Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 130 575
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Luttinen lähtee blegiin, ei HIFK menetä siinä mitään korvaamatonta. Monta kautta Nordiksella, tämä tietysti ihan kiva plussa. Mutta suoraan sanottuna Arttu ei tuosta enää juurikaan kehity ja kehityksen huippu ei tuo niitä nakkeja tms. Nordikselle. Lisäksi pointtina P.Matikaisen loukkaantumisaltis pelitapa ja Luttisen oma sairashistoria = ei välttämättä paras yhdistelmä...?

Luttinen ei ole ykköskorin pelaaja. Mielestäni hyvä erikoistilanteissa ja maalinedustalla. Kuitenkin epätasainen suorittaja(ihan kuten Lennukin btw). Paljon enemmän mä olisin huolissani jos ennaltamainittu Ahtola olisi ollut lähdössä. Jerryssä(jos nyt verrataan) on vielä avaamatonta potentiaalia, Arttu on jo nähty. Eikä kyllä haittaakaan jos Arttu jää Nordikselle. Asenteen puolesta miehessä ei ole mitään vikaa, tämä ehkä onkin viehättänyt Matikaista.

Mun puolesta seuraavien herrojen menetys ei olisi mikään menetys HIFK:lle: Luttinen, Liivik, Haverinen, Kibe ja Vilkman. Siis hyökkääjistä. Turre oli mun mielestä loistava pleijareissa ja ainoa joka painoi joka matsissa satalasissa joka tilanteen loppuun asti. Ei tietysti mikään samettikäsi, mutta hyvä jarrukentän taistelija. Haverinen on nähty ja voidaan jo alkaa ajaa uutta hyökkäävää junnupakkia sisään. Hemmo itse on liian pehmeä ollakseen hyvä omassapäässä. Melart voi tai sitten ei olla meidän tulevaisuuden 'oma' Kanki.

Kibe oli(taas) jokseenkin hyödytön pleijareissa. Ei käyttöä, ajetaan mielummin sisään jotain uutta jo. Liivik, marginaalipelaaja loppupeleissä. Hyvää näyttöä tosin Trio Töykkälä-ketjusta, joutuiko sitten Nokan hampaisiin vai loukkaantuminen(ko) piti miestä sivussa niin paljon? Ei kuitenkaan menetys jos lähtee. Vilkman ei häikäissyt missään vaiheessa, vähän sama kuin Liivik ilman edes yhtä hyvää jaksoa.

Wärn kantsii vielä pitää. Runkopelaajia tulevaisuudessa eikä tarvitse pelätä että lähtisi rapakon taakse tai itään. Lennusta ihan samat sanat. Jos joku vielä mainitsee AHL:n näiden kohdalla, mä alan jo itkeä. Siellä tehdään viistoista samanlaista pelaajaa siinä ajassa kun nämä kaksi lentävät Atlantin yli. Sm-liigatasolla ihan mukiinmeneviä heppuja, ei mitään ihmeellistä mutta hyviä runkojätkiä. Enkä alkaisi itkeä jos lähtisivät muualle. HIFK:n ongelmat on ihan muualla kuin näissä runkopelaajissa, jotka 'lähtevät'.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä mulle kelpaa, mutta mitä älyä on hankkia joukkueeseen 2 yli kolmekymppistä ns. kokenutta veskaria? En ymmärrä. Mulle kelpaa mainiosti, että hankitaan maalivahtivalmentaja JA vedetään yhdellä kokeneella (Riksman) ja yhdellä keltanokalla (F.Tuohimaa). Mutta näinhän nyt ei tehdä, vaan hankitaan Sakelle mitä se haluaa. Se on väärin, hei!

Juuso ja "nuori jannu" ja pelit suhteella 90-10, tuota on taidettu narreissa testailla useamman kauden ja aina mennyt kohtuu vituilleen. Mielummin Juuso ja kokenut kakkonen jolle voi huoletta heittää reilut 30% peleistä. Kestää Riksmanin paikat ehkä kondiksessa. Toinen asia on sitten Juuson pään kestävyys, mutta ainahan voi karata sveduihin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riksmanin kohdalla on vaan niin vaikeaa unohtaa niitä ohareita, ja sitä me ollaan hävitty tää sarja kommenttia viime kaudelta. Lisäksi Riksman on ollut kohtuu heikko pleijareissa nyt kahtena viimeisenä kautena.

Tietty miehen saapuessa toivotaan, että onnistuu, mutta ei toiveet mitenkään kovin korkealla ole.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun puolesta seuraavien herrojen menetys ei olisi mikään menetys HIFK:lle: Luttinen, Liivik, Haverinen, Kibe ja Vilkman. Siis hyökkääjistä. Turre oli mun mielestä loistava pleijareissa ja ainoa joka painoi joka matsissa satalasissa joka tilanteen loppuun asti. Ei tietysti mikään samettikäsi, mutta hyvä jarrukentän taistelija. Haverinen on nähty ja voidaan jo alkaa ajaa uutta hyökkäävää junnupakkia sisään. Hemmo itse on liian pehmeä ollakseen hyvä omassapäässä. Melart voi tai sitten ei olla meidän tulevaisuuden 'oma' Kanki.

Nyt täytyy sanoa, että olen melko lailla eri mieltä kanssasi. Järvinen oli lähes koko kauden todella huono ja hänet minä ensimmäisenä tuolta ulostaisin. Se yksi maali pleijareissa oli toki hieno, mutta mies oli muuten melko heikko koohottaja, eikä enää edes alivoimalla totutun hyvä. Itse pitäisin Liivikin, Haverisen ja Luttisen. Liivik oli ennen koirankoulua hyvä jarrukentässä ja Liivik toi hyvin energiaa myös. Haverinen kehittyi paljon ja uskoakseni olisi valmis vakituiseksi vastuun kantajaksi ensi kaudella. Melart on edelleen melko hidas ja tekee tyhmiä virheitä. Minä ulostaisin Lupan ja Järvisen ja Kiben. Toki jos lupaavia junnuja on tulossa niin Wärn ja Vilkman olisivat tulilinjalla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Orava: En muuten maininnut Järvisen ainutta maalia, musta kaveri vaan jakso yhtenä harvana tyyppinä vetää jokavaihdon 100 lasissa. Liivikiä en olisi itse edes ulostamassa, mutta toisaalta ei me kaaduta jos näin tapahtuu.

Melartilla tyhmiä virheitä? No tottakai. Sulaa sokeutta olisi kylläkin olla lisäämättä Haverista samaan kategoriaan. Juuri niistähän se oman lempparinsa 'Hazardi' on ansainnutkin. Ei kaaduta jos Have lähtee, sama jos Melart menisi. Melart voi kasvaa siihen kapeaan rooliin tulevaisuudessa. Mä en usko Haverisen kasvavan tarpeeksi kiekolliseen rooliin. Ei HIFK:n kannata pitää ja odottaa enää. Oletuksena on kuitenkin ykkös-kakkosparin kiekollinen pelipaikka ja siihen voidaan joko ostaa uusi tai tuoda oma uusijunnu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toki jos lupaavia junnuja on tulossa niin Wärn ja Vilkman olisivat tulilinjalla.

Eli Vilkman ja Liivik on tulilinjalla, kun Wärnillä kuitenkin soppari jo ensi kaudeksi. En oikein jaksa uskoa, että hänet kenkäistäisiin pois jengistä, kun sille ei löydy kuitenkaan mitään syytä.


edit. Minsk ei ole tarjoamassa Peltoselle sopimusta, koska VP on sen verran klesana (liian suuri riski). Eli tulee meille kuntoutumaan/eläköitymään.

Hirson siirto Timrå:hon on varmistunut, Aftonbladetissa juttu.

Clarke siirtyy Brynäsiin, eikös tästäkin ollut jo huhuja aikaisemmin?
 
Viimeksi muokattu:

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tämähän on hyvä uutinen. Itseäni ei ainakaan juurikaan tämä "menetys" haittaa. Toki jos tilalle ei tule ketään, vaan peluutetaan vain enemmän Haverista ja Melartia, ehkäpä se sitten hieman...

Eihän se haittaisi, jos tietäisi minkä tasoista ukkoa on tulossa tilalle. Clarke oli hyvä pleijareissa ja muutenkin loppukaudesta. Clarke oli loppujen lopuksi yksi parhaita pakkeja kauden joukkueessa. Fakta on kuitenkin se, että puolustuksen pitäisi vieläpä vahvistua viime kaudesta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sulaa sokeutta olisi kylläkin olla lisäämättä Haverista samaan kategoriaan. Juuri niistähän se oman lempparinsa 'Hazardi' on ansainnutkin. Ei kaaduta jos Have lähtee, sama jos Melart menisi.

Mä olen haukkunut Haven täällä N+1 kertaa, yleensä enemmän tai vähemmän aiheesta. Jos siis mietitään alkukauden suorituksia. Loppua kohdenhan Have paransi kuin sika juoksuaan, eikä ainakaan mua enää isommin jännittänyt, kun poika oli jäällä. Ei tarttenut kaivella nitroja, kun ei isompia sydämentykytyksiäkään tullut.

Mun puolesta Havelle jatkoa. Ei ole ainakaan kallis, ja tämä vuosi on näyttänyt (hintaan nähden) ihan kelvolliselta.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Peltonen ei jatka Minskissä:

http://translate.google.se/translate?u=http%3A//www.championat.ru/hockey/news-468858.html&hl=sv&langpair=auto|en&tbb=1&ie=utf-8

Heti kotiin, Ville!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltonen olisi luonnollisestikin loistava hankinta, mutta sopimustarjouksen ja etenkin sen pituuden kanssa pitää IFK:n olla tarkkana. Ikää alkaa Villellä olla jo mukavasti ja ilmeisesti kroppakin on jo aika paskana.

Tietysti sellainen samikapasmainen vuosi kerrallaan sopimus olisi sopivin ratkaisu, mutta Kapanen sattuu olemaan KalPan pääomistaja.

Clarken lähdöstä on vaikea sanoa vielä sen enempää, koska mahdollisesta korvaajasta ei ole mitään tietoa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ainiin, tämä piti myös kirjoittaa. Kuulin eilen, että Blues aikoo panostaa ensi kaudella Tolvaseen ja tarjoavat hänelle ykköstorjujan paikkaa. Kirittäjäksi hänelle on kuulemma menossa meidän Jan Lundell.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainiin, tämä piti myös kirjoittaa. Kuulin eilen, että Blues aikoo panostaa ensi kaudella Tolvaseen ja tarjoavat hänelle ykköstorjujan paikkaa. Kirittäjäksi hänelle on kuulemma menossa meidän Jan Lundell.

Ei vittu. Toi on jo raskaamman luokan vittuilua blegiläisille. Ei kai ne sentään noin paljon ansaitse...

Azul: Tosta voi olla kahta mieltä. Mä kattelin tälläkaudella kahta Havea, just niinku itekin mainitsit: alkukauden+loppukauden. Paransi kyllä juoksuaan. Ei siltikään vakuuta. Liian pehmeä puolustuspäässä i.e nitroa. Hyökkäyspäässä on periaatteessa ihan jees, mutta kyllä mä vaatisin lisää HIFK:n puolustukselta. Jo se taas nähtiin pleijareissa. Mutta ei HIFK kaadu siihenkään, jos tehdään jatkoa Haven kanssa. Aiemmin sanoin ja pätee yhä: Kyllä meidän ongelmat on ihan muualla kuin luttisissa ja haverisissa. Noi em. on marginaalipelaajia ikävä kyllä.

Joku huhuili Haverista hämptöniin ensikaudeksi. Tekee varmaan siellä 12+20 ja pelaa finaalissa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Riksman herätti aluksi jopa pieniä fyysisiä vastareaktioita, mutta hetken päästä tajusin, että nehän johtuivatkin vain Jokeritaustasta, ei itse veskarista. Varmasti yksi parhaista mahdollisista veskareista, joita sm-liigassa pelaava joukkue voi hankkia. Ikää nyt on sen verran kun on, mutta mistään yli-ikäisestä kehäraakista ei voi puhua. Hyvä veskari, jos saa terveenä olla.

Mutta taas ajatukset siirtyvät Sakkeen tässä. Mitä ihmettä hän voi muka Riksmanille tarjota sen suhteen, että vielä kokeneenakin veskarina kehitystä tapahtuisi parhaaseen mahdolliseen suuntaan? No niinpä niin. Ajat muuttuu ja veskarit vaihtuu, mutta Saken "opit" pitävät huolen siitä, että meillä ei huippuluokan veskaripeliä nähdä, vaikka Norosia ja Riksmaneja lappaa sisään. Nyt IFK:n maalivahtikouluun on jälleen hankittu uusia välineitä, mutta opetuksen taso ei edelleenkään kestä päivänvaloa. Mutta kaipa meidän on uskottava itseopiskeluun.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Nyt IFK:n maalivahtikouluun on jälleen hankittu uusia välineitä, mutta opetuksen taso ei edelleenkään kestä päivänvaloa. Mutta kaipa meidän on uskottava itseopiskeluun.

Niin noh, mitä tässä on viime kausien aikana kuultu ei MV-valmennus Jokereissakaan ole ollut ihan huippuluokkaa, joten siihen nähden Juuso on pelannut varsin hyvin... Mielenkiintoinen nimi tosiaan, kuka lienee kakkonen?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sanoin viime kauden alla että Riksman on liigan yliarvostetuimpia veskoja.

Ja sanon sen uudestaan, on vieläkin vaikka tähti himmenikin tällä kaudella.

Ei silti, eipä vaihtoehtokajaan taida olla paljoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei silti, eipä vaihtoehtokajaan taida olla paljoa.

Vaihtoehtojahan on vaikka kuinka ne pitää vain Kautosen jostain scoutata. Siitä hänelle kai palkkaa maksetaan. Voi tietysti mennä sieltäkin mistä aita matalin niin kuin nyt näyttää. Itselläni Riksmanin tulo joukkueeseen herättää suunnilleen samanlaisia tunteita kun jos joku sanoisi että nurmikollasi on ylivuotinen koiranpaska.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ei silti, eipä vaihtoehtokajaan taida olla paljoa.

Vaihtoehtoja on kymmeniä, mutta aina kun jotain ehdottaa, niin vastaus on mallia 'juu ei, se maksaa liikaa, eikä se muutenkaan ole saatavilla'.
Meni muuten Jukka Ropponen sitten KooKoon veskarivalmentajaksi. Voi sviddu kun ei ollut saatavilla IFKhon, just joo.
No, eisemitn.
Meillä on Sakke mv-valmentajana ja
1.maalivahtina Juuso 'ai vittu mun selkä' Riksman ja 2.veskana Aleksis ' ai vittu mun niska' Ahlqvist.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Meillä on Sakke mv-valmentajana ja
1.maalivahtina Juuso 'ai vittu mun selkä' Riksman ja 2.veskana Aleksis ' ai vittu mun niska' Ahlqvist.

Ei kai AA jatka enää HIFK:ssa? Eihän meillä taida olla kuin tämä Riksmannin kanssa soppari? Tuohimaa A-junnuista kolmosena, niin kuin viime kaudellakin, mutta kakkosveskaa toi jengi vielä kaipaisi...
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meni muuten Jukka Ropponen sitten KooKoon veskarivalmentajaksi. Voi sviddu kun ei ollut saatavilla IFKhon, just joo.
Eiköhän Ropponen olisi edelleen saatavilla myös HIFKhon, mutta ei meillä ole käyttöä, kun on Sakke. Ropponen tekee käsittääkseni KooKoolle (kuten parille muullekin seuralle) hommia "ulkoisena konsulttina" vähän samaan tyyliin kuin Hakkarainen aikoinaan HIFKlle kuntovalmennuksen puolella. Eli ei JR päivystä jatkuvasti Kouvolassa vaan KooKoon veskat käy GoaliePron kursseilla/leireillä ja valmennusta tehdään etänä.

Jukka R. oikaiskoon itse tämän käsityksen, jos katsoo tarpeelliseksi. :)

Mitä Riksmaniin tulee, niin tietyllä tapaa ymmärrän miehen palkkaamisen. SM-liigan veskaritaso ei päätä huimaa ja Riksman on kuitenkin tuttu nimi monen vuoden ajalta. Eli oletusarvoisesti tiedetään mitä saadaan ja kyseessä pitäisi olla "varma kortti". Kuitenkin - oma pelkoni on se, ettei HIFK saa maalilleen perusvarmaa ja ajoittain maagista Juuso Riksmania (vuosimallit 2005-2008), vaan vuosimallin 2010 juusoriksmanin, joka kärsii loukkaantumisista ja jonka otteet ovat melkoisen ailahtelevaisia. Tähän päälle opinnot Saken maalivahtiakatemiassa ja Lunkka kakkosena, niin HIFKmainen maalivahtisotku on ajankohtainen myös kaudella 2010-2011.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meni muuten Jukka Ropponen sitten KooKoon veskarivalmentajaksi.
Katsotaas uudelleen tuota Jatkoajan etusivun uutista: "KooKoon maalivahtikonsultiksi ryhtynyt Jukka Ropponen..." (klips) "Viimeiset seitsemän kautta mies on toiminut Sveitsin pääsarjassa pelaavan Zürich Lionsin maalivahtivalmentajana, jossa tehtävässä jatkaa myös edelleen." (klips) "Ropponen ja Paalasmaa tulevat avittamaan KooKoota omien toimiensa ohessa."
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ville P haluaa palkkaa 350 000€ ja tätä rahaa kerätään kasaan paraikaa.

Ja tämäkö on sitten hankala summa saada kokoon? kuhtaa,lennarttia,sakaria ym. vaan veks jengistä. Villelle annetaan sitten blanco paperi eteen ja kynä käteen ja sanotaan, että 'laita paperiin liksasi,diilin pituus ja nimi alle'
Onko tämä(kin) asia nyt niin vaikeaa?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville P haluaa palkkaa 350 000€ ja tätä rahaa kerätään kasaan paraikaa.
Mikäli tämä pitää paikkaansa, niin on vähän niin ja näin, kannattaako maksaa varsinkin, jos Peltosella alkaa olla paikat pahasti romuna.

Toki Peltonen onnistuessaan on joka euron väärti. High risk - high reward sanoisi Tami.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mikäli tämä pitää paikkaansa, niin on vähän niin ja näin, kannattaako maksaa varsinkin, jos Peltosella alkaa olla paikat pahasti romuna.

Toki Peltonen onnistuessaan on joka euron väärti. High risk - high reward sanoisi Tami.

Minun mielestäni tässä asiassa ei ole kysymys mistään muusta kuin, että on pakko maksaa/hankkia. IFKn uskottavuus on nyt kiikun kaakun, ehkä jopa pakkasen puolella. Kyllä mun mielestäni Ville rikkinäisenäkin on parempi vaihtoehto kuin, että 1.ketju on mallia 'Kuhta-Petrell-Harri Hintsa'.
Ai niin ja Pärä samalla oven avauksella myös sisään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös