Vitutusketju

  • 10 553 780
  • 56 140

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kyllä ne itsekin saa ihan hyvin auki kun ostaa apteekista Remo Waxia, ja nimenomaan sen pakkauksen missä tulee mukana sellainen pieni kuminen pumppu. Sillä minä olen kyllä aina saanut ihan hyvin korvat auki vaikka minulla on sellaiset korvakäytävät että menevät hyvin herkästi ja usein tukkoon.

Itse olin Remowaxin takia päivän kuurona, kun oli niin perkeleesti sitä vaikkua, ettei kaikki lähteny ja tuli sen ansiosta korvatulehdus. Paras tapa on laittaa yöksi remowaxit korvaan ja sitten seuraavana päivänä käydä siellä sairaanhoitajalla niin lähtee varmasti korvat puhtaaksi. Mutta riippuu korvista todella paljon, mulla paras tapa on tämä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olin Remowaxin takia päivän kuurona, kun oli niin perkeleesti sitä vaikkua, ettei kaikki lähteny ja tuli sen ansiosta korvatulehdus. Paras tapa on laittaa yöksi remowaxit korvaan ja sitten seuraavana päivänä käydä siellä sairaanhoitajalla niin lähtee varmasti korvat puhtaaksi. Mutta riippuu korvista todella paljon, mulla paras tapa on tämä.

Minä olen huomannut että itse tehtynä paras tulos tulee kun laittaa tosiaan yöksi Remo Waxit korviin ja sitten aamulla ruuttaa sillä pumpulla vettä korvaan niin kauan että sieltä korvista valuu ihan kirkasta ja puhdasta vettä eikä yhtään "sattumia". Ja senkin jälkeen vielä voi muutaman pumpullisen ruutata ihan varmuuden vuoksi. Ja se vesi pitää ruutata sinne korvaan ehdottomasti niin kovalla paineella kun sillä kumipumpulla vaan aikaiseksi saa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa tuo median paisuttelu. Jostain enintään 3000 henkilön piknikistä väännetään etusivujuttu, miten oli pahoinpitelyjä etc etc. Samaan aikaan oli hyvin pienellä miten Porin jazzeilla monia pahonpitelyjä.. Myös poliisin kertomus miten juopuneet ihmiset estivät poliiseilta pääsyn puistoon. Siis mitä vittua ne on poliiseja. Väistymiskäskyä, jos ei mene perille niin parinkympin muistutus. Ei luulisi olevan noin vaikeaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku saatanan apina (tai apinat) oli tumpannut Kakskerranjärvellä bajamajan veteen ja oli uponnut ilmeisen tiukasti pehmeään pohjaan. En mä siellä uimassa käy, mutta eipä tarvitse toistaiseksi käydä kenenkään muunkaan. Harvinaista kusipäisyyttä ja vituttaa sekin, että eipä tuosta taida ikinä kukaan jäädä kiinni.

Bajamajasta tuli vesivessa | Turku | yle.fi
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Elohiiri juuri alahuulen alapuolella. Tämä voittaa jopa sen kerran, kun oli elohiiri kummassakin silmässä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jalka kipisissä seuraavat 11 viikkoa. Ehtihän sitä viettää 2 päivää kesälomaakin, ennen kuin napsahti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jalka kipisissä seuraavat 11 viikkoa. Ehtihän sitä viettää 2 päivää kesälomaakin, ennen kuin napsahti.

Tervetuloa joukkoon iloiseen! Minä tosin sain juuri omani pois mutta ehdin kyllä ihan riittävästi "nauttia" helteistä tuon piinaajan kanssa. Onneksi sain kuitenkin lohdutukseksi vielä ortoosin vähäksi aikaa jalkaan...
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa joukkoon iloiseen! Minä tosin sain juuri omani pois mutta ehdin kyllä ihan riittävästi "nauttia" helteistä tuon piinaajan kanssa. Onneksi sain kuitenkin lohdutukseksi vielä ortoosin vähäksi aikaa jalkaan...
Kiitos, kiitos. Eniten sylettää se, että ensin lääkäri sanoi kipsin olevan jalassa 6-8 viikkoa. Tämä siis reilu viikko sitten kun ensimmäinen kipsi laitettiin. Tänään se oli muuttunut 12 viikoksi, kun kipsi vaihdettiin (viikko siis "jo" pidetty). Toki osasin tuohon varautua, kun googlettelin kantapään murtumia netistä. Yleensä ottaen aina 10-12 viikkoa kipsiä jalassa joutuu pitämään.

Tekemisen puute ja nukkumisen vaikeus tässä ehkä on vittumaisimpia piirteitä tällä hetkellä. Kipua ei juurikaan enää ole.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jalka kipisissä seuraavat 11 viikkoa. Ehtihän sitä viettää 2 päivää kesälomaakin, ennen kuin napsahti.

Aika syvältä, etenkin nyt kun troopillisten ilmanalojen on mainittu saapuvan isänmaahamme. Miten muuten tuollaisessa tapauksessa lomat kuluvat? Kai voit jäädä saikulle, jotta varsinainen loma ei kulu?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika syvältä, etenkin nyt kun troopillisten ilmanalojen on mainittu saapuvan isänmaahamme. Miten muuten tuollaisessa tapauksessa lomat kuluvat? Kai voit jäädä saikulle, jotta varsinainen loma ei kulu?

Mielestäni voi jos saikku on pidempi kuin x päivää (stetson-harrison menetelmällä heitän 7 päivää) eli silloin ei lomapäivät kulu.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Mielestäni voi jos saikku on pidempi kuin x päivää (stetson-harrison menetelmällä heitän 7 päivää) eli silloin ei lomapäivät kulu.

Ainakin valtiolla se menee niin, että yli 7 vrk:n kestävä saikullaolo katkaisee loman, kun vaan itse sitä pyytää ilman aiheetonta viivytystä. Siis niin, että ne ensimmäiset työkyvyttömät 7 vrk on normaalia lomaa, ikään kuin "omavastuuta".
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Vituttaa yli kaiken kun ei saa nukuttua. Eikä tiedä mitä tekisi. Kai se on vai raudan puutetta? Jollain jotain vinkkejä, unettomuuden saamiseksi pois? Nytkin nukuttu se saatanan vaivaiset 3 tuntia.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vituttaa yli kaiken kun ei saa nukuttua. Eikä tiedä mitä tekisi. Kai se on vai raudan puutetta? Jollain jotain vinkkejä, unettomuuden saamiseksi pois? Nytkin nukuttu se saatanan vaivaiset 3 tuntia.

Samasta olen tulossa avautumaan minäkin. Lähden tunnin päästä kaverin kanssa pitkälle reissulle ja nyt olen nukkunut semmosen viisi tuntia enkä sitäkään yhtä soittoa.. Väsyneenä ajaminen vituttaa. Onneksi on kuitenkin kaveri joka tarvittaessa voi ajaa. Urheiluhan se hyvä lääke unettomuuteen olisi, minulla vaan tämä kaikki johtuu odottamisesta ja "jännittämisestä".
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...Miten muuten tuollaisessa tapauksessa lomat kuluvat? Kai voit jäädä saikulle, jotta varsinainen loma ei kulu?

Oman kokemuksen mukaan loma katkeaa sairasloman ajaksi. Eli ei syö kesälomaa.
 

Wolves

Jäsen
Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä Irritiable Bowel Syndrome. Viimeyönä unta tuli huimat kaksi tuntia, kun mahakivuista johtuen nukkuma-asento oli sieltä "ei-Ergonominen" osastolta ja nyt selkä on myös aivan jumissa. Koita nyt tässä tehdä sitten toimistoduunia.

Jos sitä taas poikkeaisi apteekin kautta matkalla kotiin...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oman kokemuksen mukaan loma katkeaa sairasloman ajaksi. Eli ei syö kesälomaa.
Ensimmäinen viikko sairaana menee "omaan piikkiin", eli syö lomapäiviä. Tämän jälkeen lomat siirtyy eteenpäin ja siirryt sairaslomalle. Sairaslomalla olemiseen vaaditaan työkyvyttömyys, eli esim toimistohommista et saa lomaa jos jalka on murtunut, koska se ei (hoidettuna ja kipsattuna) estä työntekoa vaikka lomailun se käytännössä estääkin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sairaslomalla olemiseen vaaditaan työkyvyttömyys, eli esim toimistohommista et saa lomaa jos jalka on murtunut, koska se ei (hoidettuna ja kipsattuna) estä työntekoa vaikka lomailun se käytännössä estääkin.

Kyllä saa, koska kipsissä jalka pyrkii koko ajan turpoamaan, ja tuo jalan turpoaminen taas hidastaa sen vamman paranemista, joten sen takia suositellaan pitämään sitä mahdollisimman paljon kohoasennossa. Puhumattakaan veritulppariskistä joka pyritään minimoimaan juuri tuolla kohoasennolla (jalan pitäisi olla mielellään sydämen yläpuolella mahdollisimman paljon). Ja se kipsatun jalan alaspäin pitäminen alkaa myös aika nopeasti tekemään ihan suoranaisesti kipeää joten se todellakin alkaa haittaamaan työntekoakin.

Minä teen päätetyötä eli suurimmaksi osaksi siis istumatyötä, mutta nyt on jo yhdeksäs sairauslomaviikko menossa. Ja aikaisemmillakin kerroilla kun jalka on ollut telakalla on tullut sairauslomaa ihan automaattisesti vaikka olen aina kertonut että teen istumatyötä. Lääkäri on vaan sanonut että se istuminen ei tee paranemiselle hyvää ja määrännyt sairauslomaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten muuten tuollaisessa tapauksessa lomat kuluvat? Kai voit jäädä saikulle, jotta varsinainen loma ei kulu?
Tästä kyselin henkilöstöosastolta, ja ilmoittivat, että tässä on 7 päivän omavastuuaika, ja muut lomapäivät siirtyvät tulevaisuuteen.

Teen itsekin toimistotyötä, mutta sairauslomaa (työkyvyttömyys) tuli heti 1kk. Kolmen viikon välein on röntgenkontrolli, ja siellä sitä kirjoitellaan sitten aina tarpeen mukaan lisää. Eli eiköhän tässä se n. 3kk saitsu tule, ellen sitten sovi työnantajan kanssa etätyömahdollisuudesta.

Edit: Ilmeisesti toimihenkilöillä palkkaa juoksee normaalisti 3kk sairauslomalla? Näin henkilöstöosaston sijaistyttö kertoi, mutta ei ollut ihan varma.
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Lääkäri on vaan sanonut että se istuminen ei tee paranemiselle hyvää ja määrännyt sairauslomaa.
Nämä riippuu toki tapauskohtaisesti, mutta pointtina oli, että kesäloman muuttumiseksi sairaksilomaksi vaaditaan työkyvyttömyys, jonka siis toki lääkäri määrittelee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä riippuu toki tapauskohtaisesti, mutta pointtina oli, että kesäloman muuttumiseksi sairaksilomaksi vaaditaan työkyvyttömyys, jonka siis toki lääkäri määrittelee.

Niin, ja voihan se olla että tuohon suhtaudutaan eri tavalla kun on jo kesälomalla tuon tapaturman sattuessa, ja se pitäisi muuttaa sairauslomaksi. Vaan toisaalta minulta ei olla koskaan edes sen kummemmin kyselty mitään että olenko lomalla vai töissä, vaan annettu suoraan se sairauslomalappu käteen.

Minun pointtinani oli tuossa siis vaan se että kun on kysymys jalan kipsaamisesta niin yleensä työnkuvalla ei ole siinä mitään merkitystä, koska istumatyö on ihan yhtä lailla pahasta kipsatulle jalalle mm. noista mainitsemistani syistä. Jos kyseessä on ihan oikea lääkäri näiden arvauskeskusten keikka-apinoiden sijasta niin uskaltaisin väittää että lähes varmasti tulee jokunen viikko sairauslomaa jos jalka kipsiin laitetaan.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Täällä on tietoa, eli 7 päivää (ei ifk:n mainos) joutuu kärsimään omasta pussista. Mutta tärkeää on myös ilmoittaa työnantajalle a.s.a.p. Jos kerrot asiasta vasta kun vuosiloman kuuluisi loppua, joudut todennäköisesti tilanteeseen jossa sinun katsotaan käyttäneesi vuosiloman.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Minulla on teoria. Sen mukaan raajaa ei kipsata huvin vuoksi, vaan yleensä kipsattavaan kohtaan on syntynyt haitallinen vamma. Vammat, jotka vaativat kipsaamista, tuovat mukanaan kipua, ja kipu on työkykyä merkittävästi alentava tekijä. Joskus kivut edellyttävät lääkehoitoa, jolla turrutetaan keskushermostoa ja täten aiheutetaan ihmiselle perin hönö olo. Pomo ei tykkää hönöistä, joten saikku on aiheellinen, vaikka kädestään kipsattu polkuvenettä työkseen polkeva alainen kuinka miettisi työskentelyn realiteetteja.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Taas pistää rintalastaan, mikä kai johtuu jumittavasta selästä. Vittumaisesti aina välillä tuntuu. Kyllähän tän kanssa elelee, mutta kyllä vituttaakin.
 

Krrusty

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Barca
Mikä olisikaan parempi paikka menettää neitsyys Jatkoaikaan kuin Vitutusketju.
Sitten asiaan. Vituttanut jo useamman kuukauden tämä työttömyys. Olen jo ollut kuukausia "kirjoilla" henkilöstövuokraus firmoilla, mutta eipä ole sieltäkään kuulunut mitään. Omasta mielestäni firmojen sivuilla on monia kiinnostavia työvaihtoehtoja, mutta niitä haettaessa vain täytetään samat lomakkeet ja jäädään odottamaan yhteydenottoa mitä ei ikinä tule. Vittu Saatana.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Vatsatauti vituttaa juuri nyt huomattavasti, viimeinen n. vuorokausi ollut pelkkää oksentelua ja kuumeessa makailua. Jes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös