Tamin Audi pois täältä!

  • 946 974
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Yksiäkään Tammisen vetämiä harjoituksia en ole nähnyt, joten itse harjoitustapahtumaa en pysty kommentoimaan.

Kuitenkin kirjoitat täällä, että Tamminen toteuttaa aika huonosti päätyötään. Päävalmentajan suurin työ tehdään harjoitusprosessin aikana. Minä olen käynyt seuraamassa Tammisen vetämiä harjoituksia. Ne ovat laadukkuudeltaan, keskittymiseltään ja intensiteetiltään korkeaa tasoa. Muistoihini tulee niistä aina Vladimir Jursinovin legendaariset jääharjoitukset TPS:n ajoilta.

Jursinov oli päävalmentaja, joka tietoisesti aiheutti pelaajien ja itsensä kanssa kriisejä. Jursi tiesi, että se pelaaja, joka nousee noista kriiseistä ylös, on voittava pelaaja. TPS:ssä näitä voittajia syntyi Jursin aikana useita. Tamminen kirjoittaa tästä teemasta Kirjassaan otsikolla "Joukkue elää ja kuolee kriiseistään".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tamminen kirjoittaa tästä teemasta Kirjassaan otsikolla "Joukkue elää ja kuolee kriiseistään".

Sport nousee liigaan, ja siffan toimesta ratkaisevaksi tekijäksi todetaan se, että Tamminen salakavalasti ohjasi pelaajan käden naisen intiimialueille ja kärjisti seuranneen tilanteen kriisiksi, jolla yhdisti joukkueen.

Jos puhutaan asiaa, niin onhan tuo Tammisen kommentointi täysin naurettavaa Hollon haastattelussa. Ei hän toki hyväksy tehtyä, mutta vähättelee asiaa niin monta kertaa, että hälytyskellojen pitää soida. Mestispelaajalla stressaava työ - ja paskat. Mestispelaajista huippu-urheilijan tavoin työhönsä suhtautuvia on murto-osa. Muutama vuosi takaperin Jukka Jalonen totesi, että liigajoukkueissa on keskimäärin 6-7 huippu-urheilijaa.

Osaatko siffa sanoa, että miksi Tamminen ei ole esiintynyt pääsarjajoukkueen peräsimessä kuin kahdella potkuihin päättyneellä kaudella sitten kauden 97-98 Ässien peräsimessä. Luulisi miehellä, joka sai joukkueensa pelaamaan Ässiä vastaan paremmin kuin yksikään muu valmentaja, olevan kysyntää liigassakin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuitenkin kirjoitat täällä, että Tamminen toteuttaa aika huonosti päätyötään. Päävalmentajan suurin työ tehdään harjoitusprosessin aikana. Minä olen käynyt seuraamassa Tammisen vetämiä harjoituksia. Ne ovat laadukkuudeltaan, keskittymiseltään ja intensiteetiltään korkeaa tasoa. Muistoihini tulee niistä aina Vladimir Jursinovin legendaariset jääharjoitukset TPS:n ajoilta.

Jursinov oli päävalmentaja, joka tietoisesti aiheutti pelaajien ja itsensä kanssa kriisejä. Jursi tiesi, että se pelaaja, joka nousee noista kriiseistä ylös, on voittava pelaaja. TPS:ssä näitä voittajia syntyi Jursin aikana useita. Tamminen kirjoittaa tästä teemasta Kirjassaan otsikolla "Joukkue elää ja kuolee kriiseistään".

Jursinovin tapauksessa voidaan sanoa niin, että pelaajien on helppo luottaa ja kunnioittaa valmentajansa valmennusmetodeja, kun on SM-kultamitali(t) kaulassa.
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Miksi sitten Tamminen on niin paljon poissa harjoituksista kuten täällä on kirjoitettu? Itse en vain koe että valmentaja antaa sen 100% tai enemmän jos ei ole paikalla vetämässä harjoituksia.

Tamminen annostelee itseään joukkueelle, kyse on käytännössä samasta kuin kaakaopulverissa ja aineen kylläisyydessä. kaksi teelusikallista tamia on sama kuin kaksi ruokalusikallista Dufvaa.

Minua ärsyttää kuitenkin kokonaisuudessaan tämä vitun ketju:D, aina tietynlainen kaksoisstandardi Tamiasioissa. Päätavoitteena on ketjun nimi, joten sisältö kyllä sinänsä vastaa jotenkin otsikkoa. Media kyselee kärkkäästi kommentteja Tamilta ja kyllä minäkin mielelläni sitten jotain vastaisin. Yllättikin siksi tämänaamun Pohjalaisessa Tamin "en kommentoi" fraasi liittyen Erholtz-asiaan. Se oli varmaankin ihan kohteliasta ja fiksua.

Ässilläkään ei eilen kai ollut tarpeeksi mielenkiintoista peliä, kun kaksi veljestä miettii, kuinka analysoida Tamin lausunto mahdollisimman epämiellyttävään sävyyn. Lopulta syntyi muoto:

TosiFani kirjoitti:
Tammisen selittelystä tulee sellainen olo, että hän ymmärtää pelaajien toimintaa. Sopiiko tällainen korjaus?

Olen aika sanaton jo. Täytyy se nyt uskoa, Tamminen on hirviö. Niinkuin Fågelkin jo totesi niin nöyriä semijeesuksia täällä kyllä. Tunnen itseni saatanaksi.

Shit happens, mutta kenelle? Sille muijalle vaiko Kuusistolle?

Tämä on myös kutkuttava kysymys! Passiivimuotoisesta kieliasusta voisimme päätellä, että Tami on tarkoitanut yleistä paska-asioiden tapahtumista. Kysymykseen vastaten, ehkä on kyse kummallekin osapuolelle tapahtuneista huonoista fiiliksistä/seurauksista ja paskasta loppuelämästä. Tosin ymmärrän Majorjullin johdannon oikeaan tulkintaan, joka on se, että Tami vain unohti virkkeen lopusta "to Kuusisto". Huh-Uh.

Kaikkia tämä ketjun naurettavuuksia ei pysty tiivistämään yhteen viestiin, mutta myös tuo Siffalle kysymyksien esittely pääasiassa samoja asioita koskien on vitun tylsän näköistä ja omiaan kusemaan tämän keskustelun. Aina samat Tami -ei ole voittanut mitään -kortit lentelee melkein joka toisella ketjun sivulla tms. Tämä on yksi niistä ketjuista, joka olisi ihan kiva jos kaikki lukisivat kerran läpi, vaikka tuskaahan sekin oli/on:)
 
Viimeksi muokattu:

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kiitos päivän nauruista

Tammisen kommentit Seppo Arposesta Apu-lehdessä ovat kyllä omiaan lisäämään rakkautta Kärppä-leirissä :"– Jos asvaltissa olisi ollut luukku, josta olisi päässyt Kiinan puolelle, hän olisi piirakanpuolikkaansa kanssa hypännyt siitä". - Juhani Tamminen, kohtaamisestaan Arposen kanssa Oulun torilla potkujen jälkeen

Tamminenhan on kyllä sanonut olevansa Junnon kanssa väleissä mutta Junnon puolta asiasta ei ole kuultu.

Ne, jotka osaavat ajatella, perustella, ottaa asioista selvää ja puhua ihan itse (medialukutaitoa ei viitsi enää edes mainita), voivat käydä vaikka suoraan kysymässä Kova juttu, hei! -sedältä (tai lähes keneltä tahansa Kärpissä Tammisen toisella kaudella vaikuttaneelta toimijalta) mielipidettä. Yhtään, siis yhtään jääkiekossa reaalimaailman tasolla asioista perillä oleville se ei tosin ole tarpeen.

Kuvaton arvoitus tuleville(kin) vuosille: onko Juhanilla mitään asiaa yhteenkään organisaatioon, jossa Junnolla on (enemmistö)päätösvalta?
 
Viimeksi muokattu:

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Kuitenkin kirjoitat täällä, että Tamminen toteuttaa aika huonosti päätyötään. Päävalmentajan suurin työ tehdään harjoitusprosessin aikana. Minä olen käynyt seuraamassa Tammisen vetämiä harjoituksia. Ne ovat laadukkuudeltaan, keskittymiseltään ja intensiteetiltään korkeaa tasoa. Muistoihini tulee niistä aina Vladimir Jursinovin legendaariset jääharjoitukset TPS:n ajoilta.
Ei välttämättä laadullisesti huonosti...
Miksi sitten Tamminen on niin paljon poissa harjoituksista kuten täällä on kirjoitettu? Itse en vain koe että valmentaja antaa sen 100% tai enemmän jos ei ole paikalla vetämässä harjoituksia.
... vaan kenties määrällisesti. Tästä ei taida lähdettä löytyä otsikolla: "Tamminen taas poissa harjoituksista". Olen siis huhujen vietävänä ja varassa. Hitto. Jos minä opettajana käväisisin vetämässä vaikkapa 8/10 tunneistani kuinka laadukkaasti tahansa ja olisin 2/10 ajasta jossakin sivutoimessa, saisin pian etsiä uutta työtä. Luvut Tamiin suhteutettuna täysin hatustani vedettyjä. Kun olen ollut joltakin kurssilta useita tunteja pois esimerkiksi sairastelujen tai koulutusten takia, ovat opiskelijat heti antaneet tästä kielteistä palautetta. Valmentajan ja opettajan työt ovat ajankäytöllisesti vertailukelpoisia. Molemmat vaativat paljon suunnittelutyötä ja tulosten analysointia. Opiskelijoiden ja pelaajien keskuudessa tehtävä työ on ydinasiaa, mutta muu työ on enemmän aikaa vievää. 24 tuntia on vuorokaudessa niin Tamilla kuin meillä muillakin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Juha Junno ja Matti Alatalo ovat Haapaveden suuria poikia molemmat. He ovat kiertäneet omat lenkkinsä opiskelujensa aikana ja niiden jälkeen jääkiekon parissa eri paikkakunnilla. Nyt he ovat lähellä synnyinseutuaan pitämässä yllä puolen Suomen joukkueen imagoa ja mainetta. Minulla oli kunnia tutustua ja ystävystyä Juhan kanssa jo paljon ennen tämän tulevaisuuden näkijän ja tekijän päätöstä valita Juhani Tamminen nostamaan oululainen jääkiekko sille kuuluvaan asemaan. Tänä päivänä näemme, että Oulussa tehtiin kaikki oikein. Siitä olen hyvin perillä, että Junnon ja Tamin välit ovat erinomaiset. He ovat tuoneet sen molemmat esille useita kertoja.

Minä vain varoitin täällä Tamin ketjussa siitä mahdollisuudesta, että Opelin keula saattaa kääntyä kohti Rovaniemeä ystävänsä Juha Junnon houkuttelemana, ellei Sport satsaa tässä ainutlaatuisessa tilanteessa riittävästi SM-liiganousun vaatimiin pelaajaresursseihin. Uskon, että tämä ymmärretään Sportin johdossa ja näyttönä siitä olisi Tamin luottopakin, Tuomas Immosen, sopimus Sportiin välittömästi, kun on selvinnyt, että Immonen on toipunut selkäleikkauksesta pelikuntoon.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Osaatko siffa sanoa, että miksi Tamminen ei ole esiintynyt pääsarjajoukkueen peräsimessä kuin kahdella potkuihin päättyneellä kaudella sitten kauden 97-98 Ässien peräsimessä. Luulisi miehellä, joka sai joukkueensa pelaamaan Ässiä vastaan paremmin kuin yksikään muu valmentaja, olevan kysyntää liigassakin.

Olen seurannut tätä keskustelua sivusta muutaman kuukauden. Tämä kysymys on kysytty varmaan kymmenen kertaa, mutta joka kerta siffa on sivuuttanut sen. Tälläkään kertaa emme tule saamaan siihen vastausta, koska sitä ei yksinkertaisesti siffalla ole. Uskovaisten väittelymetodiaa käyttäen vastaillaa ainoastaan niihin kysymyksiin, joihin on jonkinlainen vastaus.

Luulisi tosiaan että tällainen huippuvalmentaja valmentaisi joukkuetta aivan jossain muualla, kuin Vaasassa mestiksen keskikastissa joukkueella jonka pitäisi tuolla rosterilla olla huomattavasti ylempänä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos minä opettajana käväisisin vetämässä vaikkapa 8/10 tunneistani kuinka laadukkaasti tahansa ja olisin 2/10 ajasta jossakin sivutoimessa, saisin pian etsiä uutta työtä.

Teitä ei varmaan olekaan kahta tai kolmea opettajaa luokkaa kohden. Tätä kritiikkiä Tammisen vähäisestä osallistumisesta harjoitustapahtumiin en ole koskaan ymmärtänyt. Westerback pystyy varmasti vetämään harjoituksia Tamin poissaollessa ja muutenkin luulisi olevan toiminnan kannalta ihan piristävää, kun harjoitusten vetovastuuta on jaettu eikä vastassa ole joka aamu sama aurinkokuninkaan naama.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teitä ei varmaan olekaan kahta tai kolmea opettajaa luokkaa kohden. Tätä kritiikkiä Tammisen vähäisestä osallistumisesta harjoitustapahtumiin en ole koskaan ymmärtänyt. Westerback pystyy varmasti vetämään harjoituksia Tamin poissaollessa ja muutenkin luulisi olevan toiminnan kannalta ihan piristävää, kun harjoitusten vetovastuuta on jaettu eikä vastassa ole joka aamu sama aurinkokuninkaan naama.
Asiaa voi katsoa myös siltä kannalta että kun pelaajat tulevat aamulla treeneihin niin: "Ei sitä kurkoa näy taaskaan."
Onko se sitten pelaajien kannalta positiivinen vaiko negatiivinen asia että treeneja vetää joku muu kuin kurko ite, sitä on vaikea sanoa.
Oma pointtini tässä asiassa on lähinnä vain se, että mies joka vaatii vähintään sen 100% ei itse anna takaisin tuota 100%.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Asiaa voi katsoa myös siltä kannalta että kun pelaajat tulevat aamulla treeneihin niin: "Ei sitä kurkoa näy taaskaan."

Joo riippuu tietysti pelaajien reaktioista, mutta asiana en näe mitään ongelmaa siinä, ettei päävalmentaja ole jokaisessa harjoituksessa mukana. Enkä ihan usko sitä, että Sportin pelaajat syyttäisivät valmentajaansa siitä, ettei hän laita täysillä itseään likoon joukkueen puolesta, mutta mistäs sitä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Minä vain varoitin täällä Tamin ketjussa siitä mahdollisuudesta, että Opelin keula saattaa kääntyä kohti Rovaniemeä ystävänsä Juha Junnon houkuttelemana, ellei Sport satsaa tässä ainutlaatuisessa tilanteessa riittävästi SM-liiganousun vaatimiin pelaajaresursseihin.

Tämä voisi olla jopa mahdollista, sillä Rovaniemeltä on suhteellisesti ottaen paljon reittilentoja Helsinkiin, mikä mahdollistaisi päivittäisen sukkuloinnin 3-5 kertaa viikossa. Unohtamatta sivutoimia.

Meneehän siitä kustannusta, mutta Tammisen sopimukseen varmasti saataisiin kirjattua, että ei se Tami omaksi vahingokseen sinitaivaalla siintelisi ja varmasti Lapinkin alueelta löytyisi jokin sponsori kustantamaan lystiä, joko laillisesti tai ei.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Joo riippuu tietysti pelaajien reaktioista, mutta asiana en näe mitään ongelmaa siinä, ettei päävalmentaja ole jokaisessa harjoituksessa mukana. Enkä ihan usko sitä, että Sportin pelaajat syyttäisivät valmentajaansa siitä, ettei hän laita täysillä itseään likoon joukkueen puolesta, mutta mistäs sitä tietää.

Isaskarilla on jälleen näkemystä muustakin kuin pakonomaisesta, turruttavasta puurtamisesta. Sportin tapa harjoitella on tällä erää tämä Tamin tapa. Kun Tamin kanssa on sopimus tehty, niin luulisin, että siihen on kirjattu ylös nämä harjoituskuviot. Sen mukaan on sitten menty. Hyvin on mennyt, kun katsoo tuloksia.

Paljon kirjoitetaan siitä, että jokin joukkue on niin laadukas, että sen saisi voitokkaasti pelaamaan kuka valmentaja tahansa. Näinhän ei asian laita ole. Isaskar tietää varsin hyvin, että ennen Kolekin poispotkimista KooKoon keskusteluissa esiintyi paljon väitteitä, että KooKoon tasoisen joukkueen saisi pelaamaan voitokkaasti melkein valmentaja kuin valmentaja. KooKoo hankki kaikkien (minunkin) mielestä huippuvalmentajan Ika Lehkosen Kolekin tilalle. Kolekin saatua kenkää, KooKoo oli hyvin sijoittunut sarjassa. KooKoon alamäki alkoi siitä, kun Lehkonen tuli puikkoihin, mutta nyt KooKoon kannattajat ovat hiljaa. En epäile hetkeäkään, etteikö KooKoo pelaisi keväällä Ikan johdolla Mestis-finaaleissa. Pointtini on kertoa siitä, miten tärkeä on valmentajan tehtävä joukkueessa ja vie joskus aikansa, ennenkuin joukkueen peli on sillä mallilla, että voittoja alkaa tulla odotusten mukaisesti.

Olisin siihen halonhakkuuseenkin kommentoinut, mutta ehdit poistaa sen.:)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tämä voisi olla jopa mahdollista, sillä Rovaniemeltä on suhteellisesti ottaen paljon reittilentoja Helsinkiin, mikä mahdollistaisi päivittäisen sukkuloinnin 3-5 kertaa viikossa. Unohtamatta sivutoimia.

Taitaa Rovaniemen lentoyhteydet (ainakin Helsinkiin) hävitä Vaasan vastaaville aika selkeästi. Ja Tamihan painaa menemään autolla!
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Minä vain varoitin täällä Tamin ketjussa siitä mahdollisuudesta, että Opelin keula saattaa kääntyä kohti Rovaniemeä ystävänsä Juha Junnon houkuttelemana, ellei Sport satsaa tässä ainutlaatuisessa tilanteessa riittävästi SM-liiganousun vaatimiin pelaajaresursseihin.

Olisikin upea askel Tammisen loistavalla valmentajauralla siirtyä Rovaniemelle Kärppien farmijengin valmentajaksi. Tämähän suorastaan kruunaisi Tammisen loistavan ja briljantin uran.

Ihmetyttää kyllä suuresti kuinka siffa jaksat vääntää täällä Tammisesta näin paljon ja sivukaupalla. Oletko tehnyt itsellesi Tammisesta jumalan? Sinulle taitaa upota kaikki sellaisenaan mitä Tamminen on joskus saattanut sanoa.

Aika paljon turhaa porua mestis-valmentajasta, jolla ei tainnut olla yhtään voitettua playoff-ottelua plakkarissa SM-liigassa eikä sellaista taida ikinä tullakaan.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pään yllä pohjoinen taivas

Olisikin upea askel Tammisen loistavalla valmentajauralla siirtyä Rovaniemelle Kärppien farmijengin valmentajaksi. Tämähän suorastaan kruunaisi Tammisen loistavan ja briljantin uran.

Absoluuttisesti. Toki sellainenkin skenaario on mahdollinen, että kaiken tähän asti tapahtuneen - eikä vähiten taloudellisten tosiseikkojen - valossa Vaasassa on tultu (molemmin puolin, mutta eri syistä) jo nyt siihen tulokseen, että Aurinko laskee ensi kaudella joka tapauksessa muussa ilmansuunnassa. Aina kannattaa varautua etukäteen (etenkin selityksillä:).
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Minua ärsyttää kuitenkin kokonaisuudessaan tämä vitun ketju:D, aina tietynlainen kaksoisstandardi Tamiasioissa. Päätavoitteena on ketjun nimi, joten sisältö kyllä sinänsä vastaa jotenkin otsikkoa. Media kyselee kärkkäästi kommentteja Tamilta ja kyllä minäkin mielelläni sitten jotain vastaisin. Yllättikin siksi tämänaamun Pohjalaisessa Tamin "en kommentoi" fraasi liittyen Erholtz-asiaan. Se oli varmaankin ihan kohteliasta ja fiksua.

Tami kuten eräs muukin henkilö kommentoi vain niitä asioita, joista voi jauhaa liirumlaarumia sivukaupalla. Mitään en asiasta tiedä, mutta vaikuttaa ihan normaalilta kiusaavan esimiehen ja eri mieltä olevan alaisen konfliktilta. Minäkin olen ollut muutaman viikon "sairaslomalla" esimiehen vuoksi ennen työpaikan vaihtoa.

Toivotaan että Markulle löytyy sopiva joukkue mahdollisimman nopeasti. Jotenkin vain tuntuu siltä, että miestä pidetään koirankopissa ja yritetään seuran taholta nöyryyttää. Onneksi esim. case Kovanen näytti jo sen, etteivät muut seurat yleensä hyljeksi näitä silmätikkuja, vaikka seura pitää heitä pitkiäkin aikoja löysässä hirressä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ihmetyttää kyllä suuresti kuinka siffa jaksat vääntää täällä Tammisesta näin paljon ja sivukaupalla. Oletko tehnyt itsellesi Tammisesta jumalan? Sinulle taitaa upota kaikki sellaisenaan mitä Tamminen on joskus saattanut sanoa.

Minä olenkin ollut varma siitä, että sinä käyt mielenkiinnolla tätä viestiketjua seuraamassa. Nythän se tuli todistettua. Älä ota ongelmia itsellesi siitä, mitä minä Tamista ajattelen. Sinulla on omat ongelmasi, jotka eivät taas kuulu minulle mitenkään. Sinähän voit avata itsellesi sopivan keskustelun täällä, niin ei tarvitse käydä lukemassa tätä yli 100 sivuiseksi muodostuvaa viestiketjua.

Onko sinulla omaa mielipidettä Tammisen ajasta Sportin päävalmentajana ja olisiko Opelin lähdettävä pois Kuparisaaresta ennen sopimuksen loppumista?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Toivotaan että Markulle löytyy sopiva joukkue mahdollisimman nopeasti.

Pistäkää Markku vaan bussiin tai junaan, meille kyllä kelpaa. Palkasta ei huolta, meillä on takana Junnon ja Pörhön Matin rahaa. Vakavastikin asiaa voisi pohtia. Pistä Markku sähköpostia Mikkolan Janille, niin saadaan rattaat pyörimään.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Pistäkää Markku vaan bussiin tai junaan, meille kyllä kelpaa. Palkasta ei huolta, meillä on takana Junnon ja Pörhön Matin rahaa. Vakavastikin asiaa voisi pohtia. Pistä Markku sähköpostia Mikkolan Janille, niin saadaan rattaat pyörimään.

Jos tilanne on Sportissa ajautunut tähän pisteeseen, niin totean, että hieno homma, kun Markulla on ottajia ainakin Mikkelissä ja Rovaniemellä (JA:n nimimerkkien keskuudessa).

Minä tulen sitten kertomaan mielipiteeni siitä, minkälaisen pelaajan saitte. Olen nyt yli vuoden ajan kertonut Sport-faneille käsitykseni Markun pelitaidoista. Jälleen olen ollut mielipiteineni yksin. Markku oli kevään SM-liigakarsinnoissa Sportin ehdotonta huippua. Se selviää, kun katsoo uusintana Ässät-sarjan pelejä. Kovasta ja kokeneesta pelimiehestä on kyse.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Minä olenkin ollut varma siitä, että sinä käyt mielenkiinnolla tätä viestiketjua seuraamassa. Nythän se tuli todistettua. Älä ota ongelmia itsellesi siitä, mitä minä Tamista ajattelen. Sinulla on omat ongelmasi, jotka eivät taas kuulu minulle mitenkään. Sinähän voit avata itsellesi sopivan keskustelun täällä, niin ei tarvitse käydä lukemassa tätä yli 100 sivuiseksi muodostuvaa viestiketjua.

Onko sinulla omaa mielipidettä Tammisen ajasta Sportin päävalmentajana ja olisiko Opelin lähdettävä pois Kuparisaaresta ennen sopimuksen loppumista?

Tämä ketjuhan on ollut suurinta hupia Jatkoajassa, eihän sellaista sovi missata.

Ihmettelin vain, että mitä Tamminen on oikein tehnyt, kun olet nostanut hänet noin suuren gurun asemaan. Tamminen on persoonana pelaajilleen lähes yhtä kuluttuva kuin Raimo Summanen, joten siinä mielessä hän on ehkä Sportissa jossain mielessä onnistunutkin kun Opel ei ole vielä vaihtanut kaupunkia. Taktisesti Tami ei ole mielestäni koskaan ollut mikään nero, vaikka joskus on osannutkin kansantajuisesti avata muutamia taktisia asioita Ylen kisastudiossa. Tammisen joukkueen menestys perustuu enemmänkin eräänlaiseen pelon ilmapiiriin: Tamin joukkueissa tuskin kovin moni viitsii vetää puolivaloilla oli nimi selässä mikä tahansa.

Vastenmielisintä Tamia oli viime kevään purkaukset median edessä ja henkilökohtaisuudet ja kiroilut niin tuomareille kuin toimittajille. Se oli säälittävää.

Yhteenvetona Tamilla on varmasti muutamia hyviä ominaisuuksia jääkiekkovalmentajaksi, mutta vastapoolissa on rutkasti myös huonoja. Suurin ihmetys tuleekin siitä, ettet sinä siffa, tämän ketjun todellinen päähenkilö, oikeastaan missään määrin suostu tai halua niitä nähdä.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Vaikka lupasinkin pysytellä poissa - niin onhan se pakko Siffalle heittää, että onko nyt vain 7 segmentti ohi ja miten tämä tästä jatkuu :)

Vakavasti puhuen ainahan välillä tulee tappiota, eikä ne mistään isoista ongelmista (välttämättä) sinällään kerro. Mutta aivan samoin voi Sportkin voittaa jopa Hekin ja Rokin putkeen, muttei tuollainenkaan menestys sitä alleviivaa, että joukkue olisi huippuiskussa ja kaikki asiat sen sisällä järjestyksessä.

Eli kun muisteletta Siffan hehkutusta seitsemännen segmentin voitosta ja Juhani Tammisen valmentajanotteesta noissa peleissä, niin ymmärrätte miksi kuittaan nyt takaisin. En tullut ilkkumaan tappiosta, vaan jo tuon voittoputken aikaan koetin Siffa rauhoitella hehkutustasi. Ei se peli ihan kuosissaan vielä Sportilla ole, vaikka Juhani Tamminen maan parhaita harjoituksia (itse tosin aina läsnäolematta) Vaasassa vetääkin - eikö niin voisi ajatella pelin perusteella tällä hetkellä?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli kun muisteletta Siffan hehkutusta seitsemännen segmentin voitosta ja Juhani Tammisen valmentajanotteesta noissa peleissä, niin ymmärrätte miksi kuittaan nyt takaisin. En tullut ilkkumaan tappiosta, vaan jo tuon voittoputken aikaan koetin Siffa rauhoitella hehkutustasi. Ei se peli ihan kuosissaan vielä Sportilla ole, vaikka Juhani Tamminen maan parhaita harjoituksia (itse tosin aina läsnäolematta) Vaasassa vetääkin - eikö niin voisi ajatella pelin perusteella tällä hetkellä?

Ne segmentit on päätetty jo ennen sarjan alkua. Tami on jakanut sarjan kolmen ottelun segmenteihin ja tavoite on ottaa aina segmenttiä kohden kaksi voittoa. Sport on jäljessä tavoitteestaan, mutta kevääseen on aikaa. Nyt siis alkoi 8. segmentti odotetulla tappiolla. Lempäälä on ollut paha paikka Sportille. Seuraavat kaksi ottelua la KooKoo-Sport ja su Sport-U20 näyttävät, meneekö tämä segmentti tavoitteeseen.

Minä hehkutan aina Sportin voittoja, olenhan Sportin kannattaja. Häviöt ymmärrän peliin kuuluvina normaaleina tapahtumina. Peli ei ole läheskään Sportilla lopullisessa kuosissaan, eikä tarvitse tässä vaiheessa ollakaan. Toivonkin, ettei Sportilla mene niin hyvin, että joulutauon 9 päivän tehokuuri jäisi pois ohjelmasta. Nyt on hyvä tilanne sarjassa, kun ollaan viidentenä 8 pistettä kärjestä jäljessä. Vaasalaista jääkiekkoyleisöä kiinnostaa sen yläpuolella olevien D Teamin, TuTon, LeKin ja K-Vantaan vierailut. KooKoo, Jokipojat ja Jukurit vetävät aina yleisöä. Uusi komeetta RoKi noussee sieltä myös kiinostavaksi vierailijaksi.

Totta kai sinä voit tulla tänne muistuttamaan Sportin tappiosta. Sehän on Tami-opposition tehtävä. Keskustelu jatkuu. Tamin Opel pysyy Kuparisaaressa.
 
Viimeksi muokattu:

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seuraavat kaksi ottelua la KooKoo-Sport ja su KooKoo-U20 näyttävät, meneekö tämä segmentti tavoitteeseen.
Vaikeuksia muistaa kenen lippu liehuu salossa? No sattuuhan näitä kaikille faneille. Joko olet analysoinut pohjoisen savottapotentiaalin? Kemijärvellä päin voisi olla kysyntää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös