Suomalaiset NHL:ssä 2011-12

  • 431 737
  • 884

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
En siltikään suostu uskomaan, etteikö Wild-fanin mieltä lämmitäisi, jos Mikko Koivu (suomalainen) nostaa parin vuoden päästä Stanley Cupin ilmaan. Ja toisena Granlund, kohta Bäckström jne... ei tunnu missään? Sehän olis kummallista.

Tottakai tuntuu, mutta ei se tuo siihen mitään lisäintoa, kyllä mä osaan huutaa pilli ulkona ilopissat housuissa ihan ilman että se kannu on Mikko Koivun täydellisten käsien kanssa nostettu ilmaan. Tai no korjataan nyt sen verran, että Koivun kohdalla se olisi vielä vähän hienompaa. Ihan kuten se olisi Matt Duchenen, Mike Richardsin ja Nick Lidströmin kohdalla myös. Esimerkillisten ja hienojen pelaajien kohdalla arvostus on vähän suurempaa kuin muiden, joten kai siitä voi laskea jonkunlaista bonaria siihen Cup-stondikseen.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kannattajia on moneen lähtöön, itse esim tän vuoden finaalissa en osannut kannattaa kumpaakaan joukkuetta. Hienoa että suomeen tuli "kannu" mutta ei se nyt kovin paljoa merkkaa sinäänsä. Lempijoukkueen mukana kaadutaan jos kaadutaan, joko ilman suomalaisia, ruotsalaisia tai kongolaisia. Plussaa on tietenkin jos suomenpoika on auttamassa voittoon.
 
Puhuin omassa tekstissäni niistä oikeasti NHL-faneista, niistä ihmisistä jotka seuraavat liigaa yöstä toiseen. En niistä ketkä katsovat aamulla netistä tulokset ja masturboivat taskuunsa kun taas on Leinon Ville from Savonlinna heittänyt pari pistettä.

Aa, puhuit siis niistä oikeista (TOSI) -faneista. Olisi pitänyt tajuta heti. No meitä on moneen junaan, toiset tapittavat muna pystyssä ja masturboivat joka yö, toiset vain aamuisin teksti-tv:n äärellä. Mä myönnän heti ettei minulla ole suosikkijoukkuetta NHL:ssä enkä valvo säännöllisesti öitä pelejä katsellen. Ei riitä aika eikä innostus, vaikka lätkää pirusta seuraankin, ja etenkin NHL:ää. Ja kyllä, toivon suomalaispelaajille lähes poikkeuksetta menestystä.

PS. Siis silläkään, että Koivu oli varattu juuri kyseiseen seuraan ei ollut minkäänlaista vaikutusta sinun kohdallasi?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Niin, kyllä ainakin itselleni kelpaisi, että Capsissa pelaisi joku Suomalainen, mutta Lepistön treidin jälkeen ei ketään enää organisaatioon kuulu. En mä nyt silti alkaisi puusilmäisesti vaatimaan jollakin kolmosketjun koohottajalle ylivoima-aikaa pelkästään suomalaisuuden perusteella, mutta olisi silti mielenkiintoista seurata pelaajan nousemista prospektista Hersheyn kautta NHL:ään ja suurempaan vastuuseen.
 
Se vaan pitää sanoa, että jos itselläni olisi oikea suosikkijoukkue, niin toivoisin että sinne tulisi lisää suomalaisia. Kyllä se lisäisi aika paljonkin mielenkiintoa.
Olin sentään joskus Flames-fani, ja pari vuotta sitten oli hienoo nähdä Olli Jokisen saapuvan Calgaryyn. myöhemmin tulivat Hagman ja Toskala. Ja jos vielä sattuisivat voittamaan Stanley Cupin niin kyllä sen todellakin soisi heille ja Kiprusoffille, Flamesin paidassa.
Mutta siis on se ihan ymmärrettävää, jos ei suomalaiset merkkaa niin paljoa. Onhan paljon muitakin tekijöitä jotka vaikuttaa kiinnostukseen.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Hmm, kai tämän aiheen voisi omalla kohdalla tiivistää niin, että kyllähän se on toivottava tilanne että omassa joukkueessa pelaa paljon mieluisia pelaajia ja vähän epämieluisia. Vaikuttaa rajatapaustilanteessa siihenkin, katsooko nyt jonkun pelin vai ei, vaikka ei tuo vaikutus katsottuun määrään kausitasolla kovin iso ole. Suomalaisuus puolestaan ehkä jossain määrin nostaa todennäköisyyttä olla mieluisa pelaaja, ei niinkään suomalaisuutensa vuoksi vaan siksi, jos on jäänyt positiivisesti mieleen jo Suomen ajoilta tai erityisesti maajoukkueesta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huvittavaa, että suomalaiset "tosiänärifanit" eivät voi myöntää olevansa erityisen iloisia jos suomalainen pelaaja heidän seuraansa draftataan tai treidataan. Jos kanadalaisilta kysyttäisiin samaa kanadalaisista pelaajista, tuskinpa he kehtaisivat sanoa ottavansa mieluummin venäläisen tai suomalaisen pelaajan vaan arvostaisivat "omat" korkeammalle jos kyseessä olisivat suunnilleen samantasoiset pelaajat. Väärin kannatettu.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itse täytyy todeta tähän juttuun, että minulle on oikeastaan ihan sama pelaako Phoenix Coyotesissa suomalaisia vai ei. Toki se on ihan kivaa, jos joku hyvä suomalainen pelaaja joukkueessa pelaa, mutta ei sillä suurta merkitystä mulle ole. Esimerkiksi Korpikoski pelasi hienon kauden Coyoteseissa, mutta ei sillä ole suurta merkitystä, onko miehellä Suomen tai vaikka Japanin kansallisuus. Peliesitykset merkitsee minulle paljon enemmän kuin se, mistä maasta pelaaja on lähtöisin.

Mitä tulee Tadun heittämään kommenttiin, niin itse en kyllä lämmennyt yhtään, kun Alexander Ruuttu varattiin Coyotesiin. Olisi siellä parempaakin ollut tarjolla. Mutta joo, ei ole tämän ketjun asia tämä.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Huvittavaa, että suomalaiset "tosiänärifanit" eivät voi myöntää olevansa erityisen iloisia jos suomalainen pelaaja heidän seuraansa draftataan tai treidataan.

Itse en ainakaan ollut järin iloinen, kun Armia huudettiin Buffaloon. Laiska treenaaja ja backcheckaaja, joka usein häviää kentältä täysin, vaikka siellä kurvaileekin.

Onko tämä nyt sitten väärin kannatettu?

Leino nyt on ihan mukava lisä, mutta NHL:ssä olisi monta kymmentä muuta pelaaja, jonka ottaisin hänen tilalleen mielummin - ainakin tuohon rooliin. Tosin nuo kymmenet pelaajat eivät olleet UFA-markkinoilla, joten heidän saamisensa ei kovin realistista ollut. Olenko nyt paha ihminen?
 

Nick Neim

Jäsen
Laiska treenaaja ja backcheckaaja, joka usein häviää kentältä täysin, vaikka siellä kurvaileekin.

Jaa laiska treenaaja? Joko mulle on vain jäänyt ihan päinvastainen mielikuva Armiasta, tai puhut paskaa. Käsittääkseni Armia on reenimotivaatiolta huippuluokkaa, viisaammat voivat varmaan valaista mikäli olen väärässä?
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Huvittavaa, että suomalaiset "tosiänärifanit" eivät voi myöntää olevansa erityisen iloisia jos suomalainen pelaaja heidän seuraansa draftataan tai treidataan.

Itse nimenomaan toivon, että omaan suosikkijoukkueeseen ei juuri suomalaisia hankittaisi. Pidän paljon enemmän kanadalaisesta pelityylistä ja lähes jokaisella maalla tuntuu olevan stereotypiat pelaajista (esim. tsekit laiskoja mutta taitavia mielialapelaajia, suomalaiset näkymättömiä kolmoskentän puurtajia jne.) joka itseenikin vaikuttaa. Tottakai pelaajat hankitaan tarpeiden mukaan ja tällöin joku suomalainen saattaa olla ykkösvaihtoehto, mutta jos listalla olisi kolme täysin samanlaista pelaajaa, joista yksi on suomalainen, toinen vaikka tsekki ja kolmas kanukki, ottaisin ehdottomasti kaverin lätkän kotimaasta.

Suomalaisilla on ehkä hieman väritön ja yllätyksetön maine noin ylipäänsä (paljon poikkeuksia, ei nyt lähdetä tähän väittelyyn - oma mielipide), minkä takia en haluaisi Sharksiin poikia härmästä - ellei, kuten todettua, kyseinen suomalainen ole paras saatavilla oleva pelaaja kyseiseen rooliin (esim. Niemen hankinta UFA:na viime kesänä).
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Jaa laiska treenaaja? Joko mulle on vain jäänyt ihan päinvastainen mielikuva Armiasta, tai puhut paskaa. Käsittääkseni Armia on reenimotivaatiolta huippuluokkaa, viisaammat voivat varmaan valaista mikäli olen väärässä?

Itselle ainakin on herrasta jäänyt mieleen laiskahko kuva. En sitten tiedä. Scouting reporteissa korostetaan hänen heikkoudeksi kilpailukykyä (competitiveness). Häntä on myös kutsuttu sanoilla "lackadaisical", ja jopa "lazy".

No jokatapauksessa sen verran puutteita kaverin pelistä löytyy, että mieluummin olisin draftannut joukkueeseen jonkun muun pelaajan, vaikka suomalainen sattuu kysymyksessä olemaan.

Menee jo OT:n puolelle, joten lopetan oman osuuteni tähän. Toivottavasti kuitenkaan NHL-osion jokainen ketju ei täyty tällaisesta ihmeellisestä schaissen jauhannasta, jota jotkut nimimerkit täällä yrittää väkisin saada aikaiseksi.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Aa, puhuit siis niistä oikeista (TOSI) -faneista. Olisi pitänyt tajuta heti. No meitä on moneen junaan, toiset tapittavat muna pystyssä ja masturboivat joka yö, toiset vain aamuisin teksti-tv:n äärellä. Mä myönnän heti ettei minulla ole suosikkijoukkuetta NHL:ssä enkä valvo säännöllisesti öitä pelejä katsellen. Ei riitä aika eikä innostus, vaikka lätkää pirusta seuraankin, ja etenkin NHL:ää. Ja kyllä, toivon suomalaispelaajille lähes poikkeuksetta menestystä.

PS. Siis silläkään, että Koivu oli varattu juuri kyseiseen seuraan ei ollut minkäänlaista vaikutusta sinun kohdallasi?

Niin, tiedät varmasti minkälaisia faneja tarkoitan kun puhun oikeasti NHL-joukkueiden faneista.

Ja ei, vuonna 2003 Mikko Koivulla ei ollut mitään tekemistä minkään kanssa. Richard Parkilla, Marian Gaborikilla, Andrew Brunettella ja Wes Walzilla oli.

Enkä ole ihan varma miksi omaa lätkän seuraamistasi aloit puolustelemaan, jos ei ole suosikkijoukkuetta vaikka nyt NHL:ssä niin tottakai silloin päähuomio keskittyy enemmän pelaajiin. Ja varmasti kaikki suomalaiset toivovat suomalaisille pelaajille menestystä, itse en vain halua yhtään suomalaista pelaajaa Wildiin pelaamaan siitä syystä että pelaajan passissa löytyy Suomen leima. Jos pelaaja on tarpeeksi hyvä vahvistamaan joukkuetta, ei kansalaisuudella ole _mitään_ väliä.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Se vaan pitää sanoa, että jos itselläni olisi oikea suosikkijoukkue, niin toivoisin että sinne tulisi lisää suomalaisia. Kyllä se lisäisi aika paljonkin mielenkiintoa.

Jos ihan oikeasti fanittaisit jotain joukkuetta, siis olisit joukkueen fani, niin ei se vaikuta kiinnostavuuteen pelaako joukkueessa suomalaisia, vaiko ei. Se on eri asia kannattaa jotain joukkuetta kuin fanittaa, enkä osaa sanoa miten tuossa kohtaa asiat menevät koska ainoa merkittävä joukkue mitä kannustan on Dallas Mavericks ja sitä on tullut seurattua aktiivisesti jo ennen Koposen treidiä.

Ei nyt sekoteta faneja ja kannattajia. Niissä on helvetin iso ero.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Huvittavaa, että suomalaiset "tosiänärifanit" eivät voi myöntää olevansa erityisen iloisia jos suomalainen pelaaja heidän seuraansa draftataan tai treidataan.

Johtuu varmaan siitä että joskus tilanne on oikeasti niin että fanit haluavat joukkueisiinsa parhaita mahdollisia pelaajia, ei niitä jotka omaavat saman kansalaisuuden kuin itse omaavat. Esimerkiksi itse en ollut kovinkaan iloinen kun Granlund valittiin Wildiin numerolla 9, koska ennen draftia ainakin Burmistrov sekä Fowler olivat omalla listallani mieluisampia vaihtoehtoja. Toki jälkikäteen voi olla valintaan ihan tyytyväinen koska Granlund on jatkanut kehitystään, esittänyt loistavia otteita ja tullee olemaan vuoden päästä kahden kärkiketjun pelaaja Wildissa jos homma jatkuu luistamistaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Johtuu varmaan siitä että joskus tilanne on oikeasti niin että fanit haluavat joukkueisiinsa parhaita mahdollisia pelaajia, ei niitä jotka omaavat saman kansalaisuuden kuin itse omaavat.
Tämän ymmärrän enkä tuomitse mitenkään.

Tarkoitin tilannetta jossa viivalla on kaksi suunnilleen samantasoista pelaajaa. Chicagon Lepistö -casessa huvittaa Lepistön dissaaminen kun hänet rekryttiin minimipalkalla 6. - 8. pakin rooliin. Olisi mielenkiintoista kuulla parempia, potentiaalisempia ja samanhintaisia vaihtoehtoja tuohon. Ei varmasti ole paljoakaan eroa näissä miehissä. Jos kyseessä olisi ollut joku neverheard-kanukki AHL:stä samat henkilöt olisivat täällä kirjoitelleet "mielenkiintoinen haku" ym. bullshittiä.

Onko tämä nyt sitten väärin kannatettu?
Mielestäni ei voi kannattaa väärin. Gloryhunttaaminen on vastenmielistä, mutta en laske sitäkään väärin kannattamiseksi.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jopas täällä on menoa ja tunteiden purkauksia, hyvä näin, tätähän se jääkiekko parhaimmillaan on, porukka vääntää omiensa puolesta. Itsellä ihan sama myös pelaako jengissä suomalaisia, ihan kivahan se on että Timonen luutii takalinjoilla, mutta siinä on oikeasti jengin tärkeimpiä pelaajia "vielä", jos aika jättäisi Timosesta ja peli ei enää sujuisi ei itselle tekisi yhtään pahaa jos joku hänet korvaisi, siis siinä tilanteessa todellakin että Kimmosta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä, tuskin näin kyllä tulee ikinä tapahtumaan. Leinon suhteen oli kanssa sellanen juttu että oikeastaan ajatteli enemmän jengin kokonaisuutta ja cap tilannetta, kuin sitä että Ville tulisi pitää keinolla millä tahansa jengissä. Kummiskaan ei ollut kyse mistään sellaisesta pelurista joka pystyy yksin hirveisiin urotekoihin ja olisi porukan selkäranka, vaikka Leino hyvin Flyers paidassa esiintyikin. Onhan se myös ihan kiva että Hovinen kuuluu organisaatioon, mutta eipä mulla hänenkään suhteen mitään ihmeempiä rakkaus/viha tunteita ole. Omaa jengiä tässä pääasiassa fanitetaan ja niitä pelaajia jotka ovat ansainneet ne näytöillään, kansallisuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa itselläni.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Kyllähän se olisi ihan mukavaa, että Montrealissa pelaisi joku hyvä suomalaispelaaja isossa roolissa. Esim. Leino olisi kelvannut ihan hyvin Habsiin ensi kaudelle. Viime kausilla olen alkanut Granlundia tarkemmin seuraamaan, ja olisihan se mukava että suomalainen suosikkipelaaja pelaisi "omassa joukkueessa" kun vanhempi Koivu lopettaa. Omalle suosikkijoukkueelle kuitenkin toivoo parasta mahdollista tulosta, jolloin ei paljon lämmitä jos joku Niinimaa on siellä taistelemassa jämäminuuteista ja koomailemassa. Jonkun verran kuitenkin tulee suomalaisia sympattua, ja silloin kun oma joukkue putoaa playoffeissa, vaikuttaa jäljellä olevien joukkueiden symppaukseen sekin että onko joukkueissa suomalaisia, ja ketä ne suomalaiset ovat. Samoin suomalaisten pistemääriä tulee seurattua, ja ottelua katsoessa tulee kiinnitettyä enemmän huomiota suomalaisiin. Habsin voittaessa cupin saattaisi se lämmittää hieman lisää jos cup samalla tulisi Suomeen.

Kun Koivu lähti Montrealista ei ollut itsestäänselvyys että kannatanko Montrealia jatkossa ja kuinka paljon. Tuosta lievästä järkytyksestä toivuttua on kuitenkin tullut fanitettua/kannatettua entiseen malliin Habsia, ja Ducksia ei juurikaan. Se organisaatio ja joukkueen lievä asennevammaisuus ei juuri lämmitä.
 
Itse olen kannattanut/fanittanut Red Wingsiä aina jollain tasolla vuosituhannen vaihteesta lähtien. Ainoa yksittäinen suomalainen pelaaja, joka on NHL:ssä kiinnostanut muita enemmän on Ville Leino. Siinä vaiheessa, kun Leinon peli oli jo pitkään yskinyt Red Wingsissä, halusin miehen pois. Tämä ei kuitenkaan muuttanut suhdetta Red Wingsiin tai Leinoon. Ainoana lisänä tuli se, että katselin myös Flyersin pelit.

Valtteri Filppulaa en suomalaisuutensa takia joukkueessa halua pitää, mutta on erittäin arvokas palanen joka tapauksessa. Mies on kuitenkin yksi harvoja mahdollisia treidattavia pelaajia, ja olisin valmis sopivan vaihdon löytyessä "painamaan nappia". Ilari Filppulaa tuskin tarvitsee edes mainita tässä yhteydessä.

Summa summarum toivon, että suomalaiset menestyvät NHL:ssä, mutta Red Wingsin menestyksen edelle se ei saa mennä. Buffalon pelejä tulen seuraamaan ensi kaudella aktiivisesti ja Leinolle toivon myös menestystä.

Kannattamani joukkueet ovat 1. Ilves, 2. Suomi ja 3. Red Wings. En halua valehdella, ja esittää jotain muuta kuin olen. Olen satavarma, että tässäkin ketjussa osa puhuu paskaa tuon asian suhteen. Urheilukannattamisessa on pitkälti kyse tunnesidoksista, ja on niitä ei ihan hevillä synny Atlantin tuolle puolelle. Ainahan voi toki leikkiä ja kuvitella olevansa jotain mitä ei ole.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Olen kanssa sitä mieltä että joukkue > pelaajat.. Eli ihan sama vaikka Wingseissä ei olisi yhtään suomalaista. Jos on, niin en minä heidän otteita sen enemmän seuraa kuin muidenkaan. Oma suosikki kun on tippunut joukosta, niin tulee katottua mielenkiintoisempia ottelupareja, ja jos suomalainen pääsee jatkoon niin se on "ihan kiva" ei sen enempää. Sama jos finaalissa vastakkain joukkueet missä on suomalainen ja toisessa ei, niin sympatiat suomalaiselle "ihan kiva jos voittaa", mutta jos ei voita niin "voi harmi".. Mutta eniten kiinnostaa itse peli, kuin suomalaiset yksilöt. Toki on suomalaisistakin pelaajia jotka kiinnostaa, esim Selänne. Aikoinaan Nummiseen kohdistu suuri kunnioitus itsellä. Summa summaarum, jääkiekko on joukkuepeli, ihan sama mistä maasta ne pelaajat tulee, kunhan oma suosikki joukkue tuo elämyksiä! :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse kannatan Detroitia ja se vaan kuvaa kun joukkue on täynnä Ruotsalaisia, sillä Stanley Cupeja on niin kivaa voittaa. Ei tarvitse katsoa motivaatio-ongelmaisia venäläisiä (varsinkin ensimmäisen isomman sopimuksen jälkeen), flegmaattisia ja puolustusvammaisia tsekkejä, itseään täynnä olevia jenkkejä, yliarvostettuja kanukkeja ja luuseri-karmalla varustettuja suomalaisia. Kaikki muut tavat kannustaa ovat vääriä.
 

settingsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Kukaan pelaaja ei ole seuraansa suurempi. Oli se sitten Ruutu, Staal tai Kaberle. Tietysti joihinkin pelaajiin kiintyy, mutta lopulta se on joukkue jota itse kannatan.
 

BigD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ite oon seurannu NHL:llää tarkemmin 05-06 kaudesta eteenpäin ja suosiikkiseura oli hyvin selkeä silloin. Olihan se mukava kun silloin Starsissa pelasi Jokista, Miettistä, N. Kapasta, mutta ei sillä ollut suurta merkitystä pelasiko jengissä suomalaisia. Toivoi vaan, että jengi olisi mahdollisimman iskukykyinen. Esimerkiksi on hienoa, että Jokipakka varattiin Dallasiin, mutta en tietenkään halua häntä nähdä ensi kaudella top4 pakkina, vain siksi kun hän on suomalainen. Jos peliesitykset ovat huippuluokkaa niin sitten tietenkin vaikka heti ykköspakiksi :)

Itellä Dallasin fanittaminen tuli vähän niinkun siinä sivussa kun nuorena pojankloppina ihastelin Dallasin #9 tekemiä upeita byyrejä telkusta (NHL weekly?) ja kokonaisvaltaista pelaamista. En toki 10-vuotiaana seurannut NHL-matseja kokonaisuudessaan vaan faija suomensi, jossain UpperDeckissä olleen kuvauksen Modanosta ja kerto, että Mo on hyvä kentän molemmissa päissä :) Junnuna kun pelasin hokia niin halusin olla kaukalossa kuin Modano. Tehdä pisteitä ja puolustaa myös hyvin. Anteeksi pienoinen Offtopiciin ajautuminen.

Täytyy kyllä sekin myöntää, että kyllä päivä lähtee hyvin liikkeelle kun näkee, että joku suomalainen on iskenyt pari maalia viime yön NHL-kierroksella. Esim. viime kaudella Teemu taisi joku yö iskeä tehot 3+2 jossain matsissa niin jumalauta kun tuli aamulla teksti-tvn sivun 235 avattua leveä hymy siitäkin. Pienistä jutuista penkkiurheilija saa iloa elämään :D Ykkösenä tulee tietty Dallas ja sen jälkeen toivon, että suomalaiset ovat olleet vahvasti esillä yön kierroksella.

Nykysessä jengissä meikäläisiä on vaan Lehtonen maalissa ja tottakai se lämmittää sydäntä kun Kärppä pelasi upean viime kauden ja pysyi terveenä. Jokerimiehenä, tottakai olin iloinen kun entinen Jokeri ja superlahjakas Lehtonen siirtyi Dallasiin. Samalla tiedostin, että loukkaantumishistoria on mikä on ja hieman askarutti millainen kaverin treenausinto sitten on, kun kuitenkin oli päälle 25 vuotta ja usein ollut klesana. Onneks hommat sujui mallikkaasti ja äijä oli huippuiskussa viime kaudella.

Lyhyesti sanottuna meikäläinen kannattaa Dallasia hautaan asti, vaikka jengi olisi hurreja täynnä (joka on hyvin mahdollista tulevaisuudessa, kun kattoo organisaatioon kuuluvien ruottalaisten määrää.) Modanoa seuratessa ajauduin Dallasin mieheksi ja kova paikkahan se oli kun Mo siirtyi Detroittiin. Missään vaiheessa ei tullut kuitenkaan mieleenkään siirtyä kannattamaan Detroittia. Eli aina kivempi, jos suomalaisia on omassa seurassa, mutta loppupeleissä se on aivan sama nostaako kiinalainen Chi Tai Nan kannun Dallasin kapteenina vai suomalainen Seppo Salama.

Sanotaan nyt vielä ketjuun liittyen, että toivon kovasti Teemun ilmoittavan pian jatkavansa uraa ainakin yhdellä kaudella. Suomalaisia supertähtiä ei oo liikaa tuola änärissä. Jos vaan polvi kestää niin en ihmettele, jos pelaa yhtä hienon kauden kuin viime kaudella. Hieno mies.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Itse seuraan NHL:ää niin, ettei pelaajien kansalaisuuksilla ole mitään väliä. Minkään maalainen pelaaja ei ole toistaan arvokkaampi, tai toisin päin. Jos tykkään jostain pelaajasta, kansalaisuus on yks hailee. Jos vaihtoehtomestari on Vancouver tai Minnesota, en ajattele että Minnesota saa voittaa koska siellä on suomalaisia tai Vancouver ei saa voittaa koska siellä on ruotsalaisia.

Suosikkijoukkueeni on Colorado Avalanche ja siinä kiinnosti pelaaja nimeltä Joe Sakic. Siellä on käynyt suomalaisia kuten Väänäsen Ossi ja Selänteen Teemu mutta kumpikaan ei ole suosikkipelaajistoa, ei herätä erityistä iloa heidän piipahdukset Avalanchen nutussa. Nykyisiltään NHL:ssä ei ole juuri ketään 'kivaa' suomalaista, ainoana Ville Leino ja miksiköhän näin.

Katson NHL.comista aamulla tuloksia.

- Jussi Jokinen 2+1: "Jaa, se teki tollasia."
- Marian Gaborik 1+0: "Hyvä, Gaborik teki taas maalin."
- Kimmo Timonen 0+1: "Kiinnosti.."
- Pavel Datsyuk 1+0: "On se vaan maaginen.."
- Teemu Selänne 3+2: "Ok."
- Matt Duchene 0+1: "Hyvä, Matt pääsi pisteille."

Suomalaiset ovat vain pelaajia muiden joukossa. Joko niihin kiinnytään kuten esim. kanadalaisiin tai sitten niitä vihataan kuin ketä tahansa muuta. Jos totta puhutaan niin suomalaiset jopa aiheuttavat inhoamisreaktioita helpommin kuin muut.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Omalla kohdallani tuo NHL-joukkueiden kannattaminen tai fanitus on mennyt aika pitkälle sen mukaan, mikä joukkue nyt asuinpaikkakuntaa lähimpänä oli. Floridassa Tampa, Baltimoressa Caps, Kentuckyssa Nashville (Columbus tuli kuvioihin vasta lähdettyäni) ja nyt Ducks (tähän kyllä osin on vaikuttanut Teemun läsnäolo Anaheimissa, mutta olen huomannut muutenkin, että Anaheim vaan kiinnostaa enemmän ja on tunnelmaltaan ja faneiltaan minulle sopivampi paikka kuin maantieteellisesti lähempi Kings). Toki ilo oli sitä suurempi, kun suosikkipelaajani Saku Koivu tuli Anaheimiin. Toisaalta jonkun Toni Lydmanin suhteen olen aika neutraali, kansalaisuus ei paljon hetkauta suuntaan tai toiseen, mutta mieluummin suomalainen kuin ruotsalainen tai venäläinen. Ruudusta en kiekkoilijana paljon välitä (ihmisenä vaikuttaa fiksulta), joten hänen tulonsa Anaheimiin ei paljon riemunkiljaisuja minussa aiheuttanut, pikemminkin päinvastoin. Onhan sitä yleisesti ottaen kiva jos siinä suosikkijoukkueessa on mieluummin enempi kuin vähempi suomalaisia. Tehköön tämä sitten minusta "ei-tosi-fanin", hyväksyn sen. Suomessa asuessani ei minulla mitään selvää NHL-suosikkijoukkuetta ollut, vaikka 1980-luvulla oli vaikea olla olematta Edmonton-fani, koska sitä niin hehkutettiin Kurrin, Tikkasen, Ruotsalaisen ja sitten tietenkin Känädän omien tähtien takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös