Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 993 377
  • 47 187

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lihojen tuoksu on edelleen neutraali...tosin pieni happamuuden haju tuntuu jälkipolttona. Kysymys kuuluukin: "valmistaisitko sinä näistä suikaleista vielä kebabia"?

En valmistaisi. Niillä Afrikan elävillä on se vastustuskyky saatu jo äidinmaidossa.

Jos valmistat, niin syö itse. Älä tyrkytä perheelle, jääpähän sulle sitten hoivaajia kun ruokamyrkytyksen kourissa kidut. Nih!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos valmistat, niin syö itse. Älä tyrkytä perheelle, jääpähän sulle sitten hoivaajia kun ruokamyrkytyksen kourissa kidut. Nih!

Juu itse söin enkä todellakaan antanut muille:)

Sen verran, että mä syön paljon ruokia ns viimeisen käyttöpäivän jälkeen ja jos jotain tippuu lattialle niin yleensä laitan suuhun. En niin turhan tarkka ole ollut tuon "likaisuuden" suhteen. Uskon vatsani kestävän myös nämä lihat...saa nähdä.

EDIT. Niin ja siellä Afrikassakin turistit syövät näitä tuotteita...
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran, että mä syön paljon ruokia ns viimeisen käyttöpäivän jälkeen ja jos jotain tippuu lattialle niin yleensä laitan suuhun. En niin turhan tarkka ole ollut tuon "likaisuuden" suhteen. Uskon vatsani kestävän myös nämä lihat...saa nähdä.
EDIT. Niin ja siellä Afrikassakin turistit syövät näitä tuotteita...

Tottahan joillakin vatsa kestää vaikka söis soraa ja mätiä omenia.

Joo, ja turisteja varoitetaan aina ripulista.
Odotamme sinua 'onko täällä lääkäriä' -ketjuun vielä tämän vuorokauden aikana ;)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ajattelee lihan myyjiä Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja vaikkapa Afrikassa niin päästää lähes samaan tuntumaan. Paitsi, että meikäläisen lihoihin ei ole kärpäset päässeet munimaan.

Jokusen kerran Etelä-Amerikassa yleiseltä torilta lihaa ostaneena olen tullut ottaneeksi selvää koko logistisesta ketjusta eikä se nyt sitten kuitenkaan ihan niin huonoa meininkiä edusta kuin äkkiseltään saattaisi luulla. Enin osa toreista, kauppahalleista sun muista on kuitenkin niin vilkkaita, että tavaran kierto on todella vilkasta. Aamulla teurastamolta tuotu härkä on hyvinkin myyty aamupäivän tuntien aikana, minkä jälkeen iltapäiväksi saadaan uusi satsi täydennystä. Vaikka kaikkia hygieniavaatimuksia tuo touhu ei täytäkään, niin ei siellä myöskään mitään 24 tunnin esilläoloaikoja tapaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kysymys kaikille Jatkoajan hardcore-safkaajille/kokeille...

Suikaloin eilen illalla naudan ulkofilettä noin 300 grammaa ja sekoitin chipotlechilistä marinadin. Nyt kävi niin, että suikaleet jäivät lautaselle talouspaperin alle yöksi enkä aamullakaan muistanut niitä jääkaappiin heittää. Nyt tulin töistä ja erittäin hyvin marinoidut lihat ovat edelleen talouspaperin alla keittiössä apupöydällä...jo noin 24 tuntia siis lämpimässä suojattuna.

Lihojen tuoksu on edelleen neutraali...tosin pieni happamuuden haju tuntuu jälkipolttona. Kysymys kuuluukin: "valmistaisitko sinä näistä suikaleista vielä kebabia"?

Kun ajattelee lihan myyjiä Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja vaikkapa Afrikassa niin päästää lähes samaan tuntumaan. Paitsi, että meikäläisen lihoihin ei ole kärpäset päässeet munimaan. Lähtökohta on, että valmista hyvin mureutuneesta naudan ulkofileestä kebabvartaita.

Mitä mieltä olette...?

Itse söisin ne vaikka raakana. Suomessa ollaan menty tavallisessa elämässä yli hygieenisyyteen.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomessa ollaan menty tavallisessa elämässä yli hygieenisyyteen.
Niinpä.
Minä söin pari vuotta sitten ensimmäisen kerran, koirille myytäväksi tarkoitettua mustaamakkaraa pakastimesta, ja selvisin. Nykyään syön harva se viikko mustikset joita koirilta jää ja ainakin toistaiseksi olen ollut terve ja hyvinvoiva.
Ruokailen kyllä pöydässä ja ihmisten lautasesta.

Terveisin koo
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitä baaria Helsingin keskustassa voi suositella 19-vuotiaalle pariskunnalle?

Mulla lyö ihan tyhjää. Itseasiassa, onko Helsingin keskustassa ylipäätään baaria, jonne ikärja viikonloppuisin ei ole 20 tai enemmän?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä baaria Helsingin keskustassa voi suositella 19-vuotiaalle pariskunnalle?

Mulla lyö ihan tyhjää. Itseasiassa, onko Helsingin keskustassa ylipäätään baaria, jonne ikärja viikonloppuisin ei ole 20 tai enemmän?

Kai johonki Aleen pääsee... Amarillo on toinen vaihtoehto. Todellisuudessa Onnelassakin on nykyään hirveästi 18-20vuotiaita ja KY-klubi on jo pidempään ollu 18vuotiaiden mestoja.

Sano, että kokeilee jotain noista :)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ravintola Chapliniin (Mansku 6) taitaa vielä ikäraja olla 18, en tosin ole ihan varma.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Thänks Macnevis & Jude. Lisääkin vinkkejä saa toki laittaa, jos mieleen tulee.

Huh, pakko sanoa, ettei käy tuonikäisiä kateeksi. Noista Chaplin on ainoa, jonne voisin mennä vapaaehtoisesti. Miksei muuten 18-19-vuotiaille ole mitään järkevää baaria Helsingin keskustassa, eikö kysyntä oikeasti riitä? Vai onko mulla vain kieroutunut käsitys järkevistä baareista (Praha, Dubi, Rocksi, Oluthuoneet, Grotesk Bar, A21...)?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Thänks Macnevis & Jude. Lisääkin vinkkejä saa toki laittaa, jos mieleen tulee.

Huh, pakko sanoa, ettei käy tuonikäisiä kateeksi. Noista Chaplin on ainoa, jonne voisin mennä vapaaehtoisesti. Miksei muuten 18-19-vuotiaille ole mitään järkevää baaria Helsingin keskustassa, eikö kysyntä oikeasti riitä? Vai onko mulla vain kieroutunut käsitys järkevistä baareista (Praha, Dubi, Rocksi, Oluthuoneet, Grotesk Bar, A21...)?

No toki se riippuu mitä on etsimässä... jos haluaa tanssia ja bilettää niin kuin mainstream-nuoret, niin silloin nuo Onnelat on varmaan ok, mutta jos haluu istua, kuunnella musiikkia ja juoda olutta, niin suosittelisin melkein lähtemään Kallio/Sörnäinen-akselille. Ja Vallilasta voin erityisesti suositella Magneetti-Pub nimistä baaria, leppoisa meininki ja halvat juomat. Ei deekuja, vähän hippejä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voiko vuoden vanhaa itsetehtyä puolukkahilloa syödä? Haju ei kertonut onko syömiskelpoista vaiko ei.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Voiko vuoden vanhaa itsetehtyä puolukkahilloa syödä? Haju ei kertonut onko syömiskelpoista vaiko ei.

Jos ei ole turkkia kasvattanut niin ääntä kohti vaan. Eikä siitä varmaan henki mene vaikka hieman huonoksi olisi mennyt, raportoi sitten jos menee.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jospa ne onnellisia, että säilyivät Hiroshiman ja Nagasakin jälkeen kuitenkin vielä kartalla?

Minua ihmetyttää sekin, miksi he liikkuvat ryppäissä ja kuvaavat kaikkea mikä eteen tulee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkähän joukkueen kannattajat on saaneet eniten pelikieltoja Jatkoaikaan? Ja minkä joukkueen kannattajia on eniten potkittu pysyvästi pois täältä?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minkähän joukkueen kannattajat on saaneet eniten pelikieltoja Jatkoaikaan? Ja minkä joukkueen kannattajia on eniten potkittu pysyvästi pois täältä?
Tähän jatkokysymys: minkä joukkueen kannattajia täällä ylipäätään ON eniten?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Puutarhasta, ja sen hoidosta.

Nyt en sano sitä rumaa nimeä, vaan ihan oikeasti aloin äsken miettimään pihassa kasvavaa päärynäpuuta. Olisko 3-vuotta sitten (?), kun istutettiin hyötypuita puutarhaan, niin tämä päärynäpuu on ainoa, joka ei ole vielä tuottanut mitään. Onkohan kenelläkään kokemusta/ tietoa, että kauan tämä ottaa aikaa, ennenkuin pääsen nauttimaan niitä pieniä päärynöitä? Puutarhuri kyllä sanoi, että tuottavat paljonkin, mutta en muistanut kysyä, että koska ja että olenko itse enään elossa silloin...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Puutarhasta, ja sen hoidosta.

Nyt en sano sitä rumaa nimeä, vaan ihan oikeasti aloin äsken miettimään pihassa kasvavaa päärynäpuuta. Olisko 3-vuotta sitten (?), kun istutettiin hyötypuita puutarhaan, niin tämä päärynäpuu on ainoa, joka ei ole vielä tuottanut mitään. Onkohan kenelläkään kokemusta/ tietoa, että kauan tämä ottaa aikaa, ennenkuin pääsen nauttimaan niitä pieniä päärynöitä? Puutarhuri kyllä sanoi, että tuottavat paljonkin, mutta en muistanut kysyä, että koska ja että olenko itse enään elossa silloin...

En osaa sanoa, koska puu tuottaa satoa, mutta Suomen kesä ei oikein riitä päärynöiden kypsymiseen. Meillä on takapihalla päärynäpuu ja 15 vuoden aikana emme ole saaneet yhtään kunnolla kypsää päärynää. Luumupuu vieressä tuottaa hienon sadon joka vuosi.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuka teki viime vuosituhannen viimeisen Sm-liiga maalin?

Pelsujen Toni Saarinen ainakin heilutti verkkoa viimeisellä minuutilla, tosin toiseksi viimeisillä minuuteilla tuon teki myös Ville Vahalahti. Enkä tiedä kumpi peli sitten venyi pitemmäksi.

Edit. Veikkaukseni on toinen noista, ei tosin tietoa.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Yötaivaalla on tällä hetkellä kaksi kirkasta kohdetta ylitse muiden Kuun jälkeen. Mitäköhän ne mahtavat olla? Toinen on tähän aikaan yöstä korkealla itätaivaalla ja toinen Kuusta aika tarkalleen oikealle alaviistoon. Toinen niistä on aika varmasti Venus, mutta toisesta ei mitään hajua.

Lisäksi näin n. tunti sitten itäisellä taivaalla varsin mielenkiintoisen kohteen, joka oli aika matalalla. Äsken kun kävin tsekkaamassa niin kohde oli hävinnyt. Tosin päiväkin alkoi jo sarastaa siltä suunnalta. Täytyy tsekata huomisyönä kahden aikaan, jos se löytyisi silloin uudestaan.

edit: Hmm... Venus ja Jupiter? Tätä tukisi ainakin Ursan tähtikartta.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Lisäksi näin n. tunti sitten itäisellä taivaalla varsin mielenkiintoisen kohteen, joka oli aika matalalla. Äsken kun kävin tsekkaamassa niin kohde oli hävinnyt.
Venus ja Jupiter ovat tosiaan kirkkaita nyt, varsinkin Jupiter on kai melkein maksimikirkkaudessaan. Tuo "mielenkiintoinen" kohteesi voisi ehkä olla Mars? Mars nousee tätä nykyä koillisesta n. keskiyöllä, ja näkyy aika matalalla vain muutaman tunnin, ollen korkeimmillaan jossain idän tai kaakon suunnalla. Mars on selvästi punainen ja aika himmeä juuri nyt, kirkkaimmillaanhan Marsin voi sekoittaa jopa Jupiteriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös