Ihmettelyketju

  • 6 381 774
  • 38 790

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Itse olen ottanut nimmareita lähinnä artisteilta levyihin. Kiva muisto tuosta jää, mutta en mä noita nyt enää hetkeen ole jaksanut pyydelläkään. Nostaa levyn arvoa ainakin mentaalisella tasolla, myymäänhän en noita ala kuitenkaan.

Mä oon kyllä tällä kannalla myös että ihan muiston takia niitä kai pyydetään. En usko että kovinkaan moni ei pyydä nimmaria sellaiselta ihmiseltä jota ei jotenkin arvosta? Mutta muisto on ihan kiva olla esim. joltain reissulta tai sitten vaikka Anita Hirvosen keikalta siinä Rosson paperissa jos Anitasta vaan tykkää.

Laitetaan sitten vastaan ihmettely siitä että minkä helvetin takia toiset räpsii valokuvia tuhatmäärin vuoden aikana?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Täältä myös hyväksyvää nyökkäilyä.

Jonkinlaista ideaa näen kuitenkin pelipaitoihin kerättävissä pelaajien nimikirjoituksissa

PS. Monellako tuolla nimmariketjussakaan oikeasti on Aatun tai Jampan nimmari? Joku Anita Hirvosen nimmari ei takuuvarmasti ole paperiaan arvokkaampi, vaikka sitten kyseessä olisi käytetty paperinenäliina.

Hyi helvetti. Ensin maksat itsesi kipeäksi jostain hikisestä rievusta ja sitten jahtaat siihen jotain söherrystäkin pelaajan toimesta.

Aatusta ja jampasta en ole kuullutkaan, mutta eiköhän tässä nyt ole se keräilyn viehätys kuitenkin taustalla ja arvokkaimmista VOISI saada hyvät fyffet.

Jotkuthan keräävät myös tauluja. Jotain perkeleen söherryksiä sadan vuoden takaa ja kuva ei edes esitä mitään. Joku baskeripää tökötellyt kännipäissään kankaalle ja sammunut lopulta lattialle suti perseessä, mutta nyt teokset ovat mittaamattoman arvokkaita ja haluttuja ympäri maailman.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tästä voisikin joku kertoa minulle joka ei näistä mitään ymmärrä, että minkä ihmeen takia joidenkin taiteilijoiden taulut ovat niin pirun kalliita? Mä näen juuri ja juuri järkeä maksaa taulusta sen minkä maaleineen ja kehyksineen siihen on maalarilta rahaa uponnut mikäli kuva on miellyttävä, mutta että siitä pitäisi maksaa helvetin paljon enemmän. Miksi?
Niin, mitäs sitä turhaan vaatteistakaan maksamaan kun UFFilta saa ihan käyttökelpoisia ja hyväkuntoisia vaatteita. Tai ostamaan uusia tyylikkäitä huonekaluja, kun kierrätyskeskuksissa on ihan hyviä. Tai muutenkaan sisustamaan kämppäänsä, kun hyvinhän siellä viihtyy.

Jotkut nyt tykkää kauniista asioista, ja haluaa siihen panostaa. Taide on ainakin itselläni lähellä sydäntä, ja ihan mielelläni olen maksanut muutamista sisustuselementeistä kohtuullisen summan rahaa, että olen ne itselleni saanut. Näissähän on sekin hyvä puoli, että arvo ei suinkaan laske ajan myötä, vaan nämä saa jopa kaupattua eteenpäinkin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mutta että taulut, ja vain siksi että se on jonkun tietyn maalarin tekemä. Meillä on seinällä äidin ja isän aikoinaan häälahjaksi saama, mielestäni todella ihana kesäistä järvimaisemaa esittävä taulu, joka on kyllä jonkun "taiteilijan" tekemä, mutta mikä saa ihmiset maksamaan täysin vastaavasta ihan rutosti jos se vain sattuu olemaan jonkun "nimimiehen" taulu. Esim. Kaj Stenvallin aidot ankkataulut. En minä ikinä maksaisi aidosta taideteoksesta niin paljoa kuin mitä niistä pyydetään, vaikka niistä pitäisinkin. Mikä siis saa ihmiset maksamaan?
Aito taideteos on kuitenkin aina uniikkikappale, jonka taiteilija on itse tehnyt. Tässä tietty tulee se ero, eli esimerkiksi jokin järvimaisemataulu on (mielestäni) hirveän persoonaton, näitä "taiteilijoita" löytyy hieman turhan paljon ja tasokin vaihtelee sitten aika huimasti. Mestarinsa on toki tälläkin alalla. Itse suosin persoonallista taidetta, toki ensisijaisena kriteerinä on se, että itse pidän siitä.

Mitä taas tulee joihinkin tunnetuimpien artistien tauluihin (esim nyt Kaj Stenvall), niin nimestähän siinä maksetaan. Taulujen hinnat ovat jo kauan sitten karanneet ns. perusjantterin ulottumattomiin, mutta kyllä noille ostajia löytyy. Toki Stenvall on myös teknisesti laadukas taiteilija, mutta mielestäni koko ankkateema on kovin aikansa elänyt.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kevään ensilämpimät saavat jengin tunnetusti aivan sekaisin. Tänä vuonna se kuitenkin tapahtui poikkeuksellisen varhain, kun jo huhtikuun lopulla lämpötila lähenteli useana päivänä pariakymmentä. Sen jollain tapaa ymmärrän, että teinit riekkuvat ympäriinsä t-paidoissaan ja hipetihop-farkuissaan, mutta että aikuiset ihmiset kikkailevat narutopeissa ja hihattomissa ynnä shortseissa huhtikuussa. Ei jumankauta. Jengi makaili nurmella, joka oli aamulla vielä jääkuurassa. Routa ei taida hävitä kolmessa päivässä, ja kevättuuli+varjo on oikeasti kylmempi versio vastaavasta kesäisestä yhdistelmästä. Suomen kesä on lyhyt, mutta ei sen vuoksi tarvitse tyhmäksi heittäytyä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sampion kommenttiin liittyen, näin jo tammi-helmikuussa Helsingin rautatieasemalla useampaan otteeseen rullaluistelemassa jonkun jannun hihattomassa paidassa ja valkoisissa kalsareissa. Siitä riittää ihmeteltävää vielä tällekin päivälle.
 

d2uce

Jäsen
Sampion kommenttiin liittyen, näin jo tammi-helmikuussa Helsingin rautatieasemalla useampaan otteeseen rullaluistelemassa jonkun jannun hihattomassa paidassa ja valkoisissa kalsareissa. Siitä riittää ihmeteltävää vielä tällekin päivälle.

Valkoiset kalsarit talvella? Huh huh.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Valkoiset kalsarit talvella? Huh huh.

Saattoi ne olla hankittu nimikkeellä shortsitkin, mutta ihan siis basic valkoisilta kalsareilta näyttivät. Eivätkä edes puolireiteen ulottuvilta, saati pitkiltä sellaisilta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuinka joku voi pitää Austin Powers - leffoja hyvinä? Ei mene jakeluun.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Kevään ensilämpimät saavat jengin tunnetusti aivan sekaisin. Tänä vuonna se kuitenkin tapahtui poikkeuksellisen varhain, kun jo huhtikuun lopulla lämpötila lähenteli useana päivänä pariakymmentä. Sen jollain tapaa ymmärrän, että teinit riekkuvat ympäriinsä t-paidoissaan ja hipetihop-farkuissaan, mutta että aikuiset ihmiset kikkailevat narutopeissa ja hihattomissa ynnä shortseissa huhtikuussa. Ei jumankauta. Jengi makaili nurmella, joka oli aamulla vielä jääkuurassa.

Mutta kyllä nämä kelit ovat kuitenkin aika hauskaa pukeutumiskontrastien aikaa. Tuossa viime viikolla Tampereella oli monena päivänä sellainen +21 astetta. On hauska katsoa kun osa vetää juuri mainitsemissasi kesähepenissä ja toisilla on vielä täysi talvivaihde päällä, toppatakit ja kaulahuivit tiukasti päällä. Toki jokainen pukeutukoot parhaaksi näkemällään tavalla.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vielä sitäkin vähemmän ymmärrän porukkaa, joka pyytää nimmareita otsaan, tisseihin, käsivarteen jne - sehän kuluu pois seuraavassa pesussa. Tai sitten se porukka kuuluu oikeasti niihin, jotka saunovat vain kahdesti vuodessa: jouluna ja juhannuksena.
Jotkuthan tekevät kuulemani mukaan sitä, että satuaan idolinsa nimmarin käteen/naamaan/tissiin menevät tatuoijalle hakkauttamaan sen pysyväksi. Parempi kai sekin kuin se iänikuinen ankkuri...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jotkuthan tekevät kuulemani mukaan sitä, että satuaan idolinsa nimmarin käteen/naamaan/tissiin menevät tatuoijalle hakkauttamaan sen pysyväksi.
No tuohan se vasta tyhmää - ja ihmeteltävää - onkin jos jo sinänsä typerän nimikirjoituksen ottaa ja vieläpä sen tatuoi itseensä. Pitäisikö itsekin mennä vaikkapa Johanna Halkoahon perseestä puristamaan ja toivoa, että sen jälkeen Johanna vetäisisi nyrkillä silmäni mustaksi. Sitten ei muuta kuin tatuoimaan se musta alue silmäni ympäriltä ja jopas olisi ihana tatuoitavien logiikan mukainen idolin kädenjälki ikuisesti naamassani!
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Jatketaan vielä teemasta. Steve-O ja se joku toinen jackass-ääliö tekivät taannoin jotain matkailuohjelman tapaista. Siinä toinen niistä otti "käärmetatuoinnin". Toisin sanoen se antoi jonkin ison kuristajakäärmeen purra itseään käteen ja sitten kun kärmes oli pitkän huutamisen ja heilumisen päätteeksi saatu irrotettua, hieroi puremajälkeen tatuointimustetta.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miksi äitienpäivää juhlitaan? Mitä juhlimista on äitiydessä? Kyllähän jokainen nainen, jolla eivät terveydelliset syyt estä, pystyy vastaanottamaan roinat miehen veijarista ja täten hankkiutumaan äidiksi. Ei mielestäni mitään juhlimista tuossa, kuten ei ole isyydessäkään. Ihme väkisinkeksittyjä hössötysjuhlia siellä kalenterissa roikotetaan vuosikymmenestä toiseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oletko ikinä miettinyt vastaavasti että miksi syntymäpäivää vietetään? Se vasta helppoa on, onnistuu jokaiselta. Tuo edellinen ei onnistui kuin puolelta. Hääpäivän viettämisen sitävastoin ymmärrän täysin. Se ei esim varmasti monelta sellaiselta onnistu jotka eivät äitienpäivän viettämistäkään ymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Oletko ikinä miettinyt vastaavasti että miksi syntymäpäivää vietetään?

Olen miettinyt, enkä perusta kyllä niihinkään yhtään. Esim. omia synttäreitäni en vietä koskaan. Jos joku mulle jonkin lahjan silloin käteen lykkää, en toki vastaan pistä, mutta mitään kutsuja tai juhlia en ole ikinä syntymäpäivänäni viettänyt, enkä vietä.

Ymmärrän kyllä juhlimisen silloin kun valmistuu oppilaitoksesta, tekee esim. hyvät kaupat, voittaa urheilussa jotakin tai kun kyseessä on muu edelläkuvatun kaltainen oikea saavutus, mutta en näitä 1800-luvulle kuuluvia juhlia.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
En parempaakaan ketjua keksinyt, joten tulkoot tänne. Onko tässä Ruotsin suomalaisin jääkiekkoilija?

* Han har förlorat en femte avgörande SM-final i sudden death.
* Han har förlorat en VM-final i sudden death.
* Han har förlorat en sjunde avgörande Stanley Cup-final.
* Han har förlorat en sjunde avgörande KHL-final.
- Vad jag vunnit? Ingenting. Det är jag som är Silvermannen, sa han till mig.
- Det är klart det är tufft. Och jag kan fortfarande drömma mardrömmar om Stanley Cup-finalen. Stanley Cup är det största du kan vinna som hockeyspelare. Och jag var så nära.

Lähde
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin hieman Hesburgerin bonuskortin eri tasojen ehtoja. Kovasti pisti silmään etenkin tuo Platinum.

SILVER-, GOLD- JA PLATINUM –tasot:
Bonuskortti Silver:
- 16 käyntiä ja 120 euron ostokset kahtena perättäisenä kalenterikuukauden aikana.
Bonuskortti Gold:
- 32 käyntiä ja 220 euron ostot kahtena perättäisenä kalenterikuukauden aikana.
Bonuskortti Platinum:
- 48 käyntiä ja 340 euron ostokset kahtena perättäisenä kalenterikuukauden aikana.

Kun on henkilökohtaisesta kortista kyse, niiin miten ihmeessä kukaan voi saada tuollaiset lukemat aikaan? Eli lähes kaksi kertaa päivässä pitäisi käydä ja ostaa joka kerta keskimäärin yli 7 eurolla.

Mahtaakohan tuohon sisältyä jotain lisäbonuksia, kuten "ilmainen ohitusleikkaus kerran vuodessa" tai "Hesburger maksaa hautajaiset, mikäli asiakas elää yli 40-vuotiaaksi"?
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Minä ihmettelen, miten ketju jossa spekuloidaan Azulin ja ansin pelikieltoja. Siis miten tuollaisesta aiheesta saadaa keskustelua neljättä sivua ja lähes 200 ääntä..
 

d2uce

Jäsen
Ihmettelen, miten se belsepuupi keksii aina näitä uusia syntiinlankeemuksen kohteita tällaiselle vanhurskaalle nuorukaiselle kuin minä.

Vai tarkoitatko belse-boobie?

t. Studio Julmahuvin säämies

Studio Julmahuvista tulikin mieleen ihmettelynaihetta, nimittäin miksi Toini ja Heikki Haaman Show'ta ei voida lyödä DVD:lle ja myyntiin?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Ihmettelen, miten se belsepuupi keksii aina näitä uusia syntiinlankeemuksen kohteita tällaiselle vanhurskaalle nuorukaiselle kuin minä.

Joo nää on näitä maailman seitsemänsiä ihmeitä, kun varsi on ihan hoikka ja timmissä kunnossa. Mutta toivittavasti säilyy urheilijaneito ilman pahempia revähdyksiä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Studio Julmahuvista tulikin mieleen ihmettelynaihetta, nimittäin miksi Toini ja Heikki Haaman Show'ta ei voida lyödä DVD:lle ja myyntiin?
Tuossa on kai jotain kummallisia tekijänoikeuksiin liittyviä ongelmia. Samoin Isänmaan toivoja ei ole DVD:llä, ilmeisesti samasta syystä. Ihme perseilyä kyllä, luulisi että ainakin IT olisi suurinpiirtein myydyin suomi-DVD ikinä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruotsi ryösti MM-kisat Suomelta (MTV3)

Siis mitä vittua? Minä en taas ymmärrä yhtään tuota MTV3:n uutisointia. Millä tavalla Ruotsi nyt on ryöstänyt MM-kisat suomelta jos seuraavana vuotena homma menee kuitenkin toisinpäin, eli vaikka kisajärjestäjä on Ruotsi niin pelejä on myös Suomessa. Eikös tuossa ihan samalla tavalla Suomi ryöstänyt RUotsilta kisat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös