Romanit

  • 1 486 102
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Terveysdenhuollon ammattilaisena olen ollut etuoikeutettu työskentelemään myös tummemman väestön osamme kanssa... tarinoita riittäisi vaikka kuinka, mutta päällimmäisenä mieleeni muistuu tapaus, kun tikkasin yhden nuoren sankarin vatsaa (siis puukotushaava), kysyin ohimennen, että mitenkäs tämmöinen on päässyt syntymään? Kaveri kertoi ihan pokkana, että kyseessä on "työtapaturma": moralla autostereoita irroittaessan oli kuulemma terä livennyt... Pikkuisen aikaa oli kyllä epätodellinen olo ja naurussa pitämistä.
samainen herrasmies yritti sitten vielä kaupitella (samalla kun siis tikkasin häntä) ko. autostereoita. Ilmoitin, että minulla on ihan hyvät autostereot.. kaverei kysyi sitten vielä melko tarkat speksit autostani ja stereoista...
Lopuksi yritti myydä vielä vm. 92 viininpunaista SLK-mersua...

Minulta on myös pyydetty lausuntoa, jotta ko. heimon edustaja saisi KELAn kustantaman teollisuuspesukoneen: ei kuulemma sovi kansallispuku tavalliseen Siwamatiin...
en kirjoittanut...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurin osa "manne-jutuista" on pääpiirteiltään hauskoja - vaikka useimmiten rikoksia ovatkin. Mutta yhtä tapausta en millään pysty ymmärtämään.

Nimittäin kerran Prismassa näin kolme noin 2-6 -vuotiasta lasta juoksentelemassa ympäri vihannesosastoa täysin alasti. Vanhemmat (manneja, oliko yllätys?) antoivat lasten tehdä kaupassa mitä halusivat. Ajankohtakin oli pahimpaan ruuhka-aikaan. Ainakin minua etoo ajatus siitä että antaisin lapseni (ei ole, mutta jos olisi) pyöriä julkisessa paikassa pimppi paljaana ja antaa jonkun namisedän katsella sitä siinä vieressä omaksi ilokseen.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Eli paskaa jauhoi loppuun saakka, SLK-Mersuhan ilmestyi markkinoille vasta joskus vuoden 1997 tienoilla.
Ei välttämättä jauhanut... voi olla että muistan vuosimallin väärin (90-luvulta se kyllä oli...).
Yksi mielenkiintoinen seikka romaaneihin vielä liittyy: en ole ikinä missään tavannut keskimäärin niin kipuherkkää porukkaa kuin heimolaiset: tipanlaitossakin pitäisi olla maksimi kipulääkkeet päällä. Voi sitä elämöinnin määrää kun näitä velikultia pitää puuduttaa...
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Yksi mielenkiintoinen seikka romaaneihin vielä liittyy: en ole ikinä missään tavannut keskimäärin niin kipuherkkää porukkaa kuin heimolaiset: tipanlaitossakin pitäisi olla maksimi kipulääkkeet päällä. Voi sitä elämöinnin määrää kun näitä velikultia pitää puuduttaa...

Itselläkin vähän samansuuntaisia kokemuksia. Kaikesta pitää tehdä jotain elämää suurempaa draamaa ja kaikesta pitää vängätä vastaan, että onkohan tää nyt turvallista ja tiedäk sie mitä sie teet. Toisaalta kun koulutustaso on mitä se on, niin ihan turha heille on myöskään yrittää selittää mitään.

Kukin taaplaa tyylillään.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piti tuossa eilen nähdä sitten se näky, jonka jokaisen pitäisi kerran elämässään nähdä. Eli siis tyypillinen romani-nainen käveli ulos KELA:n toimistosta. Sori romanit, en tahdo väheksyä teitä, mutta ei siinä tilanteessa naurua pidätellyt mikään.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Piti tuossa eilen nähdä sitten se näky, jonka jokaisen pitäisi kerran elämässään nähdä. Eli siis tyypillinen romani-nainen käveli ulos KELA:n toimistosta. Sori romanit, en tahdo väheksyä teitä, mutta ei siinä tilanteessa naurua pidätellyt mikään.

Näin eilen jopa 4 romanin jonon kelan toimiston edessä.

Voin myöntää että naurua tuli kun autosta tsiikailin. Iha helmi työpäivän piriste.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Piti tuossa eilen nähdä sitten se näky, jonka jokaisen pitäisi kerran elämässään nähdä. Eli siis tyypillinen romani-nainen käveli ulos KELA:n toimistosta. Sori romanit, en tahdo väheksyä teitä, mutta ei siinä tilanteessa naurua pidätellyt mikään.

Pari viikkoa sitten näin kun kolme mannea meni Kelaan, hymyilin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Minua ei kyllä hymyilytä yksikään romani tai maahanmuuttaja, joka näen menevän tai tulevan Kelaan/sta. Sinne meni taas nekin meikäläisen veroeurot.

Yhden kerran on elämässäni ollut todella tiukka paikka, oikeasti vakava, ja nöyrryin menemään sossun luukulle hakemaan pientä avustusta pieneksi ajaksi kun raskaana oleva vaimo vaatimalla vaati. Tylysti heittivät ulos. En mene toista kertaa. Pitäkää romaninne.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yhden kerran on elämässäni ollut todella tiukka paikka, oikeasti vakava, ja nöyrryin menemään sossun luukulle hakemaan pientä avustusta pieneksi ajaksi kun raskaana oleva vaimo vaatimalla vaati. Tylysti heittivät ulos. En mene toista kertaa. Pitäkää romaninne.

Olisit laittanut kansallispuvun päälle ja sanonut, että autosta on bensa loppu. Sieltä olisi varmaan tippunut muutama kymppi ihan vain varmuuden vuoksi ettei bensaa sitten otettaisi epärehellisin keinoin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yhden kerran on elämässäni ollut todella tiukka paikka, oikeasti vakava, ja nöyrryin menemään sossun luukulle hakemaan pientä avustusta pieneksi ajaksi kun raskaana oleva vaimo vaatimalla vaati.

Itse jouduin menemään sossuun 80-luvulla mutta raskaana olevaa vaiimoa ei ollut. Kehoittivat myymään 800 markan arvoisen autoni pois koska siitä olisi saanut rahaa. No, milläs mä sitten olisin hakenut töitä ympäri maakuntaa. Poistuin sossusta (Raision) ja ajattelin etten koskaan enää mene kyseiseen paikkaan.

No, ehkäpä tuokin kokemus sitten kasvatti osaltaan meikäläisestä tällaisen kusipäärasistin mutta mitäs siitä.
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Saatanan rasistit! Romaneita pitää vähitellen ajaa sisään yhteiskunnan sääntöihin ja kannustaa heitä pyrkimyksissään. Alku aina hankalaa, mutta eiköhän se siitä parin seuraavan vuosisadan aikana.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Saatanan rasistit! Romaneita pitää vähitellen ajaa sisään yhteiskunnan sääntöihin ja kannustaa heitä pyrkimyksissään. Alku aina hankalaa, mutta eiköhän se siitä parin seuraavan vuosisadan aikana.

Jep, samaa mieltä. Tehdään se kuitenkin ensiksi näiden Romanian mannejen kanssa, niissä on sentään enemmän potentiaalia(aitoa yrittäjä henkeä ikkunan pesu ym. bisneksen muodossa) Sen jälkeen keskitytään tosissaan Somaleihin, voi olla että menee taas parisataa vuotta, mutta mitäs meillä on muuta kuin aikaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hieman taas harmittaa tämä vähemmistö. Tällä muutoin noin ihan asiallisella asuinalueella (vuoden kaupunginosa 2009.. kröhm..) asuu muutama tämän heimokansan edustaja tasan ainoissa vuokrataloissa mitä täällä on. Viime aikoina olen mm. meinannut jäädä "kirjastoauton" alle koiranulkoilutuslenkillä ja viitsivät vielä soittaa torvea päälle. Pari kertaa on tehnyt mieli sotkea koiranbasapussin sisältö ko. parkissa olevan volkkarin tuulilasiin, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni. Lisäksi nämä kulttuurinrikastuttajat ovat alkaneet käyttää kusetuslenkin varrella oleva pöheikköä kaatopaikkanaan. Muun rojun ohella sinne on viskottu mm. pari auton akkua, jotka alkavat olla jo ympäristökeskukselle ilmoitettavaa tavaraa. Hienointa oli kuitenkin tänään, kun huomasin tuon samaisen opel+volkkari-parkin vieressä muutaman verisen ruiskun. Ensimmäinen kerta sitten täälläkin.

Tätä lisää..
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Juuri noin tunti sitten tuli väännettyä yhtä romanipelleä vähän nenukasta kun oli uskaltautunut baariin tulemaan, eiköhän sitten puolituttua neitokaista lähtenyt pokailemaan ja naista ei selvästi kiinnostanut. Piti sitten lähteä nujakoimaan ja hieman kyllä pelotti että tuleeko puukosta mutta kaveri oli niin heikkoa tekoa ettei olisi mahtanut mitään.

Hieman taas ärsytys kynnys nousi, vitun pelle(t).
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Niks on mielestäni oikealla asialla, jotenkin tuo allekirjoitus sopii tuohon tekstiin :)
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Saatanan rasistit! Romaneita pitää vähitellen ajaa sisään yhteiskunnan sääntöihin ja kannustaa heitä pyrkimyksissään. Alku aina hankalaa, mutta eiköhän se siitä parin seuraavan vuosisadan aikana.

Yhden palstan besserwisserin mukaan, tällainen rasistinen käytös johtuu siitä, että on saanut joskus turpaan vihaamaltaan etnisen ryhmän edustajalta, tässä tapauksessa romaneilta. Suattaapi vaan olla niin, että tämän ryhmän kohdalla ovat rasistit kokeneet muunlaisen rikoksen romaneilta, esim. omaisuusrikos ym...

Aika määrä täälläkin on samanlaisia havaintoja tehneitä palstaveljiä. Eli rasismi kukoistaa täälläkin ja Muutos 2011 jyrää hallituspaikkaan asti ensi vaaleissa...:)

Työssäni tapaan näitä hermanneja paljonkin ja mitään yllättäviä tekstejä ei ole silmiini eksynyt. En myös ymmärrä sitä, että jos kantaväestöön kuuluva ihminen hakee hädässään sossusta apua ja omistaa vaikka n. 350 euron arvoisen autonrähjän, niin se on myytävä ennen, kuin edes pohditaan asiaa. Kaalet karauttaa kymppitonnien Mersuilla ja Baijereilla sossun eteen parkkiin ja hakemaan "kuukausi/viikkorahaa". Ja viherkokkarit voivat pysyä nyt housuissaan, olen kuullut ja nähnyt tätä sossun touhua niin paljon, että turha jauhaa populismista tai vaatia linkkiä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaalet karauttaa kymppitonnien Mersuilla ja Baijereilla sossun eteen parkkiin ja hakemaan "kuukausi/viikkorahaa". Ja viherkokkarit voivat pysyä nyt housuissaan, olen kuullut ja nähnyt tätä sossun touhua niin paljon, että turha jauhaa populismista tai vaatia linkkiä.

Kyllä kuva olisi kuitenkin kiva!

Itsellä jäänyt kaksi kertaa vuoden makoisimpien naurujen lomassa ottamatta kuva kahdesta erillisestä ja poikkeavasta tapahtumasta:

1) Mustalainen jolla haalarit pankkiautomaatilla. Oliskohan palkkaa ollu nostamassa?

2) Mustalaiset pelaamassa JALKAPALLOA! Siis miehet, naiset, lapset, vielä kansallispuvuissa, mersut/tojotat kentän reunalla. Oli pakko soittaa kavereille et onks nyt joku aprillipäivä/vastaava ku en meinannu millään uskoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mustalaiset pelaamassa JALKAPALLOA! Siis miehet, naiset, lapset, vielä kansallispuvuissa, mersut/tojotat kentän reunalla.
Kyseiset pahvihousut lienevät kuulleet jonkun lukutaitoisen luettelevan sanomalehdestä ammattifutareiden liksoja, jolloin välkkyvät eurojen kuvat ovat sivuuttaneet perinteiset kiiltävän moran säihkeet hevosmiesten tummissa pupilleissa. Erinäisistä varastettujen viinojen ryyppäämisistä turvoksissa olleet rusinan kokoiset aivot ovat sitten johdattaneet pussihousut pöllimään naapurin nahkakuulan, jota ovat menneet potkiskelemaan nahkasaappaillaan ja lakerikengillään. Lopputulos on todennäköisesti ollut puukotettu pallo, kun vartin ahkeran futailun jälkeen ei rikkauksia olekaan ropissut taivaasta.

Kunhan arvailen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos tätä asiaa kysyis näinpäin, ettei tule rikottua mitään lakia ja sääntöä, että mitä hyvää romanit ovat saaneet aikaan suomessa? Missään? Miten ovat olleet positiivisessa mielessä hyödyksi tälle yhteiskunnalle? Paljon bkt laskisi, jos nämä jostain syystä hylkäisivät meidät? Edes jotain, pienikinkin positiivinen asia näistä?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Jos tätä asiaa kysyis näinpäin, ettei tule rikottua mitään lakia ja sääntöä, että mitä hyvää romanit ovat saaneet aikaan suomessa? Missään? Miten ovat olleet positiivisessa mielessä hyödyksi tälle yhteiskunnalle? Paljon bkt laskisi, jos nämä jostain syystä hylkäisivät meidät? Edes jotain, pienikinkin positiivinen asia näistä?

Mä olen aina ollut vastaan ja todella jyrkästi. Toki tulen olemaankin, kyseinen ryhmä on mulle aina ollu ilmaa.

Mutta kysymykseesi liittyen, pienen riskinkin uhalla että joku tunnistaa töistä niin täytyy myöntää, meillä on töissä yksi mustalainen ja se on jopa ihan hyvä jätkä. Kyllä, sillä on sellaset kuteetkin aina päällä "kuten kuuluukin" ja töitä se paiskii siinä missä minäkin. Tälläkin ikää siis vielä olen pyörtänyt omaa kantaani yleistämisestä. Tää oli ainut ja viimeinen ryhmä jota olen yleistänyt välittämättä seurauksista, nyt opin senkin ettei kannata. Toki saattaa olla että kyseinen kaveri kuuluu siihen promilleen joka "elää ihmisiks" mutta olen osaltani onnellinen että mä törmäsin tähän ihmiseen, onhan taas sitten kerrottavana muutamien vuosien päästä omille muksuille että isikin oli väärässä :)
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
JEdes jotain, pienikinkin positiivinen asia näistä?

No heti kättelyssä neljä:

1. He saavat kaikki muut suomalaiset tuntemaan itsensä hyviksi ihmisiksi.

2. Ovat tarjoilleet tässäkin ketjussa lukuisia nauruja meille, puhumattakaan lukuisista mannevitseistä.

3. Tuottavat hengittäessään hiilidioksidia joka auttaa kasveja yhteyttämään.

4. Kuoltuaan toimivat lannoitteena (tuhkauksen jälkeen tosin huonommin kuin arkkuhautauksen).
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää oli ainut ja viimeinen ryhmä jota olen yleistänyt välittämättä seurauksista, nyt opin senkin ettei kannata. Toki saattaa olla että kyseinen kaveri kuuluu siihen promilleen joka "elää ihmisiks" mutta olen osaltani onnellinen että mä törmäsin tähän ihmiseen, onhan taas sitten kerrottavana muutamien vuosien päästä omille muksuille että isikin oli väärässä :)

On se ihme että yksi soluttautuja saa mielen muuttumaan? No ootteleppa vaan sitä kun tavaraa/rahaa katoaa niin voipi taas mieli muuttua, ja pakko taas murtaa muksujen maailma, että loppujen lopuksi isi oli kuin olikin alunperin oikeassa :) .

Aiemmin kysyttiin mitä hyvää ovat saaneet aikaan? No itse olen saanut useita tuttuja kauppojen kassoilta ja poliisista kun näitä olen niille toimitellut/näitten rötöksiä selvitellyt. Lisäksi yleensä jos parven saa tavalla tai toisella pois häiritsemästä kunnon ihmisiä, jotkut tarjoavat myös kahvia ja pullaa. Harvemmin enään koska ei tule vartija enään toimittua.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Kyseiset pahvihousut lienevät kuulleet jonkun lukutaitoisen luettelevan sanomalehdestä ammattifutareiden liksoja, jolloin välkkyvät eurojen kuvat ovat sivuuttaneet perinteiset kiiltävän moran säihkeet hevosmiesten tummissa pupilleissa. Erinäisistä varastettujen viinojen ryyppäämisistä turvoksissa olleet rusinan kokoiset aivot ovat sitten johdattaneet pussihousut pöllimään naapurin nahkakuulan, jota ovat menneet potkiskelemaan nahkasaappaillaan ja lakerikengillään. Lopputulos on todennäköisesti ollut puukotettu pallo, kun vartin ahkeran futailun jälkeen ei rikkauksia olekaan ropissut taivaasta.

Kunhan arvailen.

Tästä on aivan varmasti kysymys, loistavasti haettu. Repesin totaalisesti:-)
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Miten ovat olleet positiivisessa mielessä hyödyksi tälle yhteiskunnalle? Paljon bkt laskisi, jos nämä jostain syystä hylkäisivät meidät? Edes jotain, pienikinkin positiivinen asia näistä?

Hehän työllistävät yksityisinä ihmisinä viiteryhmänsä määrään nähden varmaan eniten suomalaisista. Ainakin poliiseja, sossua ja kelaa+muita ammattiryhmiä julkisella puolella sekä tietenkin yksityisellä puolella Veikkausta ja ainakin vakuutusyhtiöitä. Mikä muu ryhmä voi moisella työllistämismäärällä kehuskella?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös