Suomalaiset NHL:ssä 2011-12

  • 431 778
  • 884

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
On muuten vissiin poistettu tuo Salmelan uutinen P-Sanomien sivuilta.. Ainakaan ite en sitä enää löytänyt. Siellä olikin aika paljon kritiikkiä siitä kuvasta kommenteissa, että liekkö se syynä sitten..
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
On muuten vissiin poistettu tuo Salmelan uutinen P-Sanomien sivuilta..

H-Sanomien sivuilta tuo ainakin vielä löytyy.

Anssihan niittää nyt juurikin sitä julkisuuttaa mitä on toimillaan kylvänyt jo vuosikausia eli toista suomalaista sananlaskua mukaillen, niin makaa kuin petaa. Noh, kukin tavallaan.
 
H-Sanomien sivuilta tuo ainakin vielä löytyy.

Anssihan niittää nyt juurikin sitä julkisuuttaa mitä on toimillaan kylvänyt jo vuosikausia eli toista suomalaista sananlaskua mukaillen, niin makaa kuin petaa. Noh, kukin tavallaan.

Salmelan agentti Jarmo Kork on jo ehtinyt antaa omat kommenttinsa tästä viimeisimmästä "kohusta", jota paskalehdistö tässä yrittää kylvää. Agentin kommentit tässä Iltalehden jutussa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Salmelan agentti Jarmo Kork on jo ehtinyt antaa omat kommenttinsa tästä viimeisimmästä "kohusta", jota paskalehdistö tässä yrittää kylvää.

Noinhan se varmaan on voinutkin mennä, mutta kuten äsken totesin, niin Salmelan kohdalla julkinen näkyvyys tulee olemaan melko pitkään juurikin mainitun kaltaista. Oikeinhan se ei suoranaisesti ole, mutta turha siitä on agentin kitistä, koska samat lainalaisuudet koskevat kaikkia julkisia eläimiä. Valinta on kuitenkin lopulta jokaisen oma, kun tuohon leikkiin lähtee.

Toivotaan silti Anssille menestystä sopimusneuvotteluissa, koska Suomen puolustajatilanne kv-tasolla on kauniisti sanottuna huolestuttava.
 
Sami Lepistökin varmaan olisi saanut vastaavanlaatuisen sopimuksen Venäjälle, mutta Urheiluruutu kertoo että Lepistö liittyy Chicago Blackhawksiin.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
On kyllä varsin ihmeellistä millaista arvostusta Sami Lepistö nauttii täällä Jatkoajan palstalla - tai oikeastaan kaikkien suomalaisten keskuudessa. Okei, hän pelasi aika kuraiset MM-kisat, mutta kuitenkin jengi voitti maailmanmestaruuden, joten ei se nyt mitenkään kardinaalisen huonosti loppujen lopuksi voinut mennä.

Kun herrasta pärähti ilmoille nuo Rangers-huhut, olivat fiilikset HFBoardsilla hänestä ihan positiiviset. Monet siellä pitivät häntä jopa aliarvostettuna puolustajana NHL:ssä. Nyt, kun Blackhawks-sopimus varmistui oli tunnelmat varsin samanlaiset. Suurin osa piti häntä vähintäänkin OK-tason hankintana, eikä vetänyt mitään itkupotkuraivareita sopimuksesta. Ainoat kunnon negatiiviset kommentit tarjosivatkin palstan suomalaiskirjoittajat.

Itse pidän häntä kuitenkin ihan mukiinmenevänä 5-6. puolustajana NHL-tasolle, kunhan hänen harteilleen ei lankea mitään järin suurta roolia. Ei tuo MM-kisojen otteiden taso ole kuitenkaan hänen perustasonsa.
 

Andrew

Jäsen
Itse pidän häntä kuitenkin ihan mukiinmenevänä 5-6. puolustajana NHL-tasolle, kunhan hänen harteilleen ei lankea mitään järin suurta roolia. Ei tuo MM-kisojen otteiden taso ole kuitenkaan hänen perustasonsa.

Samaa mieltä. Lepistöllä olisi itseasiassa mahdollisuus nousta suurempaankin rooliin kiekollisena, jos saisi peliin vähän enemmän rauhallisuutta. Sami Lepistö on kyllä ihan selkeästi NHL tason puolustaja.

Onko Jarkko Ruutusta kuulunut mitään huhuja vai onko palaamassa Eurooppaan? Pelasi toissa kaudella Ottawassa kuitenkin ihan ok kauden, tällä kaudella olikin sitten vaikeampaa...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On kyllä varsin ihmeellistä millaista arvostusta Sami Lepistö nauttii täällä Jatkoajan palstalla - tai oikeastaan kaikkien suomalaisten keskuudessa.

Ainoat kunnon negatiiviset kommentit tarjosivatkin palstan suomalaiskirjoittajat.
Itsekkin ihmettelin kun tuolla Rangers-ketjussa joku toivoi että Lepistö ei tulisi seuraan vaan mielummin anettaisiin "omille junnuille" mahdollisuus. Itse olen sen verran vanha pieru että aloitin lätkän seuraamisen aikana kun suomalaisia oli NHL:ssä noin 10 kpl ja oli aina todella mukava nähdä kun suomalainen sai paikan NHL-joukkueessa. Siksipä olen todella tyytyväinen että joku suomalainen taas pelaa suosikki NHL-joukkueessani vaikka olisikin alustavasti vain 6 tai 7 pakki.
 
Suosikkijoukkue
NYR
Rangersin kannattajana en haikaillut Lepistön perään koska mielestäni hän ei toisi joukkueeseen mitään erityisosaamista. Hänellä on myös allaan melko heikko kausi NHL:ssä ja mm-kisoissakin peliesitykset olivat vähän kehnonlaisia. Toki miehen palkka on melko pieni, oliko se nyt jotain 540 000 taalaa eli heittämällä menisi Rangersin palkkakaton alle. Toivon tietysti että Sami onnistuu Chicagossa, ei se minulta ole pois enkä dissaa vain dissaamisen ilosta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Itsekkin ihmettelin kun tuolla Rangers-ketjussa joku toivoi että Lepistö ei tulisi seuraan vaan mielummin anettaisiin "omille junnuille" mahdollisuus. Itse olen sen verran vanha pieru että aloitin lätkän seuraamisen aikana kun suomalaisia oli NHL:ssä noin 10 kpl ja oli aina todella mukava nähdä kun suomalainen sai paikan NHL-joukkueessa. Siksipä olen todella tyytyväinen että joku suomalainen taas pelaa suosikki NHL-joukkueessani vaikka olisikin alustavasti vain 6 tai 7 pakki.
Minä en sinne mitään kirjoitellut, mutta en minä ainakaan Rangersiin halua ketään ainoastaan sen vuoksi, että hän on Suomesta. Eikö tuo ole lähinnä vain maajoukkuetta kannattavien propellihattujen touhuja? Minua kiinnostaa seurani menestys, ei se ketkä sen nyt tuo. Lepistön kaltaiset pelaajat pysykööt mahdollisimman kaukana minun (NHL) suosikkijoukkueestani.

Kiva että Sami Lepistökin on löytänyt paikan NHL:stä. Silti, ei käyttöä NY:ssä.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Ketkä viime kaudella nhl/ahl:ssä pelanneista suomalaisista on vielä ilman sopparia?

- J.Ruutu?
- Miettinen? (huhuja oli khl:stä, mutta menikö se nyt sinne?)
- Selänne

keitäs muista on vielä ilman sopparia?
 

Haukijärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Itsekkin ihmettelin kun tuolla Rangers-ketjussa joku toivoi että Lepistö ei tulisi seuraan vaan mielummin anettaisiin "omille junnuille" mahdollisuus. Itse olen sen verran vanha pieru että aloitin lätkän seuraamisen aikana kun suomalaisia oli NHL:ssä noin 10 kpl ja oli aina todella mukava nähdä kun suomalainen sai paikan NHL-joukkueessa. Siksipä olen todella tyytyväinen että joku suomalainen taas pelaa suosikki NHL-joukkueessani vaikka olisikin alustavasti vain 6 tai 7 pakki.

Taisin olla se joka tuosta asiasta huuteli. Toki seuraan mielenkiinnolla kaikkia suomalaispelaajia ja toivon heille menestystä jne. mutta ei tuossa Lepistön siirtymisessä Rangersiin olisi ollut paljoa järkeä, kummankaan osapuolen kannalta. Kiekollisia puolustajia joukkueessa on jo tarpeeksi ja ainoa puuttuva palanen puolustuksesta olisi yksi selvästi kokenut puolustaja. Näin ollen peliaikaa ei olisi tullut ja Rangersissa on muutenkin melko raaka pelaajapolitiikka (tapaukset Redden ja Drury).

Mutta hienoa että Chicagosta tärppäsi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Toiset nyt vaan seuraa NHL:ä oman suosikkijoukkueen/pelin kovan tason takia ja toiset suomalaisten pelaajien. Ei kait tää sen ihmeellisempää ole? Kyllä ite ainakin Nashvilleen otan mieluiten parhaat pelaajat kuin jonku paskemman vaihtoehdon vaan sen takia et sillä sattuu olemaan sama kansalaisuus kuin minulla.
 
Aika raakaa.
Totta kai suomalaisia on suosittava. Lepistön kohdalla kerrankin olisi joku varma pelaaja tarjolla "omaan" joukkueeseen, niin ei haluta, ei oteta. Siis sellainen pelaaja jota tuskin farmiin lähetetään.
Mitä enemmän suomalaisia, sen parempi. Olihan ruotsalaisiakin kymmenkunta Detroitin riveissä, ja Floridassa oli tsekkejä puolen tusinaa viime vuosina, tosin heistä on hankkiuduttu eroon. Unelma olisi sellainen todellinen suomalaisjoukkue, esim 6-8 suomalaista, niin hyökkäyksessä, puolustuksessa kuin maalissakin.
Ennen vuotta 95 ei tosiaan liigassa pelannut kuin kourallinen suomalaisia, mutta nyt vuosittain on yrittäjiä useampi kymmenen. Silti tuntuu että aika vaikeaa se on suomalaisten nousta vakituisesti kokoonpanoon. Moni jää farmitasolle tai pelaa osan kautta ylhäällä ja lähtee takaisin Eurooppaan kauden loputtua.
Jokainen suomi-urpo joka pääsee pelaamaan, on tervetullut. Ja jokainen tapaus jossa paikka liigassa pidetään, kuten Lepistö.

Ensi kaudeksi ei taida olla ketään varteenotettavia pelureita menossa yrittämään, parhaimmillaankin nelosen-kolmosen duunareita. Ei mitään mielenkiintoisia "tulevaisuudenlupauksia" nämä tyrväiset ja petrellit ja puustiset. Kiva nähdä tietysti että miten onnistuu.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Käsittääkseni ei ainakaan vielä ole tehnyt. Ainakaan Ak Bars Kazanin internetsivut eivät tunnista Antti Miettistä osana joukkuetta.

En tiedä miksei tuolla ole asiaa vielä mainittu, mutta kotoisessa mediassa juttu on ollut esillä uutisena ja wikipediaankin uusi seura oli Antin kohdalle jo lisätty. Eihän tuota nyt täysin 100%ksi voi julistaa näillä argumenteilla mutta näin olen ymmärtänyt että Miettinen menee Kazaniin ensi kaudeksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Aika raakaa.
Totta kai suomalaisia on suosittava.

Miksi helvetissä? Jos nyt vaikka kuvitellaan, että Nashville Predators joskus kaukaisessa tulevaisuudessa voittaisi Stanley Cupin niin mulle on ihan vitun sama vaikka joukkueesta puolet ois ruotsalaisia ja puolet vaikka namibialaisia. Sillä kansalaisuudella ei ole vitunkaan väliä jos jotain seuraa fanittaa.

Olihan ruotsalaisiakin kymmenkunta Detroitin riveissä, ja Floridassa oli tsekkejä puolen tusinaa viime vuosina, tosin heistä on hankkiuduttu eroon.

Oliko tällä lauseella joku tarkoitus liittyen suomalaisiin NHL:ssä?

Unelma olisi sellainen todellinen suomalaisjoukkue, esim 6-8 suomalaista, niin hyökkäyksessä, puolustuksessa kuin maalissakin.

Eiks nois SM-liigas ja Mestiksessä oo aika paljon suomalaisia? Suosittelen lämpimästi.
 

Baldrick

Jäsen
En tiedä miksei tuolla ole asiaa vielä mainittu, mutta kotoisessa mediassa juttu on ollut esillä uutisena ja wikipediaankin uusi seura oli Antin kohdalle jo lisätty. Eihän tuota nyt täysin 100%ksi voi julistaa näillä argumenteilla mutta näin olen ymmärtänyt että Miettinen menee Kazaniin ensi kaudeksi.

Tuon uutisen jälkeen Kazanin puolelta ilmoitettiin, että sopimusta ei ole todellakaan tehty, mutta myönsi, että neuvotteluja on käyty.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Miksi helvetissä? Jos nyt vaikka kuvitellaan, että Nashville Predators joskus kaukaisessa tulevaisuudessa voittaisi Stanley Cupin niin mulle on ihan vitun sama vaikka joukkueesta puolet ois ruotsalaisia ja puolet vaikka namibialaisia. Sillä kansalaisuudella ei ole vitunkaan väliä jos jotain seuraa fanittaa.

Vaikka onkin seurauskollinen, niin et voi väittää, etteikö se maistuisi makeammalta, jos puolet olisikin suomalaisia?

Toki, jos oikeasti olet näitä ihmisiä, joita ei suomalaiset kiinnosta, mutta ei ole vielä tullut vastaan kadulla, joka ei olisi lainkaan kiinnostunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös