Ihmettelyketju

  • 6 381 774
  • 38 790

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
InTheYear2000 kirjoitti:
Se myös ihmetyttää, ettei tuossa missien möläytys uutisessa ole mainittu Satu Tuomiston möläytystä Arto Nybergin haastattelussa!

Entäs se toinen: "Suomi itsenäistyi viiskytkaks".

Kuinka kehtaa esiintyä julkisesti tuollaisten lausuntojen jälkeen, ei käsitä.
Huhheijaa ja näkemiin.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Olen ennenkin hämmästellyt joidenkin urosten WC:ssä asioinnin vaikeutta, mutta viimeisimpien kokemusten jälkeen täytyy jo avata keskustelua.

Työpaikkani miehistä sellainen 95% on fiksuiksi ihmisiksi luonnehdittavia pukumaureja; pukeutuvat siististi, käyttäytyvät korrektisti ja syövätkin ihan niin kuin jollain tapakurssilla on opetettu.

Mutta vessassa käynti, ei helvetti sentään... Tänä aamuna kahden kopin yksikössä oli sellaista jälkeä, että oli pakko vaihtaa asiointikerrosta. Pienet tai vähän isommatkin paskarannut sielä pöntön sisäpuolella eivät hetkauta, mutta jollain itselleni tuntemattomalla konstilla joku mulkvisti oli tänään onnistunut paskomaan vielä vanteellekin. Ja sama molemmissa kopeissa, kuinkas muuten.

Piti ihan kiertää koko kerros läpi ihmisiä vilkuillen ja arvuutella kuka noin erikoiseen suoritukseen voisi pystyä, mutta moista taitoa en osannut kenenkään näistä siisteistä miehistä yhdistää. Kerroksen ainoan Rahidin kohdalla arvelutti pienen hetken - josko se masalasoosi olisi päässyt hiukan turhan tuimaksi, mutta päädyin siihen, että jälki olisi ollut hiukan eri sorttia.

Mikä ihmeen vaiva teillä muilla miehillä on, jota minulle ei ole siunaantunut? Ellottaako se oma kusi tai paska kerta kaikkiaan niin paljon, ettei jälkiä pysty siivoamaan? Vai jätättekö vaan kaikki mahdolliset eritteet pitkin pöntön reunoja, että seuraavalla kävijällä olisi epämieluisampi helpotus tai vaikka alempikastiselle siivojalle vittuillaksenne?

Ihme ääliöitä...
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Itse kuulun niihin, jotka siivoavat jälkensä duunipaikan vessassa käydessään. Duunissa vietetään kuitenkin n. kolmasosa elämästä ja se on pitkä siivu, jos ei yhtään huvita miettiä, miltä toisista tuntuu omat ralliraidat, mutterit kaarteessa tai öljyläikät varikolla.

Tästä asiasta on joskus kaveriporukalla jauhettu ja vastaihmettelyyni "siivoatteko ite omat jälkenne" vastaukseksi on yleensä tullut "Ei, sitä varten on siivooja." Niinpä niin...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmettelen Saimi Nousiaista.
Pitääkö sitä oikeasti joku kauniina?
Ilmeisesti se itse ainakin pitää itseään kauniina.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Samaa tuli ihmeteltyä. Ei todellakaan ole mikään "möläytys" vaan ihan hyväksyttävä mielipide ja perustelu.
Vaikka tuo kommentti hyväksyttävä olisikin, niin perustelu mielipide se ei ollut. Ei "näin minut on kasvatettu" ole mikään perustelu vaan ihan saman sarjan kommentti kuin joku "oli miten oli, mutta näin on" tai "että silleen".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Saatan ampua tässä omaan jalkaani, mutta olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miksi kuljettaja saa tupakoida autossa auton ollessa liikkeessä. Mielestäni tupakointi autossa on jopa vaarallisempaa kuin puhelimeen puhuminen. Savuke on palava esine, joka yleensä vielä heitetään sen natsavaiheessa ulos autosta toisin kuin puhelinta puhelun loputtua.

Speeders-sarjassa (JIM) kerrottiin, että 30 prosenttia amerikkalaisista metsäpaloista saa alkunsa autosta heitetystä palavasta savukkeenjämästä. Onpa tullut itsellänikin heinäpoudilla mieleen, että alkaako takana palaa.

Uussassa saa nätit sakot tienvarsien roskaamisesta. Mitenhän lienee Suomessa?

Ihan vain Eviliä varten kirjoitan jo tähän viestiin, että tarkoitan liikkeellä auton liikkumista enkä sitä, että auto on autoliikkeessä eli automyymälässä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mielestäni tupakointi autossa on jopa vaarallisempaa kuin puhelimeen puhuminen. Savuke on palava esine, joka yleensä vielä heitetään sen natsavaiheessa ulos autosta toisin kuin puhelinta puhelun loputtua.

Olen joskus kesätyökseni siivonnut moottoritien keskikaistaa roskista ja kyllä niitä puhelimiakin sieltä löytyi ihan kiitettävästi. Ja tuo tupakointi nyt vielä menee jotenkin, ei se niin paljoa haittaa ajoon keskittymistä kuin puolen tunnin puhelu. Mutta käsitykseni mukaan sätkän kääriminen ajon aikana ei ole laitonta niin pitkään kuin ajelee rajoitusten mukaan omalla kaistallaan selvin päin törmäämättä kehenkään / mihinkään. Useat tupakoitsijat käyttävät siihen kahta kättä samanaikaisesti. Katse toki eteenpäin, mutta molemmat kädet irti ratista. Se ei isommissa nopeuksissa kummallista monttua tarvitse päällysteessä että ajolinja muuttuu.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ennenkin hämmästellyt joidenkin urosten WC:ssä asioinnin vaikeutta, mutta viimeisimpien kokemusten jälkeen täytyy jo avata keskustelua.
---
Ihme ääliöitä...
Joskus takavuosina tein pienella fontilla (olisiko ollut 4 pt) pienen lapun siihen pöntöllä istujan silmien eteen. Se lappu oli sen verran pieni, että kaikki siihen kiinnittivät huomionsa ja tihrustivat tekstin läpi. Lapun teksti oli jotain seuraavanlaista (paitsi pienemmällä fontilla):

Minkäköhän takia vessoissa on vessaharjat?
A) Varalla, jos paperi loppuu
B) Mie oon maalta, eikä se ole Puu Ceen käyttäjänä vielä mulle valjennut
C) Harjalla on joku muu mystinen tarkoitus


Yllättäen loppuivat vauhtiraidat sen toimiston vessoista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mutta käsitykseni mukaan sätkän kääriminen ajon aikana ei ole laitonta niin pitkään kuin ajelee rajoitusten mukaan omalla kaistallaan selvin päin törmäämättä kehenkään / mihinkään. Useat tupakoitsijat käyttävät siihen kahta kättä samanaikaisesti. Katse toki eteenpäin, mutta molemmat kädet irti ratista. Se ei isommissa nopeuksissa kummallista monttua tarvitse päällysteessä että ajolinja muuttuu.

On yllättävän helppoa ohjata autoa polvilla kun sen vain oppii. Moni on varmasti joutunut onnettomuuteen opetellessaan. Mutta oppirahat - kovatkin - on maksettava, jotta joskus pystyy johonkin poikkeavan taitavaan.

Kovasti olen kuullut legendoja rekkakuskeista, jotka käärivät sätkän yhdellä kädellä taskussa. Olenpa sitä itsekin treenannut heikoin tuloksin.

Yleensä laitan muijan tai kaverin ohjaamaan kun käärin sätkää.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Eikö olisi turvallisempaa opettaa muija ja kaverit käärimään sätkä?

Tästä päästäänkin siihen itse pointtiin, eli kuskeihin, jotka hallitsevat auton ajamisen. Metrin heitto sinne tänne kerran tuhatta ajokilometriä kohden ei aiheuta kuin helvetin huonolla säkällä onnettomuuden, mutta taas matkapuhelin on ollut nuorisolla - itseni mukaanlukien - perusvempain jo ennen ajokorttia. Mitä enemmän autoa ajaa, sitä paremmin sitä hallitsee. Eihän auton ohjaaminen etureidellä ole temppu eikä mikään, jos sitä ajokokemusta on. Mutta kun laitetaan 18v Esko (nimi muutettu) puhumaan / räyhäämään puhelimeensa tennarityttökaverin kanssa samalla kun pitäisi ennakoida vastaantulevaa liikennettä, ajo-olosuhteita ja oman mussukan ämpyilyä, niin äkisti se kopsahtaa vastaantulijan puskuriin se -91 Mazda. Ei kukaan ole opetellut sätkää käärimään auton ratissa siellä autokoulussa tai isin opetuksessa, vaan se sätkän kääriminen on aloitettu vasta siinä vaiheessa, kun auton ajo jo luonnistuu. Tuoreet kortilliset taas käryttää sitten kun pysähtyy seuraavalle levikkeelle. Puhelin taas kun soi, niin siihen pitää vastata heti. Toisin sanoen, kokenut kuski ajaa silmät kiinni paremmin kuin piripää teini. Puhelin on kielletty kaikilta, mutta sätkän kääriminen ei keltään. Epäkohtaa?
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmetyttää millaista perseilyä siellä Olkiluodon ydinvoimalatyömaalla tapahtuu. Se ei varmaan valmistu koskaan. Luulisi nyt rakentajien tietävän, että jos ydinvoimalaa rakennetaan, niin hommat tehdään pilkulleen eikä melkein. Toivottavasti TVO (joka lienee rakennuttaja) on sisällyttänyt jumalattomat sopimussakkopykälät toheloille rakennusfirmoille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää millaista perseilyä siellä Olkiluodon ydinvoimalatyömaalla tapahtuu. Se ei varmaan valmistu koskaan. Luulisi nyt rakentajien tietävän, että jos ydinvoimalaa rakennetaan, niin hommat tehdään pilkulleen eikä melkein. Toivottavasti TVO (joka lienee rakennuttaja) on sisällyttänyt jumalattomat sopimussakkopykälät toheloille rakennusfirmoille.

Samaa olen ihmetellyt minäkin. Ja ennen kaikkea olen ihmetellyt sitä että kenelle tuli mieleen se loistava idea että "Hei, annetaanpa tämän ydinvoimalan rakennusurakka ranskalaisille"? Olisivat nyt samantien palkanneet vielä muutaman italialaisen tuon rakennustyömaan johtoon, kun näyttää että tällä hetkellä siinä edes jotain edistystäkin välillä vielä tapahtuu.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää millaista perseilyä siellä Olkiluodon ydinvoimalatyömaalla tapahtuu. Se ei varmaan valmistu koskaan. Luulisi nyt rakentajien tietävän, että jos ydinvoimalaa rakennetaan, niin hommat tehdään pilkulleen eikä melkein. Toivottavasti TVO (joka lienee rakennuttaja) on sisällyttänyt jumalattomat sopimussakkopykälät toheloille rakennusfirmoille.

Ei siellä mitään perseilyä ole, vaan Stuk ja TVO pitävät huolen, että asiat tehdään justiin niin kuin on sovittu eikä sinne päin. Tämä tosin saattoi olla rankalaisille jonkin sortin yllätys, että viranomaiset OIKEASTI valvovat työmaata ja tarkasti sen tekevätkin. Olin Olkiluodossa parina keväänä töissä ja Stuk puuttui jopa minun työaikoihini, lähinnä siis ylitöiden määrään, koska piti liiallista työntekoa ydinturvallisuutta vaarantavana tekijänä. Nämä uutisoinnit saavat ihmetyksen aikaan, sillä on hyvin tavallista, että hitsaussauma joudutaan uusimaan. Olkiluodossa kaikki hitsaussaumat, jotka ovat prosessissa mukana röntgenkuvataan ja uusitaan tarvittaessa niin usein, että ovat 100% kunnossa. Ja eikös se ole hyvä asia, että puutteet/virheet tulevat ilmi rakennusvaiheessa eikä sitten laitoksen käydessä täydellä teholla?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olihan tuolla patongeilla sellaistakin ongelmaa, etteivät ymmärtäneet, että Suomen talven pakkasissa työskentelystä mitään. Esim. betonin tekeminen ei tainnut luonnistua juuri lainkaan ja osa valuista taisi mennä jopa ns. vituiksi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Ja ennen kaikkea olen ihmetellyt sitä että kenelle tuli mieleen se loistava idea että "Hei, annetaanpa tämän ydinvoimalan rakennusurakka ranskalaisille"? Olisivat nyt samantien palkanneet vielä muutaman italialaisen tuon rakennustyömaan johtoon, kun näyttää että tällä hetkellä siinä edes jotain edistystäkin välillä vielä tapahtuu.
60 kansallisuutta OL3-projektissa. Eli melkoinen sekoitus eri kieliä ja kulttuureita tuolle työmaalle mahtuu. Vaikka jutussa väitetään, että kommunikaatio pelaa ja turvallisuus on tärkeintä, niin luulisi sen silti olevan vähintäänkin haasteellista noin kirjavan joukon johtaminen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja taas kerran ihmetyksen aiheena MTV3:n viihdeuutisten otsikointi: Brittilehti ilkkuu: Mika Häkkinen on itkupilli

Missä vitussa tuossa uutisessa on ilkkumista, jos on vaan listattu kymmenen kuuluisinta urheilijoiden "itkukohtausta"? Alkaa jo vituttamaan tuo MTV3:n uutisointi, menee jo melkein Seiskan edelle tuo vääristely.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kas kun vielä ei ole avattu ketjua johon on koottu pelkästään MTV3:n nettisivujen/tekstikanavan/jonkun muun minkä? idiootteja otsikoita/mokia.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmetyttää ja vähän naurattaakin nimimerkki Pavlikovskyn jatkuva tarve nostella ylös jotain vanhoja viestiketjua.

Mielestäni tuo on erittäin hieno piirre. Monia hyviä ketjuja on unohtunut listausten tieltä ja hienoa, että joku jaksaa niitä etsiä ja nostaa ylös. Vanhoja kirjoituksia on hauska lukea ja huomata kuinka paljon mielipiteet ja koko palsta on muuttunut tuona aikana.

Keep up the good work.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihmetyttää ja vituttaa esim. Maikkarin tapa otsikoida uutisia.
Kaikille nimille pitää keksiä joku etuliite; esim. tänäänkin etusivulla: Kulta-Tero lyttää kisauudistukset. Lisäksi kaiken maailman Missi-Essit ja Tanssi-Sadut.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ihmetyttää ja vituttaa esim. Maikkarin tapa otsikoida uutisia.
Kaikille nimille pitää keksiä joku etuliite; esim. tänäänkin etusivulla: Kulta-Tero lyttää kisauudistukset. Lisäksi kaiken maailman Missi-Essit ja Tanssi-Sadut.
Joko siellä oli Perse-Hakki kertoo parhaat vinkit Toronton yöelämään.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni tuo on erittäin hieno piirre. Monia hyviä ketjuja on unohtunut listausten tieltä ja hienoa, että joku jaksaa niitä etsiä ja nostaa ylös. Vanhoja kirjoituksia on hauska lukea ja huomata kuinka paljon mielipiteet ja koko palsta on muuttunut tuona aikana.

Keep up the good work.
Täysin samaa mieltä, siis hyviä ketjuja on ollut vaikka kuinka paljon ja ne usein vain jää unholaan. Hyvä vain jos joku niitä nostelee ja katsotaan uusia kommentteja parin vuoden jälkeen (tunnustan, en ole näitä ko kaverin erikseen nostamia ketjuja edes havainnut).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös