Magnum37 "salatieteessä"
Jäätelön perään en pahemmin ole, vaikken siitä kieltäydykään. Magnum-sarjan jäätelöt ovat sitä paitsi varsin imeliä, joten tämä ei ole piilomainos. Magnum on myös tunnetuin käsiasemerkki. Nimimerkkini viittaa siihen löysästi siinä mielessä, että olen Dirty Harry elokuvatrilogian ystäviä, ja ehkä paras ja tunnetuin niistä kantaa nimeä Magnum 44, joka on siis humoristisen brutaalin Harry Callahanin käyttämä, maailman järein käsiase.
Numero 37 on eräänlainen numero, joka on niin tärkeä ettei siitä sovi edes puhua. Mikäli olisi pelannut jääkiekkoa, olisin vaatinut numeron 37 paitaani. Magnum37 nimimerkkinä on tavallaan sarkastinen pila Magnum 44:stä.
Magnum on muutoinkin nimi, joka on seurannut ihan nuoruudesta asti esim. erilaisissa peleissä jne. Se viittaa jämeryyteen. Merkitköön nettikeskusteluissa sitä, että seison sanojeni takana - mahdollisuuksien mukaan.
Näin jääkiekkotermein magnum on jotenkin myös viittaavinaan kovaan kanuunalaukaukseen, jollaisen vaikkapa itse Herra Timo Jutila laukoi Tukholman mömmömkisoissa vuonna 1995. Tokikaan se ei tarkoita, ettäkö itse sellaisiin urotekoihin pystyisin.
Aukesko?