Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 734 037
  • 33 993

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui että Fraser Crane, mies joka vihaa koiria, omisti aikoinaan sellaisen, ja jopa piti siitä paljon. Mies oli myös melkolailla vähemmän snobi kuin Seattleen muutettuaan.

Nämä asiat ovat avautuneet tässä, kun olen katsellut Cheersia, tv-sarjaa jossa Frasier-hahmo esiintyi alunperin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Huomasin tässä vasta, että SM-liigan sivuilta saa otteluohjelman ladattua ical-muodossa jolloin voit liittää ja synkronoida sen omiin kalentereihin (itse käytän Googlen kalenteria). Nyt on kännykässä aina mukana myös otteluohjelma. Voihan se toki olla, että tämä mahdollisuus on ollut jo kauan mutta itse äkkäsin sen vasta tänään.

Nyt on synkronoitu AS Roman pelit ja SM-liigan otteluohjelma.


Ottelunsiirrot pitää varmaan itse muuttaa kalenteriin?

Ei tarvitse. Ainakin Google-kalenteri osaa tuoda kalenterit suoraan netistä. Liigan sivuilla olevaa ottelut.ics-tiedostoa ei siis välttämättä kannata ladata, vaan linkittää se.

"Lisää URL-osoitteena". -> http://www.sm-liiga.fi/ottelut.ics
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Avautui ruokatauolla vanhaa HS:n Kuukausiliitettä lukiessa, että Merisään Marjaniemi ei olekaan Helsingin Marjaniemi vaan Oulun Marjaniemi. Tosin enpä ole asiaa koskaan pahemmin sen enempää miettinytkään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avautui ruokatauolla vanhaa HS:n Kuukausiliitettä lukiessa, että Merisään Marjaniemi ei olekaan Helsingin Marjaniemi vaan Oulun Marjaniemi. Tosin enpä ole asiaa koskaan pahemmin sen enempää miettinytkään.

Eikös tuon voi ihan päätellä siitä että nuo Merisään kohteet luetellaan pohjoisesta etelään rannikkoa pitkin, ei olisi kovin loogista että Helsingin Marjaniemi olisi "Kemin" ja "Vaasan" välissä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nämä asiat ovat avautuneet tässä, kun olen katsellut Cheersia, tv-sarjaa jossa Frasier-hahmo esiintyi alunperin.

No nyt mulle avautui kanssa pari asiaa. :) Pitääpä vissiin hankkia jostain katseluun Cheersiä. Frasier on tän hetken parasta antia telkkarista ja Cheersin tiesin jotenkin entuudestaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt mulle avautui kanssa pari asiaa. :) Pitääpä vissiin hankkia jostain katseluun Cheersiä. Frasier on tän hetken parasta antia telkkarista ja Cheersin tiesin jotenkin entuudestaan.

Itseasiassa tuota sarjaa katsellessa herää myös kysymyksiä tarinan muokkaantumisesta. Frasier-sarjassa on aina kerrottu kuinka hieno ja lempeä ihminen poikien äiti oli. Cheersissa hän taas uhkasi ampua Frasierin naisen, jos he eivät eroa, koska ei halunnut poikansa muuttavan yhteen baarityöntekijän kanssa. Niin ne tarinat muuttuvat sarjasta toiseen.
 

Ralph

Jäsen
Huomasin tässä vasta, että SM-liigan sivuilta saa otteluohjelman ladattua ical-muodossa jolloin voit liittää ja synkronoida sen omiin kalentereihin (itse käytän Googlen kalenteria). Nyt on kännykässä aina mukana myös otteluohjelma. Voihan se toki olla, että tämä mahdollisuus on ollut jo kauan mutta itse äkkäsin sen vasta tänään.

Nyt on synkronoitu AS Roman pelit ja SM-liigan otteluohjelma.

Ite en tajunnu koko ideaa, mutta siirstin kaikkien neljän suosikkijoukkueeni ottelut kalenteriini ihan itse yksitellen. Tuli aika mukavan täyteen, esimerkiksi marraskuussa seitsemän tyhjää päivää.

Tosin noita Juventuksen pelejä siirrellään varmaan sunnuntaista lauantaihin.

Avautui se, että noinkin voi tehdä, kuten J.Petke teki.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nimimerkki Evilin suosikkijoukkueisiin kuluu KyrPä. Se toinen suosikki onkin avattu meille hitaamille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui, että sie olet ilmeisesti ainoa jolle tuo vitsi ei ollut tuttu jo 80-luvulla.
Ajoin juuri tänään autolla pienen Ryttylän kylän läheltä (sij. Riihimäen ja Hämeenlinnan välimaastossa). Urheiluseura Ryttylän Visa on ikivanha tuttu ehkä kauempaakin kuin 80-luvulta, mutta moniko tiesi Visan curlingseuraksi? Tämä avautui itselleni vasta hiljattain.

Linkki vie seuran sivuille.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ajoin juuri tänään autolla pienen Ryttylän kylän läheltä (sij. Riihimäen ja Hämeenlinnan välimaastossa). Urheiluseura Ryttylän Visa on ikivanha tuttu ehkä kauempaakin kuin 80-luvulta, mutta moniko tiesi Visan curlingseuraksi? Tämä avautui itselleni vasta hiljattain.

Linkki vie seuran sivuille.

Linkki vie Helsingin Yliopiston Curlaajien sivulle. Haiskahtaa silti aika vahvasti teekkarihuumorilta.

"Seuran" eräät kotisivut:
http://www.kolumbus.fi/pasi.kossi/ryvi/Ryvi.htm

Vedän pipoa tiukemmalle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hiljalleen on avautunut, että aika moni jatkislainen tuntee toisensa myös ihan oikeassa elämässä.

Minulle te kaikki olette "vain" nimimerkkejä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Linkki vie Helsingin Yliopiston Curlaajien sivulle. Haiskahtaa silti aika vahvasti teekkarihuumorilta.

"Seuran" eräät kotisivut:
http://www.kolumbus.fi/pasi.kossi/ryvi/Ryvi.htm
Olisi tosiaan yllättävää jos joku seuran perustajäsenistä olisi Ryttylästä kotoisin. Epäilemättä vetovoima nimeä kohtaan on syntynyt muilla tavoin.

Niin, opiskelijaelämään kuuluu huumori elimellisenä osana. Itsekin olin joskus Helsingin yliopiston opiskelijana erään harrastejärjestön jäsen ja jossain välissä sen puheenjohtajakin. Kaukana olivat siitä meiningistä arki ja vakavuus. Pitäisi joku kerta taas lähteä niiden kokoontumisajoihin.
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
HPK:n nuoren puolustajan nimi onkin siis Santeri Alatalo, eikä Saneri Alatalo, niinkuin esim. Pitsiturnauksen otteluohjelma väitti. Mietinkin perjantaina että ompa erikoisen nimen Matti pojalleen antanut.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tämä tänään päähän iskenyt on toivottavasti avautunut väärin.

Eihän vaan sanalla urheilija ole mitään tekemistä urheana olemisen kanssa? Oli tai ei, mutta noin se on nyt avautunut, enkä pääse ajatuksesta eroon. Urheiluruutu, huippu-urheilija... ei vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös