Ihmettelyketju

  • 6 389 935
  • 38 805

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Termi on ihan oikea ja käyttötilanne myös. Suoneniskun tai verenluovutuksen jälkeenhän ihmistä voi heikottaa, eli "Leijonille suonenisku" = "Leijonat heikkenivät".

Mutta eikös Leijonat vahvistu, kun välihyökkääjä Nummelin on poissa näistä top 7 maita vastaan käytävistä matseista? Strateginen sairastuminen, kun ei vastassa olekkaan Norja tai Unkari. Joku puolustus, ettei Ansta suuri Mertarannan jumalan asema vaan horju.

Mikä on puolustajan tehtävä jääkiekossa? V. Pitää S. Kapanen poissa hyökkäyksistä.

t. hanu
 

d2uce

Jäsen
Kyseessä on vanha termi, jolla viitataan muinaiseen parannustapaan, jolloin sairaalta ihmiseltä laskettiin verta suonesta uskoen, että näin taudin aiheuttanut "paha veri" poistuu kehosta.

Pitäisikö se otsikko sitten tulkita niin, että Nummelin on haitaksi joukkueen yhteishengelle, eli on ns. syöpä pukukopissa?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Hollannissa autoisku kuninkaallisten paraatiin - ainakin 4 kuollut ja kymmeniä loukkaantunut. Linkki.

Ihmettelen mitä tuo jätkä tekee tässä kuvassa. Ympärillä lentelee ihmisiä ja kaveri vaan seisoo asennossa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ihmettelen mitä tuo jätkä tekee tässä kuvassa. Ympärillä lentelee ihmisiä ja kaveri vaan seisoo asennossa.
Levossahan tuo näkyy olevan, nojoo se saivartelusta.

Ihmetyttää että joko sitä on vanhaksi tulossa kun mieluummin katsoo kotona MM-kisoja kun lähtee baariin krapulaa hankkimaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyseessä on vanha termi, jolla viitataan muinaiseen parannustapaan, jolloin sairaalta ihmiseltä laskettiin verta suonesta uskoen, että näin taudin aiheuttanut "paha veri" poistuu kehosta.

Onko tuo nyt sitten kuppaamista, vaiko vain sen sisar? Ja miten ihmeessä kuppaaminen on siirtynyt nykykieleen; "mihin se nyt jäi kuppaamaan"? Luulisi, että aikaavievälle toiminnalle olisi löytynyt joku loogisempikin vertaus.


Et ole tarpeeksi vanha kun et ota huomioon, että sen krapulan voi hommata kotona MM-lätkää katsoessa.

Mä olen sitten vissiin jo tosi vanha, kun hommaan krapulaa kotona, enkä edes aio katsoa MM-lätkää.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkäpä ja kohtahan tuota olet taas hieman vanhempi.

Joo, hyvin kohta ja pelottavan paljon. Keski-ikä ja MM-kisojen seuraaminen lähestyvät väistämättä. Voin jo sieluni silmin kuvitella, kuinka kerron joskus että "silloin kun pappa oli nuori, ja katsoi vuoden 1995 kisoja..."
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kun mää putkahdin maailmaan, niin oli ihan selviö, että joka taloudessa oli tuhkakuppi pöydässä, vaikkei kukaan savutellutkaan. Ja kyllä meillä röökattiinkin, mutta kuitenkin. Sitten oli joka pirun kuppilassa tuhkakupit. Ja niitähän riitti.

Missä ne nykyään luuraa, tuhansia käyttämättömiä tuhkiksia ja aivan käyttämättöminä. Mihin ne joutui ja mitä tekee vihreet; eikö tämä ole jo kansakunnallinen ellei jopa globaalinen itsesaastutus. Kuinka ja miten käytetään hyödyksi nämä turhat kupit....

Kunhan ihmettelen.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Missä ne nykyään luuraa, tuhansia käyttämättömiä tuhkiksia ja aivan käyttämättöminä. Mihin ne joutui ja mitä tekee vihreet; eikö tämä ole jo kansakunnallinen ellei jopa globaalinen itsesaastutus. Kuinka ja miten käytetään hyödyksi nämä turhat kupit....

Ne on Afrikassa perheaterioiden tarjottimina.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Onko nykyään joku muoti-ilmiö, että käytetään aurinkolaseja vaikkei aurinko paistaisikaan? Ehkä en vain ymmärrä, mutta jotenkin on kyllä huvittavaa katsella kun neljältä aamuyöllä grillijonossakin pidetään aurinkolaseja päässä.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nykyään joku muoti-ilmiö, että käytetään aurinkolaseja vaikkei aurinko paistaisikaan? Ehkä en vain ymmärrä, mutta jotenkin on kyllä huvittavaa katsella kun neljältä aamuyöllä grillijonossakin pidetään aurinkolaseja päässä.

Miten niin nykyään?

Aurinkolasit toki peittävät punottavat silmät hienosti (ihan kun niihin joku kiinnittäisi huomiota yöllä snagarilla) :)
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Aurinkolasit on asuste ja osa kokonaisuutta. Aivan kuten kaulahuivi 26 asteen helteessä..
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nykyään joku muoti-ilmiö, että käytetään aurinkolaseja vaikkei aurinko paistaisikaan? Ehkä en vain ymmärrä, mutta jotenkin on kyllä huvittavaa katsella kun neljältä aamuyöllä grillijonossakin pidetään aurinkolaseja päässä.

Itse ainakin joudun pitämään aurinkolaseja näin keväisin melkein koko ajan. Okei, en sentään aamuyöllä. Ulkona on muulloin niin kirkasta, vaikkei aurinko paistaisikaan, joten aurinkolaseja on vaan pakko pitää. Jotain yliherkkyyttä valolle tms. Heti kun astuu ovesta ulos, niin alkaa kauhia aivastelu kirkkauden vuoksi.
 

Veslagas

Jäsen
Sulla on sama ongelma, kun tolla meikäläisen naikkosella. Naureskelen aina maha kippurassa, että ei auringonpaiste vaan voi alkaa aivastuttamaan, ja aina se sen tekee.
Mulla on täysin sama ongelma. Jos aurinko paistaa ja menen ulos niin lähes varmasti alan aivastelemaan. Mistä ihmeestä tuo oikein johtuu?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko nykyään joku muoti-ilmiö, että käytetään aurinkolaseja vaikkei aurinko paistaisikaan? Ehkä en vain ymmärrä, mutta jotenkin on kyllä huvittavaa katsella kun neljältä aamuyöllä grillijonossakin pidetään aurinkolaseja päässä.

Kun on vahvuuksilla olevat aurinkolasit, eikä välttämättä aina jaksa pitää mukana silmälaseja siihen lisäksi niin tulee sitten pidettyä noita aurinkolaseja pimeämmälläkin. Että ei ole ainakaan itselläni mistään imagosyystä vaan ihan käytännön sanelema juttu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli mieleen tuosta nimikirjoitus-ketjusta sellainen asia jota olen aina ihmetellyt, että mikä idea noiden nimikirjoitusten keräämisessä oikein on? Minulle ei vaan mitenkään mene järkeen että mitä arvoa sillä on että joku julkimo raapustaa nimensä johonkin paperilapun kulmaan, tai vielä älyttömämpää kun se pyydetään johonkin käsivarteen. En halua mitenkään vähätellä ketään jos jollakin on harrastuksena keräillä noita, en vaan ole koskaan käsittänyt tuon ideaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuli mieleen tuosta nimikirjoitus-ketjusta sellainen asia jota olen aina ihmetellyt, että mikä idea noiden nimikirjoitusten keräämisessä oikein on?
Aivan samaa olen aina itsekin ihmetellyt. Ei siinä keräilyssä voi olla mitään ideaa, vaikka vastauksia kysymykseen saisitkin. "Onpa mahtavaa, kun mulla on tässä Paavi Johannes Elviksen nimmari!". Niin? Mikä siinä on hienoa, miettivätkö ne sitä koskaan. En ainoastaan ihmettele, myös säälin ja pidän aika luuserimaisena ja aivottomana touhuna koko nimikirjoitusten keräilyä.

Olisihan se ollut korrektia sanoa, että "en halveksi jne..." vaan kun asia on vain toisin. Säälittävää puuhaa kerätä toisten kirjoittamia omia nimiä.

Ihmetelläkin täytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tuli mieleen tuosta nimikirjoitus-ketjusta sellainen asia jota olen aina ihmetellyt, että mikä idea noiden nimikirjoitusten keräämisessä oikein on? Minulle ei vaan mitenkään mene järkeen että mitä arvoa sillä on että joku julkimo raapustaa nimensä johonkin paperilapun kulmaan, tai vielä älyttömämpää kun se pyydetään johonkin käsivarteen. En halua mitenkään vähätellä ketään jos jollakin on harrastuksena keräillä noita, en vaan ole koskaan käsittänyt tuon ideaa.

Sehän on keräämistä siinä missä muutkin ja käsittääkseni Elviksen nimmarilla on jonkinlaista arvoa rahallisestikin, jos vertaa esimerkiksi styroksille nuppineuloilla levitettyyn kaaliperhoseen tai pääkallokiitäjään. Enkä oikein usko, että Metsoloiden tai Sinkkuelämää dvd-boksien arvo/kiinnostavuus saa maailmanlaajuisesti kerääjiä villiintymään ja kilpailemaan niistä, mutta kauppaahan Adolf Hitlerin tai James Deanin nimmaria.

Eli sellaista arvoa siinä ainakin on mielestäni.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on täysin sama ongelma. Jos aurinko paistaa ja menen ulos niin lähes varmasti alan aivastelemaan. Mistä ihmeestä tuo oikein johtuu?
Itse kärsin samasta, ja syynä on kai ahtaat kyynelkanavat. Eli kyynelkanavat suojaavat silmiä kyynelnesteellä kun siirrytään kirkkaaseen auringonpaisteeseen, jolloin ahtaiden kanavien takia kyynelneste valuu myös nenään ja aivastuttaa.

Itse kärsin sinänsä pahanlaatuisesti tuosta, että välillä saan aivastuskohtauksia, jotka saattavat kestää tunninkin. Ja välttämättä mitään ulkoista ärsykettä ei näihin kohtauksiin edes tarvita.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tuli mieleen tuosta nimikirjoitus-ketjusta sellainen asia jota olen aina ihmetellyt, että mikä idea noiden nimikirjoitusten keräämisessä oikein on?
Itse olen ottanut nimmareita lähinnä artisteilta levyihin. Kiva muisto tuosta jää, mutta en mä noita nyt enää hetkeen ole jaksanut pyydelläkään. Nostaa levyn arvoa ainakin mentaalisella tasolla, myymäänhän en noita ala kuitenkaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aivan samaa olen aina itsekin ihmetellyt. Ei siinä keräilyssä voi olla mitään ideaa, vaikka vastauksia kysymykseen saisitkin. "Onpa mahtavaa, kun mulla on tässä Paavi Johannes Elviksen kuva!". Niin? Mikä siinä on hienoa, miettivätkö ne sitä koskaan.

Täältä myös hyväksyvää nyökkäilyä.

Jonkinlaista ideaa näen kuitenkin pelipaitoihin kerättävissä pelaajien nimikirjoituksissa tai levynkansiin kerättävissä artistien nimikirjoituksissa, sillä olemassa olevan krääsän määrä ei tuolloin kuitenkaan lisäänny. Sitä vastoin näitä "kato mulla on vino pino Rosson serviettejä, tässäkin on Henry Saaren nimmari" -tapauksia en käsitä lainkaan.

Vielä sitäkin vähemmän ymmärrän porukkaa, joka pyytää nimmareita otsaan, tisseihin, käsivarteen jne - sehän kuluu pois seuraavassa pesussa. Tai sitten se porukka kuuluu oikeasti niihin, jotka saunovat vain kahdesti vuodessa: jouluna ja juhannuksena.

PS. Monellako tuolla nimmariketjussakaan oikeasti on Aatun tai Jampan nimmari? Joku Anita Hirvosen nimmari ei takuuvarmasti ole paperiaan arvokkaampi, vaikka sitten kyseessä olisi käytetty paperinenäliina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös