Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 615 080
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eli, onko mitenkään mahdollista, että jos olen kirjoittamassa viestiä ja kirjoittaminen keskeytyy/ täytyy tarkistella faktoja jostain/ fiilailla ja höyläillä asiaa hetki / tms, niin sen viestin voisi tallentaa vähäksi ajaksi?
Tarkastele niitä faktoja toisessa välilehdessä/ikkunassa niin ei tarvitse tallennella.

Minä yleensä kirjoittelen pidemmät viestin Notepadilla viisastuneena siitä kun kerran kirjoittelin pitkän viestin ja painoin lähetä viesti -nappia ja jostain syystä tuli vaan joku "error" -sivu ja viesti hävisi taivaan tuuliin.
Firefoxissa ainakaan tuo ei ole mikään ongelma. Painaa vain "Edellinen sivu", niin selain palaa viestin kirjoitussivulle, jossa se kirjoittamasi teksti on tallessa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusinta parin viikon takaa: kannattaisiko jatkoaikaankin rakentaa monilta muilta keskustelupalstoilta tuttu "spoiler tag" ominaisuus, jolloin ei tarvittaisi tällaisia Metallica ketjusta löytyneen kaltaisia viestejä kenenkään kirjoittaa?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Nimimerkki VT kuittaa varoituksen turhasta viisastelusta ja itsemoderoinnista.

Moderaattorit
Onko jokainen viestin kirjoitusasuun tai informatiivisuuteen kohdistettu kritiikki todellakin "itsemoderointia"? Mielestäni aivan aiheellinen pieni piikki VT:ltä ketjun avaajaa kohtaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Uusinta n. kuukauden takaa: miten on mahdollista, että provomielessä itsemoderoinnista ei saa pelikieltoa, mutta huumorimielessä itsemoderoinnista saa?

Ja koskeeko yksityisviestien julkaisukielto myös moderaattoreilta saatuja yksityisviestejä, jotka koskevat palstan sääntöjä ja niiden tulkintaa?
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Onko palstalle tarkoitus järjestää yhtenäinen rangaistuskäytäntö, vai onko tulevaisuuden suunnitelmissakin tarkoitus antaa muutamille kirjoittajille erivapauksia?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko palstalle tarkoitus järjestää yhtenäinen rangaistuskäytäntö, vai onko tulevaisuuden suunnitelmissakin tarkoitus antaa muutamille kirjoittajille erivapauksia?

Voisitko täsmentää tätä kirjoitustasi hieman? Yleisesti tämä kun on luettavissa niin mietin, mitä tarkoitat näillä erivapauksilla? Avoimesti nyt asioita pöytään...
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
En, koska muuten en saa moderaattoreilta vastausta. Nyt en puhu yleisesti yksittäisestä tapauksesta niin vastauksen toivoisin saavani. Vastatkoot sitten minulle vaikka privassa jos vaivautuvat. Minuahan tämä vaivaa ja jos et ole moista huomannut niin ei sen sinua pitäisi haitatakkaan.
 

tutzba

Jäsen
Ylläpidolle: Onko Jatkoaikaan mahdollista saada oikoluku vaikka esikatselun yhteyteen? Pitkiä viestejä kirjoittaessa saattaa jäädä muutamia kirjoitusvirheitä ja minä kun koitan niitä aina välttää. Voihan sen kopioida johonkin Wordiin ja tarkastaa siellä, mutta sehän on aivan liian monimutkaista.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ylläpidolle: Onko Jatkoaikaan mahdollista saada oikoluku vaikka esikatselun yhteyteen? Pitkiä viestejä kirjoittaessa saattaa jäädä muutamia kirjoitusvirheitä ja minä kun koitan niitä aina välttää. Voihan sen kopioida johonkin Wordiin ja tarkastaa siellä, mutta sehän on aivan liian monimutkaista.
Firefoxiin saa ainakin oikoluku-lisäosan, johon voi hakea sanakirjoja mille kielelle haluaa. Kokeile vaikkapa tästä>>

Itsellä käytössä suomen ja englannin sanakirjat. Aika kätevästi alleviivaavat juoksevaan tahtiin tekstikenttään mahdolliset virheet. Etenkin englantia kirjoittaessa kullan arvoinen apu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En, koska muuten en saa moderaattoreilta vastausta. Nyt en puhu yleisesti yksittäisestä tapauksesta niin vastauksen toivoisin saavani. Vastatkoot sitten minulle vaikka privassa jos vaivautuvat. Minuahan tämä vaivaa ja jos et ole moista huomannut niin ei sen sinua pitäisi haitatakkaan.

Niin...miksi et sitten laittanut kysymystäsi yksityisviestillä modeille vaan täältä yleisen puolelta, jonka kaikki näkevät? Ajattelin vaan kun et kerran sitten haluakaan asiaa sen enempää kommentoida. Enkä mä tiedä ketä tän pitäisi haitata...kun en ole ajatustenlukija.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Niin...miksi et sitten laittanut kysymystäsi yksityisviestillä modeille vaan täältä yleisen puolelta, jonka kaikki näkevät?
Älä jaksa. Eikö se nyt ole sammakoille ja etanoillekin päivän selvää, että kirjoittaja haluaa yksinkertaisesti käydä keskustelua moderaattoreiden kanssa julkisesti "oikeusturvansa" ja/tai yleisen Jatkiksen linjan haun takia, sekä antaa myös muille mahdollisuuden ottaa kantaa kyseiseen aiheeseen. Sama pätee varmaan suurimpaan osaan tähän ketjuun tehdyistä lähestymisistä modejen suuntaan vuosien (4) aikana ja nyt vasta keksit asettaa huulet ympyrään.
 
kannattaisiko jatkoaikaankin rakentaa monilta muilta keskustelupalstoilta tuttu "spoiler tag" ominaisuus

Ylläpidolle: Onko Jatkoaikaan mahdollista saada oikoluku vaikka esikatselun yhteyteen?

Näihin voinee ylläpito vastailla.

koskeeko yksityisviestien julkaisukielto myös moderaattoreilta saatuja yksityisviestejä, jotka koskevat palstan sääntöjä ja niiden tulkintaa?

Kyllä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi minun allekirjoitus poistettiin jälleen? Siinä ei mitään erikoista ollut, tuo sama linkki mitä monella muullakin HC Jatkoajan jäsenellä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Miksi minun allekirjoitus poistettiin jälleen? Siinä ei mitään erikoista ollut, tuo sama linkki mitä monella muullakin HC Jatkoajan jäsenellä.

Poistettu näemmä minultakin. Voi vittu taas mitä spedeilyä. Tosin ainakin linjan mukaista
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kiitän yhdestä vastauksesta. Toivon silti vastausta myös toiseen, reilu kuukausi sitten ensimmäistä kertaa esittämääni kysymykseen.

Uusinta n. kuukauden takaa: miten on mahdollista, että provomielessä itsemoderoinnista ei saa pelikieltoa, mutta huumorimielessä itsemoderoinnista saa?
 

Lennu

Jäsen
Suosikkijoukkue
1-3-1
Pitäisiköhän Jypin osiossa oleva ketju nimeltään "JYP CHL:ssä ja SM-Liigassa 2009-2010" muuttaa muotoon "JYP SM-Liigassa 2009-2010", kun CHL-kausi onkin peruuntunut?
 

Ylläpito

Administrator
Ylläpidolle: Onko Jatkoaikaan mahdollista saada oikoluku vaikka esikatselun yhteyteen?
Valitettavasti ei ole. Firefoxiin voi halutessaan asentaa oikoluku-palikan, Delter jo linkittikin tämän.

Uusinta parin viikon takaa: kannattaisiko jatkoaikaankin rakentaa monilta muilta keskustelupalstoilta tuttu "spoiler tag" ominaisuus, ...
No tämä nyt taidettu luvata jo niin moneen kertaan, että pitihän se nyt sitten toteuttaa. Eli
-tag.
HTML:
[spoiler]Suomi hävisi 5-6.[/spoiler]
Tuottaa seuraavanlaisen näkymän:
Suomi hävisi 5-6.
Eli tuosta kun klikkaa niin teksti tulee näkyviin. (vaatii selaimelta javascript-tuen)
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
No tämä nyt taidettu luvata jo niin moneen kertaan, että pitihän se nyt sitten toteuttaa. Eli
-tag.
HTML:
[spoiler]Suomi hävisi 5-6.[/spoiler]
Tuottaa seuraavanlaisen näkymän:
Suomi hävisi 5-6.
Eli kun tuon pohjan maalaa (valitsee), niin teksti tulee näkyviin.
Alla ylläpidon käyttöön vähän fiksumpi spoilertagi
Koodi:
<input type="button" value="Spoiler" onClick="javascript:if(document.getElementById('hidden-field').style.display=='none')
{document.getElementById('hidden-field').style.display='';}else{document.getElementById('hidden-field').style.display='none';}"><br><div style="border: solid 1px #444; background: #eee; color: #000; padding: 10px;"><div id="hidden-field" style="display:
                      none;">Tässä on spoilaus</div></div>
 

Ylläpito

Administrator
Ehdottomasti samaa mieltä myös. Tosin tuossa on sellainen pikku ongelma ettei tuo toimi, mikäli sivulla on useampia spoiler-tageja. Noh, asiaa pohditaan ja ratkaisuehdoituksia toki otetaan vastaan.

edit: Löytyi vB:n omalta foorumilta varsin helposti työstettävä raakaversio tarvittavasta ominaisuudesta. Eli nyt spoiler-tagista tulee tuollainen nappula jota painamalla teksti tulee näkyviin. Jos selaimessa ei ole javascript-tukea päällä niin ominaisuus ei valitettavasti toimi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jos tästä spoiler-tagista kerta halutaan keskustelua, niin miten olisi sen toteuttaminen IMdB:n tyyliin? Eli rollover-koodauksella liikenteeseen? Kun hiiren kursorin vie tekstin päälle, spoiler-teksti katoaa ja teksti näkyy sellaisenaan.

Koodia en valitettavasti tiedä, mutta tuskin kyseessä on mikään älyttömän työläs rimpsu. Tämäkin tosin vaatii JavaScript -tuen selaimessa, mutta olisiko se silti käyttäjille sujuvampi vaihtoehto kuin nappularatkaisu..?
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi minun allekirjoitus poistettiin jälleen? Siinä ei mitään erikoista ollut, tuo sama linkki mitä monella muullakin HC Jatkoajan jäsenellä.

Kiitos vastauksesta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Oliko mun lainaus allekirjoitus muka kolmen rivin korkuinen? Varmaan ollut mittanauha käytössä? Eikä ole edes säännöissä kielletty!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Miksi minun allekirjoitus poistettiin jälleen? Siinä ei mitään erikoista ollut, tuo sama linkki mitä monella muullakin HC Jatkoajan jäsenellä.

Voisiko joku vastata miksi JMA:n ja obi-wanin allekirjoitus on poistettu. JMA itse ei pääse kuukauteen kyselemään kiusallisesti poiston syitä niin voin udella hänen puolesta, ihan omasta tahdostani vieläpä ettei ole tullut pyyntöä bannatulta kirjoittajalta. Oliko siinä jotain väärää ja jos oli niin mitä? Ihan vaan vastaisuuden varalle olisi mukava tietää. Tai sitten tämä on taas niitä yksittäisiä tapauksia ei kommentoida-juttuja, mutta nytpä on ainakin kaksi tapausta missä sama allekirjoitus on poistettu.

Kyllä me nähdään että olette siellä, perse näkyy vaikka pää on pensaassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös