Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 735 803
  • 33 995

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ei tämä asia mulle avautunut, mutta erätauolla USA-NOR näytettiin taas pätkiä Miracle on Ice:sta, niin asia tuli mieleen.

Phil Verchota, NL:ää vastaan pelatussa ottelussa 3-3 maalin tehnyt pelaaja, pelasi kisojen jälkeen Jokereissa.

Muistanette vielä senkin, että tuo USA:n joukkue kävi ennen kisoja Helsingissä häviämässä Jokereille.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tulin töistä kotiin ja avasin töllön tapani mukaan. TV2:lta tulee Isä Matteon tutkimukset tms -ohjelma, joten Rexiä odotellessa ja voikkareita syödessä jäin sitä väijymään. Ja kas prkl, kukas sinisilmä siinä ratkaisee rikoksia: Terence Hill ja italiaksi!

Mistä mä löydän mun Bud Spencer & Terence Hill videot? Ja mistä mä löydän videon?

Edit. Lisää avautumista: Terence Hill on oikeasti Mario Girotti. Ilmankos aika vähäpuheisena kaveri oli aikoinaan Bud Spencerin kaveri. Nyt näkyvä sarja on kuvattu 2000-02, eikä ole tosikoita ja muita jänkkääjiä varten.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Tuolla HIFK-osiossa käydään vuosi vuoden perään kiihkeää maalivahtikeskustelua. Keskustelussa on vilahtanut usein termi "vetoa ei olis ottanut kiinni brodöörkään". Viime yönä Kanada-Sveitsi pelissä avautui mitä tuo termi pitää sisällään, kun Sveitsin Ivo Rüthemann sen minulle näytti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Edit. Lisää avautumista: Terence Hill on oikeasti Mario Girotti. Ilmankos aika vähäpuheisena kaveri oli aikoinaan Bud Spencerin kaveri. Nyt näkyvä sarja on kuvattu 2000-02, eikä ole tosikoita ja muita jänkkääjiä varten.
Taisipa tässä ketjussa jollekin taannoin avautua, että Bud Spencer on nimellä Carlo Pedersoli osallistunut uimarina Helsingin olympialaisiinkin.

Juu, italiaanoja ovat. Oli kyllä niin näkyvästi dubattuja ne herrain leffat, ettei veikkosia osannut englanninpuhujina pitää edes ala-asteikäinen Evil.


Muistanette vielä senkin, että tuo USA:n joukkue kävi ennen kisoja Helsingissä häviämässä Jokereille.
Pellet ovat siis moraalisia Lake Placidin olympiavoittajia! Etusivu uusiks, Miracle On Ice oli törkeä väärennös!
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Avautui viime yönä, että taitoluistelun hyppy nimeltään tulppi, on väännetty englanninkielisestä nimestä toe loop, joka kuvaa vähän paremmin kyseistä hyppyä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Pellet ovat siis moraalisia Lake Placidin olympiavoittajia! Etusivu uusiks, Miracle On Ice oli törkeä väärennös!

Jotakuinkin noin itsekin kisojen jälkeen naureskelin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jotakuinkin noin itsekin kisojen jälkeen naureskelin.
Minä en muistanut tuota Jokerikytköstä, olin silloin 6½ v. Muistan kyllä itse kisat kun niitä isäukon kanssa katseltiin. Oli iso yllätys kun CCCP ei voittanutkaan. Suomellahan oli silloin mukana muistaakseni Hagman, Levo, Rautakallio, Ketola, Javanainen, Porvari, Suoraniemen Seppo, Reksa ja muut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt muuten avautui että "Spede" oli ennen substantiivi. Nyt on enää adjektiivi "spede".
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jumankekka, jääkiekon MM-kisat alkaa toukokuun seitsemäs päivä ja loppuu samaisen kuun 23. päivänä. Siis toukokuussa!

Vajaa kuukausi tuosta ja alkaa jalkapallon MM-kisat. Jompikumpi on nyt kyllä vuodenajasta sekaisin ja tällä kertaa se ei ole futis.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ainahan ne toukokuussa pelataan.

Ei nyt ihan noinkaan, virkkeesi on vähintään epämääräinen, koska kyseisiä kisoja ei pelata aina toukokuussa, vaan huhti-toukokuussa. Käsittääkseni ja muistaakseni loppuottelu on suunnilleen noina päivinä, kun nyt kisat polkaistaan käyntiin. Ei siinä mitään, joka keväiset MM-kisat on jo mukavan perinteinen tapahtuma.

Tyhmää se nyt kuitenkin on ratkaista jääkiekon MM-kullan kohtalo viikkoa ennen kesäkuun alkamista.
 
Mutta eikö ne kuitenkin yleensä ala huhtikuussa? Taitaa ajallisesti suurin osa kisoista olla kuitenkin huhtikuun puolella vai meneekö tasan?

No riippuu vähän vuodesta. Useinhan kisat aloitetaan nipin napin huhtikuun puolella. Kuitenkin esim. Riikan 2006 kisat pelattiin aikavälillä 5.- 21.5. Jos nyt muuten lähivuosia tarkastelee, niin toisinaan alkaa toukokuussa, toisinaan huhtikuun lopulla. En muista lähivuosilta, että olisi ihan noin myöhään alkanut kuin tänä vuonna, mutta eipä tuossa ole kuin parin päivän heitto.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kuitenkin esim. Riikan 2006 kisat pelattiin aikavälillä 5.- 21.5.

Ilmeisesti nekin kuitenkin olympialaisten vuoksi noin myöhään? Aika kultaa sitten muistot, itse olin vielä vartti sitten siinä uskossa, että loppuottelu on aina olympiavuosia lukuunottamatta toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna.

Odotellaan sitä, kun sinulle avautuu, milloin NHL:n finaalit pelataan.

Avasin MM-kisojen ajankohtaa itselleni, en NHL:n pudotuspelien.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jumankekka, jääkiekon MM-kisat alkaa toukokuun seitsemäs päivä ja loppuu samaisen kuun 23. päivänä. Siis toukokuussa!

Varsin monesti lätkän MM-finaali on lätkitty äitienpäivänä, joka on toukokuun toinen sunnuntai. Nyt ollaan näemmä reippaasti jälkijunassa, mutta samapa tuo. Olympiavuonna ei oikein MM-kisat jaksa kyllä napostella kovinkaan paljon.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Varsin monesti lätkän MM-finaali on lätkitty äitienpäivänä, joka on toukokuun toinen sunnuntai. Nyt ollaan näemmä reippaasti jälkijunassa, mutta samapa tuo. Olympiavuonna ei oikein MM-kisat jaksa kyllä napostella kovinkaan paljon.

Makuja on monia, sano koira kun jne.

Aika mielenkiintoinen vaihtoehto oli katsoa lätkän MM-kisat keväisessä Marmariksessa ja välillä käydä katsomassa Turkin futista.

Toisaalta myös nimenomaan Olympiavuonna MM-kisat ovat nuorille pelaajille tärkeä tapahtuma. Olympialätkähän on kuin toisinto veteraanien, siis yli 35-v. kisoista jotka vuosittain yleensä Kanadassa pidetään. Nytkin mm. Suomen joukkueen keski-ikä on liki 31v, kun siellä on Lepistöä, Pitkästä, Filppulaa ym. mukana keski-ikää alentamassa.

MM-kisoihin uskoisin Jack Jalosen valitsevan aika nuoren joukkueen, jotain lehteröitä, ramstedteja, tarkkeja, ja yleensäkin noita 21-25 -vuotiaita SM-liigassa jo kyntensä näyttäneitä. Granlund joutunee odottamaan vielä vuoden, vaikka kohta jo Koffia laillisesti saakin. Toki joukkue sitten joillain nummeliineilla täydentyy, jottei karsimaan tarvitse alkaa.

Sinänsä mielenkiintoista: kaksi erilaista, erityylistä ja eri tavoitteita täynnä olevat joukkueet nähdään.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Minulle avautui (näinkin myöhään) että on olemassa sekä Ray Whitney että Ryan Whitney. Aiemmin olin useasti ihmetellyt "Rayn" statseja selatessani, että miten tää kaveri voi eri tietolähteissä olla laitahyökkääjä ja puolustaja. Nyt kun tarkalla silmällä kattelin, niin huomasin, että olin tutkaillut kahden eri pelaajan pelaajakorttia.

No, parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avautui, että against all odds kanukkinaisten valmentaja Melody Davidson taitaa olla suora tapaus. Lisäksi avautui, että jonkunlaista yhdennäköisyyttä ko. tapauksella on myös muihin kanadalaisiin maajoukkuevalmentajiin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Avautui, että naiset tajuavat naisten jääkiekosta paljon enemmän kuin miesten jääkiekosta. Liekö vauhti(tai sen puute) syynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös