Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 026
  • 4 678

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Voisiko joku tähdentää miten nuo harjoittelu vaikuttaa pelaajan kehityksen. Olen kyllä lukenut oppaat, mutta ei aukene.

Esimerkki
Kaverin harjoittelu on 14 %, mutta kun vertaa hyökkäyksen kehittymistä edelliseen päivään, niin lisää on tullut vain 7 %. Harjoitteluvoimakkuus oli jossain 70 %, mutta sillä ei pitäisi olla väliä kun pelaa ykkösketjussa. Harjoittelu- ja lepotilat ovat molemmat 25.

Muita tietoja: Lahjakkuus 60 ja nykyinen hyökkäys on 35. Oppaassa lukee:
Myöskin kun ominaisuuden arvo saavuttaa 150% lahjakkuudesta, joten tämä raja ei ole tullut vastaan. Harjoitteluohjelma on siis hyökkäys 100.

Joten en ymmärrä miten voidaan päästä 14:sta % 7 %:aan.

Toisaalta, miten pelaaminen otteluissa vaikuttaa, koska yleensä suurrimmat harjoitelluluvut saavat pelaajat, jotka pelaavat otteluissa. => outoa.

nimim. hämmentynyt noobie.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Käsittääkseni kokoonpanossa oleva kaveri nostaa myös muita statseja, eikä pelkästään niitä mitä olet laittanut treenaamaan. Eli käytännössä et voi kehittää pelaaja, jolla on pelkästään esim. hyökkäys ja laukaisu vaikka 80, muiden statsien ollessa 0.

Voi olla että olen väärässä, mutta näin olen tuon ymmärtänyt.

Pelkkää paskaahan sieltä junnuista tuli taas vaihteeksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pelaaja pelatessaan paranee niissä taidoissa joita hän on ottelun tuoksinnassa tarvinnut. Lopuilla energioilla kaveri sitten harjoittelee harjoitusohjelman mukaisesti. Eli kyllä sitä haluttuakin attribuuttia sieltä tulee, vähän hitaammin vain.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juurikin näin eli ottelussa pelaaja treenailee myös näitä sen pelipaikan taitoja niiden valittujen lisäksi eli prosentit ei mene suoraan niihin taitoihin joihin haluaa. Tämän takia esimerkiksi Junioreille kannattaa pistää heti itsehillintätreeni pääle sillä myöhemmin niitä on vaikeampi kasvattaa.

Silloin kun pelaja ei pelaa ottelussa prosentit menee suoraan sen mukana miten olen aikataulut välilähehdessä asetukset tehnyt.

Kannattaa muuten se harjoituksen voimakkuus olla tasan 85% jos se nyt on 70% sillä sinulla menee nyt treenejä hukkaan. 85% on optimi treeni silloin pitäisi pysyä penkillä olevilla energiat satasella ja ottelussa pelaavilla myös menee treenit juuri sopivaksi.

Myös siis itse harjoituksen voimakkuuteen vaikuttaa suoraan peliaika. Mitä enemmän sitä pelaaja saa sitä kovemmat treenit tulee. Toisaalta jos peliaikaa tulee vähän voi treeni olla hitaampaa kuin esimerkiksi penkillä ollessa, toisaalta kokemusta ei penkillä pelaajat kerää. Eli jos on joku huippujunnu joukkueessa niin ykköskentän roolia, yv ja av niin treeniprosentit on kovat.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ensimmäinen kauteni seiskassa ylitti juuri puolivälin runkosarjan osalta. Todella hyvin on mennyt, sillä tällä hetkellä ollaan sarjassa kolmantena. 15 ottelua, 11 suoraa voittoa, 3 tappiota ja yksi ja-voitto. Silmiinpistävää on ollut, että olen varsin kokemattomasta joukkueestani huolimatta pystynyt kääntämään tiukkoja otteluita voitokseni. Tästä kertoo esimerkiksi joukkueeni laukaustilastot. Joukkueellani on laukaksia 436 ja vastaan niitä on tullut 432 kappaletta eli lähes saman verran. Silti maaleja olen tehnyt 46kpl, mutta päästänyt vain 21kpl. Veskarillani onkin tällä hetkellä liigan parhaat tilastot (n. 95,6%). Hyviä pelejä saattaa selittää myös se että runkosarjan alusta asti on joukkueellani ollut varsin korkeat ketjukemiat. En siis ole joutunut rakentamaan ketjuja uudestaan viime kaudesta, mutta ensi kaudella joudun niin tekemään ihan tämänkin kauden puolesta, sillä potentiaalit alkaa kärkiäijiltä painua uhkaavasti pakkaselle. Pakko vielä koputtaa puuta, koska olen välttänyt loukkaantumiset viime aikoina lähes kokonaan. Viimeisimmän loukkantumisen ja sitä edeltäneen loukkaantumisen välillä ehti vierähtää kuukauden päivät ja se on paljon, varsinkin kun aikaisemmin jengiä kaatui sairastuvalle turhankin usein.

Olen tällä hetkellä erityisen tyytyväinen liigasijoitukseni lisäksi siitä että hallini laajennus valmistui viimein. Uutukainen, 8500 paikkainen Hartwall Arena, tuskin täyttyy edes parin seuraavan kauden aikana, mutta eipähän ainakaan vähään aikaan tarvitse hallia laajentaa.

Myös se lämmittää mieltä, että minulla saattaa hyvinkin olla harjoitus ja lepotilat 100% jouluun mennessä tai jopa aikaisemmin. Sen verran tiuhaan olen noita kehitellyt että sitten kun se markka taittuu, niin kippistän ihan vain sen kunniaksi. Ehkä sitten voisi jotain nuorukaisiakin ottaa kehitettäväksi. :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Myös se lämmittää mieltä, että minulla saattaa hyvinkin olla harjoitus ja lepotilat 100% jouluun mennessä tai jopa aikaisemmin. Sen verran tiuhaan olen noita kehitellyt että sitten kun se markka taittuu, niin kippistän ihan vain sen kunniaksi. Ehkä sitten voisi jotain nuorukaisiakin ottaa kehitettäväksi. :)

Suosittelen vaihtamaan logon tai jouluna ei ehkä ole enää joukkuetta :). Icko ei oikein tykkää tuollaisista ja poistaa joukkueet sen enempää kyselemättä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
No niin no, onhan tota paljasta pintaa noissa logoissa ennenkin pyörinyt, eikä niitä poistettu ole.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
No niin manageritoverit, nyt on sitten myynnissä mun urani ehkä paras junnunosto. Jussi Luttinen Lahjakkuus 96, potentiaali 88 ja uskollisuus näyttää positiivista. 17-vuotiaasta kun ei näe tarkkaa uskollisuutta vaikka sen skouttaakin. Lähtöhinnaksi heitin aika rajun maksun mutta eiköhän jollain ole toi varaa tarjota? Jussi on myynnissä ainoastaan kaksi päivää.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Olisit voinut pistää lähtöhinnaksi helposti sata miltsiä. Toivottavasti joku ei nappaa tuurilla alle tuon. Veikkaisin että lähemmäs parisataa miljoonaa junnusta irtoaa, sen verran kova TI ja statsit. Lisäksi noille kannattaa pistää neljä päivää myyntiaikaa, koska hitaammatkin kerkee skouttaamaan tarkat arvot.

Mees piruuttas vielä pelin omalle myyntifoorumille hiukan mainostamaan, saat vielä muitakin mukaan kilpalaulantaan.

Onnea voitosta junnulotossa. :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Olisit voinut pistää lähtöhinnaksi helposti sata miltsiä

Laitan aina lähtöhinnaks 10 000, sillon siitä tulee enemmän kilpailua lopussa kun porukka laittaa sen seurantaan halpana pelaajana.

Toivottavasti joku ei nappaa tuurilla alle tuon. Veikkaisin että lähemmäs parisataa miljoonaa junnusta irtoaa, sen verran kova TI ja statsit.

Ei nappaa, lyön pääni pantiks että se ei ilman huomioo jää. Hyvä että ehtii kaikkiin viesteihin vastaan mitä kysellään ;)


Lisäksi noille kannattaa pistää neljä päivää myyntiaikaa, koska hitaammatkin kerkee skouttaamaan tarkat arvot.

Tässä on nyt taustalla se että mä olen saanut pelaajasta jo tarjouksen ennen kun laitoin sitä edes myyntiin ja olen luvannu että laitan vaan kahdeksi päivää sen takia ettei hinta nouse ihan pilviin.

Mees piruuttas vielä pelin omalle myyntifoorumille hiukan mainostamaan, saat vielä muitakin mukaan kilpalaulantaan.

Tähän pätee sama lupaus kun aikasempaankin, olen luvannut olla mainostamatta siellä kansainvälisellä puolella vaikka yleensä mun jokainen pelaaja siellä onkin. Tarkotus olis että sais pidettyä Luttisen Suomessa ja saatais siitä tulevaisuuteen maajoukkueelle laadukas pakki.

Onnea voitosta junnulotossa. :)

Kiitos kuitenkin, olihan tää aikamoinen nosto ja parhaan hinnan tuun tästä saamaan mitä oon koskaan myyny.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Olisit voinut pistää lähtöhinnaksi helposti sata miltsiä. Toivottavasti joku ei nappaa tuurilla alle tuon. Veikkaisin että lähemmäs parisataa miljoonaa junnusta irtoaa, sen verran kova TI ja statsit.

346 miljoonaa tuli ja roposet siihen päälle. Paras myynti oman uran aikana kyllä. Ehkä tolla sit pärjää hetken taas.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
346 miljoonaa tuli ja roposet siihen päälle. Paras myynti oman uran aikana kyllä. Ehkä tolla sit pärjää hetken taas.

Huhhuh! Melko muhkean tilin teit kyllä junnonostollasi! Kuinkas et pitänyt herraa itse, kun hallitilasikin ovat muistaakseni ihan tapissaan? Kyllä vetää vähän kateelliseksi nämä huippunostot, kun omalla tililläni on tällä hetkellä HA-rahaa peräti 5 miljoonan verran. Jäikö tuo kaveri suomalaiselle managerille?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Huhhuh! Melko muhkean tilin teit kyllä junnonostollasi! Kuinkas et pitänyt herraa itse, kun hallitilasikin ovat muistaakseni ihan tapissaan? Kyllä vetää vähän kateelliseksi nämä huippunostot, kun omalla tililläni on tällä hetkellä HA-rahaa peräti 5 miljoonan verran. Jäikö tuo kaveri suomalaiselle managerille?

En vaan halunnu pitää kun mulla on joukkue täynnä nyt 18-vuotiaita ja puolitoista kautta niiden kanssa hommaa kasattu ja (t)reenattu. Ei yksinkertaisesti antanu luonto periks ottaa yhtä eri-ikäistä mukaan "pyöriin".

Siellä oli loppumetreillä pari suomalaista manageria mukana kilpailussa mutta niillä tuli raja vastaan ja luovuttivat. Ikävä kyllä Luttinen menee nyt sitten Tsekkeihin ja niinkin korkealle kuin 9. divariin.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainostanpa tässä omiani:
Ray Marshall Can NT, 94/18/+1 ja 140 pv sopimus.
Kristian Torssonen ai 267, pot 18 ja 210 pv sopimus.



Siellä oli loppumetreillä pari suomalaista manageria mukana kilpailussa mutta niillä tuli raja vastaan ja luovuttivat.

Olin etukäteen päättänyt huutaa 200M asti, mutta olin vielä kisassa mukana karvan yli kolmen sadan. Sitten päätin luovuttaa, kun en kuitenkaan ole mitään ostojoukkuetta tässä enää kasaamassa... harmi. Olisi ollut peliaikaa tarjolla.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Olin etukäteen päättänyt huutaa 200M asti, mutta olin vielä kisassa mukana karvan yli kolmen sadan. Sitten päätin luovuttaa, kun en kuitenkaan ole mitään ostojoukkuetta tässä enää kasaamassa... harmi. Olisi ollut peliaikaa tarjolla.

Ai sä olet Mäkikadun Masennus? Joo, paska homma kun karkas. Mulle olis riittäny se 300 miljoonaakin kyllä jos oltais saatu pidettyä Luttinen "kotona". Osta heti-hinta olis hyvä lisäys Hockeyarenaan niin sais helpommin sumplittua noita siirtoja.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai sä olet Mäkikadun Masennus? Joo, paska homma kun karkas. Mulle olis riittäny se 300 miljoonaakin kyllä jos oltais saatu pidettyä Luttinen "kotona". Osta heti-hinta olis hyvä lisäys Hockeyarenaan niin sais helpommin sumplittua noita siirtoja.
That's me... olen tässä pistänyt omaa jengiä lihoiksi, niin rahaa olisi ollut. Johonkin se raja pitää kuitenkin pistää ja tällä kertaa se oli tuossa. Hyökkääjästä olisin ollut valmis maksamaan hieman enemmänkin.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
That's me... olen tässä pistänyt omaa jengiä lihoiksi, niin rahaa olisi ollut. Johonkin se raja pitää kuitenkin pistää ja tällä kertaa se oli tuossa. Hyökkääjästä olisin ollut valmis maksamaan hieman enemmänkin.

Joo, olin tietoinen että sulla on tilit kunnossa kun löydyt Suomen 16 rikkaimman managerin joukosta, automaattisesti tietää sitä että "nappulaa löytyy".
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En tiiä mikä mun joukkuetta vaivaa, mutta nyt olis 12 pelin voittoputki menossa, kun kauden 5 ekasta pelistä tuli 3 tappiota ja nyt, kun on 17 kierrosta pelattu on edellien tappioni/pistemenetykseni kierrokselta 5, ei tää voi kauaa enää kestää tällainen meno. Toki viime kaudellakin pärjäsin kyllä ihan kivasti ja odotettavissa oli, että taistelisin jopa pleijareiden kotiedusta ekalle kierrokselle, mutta se, että sarjan kolmonen on jäänyt jo 9 pistettä ja yhdeksäntenä oleva on jäänyt 18 pistettä. Kierroksella 16 pistettiin sarjakakkonen ketoon 6-3 voitolla.

Junnuista ei kyllä tuu mitään muuta kuin täyttä kuraa, tulis edes yks sellainen jonka kanssa kannattais tehdä jotain muuta kuin antaa kenkää. Viimeisin edes vähän järkevällä pelaajalla on ikää 17 vuotta, taitoindeksi 47, lahjakkuus 92 ja potentiaali 68 ja hyökkäystaito 24, muita mainittavia taitoja ei olekkaan.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Hmmm.. Olen ollut niin epäaktiivinen HA-manageri että tilille on kertynyt 290 milliä.. Mitäs näillä kaikilla rahoilla kannattaa tehdä? Tekis mieli rakentaa yber joukkue jolla noustaan kohisten kohti konkurssia?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Hmmm.. Olen ollut niin epäaktiivinen HA-manageri että tilille on kertynyt 290 milliä.. Mitäs näillä kaikilla rahoilla kannattaa tehdä? Tekis mieli rakentaa yber joukkue jolla noustaan kohisten kohti konkurssia?

Ikävä pudottaa sut maan pinnalle mutta tolla summalla et saa edes überketjua rakennettua. Tosin en tiedä millä sarjatasolla pelaat, alemmissa sarjoissa se saattaa olla mahdollistakin. Mutta jos et usein käy pelaamassa niin ehkä kannattaa ostaa jotain vähän nuorempia, 23-24 vuotiaita ja antaa niiden lätkiä siellä sitten. Tai jos meinaat olla jatkossa aktiivisempi niin sitten hallia kuosiin rahoilla vaan.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mikä merkitys kunnolla on? Paha tilanne kun ns. "ykkös"molarilla on kunto 40 ja "kakkos"molarilla 58... TI ovat ~140 ja ~85, mutta "maalivahti"-taito suht samat. Eli kumpi menee maaliin?

YT
noobie
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mikä merkitys kunnolla on? Paha tilanne kun ns. "ykkös"molarilla on kunto 40 ja "kakkos"molarilla 58... TI ovat ~140 ja ~85, mutta "maalivahti"-taito suht samat. Eli kumpi menee maaliin?

YT
noobie

Peluuta puoliks vaikka ja sitten vastuuta sille kumman kunto lähtee nousuun jos siltä tuntuu, ite teen usein niin. Mutta jos TI:ssä on 65 pisteen heitto niin missä taidossa ne 65 pistettä sitten oikein on? Maalivahdeilla saa/kannattaa olla maalivahtitaidon lisäksi nopeutta, syöttöä ja itsehillintää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös