Jos joku työpaikka on niin pöpi, että armeijan käymättömyys on pestin saamisessa este tai hidaste, ei sellaiseen firmaan kannata mennäkään."

Koen hyvin erikoisena sen, että maassamme on edelleen sallittua suosia työnhakijoita armeijan käymisen kaltaisen, loppujen lopuksi varsin epäoleellisen seikan vuoksi.

Kyllä minä ainakin ottaisin kaverin kenessä joku isompi taho on nähnyt potentiaalia jo aiemmin kuin jonkun jannun joka on mennyt armeijassa siitä mistä aita on matalin. Kyllähän tuo intti nuorilla aika hyvin oikeaa työpaikkaa kuvastaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllä minä ainakin ottaisin kaverin kenessä joku isompi taho on nähnyt potentiaalia jo aiemmin kuin jonkun jannun joka on mennyt armeijassa siitä mistä aita on matalin. Kyllähän tuo intti nuorilla aika hyvin oikeaa työpaikkaa kuvastaa.

Niin, sivariahan joutuu käsittääkseni aina käymään vuoden ajan, siinä missä intistä voi selvitä puolella tuosta, vaikka yhdeksän kuukautta taitaakin olla se suosituin vaihtoehto, joten en kyllä allekirjoita siitä missä "aita on matalin" menemistä sivarin ollessa kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmeellisesti porukka tuota armeijaa arvostaa. Olen kuunnellut naisten puhuvan, että eivät voisi seurustella miehen kanssa, joka ei ole armeijaa käynyt. Itse näen sivarin yleensä periaatekysymyksenä, ja musta on vaan hienoa, jos ihmisellä on periaatteita ja vielä uskallusta "toteuttaa" sitä periaatettaa tässä junttimaassa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, sivariahan joutuu käsittääkseni aina käymään vuoden ajan, siinä missä intistä voi selvitä puolella tuosta, vaikka yhdeksän kuukautta taitaakin olla se suosituin vaihtoehto, joten en kyllä allekirjoita siitä missä "aita on matalin" menemistä sivarin ollessa kyseessä.

Mitäs jos sinäkin otat kantaa sitten, kun olet käynyt sen intin tai sivarin. Käsittääksesi asian.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mitäs jos sinäkin otat kantaa sitten, kun olet käynyt sen intin tai sivarin. Käsittääksesi asian.

No jos tarkkoja ollaan, niin vaikea silloinkaan on ottaa sen suuremmin kantaa asiaan, kun on käynyt ainoastaan jomman kumman, intin tai sivarin.

Vielä Janiksen kommenttiin sen verran, että kyllähän 11 kuukauden työpalvelusta voinee pitää ihan oikeana työpaikkana.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No jos tarkkoja ollaan, niin vaikea silloinkaan on ottaa sen suuremmin kantaa asiaan, kun on käynyt ainoastaan jomman kumman, intin tai sivarin.

Kyllä sinä silti intin tai sivarin käytyäsi ymmärrät tilanteen paljon paremmin. Toisen käytyäsi on valtavan paljon enemmän kuin "vielä muutama vuosi, kumpaanko menen" -tilanne.

Toisin sanoen, käymättä inttiä tai sivaria voit ottaa täällä kantaa, mutta toisen niistä käytyäsi on vielä hankala sen kummemmin ottaa kantaa? Miten mielipiteisiisi pitäisi nyt sitten suhtautua, kun et ole vielä lähelläkään armeijaikää?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vielä Janiksen kommenttiin sen verran, että kyllähän 11 kuukauden työpalvelusta voinee pitää ihan oikeana työpaikkana.

Mitä nyt olen kuullut niin nuo sivariduunit on aika mitäänsanomatonta muniin puhaltelua jota ei oikeisiin töihin oikein voi edes verrata. Tai armeijaan. Joku sivarin käynyt voi varmaan kertoa tarkemmin.

Ja ymmärrän kyllä ettei jollain intillä pitäisi olla merkitystä jos puhutaan vaikka työnhakijoista joilla on sitä oikeaa työkokemusta useita vuosia, mutta jos puhutaan nuorista miehistä jotka on jotain satunnaisia kesätöitä tehny joskus niin kyllä mä ainaki katsoisin sen armeijan eduksi siinä vaiheessa. Onhan intti nykyään melkoista pelleilyä, mutta ei se jokaiselle ihan helppo paikka ole. Ei ainakaan mun saapumiserässä kaikilla pää kestänyt ja osa jätti suosiolla kesken jo peruskaudella.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ainakaan mun saapumiserässä kaikilla pää kestänyt ja osa jätti suosiolla kesken jo peruskaudella.
Jätti suosiolla kesken? Onko nykyään intin keskeyttäminen käytännössä vain ilmoitusasia, jos ei pää kestä?

Omasta armeija-ajasta on pari vuosikymmentä ja silloinkin oli toki keskeytyksiä, mutta nämä tyypit joutui käymään jos jonkinlaisissa lääkärintarkastuksissa ja kuraattorien keskusteluissa ennen kuin saivat vapautuksen. Ei sieltä niin vaan lähdetty jos alkoi yhtäkkiä vituttaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mitä nyt olen kuullut niin nuo sivariduunit on aika mitäänsanomatonta muniin puhaltelua jota ei oikeisiin töihin oikein voi edes verrata. Tai armeijaan. Joku sivarin käynyt voi varmaan kertoa tarkemmin.

Ja ymmärrän kyllä ettei jollain intillä pitäisi olla merkitystä jos puhutaan vaikka työnhakijoista joilla on sitä oikeaa työkokemusta useita vuosia, mutta jos puhutaan nuorista miehistä jotka on jotain satunnaisia kesätöitä tehny joskus niin kyllä mä ainaki katsoisin sen armeijan eduksi siinä vaiheessa. Onhan intti nykyään melkoista pelleilyä, mutta ei se jokaiselle ihan helppo paikka ole. Ei ainakaan mun saapumiserässä kaikilla pää kestänyt ja osa jätti suosiolla kesken jo peruskaudella.

Tuota noin. Armeija on kyllä niin yliarvostettu tekijä varsinkin työntekijöitä haettaessa että oikein ihmetyttää. Onnkesi se on vanhojen patujen siirtymän kautta poiskuoleva juttu. "Ai oikein kersantti, hienoa." Kyllä, on hienoa että kun valtaa oikein tarjottiin, naapurin hissukka, kostoa hautova janipetteri meni aukkiin. Sen jälkeen kovasti pompottaa sai. Kova mies hän oli.

Liikaa tuollaisa löytyy joukkoon. Ja tämä taas johtuu siitä, että fiksut poistuu sieltä 6 kk jälkeen, kouluun tai työelämään. Tekemään jotain mistä on oikeasti itselleen hyötyä.

Puolustusvoimat on niin kankistunut ja ajastaan jäänyt institutio. Iso tuuletus olisi tarpeen. Ja jos joku nainen miettii ettei voisi olla ukkonsa kanssa jos se olisi esim sivari, niin veikkaan että ukkonsa ei kauheasti menettäisi, jos tämä neiti ottaisi skootterinsa ja menisi ostamaan jonkun muun rahoilla sidukkaa.

"Parasta tietysti olisi, jos myös nuoret miehet saisivat olla oman elämänsä herroja ja valita itse, astuvatko palvelukseen vai eivät. Minä kannatan tasa-arvoa ja se tarkoittaa armeijan tapauksessa sitä, että laki olisi miehille ja naisille sama."

Tässähän tuo idea on tiivistettynä. Meriläinen kärjistää, mutta lopettaa fiksusti.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En edes tiennyt, että minua vituttaa, mutta tuntojen tarkempi tarkastelu osoittikin minun olleen väärässä. Väärässä oleminen ei vituta, mutta niin helvetin moni muu asia juurikin nyt.

Kyllä kait tässä on sittenkin valmis muuttamaan ulkomaille.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nyt olen kuullut niin nuo sivariduunit on aika mitäänsanomatonta muniin puhaltelua jota ei oikeisiin töihin oikein voi edes verrata. Tai armeijaan. Joku sivarin käynyt voi varmaan kertoa tarkemmin.
Inttiä kävin sen 4kk ja sivaria loppuajan, eli aika hyvin voin verrata näitä.

Inttiin sivaria ei voi verrata, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että intissä on vapaa-aikaa todella paljon vähemmän varsinkin aluksi. Lisäksi sivarissa se vapaa-aika on sitä mitä normaalissakin elämässä, intissä se pohjautui lähinnä sodessa mussuttamiseen tai punkassa rötväilyyn. Sosiaaliset suhteet siis luonnollisesti oli helpompi pitää sivariaikana kunnossa. Toki se intti on myös ihan oma maailmansa, mihin tottuu pelottavan helposti ja pitkien ginesten jälkeen tuntui jo aika kummalliselta tulla takaisin oikeaan maailmaan ja tavallisten ihmisten sekaan.

Sivaripaikoissa on aivan valtavasti eroa. Osa on juuri näitä muniinpuhaltelupaikkoja, esim. eräs puolituttu joka vietti päivänsä koneella odottamassa jos puhelin vaikka soisi kerran-pari viikossa. Mies oli joskus viikon poissa ilmoittamatta mitään eikä kukaan edes huomannut. Itse vietin tuon aikani koulunkäyntiavustajana ja voin kyllä sanoa että se oli yksi rankimmista pesteistä tähän asti sekä henkisesti että fyysisesti, varsinkin kun koulussa oli remontti tuohon aikaan ja suurimman osan työajastani vietin remppamiesten kanssa roudaamassa tavaraa paikasta A paikkaan B ja loppuajan kävin pitämässä oppitunteja yläasteikäisille kersoille jotka kokivat elämäntehtäväkseen vittuilla sivarille. Käytännössä töitä oli joka päivälle enemmän kuin kerkesi tehdä.

Aíka sama miltä kannalta mietin, en osaa suositella inttiä kyllä kenellekään. Tuntuu, että suurin osa inttiin menevistä menevät sinne ihan vaan kun muutkin menee tai koska ei halua leimautua sivariksi. Toki osalla on myös jotain maanpuolustukseen liittyviä vakaumuksia taustalla. Sivarista saa nuorelle iälle arvokasta työkokemusta ja työtodistuksen kuitenkaan uhraamatta vapaa-aikaansa tai sosiaalista elämäänsä. Intistä saa mahdollisuuden selvitä lyhyemmällä palvelusajalla, mikä on monessa paikkaa aika kaukaa haettu toivomus.

Molemmissa "leireissä" on täydellinen läpileikkaus suomalaisesta nuorisosta ja jos jonkinmoista hiihtäjää, mutta sivarissa oli selkeästi enemmän yhteiskunnallisista asioista tietävää nuorisoa. Ja tottakai ne muutama jotka olivat liian lihavia/laiskoja inttiin. Aika paljon kommenttia tästä valinnastaan kyllä saa varmasti koko pienen ikänsä, ennakkoluulot jylläävät ja pään aukomista seuraa usein varsinkin keski-ikäisiltä kaljasiepoilta. Joku ~30v pubiruusun alku joskus koki asiakseen avautua päin naamaa kuinka sivarit ovat maanpettureita ja pitäisi viedä saunan taakse koska emme puolusta maatamme ryssiltä. Siinä sitten kysyin, että jos asia on hänelle niin tärkeä, miksei hän hakenut vapaaehtoisena itse inttiin. Vastauksena jotain epämääräistä muminaa ja pöydän vaihto. Pistää kyllä vituttamaan kuvatun kaltaiset ihmiset, jotka puolustavat nykyisenkaltaista instituutiota perustein: 1) sotaveteraanit, 2) ryssä hyökkää, 3) sivarit on homoja. Mitä tuohon voi edes sanoa vastaan enää jos ihminen on noin kertakaikkisen urautunut omaan ajattelutapaansa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös