Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 989 704
  • 47 171

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Musiikin ihmelapset huomio:

Lupasin yrittää pelastaa vanhempien kotoa löytyneen vanhan c-kasetin. Olivat perkeleet kuunnelleet sitä vielä useampaan kertaan, vaikka nauha on ainakin 25 vuotta vanha. Miten suosittelette tuon c-kasetin digitointia tehtävän? Mitä liitäntöjä soittimessa pitää olla, jotta siitä voidaan signaalia lähettää eteenpäin, ja millä softalla sitä koneella käsitellään?

Kiitoksia avusta jo etukäteen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mikä on suomalaisen jalkapallon yleisöennätys seurajoukkueiden otteluissa? Eli pois ne huuhkajat ja muut viirupöllöt, seurajoukkue vs seurajoukkue. Riittää, että ottelu on pelattu Suomessa ja toinen joukkueista on suomalainen.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Mikä on suomalaisen jalkapallon yleisöennätys seurajoukkueiden otteluissa? Eli pois ne huuhkajat ja muut viirupöllöt, seurajoukkue vs seurajoukkue. Riittää, että ottelu on pelattu Suomessa ja toinen joukkueista on suomalainen.

Eikös se taida olla vieläkin tuo finaali taannoin, Jazz vs. Mypa ?
Paikalla olin itsekin, mutta mistään en nyt jaksa sitä yleisömäärää kaivaa.
Yli 10k tais kuitenkin olla.
Jätin siis suosiolla pois nää ilmaislipputekohärpäkkeet. Puhutaan kuitenkin maksaneista katsojita :)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä on suomalaisen jalkapallon yleisöennätys seurajoukkueiden otteluissa? Eli pois ne huuhkajat ja muut viirupöllöt, seurajoukkue vs seurajoukkue. Riittää, että ottelu on pelattu Suomessa ja toinen joukkueista on suomalainen.

Vahva veikkaus on HJK-PSV vuonna 1998, 34146 katsojaa. Lähde tämä: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=101&t=461&a=3998

Tuolla keskustelua aiheesta:http://futisforum2.org/index.php?topic=819.0
Haka-Liverpool pääsi lähelle, mutta olisko tuo PSV-peli edelleen ykkönen?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toisessa ketjussa löytyy tällainen lainaus:

Veikkausliigan yleisöennätys on HJK-MyPa pelistä vuodelta 1996. Olympiastadionilla oli silloin 23382 katsojaa.

Ja koska sitä kysytään kuitenkin, niin laitetaan toinenkin lainaus:

Canon oli sponsori ja osti koko olympiastadikan itselleen ja kaikki oli vapareita. Ja sää oli täydellinen.

Veikkaisin, että tuo ennätys on elossa edelleen. Paremmin tietävät voi korjata, jos olen väärässä.

Edit. Eli olinkin väärässä. No ei ole ensimmäinen kerta. Olkoon tuo sitten vaikka Veikkausliigajoukkueiden välinen ennätys. Kai olen väärässä tälläkin väitteellä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vahva veikkaus on HJK-PSV vuonna 1998, 34146 katsojaa. Lähde tämä: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=101&t=461&a=3998

Tuolla keskustelua aiheesta:http://futisforum2.org/index.php?topic=819.0
Haka-Liverpool pääsi lähelle, mutta olisko tuo PSV-peli edelleen ykkönen?

Kyllähän se tuo mahtaa olla - Jääkoneenkuljettajan tarkennuksella. Suomalaisen jalkapallon yleisöennätys seurajoukkueiden otteluissa (ilman tarkentavia rajauksia) on kyllä ihan muu ja muusta pelistä. Jääköön tehtäväksi selvittää mikä ja mistä.

EDIT: on muuten tuossa FF-ketjun avausviestissä väärin moinen vastaus käsittääkseni.
 

d2uce

Jäsen
Mikä mahtaa olla paras paikka ostaa pölynimurin varaosia? Meni uskollisen Volta U4401:n letku rikki ja uutta olisin vailla.
 

J.Petke

Jäsen
Mikä mahtaa olla paras paikka ostaa pölynimurin varaosia? Meni uskollisen Volta U4401:n letku rikki ja uutta olisin vailla.

Käypä kysäsemässä tai soita Kodinkonehuolto Seljänperälle. Mikäli siis asustelet Hlinnassa. Putiikki sijaitsee Lukiokadulla.

Jos taas et asu Hlinnassa niin nuo kodinkonekorjausliikkeet on hyvä paikka kysellä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistaako kukaan muu Raumalla joskus 90-luvulla pelattua harjoitusottelua FC Rauma/P-Iirot - Tottenham/Nottingham? Muistelen, että Pierre van Hooijdonk olisi naputellut viisi maalia ja Äijänsuon rupunen katsomo aivan täynnä ihmisiä.

Hooijdonk viittaisi Nottinghamiin, omissa muistikuvissa taas vastustajana oli Tottenham.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Poppikone Volvoon

Onko kenelläkään kokemuksia soittimen vaihdosta Volvon oman puimakoneen tilalle siten, että saisi ne alkuperäiset rattisäätimet toimimaan. Pioneerilla on IntAd adapteri, mutta tiedusteluista huolimatta, en ole saanut vastausta käykö se -01 malliseen V70 Volvoon. Ja jos käy, niin mikä Pinohiiri tukee tuota adapteria.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Muistaako kukaan muu Raumalla joskus 90-luvulla pelattua harjoitusottelua FC Rauma/P-Iirot - Tottenham/Nottingham?

Tähän liittyen kaipaisin tietoa siitä milloin Raumalla on pelattu ottelu Pallo-Iirot - QPR. Olen nimittäin ollut ko. matsin katsomassa, mutta vuosi on hakusessa. Epäilisin ko. ottelun käydyn joskus 80-luvun alkupuolella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikille stadilaisten kuppiloiden koluajille, eli loppasuille, sellainen tiedustelu, että kun tässä eräänä iltana on aikomus lähteä juhlistamaan synttäriä kaupungille kavereiden kanssa, niin olisiko vinkkejä passeleista seurusteluravinteleista, joissa istuskella isommallakin porukalla juomia siemaillen? Esimerkkinä vaikkapa Korjaamo, vähän jotain sen tapaista olisi hakusessa. Kitsaana paskiaisena en kuitenkaan halua varata mitään tilaa.
Eikö edes näin perjantaina ole ketään baarikärpäsiä palstalla, joilla olisi jotain tuntumaa pääkaupungin anniskelupaikoista? Halvimmat räkälät, joita on itse tullut koluttua, pitää tällä kertaa kiertää kaukaa. Eikä toisaalta jorausjuottolatkaan sovi kuvaan, kun pitäis saada istuskella ja jauhaa shittiä musiikin ollessa sopivan hiljaisella.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Etelä-Savon Ensineuvo

Lyhyt kysymys, maksaako tuonne jonotus mitään? Vai peritäänkö maksu vain puhutusta ajasta?

Tällä hetkellä koko päivänä ei ole päässyt läpi, eli tuleeko tähän päälle tuntien jonotuksesta vielä hulppea puhelinlasku?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen menossa Saksaan työhaastatteluun. Kaverini vihjasi, että työvoimatoimistolta voi tällaista matkaa varten hakea jotain korvauksia/tukea. Pitääkö paikkansa ja millaisissa summissa liikutaan? Tyhmänä en netistä löytänyt mitään tietoa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen menossa Saksaan työhaastatteluun. Kaverini vihjasi, että työvoimatoimistolta voi tällaista matkaa varten hakea jotain korvauksia/tukea. Pitääkö paikkansa ja millaisissa summissa liikutaan? Tyhmänä en netistä löytänyt mitään tietoa.
Kun tämä selviää niin pistä tänne vaan esiin vastaus. Ties vaikka itsekin innostuisin käymään työhaastattelussa Ausseissa tai Etelä-Amerikassa.

Suomessa tuollaista avustusta ainakin saa, mutta muista maista (edes EU) en tiedä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko Hartwall Areenalla raha-automaattia. Siis meinaan asiakkaille, en Virmaselle.
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Olen menossa Saksaan työhaastatteluun. Kaverini vihjasi, että työvoimatoimistolta voi tällaista matkaa varten hakea jotain korvauksia/tukea. Pitääkö paikkansa ja millaisissa summissa liikutaan? Tyhmänä en netistä löytänyt mitään tietoa.

On mahollista saaha matka-avustusta suomen rajalle asti. Itse kävin ruottin puolella haastattelussa viime elokuussa jolloin näistä kyselin. Suomen rajojen ulkopuolella joutuu maksaan koko lystin ite.

Summia en muista mutta kilometrimäärän mukaan se määräyty.
 

KumiAnkka

Jäsen
Olen menossa Saksaan työhaastatteluun. Kaverini vihjasi, että työvoimatoimistolta voi tällaista matkaa varten hakea jotain korvauksia/tukea. Pitääkö paikkansa ja millaisissa summissa liikutaan? Tyhmänä en netistä löytänyt mitään tietoa.

Tämmöistä huhua minäkin olen kuullut, ja olen tiistaina menossa selvittämään asiaa työkkäriin. Eli jos ei sitä ennen ole tietoa asiasta tullut, niin voin raportoida sitten tiistaina, mitä työkkärin täti/setä sanoi.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten saa Sonera -laajakaistayhteyden toimimaan?

Minulla on nyt ollut jo varmaan yli 3 vuotta Sonera -laajakaistayhteys ja se on toiminut ihan tarpeeksi hyvin, paremminkin olisi tosin voinut toimia ja huomattavastikin (mutta ei siitä enempää, ei ole tämän topicin aiheita).

Nyt on viimeisen kuukauden ajan ollut niin hidasta, niin hidasta kaikki sivujen latailu. Onneksi hommasin viime syksyllä varayhteydeksi Elisan mokkulan, kun harmitti sittarien 77 dollarin sisäänpääsymaksujen hukkaan meneminen Soneran yöllisen 5 tunnin kaatumisen takia ja ajattelin varanetin hoitavan homman kotiin ja olevan tässä tapauksessa jopa kannattavaa pitkällä tähtäimellä ajateltuna mahdollisina menetettävinä rahoina ilman sitä. Nyt on sitten varanetti nopeampi kuin itse laajakaista, joten olisi kiva saada asia luonnolliseen järjestykseen. Soneran asiakkaana ajattelin edelleen pysyä, mutta ihmettelen vain, että miten voi Sonera tarjota hitaampaa yhteyttä kuin 7 kertaa "hitaampi" mokkula. Ehkä vika on omissa internet-asetuksissa, yhteyksissä ja ohjelmissa tai sitten Soneran päässä tai jossain?

Kiitän avusta etukäteen, mikäli sellaista vain on tarjolla. Soneralla on pakko olla ja sinne otan yhteyttä viimeistään maanantain ellei muu auta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimon puhelimeen on alkanut tulla triviakysymyksiä tekstiviestillä ilmeisesti huolimattoman numeron jakamisen Facebookissa seurauksena. Ja tämä lystihän totta kai myös maksaa, tosin viimeisimmässä laskussa vain 12 €, joten ihan puilla paljailla ei sentään vielä olla. Mutta milläs vitulla nämä viestit saa loppumaan?
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Soitto puhelinoperaattorille, joka kertoo sulle numeron/palvelun tarjoajan, jolloin hyvällä tuurilla pääset "tilauksen" perumaan jonkun suomen kieleä puhuvan kanssa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onko Hartwall Areenalla raha-automaattia. Siis meinaan asiakkaille, en Virmaselle.

Aluksi oli, mutta muistini mukaan aika salettiin se poistettiin viimeistään silloin, kun Ottoja muutenkin vähennettiin.

Edit: hahaa, sieltä löytynee tätä ylihintaista käteistä syytävä Hjalliksenkin mestaroima Anna-tomaatti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös