Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 340
  • 47 191
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Totta. Ja myyjä joutuu maksamaan ne postikulut myös takaisin. Eli kahteen suuntaan postikulut ja postiennakkolisä.

Oli miten oli, moni firma pystyy myös postiennakkomahdollisuuden tarjoamaan, ja käytännössä kaiken, mitä olen postitse tilannut, olen tilannut postiennakon kautta. Pidän postiennakkomahdollisuutta hyvänä palveluna, ja tämä firma ei sitä tarjoa, joten siitä miinus. Olen vain periaatteessa sitä vastaan, että luopuisin rahoistani ennen, kuin tavara on kädessäni tai on jonkinlainen tae siitä, että se tulee olemaan kädessäni.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oli miten oli, moni firma pystyy myös postiennakkomahdollisuuden tarjoamaan, ja käytännössä kaiken, mitä olen postitse tilannut, olen tilannut postiennakon kautta. Pidän postiennakkomahdollisuutta hyvänä palveluna, ja tämä firma ei sitä tarjoa, joten siitä miinus. Olen vain periaatteessa sitä vastaan, että luopuisin rahoistani ennen, kuin tavara on kädessäni tai on jonkinlainen tae siitä, että se tulee olemaan kädessäni.
Kannattaa aina maksaa Visalla (tai Mastercardilla) jos epäilyttää että jääkö tavara saamatta. Luottokunta perii nimittäin itse firmoilta nuo pois, mutta jos lähetät esimerkiksi käteistä (älä tee ikinä näin) niin kukaan ei niitä puolestasi hae.
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos leikkaan kulmakarvat pois niin kuinka kauan siinä kestää että kasvavat taas normaalipituisiksi? eli toisinsanoen, rohkenenko tehdä kaverille jäynän?

Ja miksi muuten kulmakarvat eivät kasva pitkiksi vaan niiden kasvu pysähtyy? Jos ne leikkaa niin ne alkavat taas kasvamaan. Jännä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos leikkaan kulmakarvat pois niin kuinka kauan siinä kestää että kasvavat taas normaalipituisiksi? eli toisinsanoen, rohkenenko tehdä kaverille jäynän?

Parissa päivässä ne kasvaa takaisin, älä huoli.
Kannattaa muuten tehostaa juttu valmiiksi jollain tussilla. Tekee siitä teoksesta aidomman ja tussikin lähtee ihan vaikka saippualla.
Kovimmat jätkät vielä viimeistelee munatkin sillä tussilla/ kenkälankilla, niin ylläri on sitten täydellinen ja mikä se semmonen kaveri muka olis, joka ei anteeksi antais, häh?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Maksavatko ravintolat eri suuruiset ALV:t jos asiakas ruokailee ravintolassa tai ottaa eväät mukaansa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ja miksi muuten kulmakarvat eivät kasva pitkiksi vaan niiden kasvu pysähtyy? Jos ne leikkaa niin ne alkavat taas kasvamaan. Jännä.

Karvojen kasvuun liittyen olen miettinyt että miksi ne ei enää jaksa kasvaa kunnolla päähän, mut jonnekin helvetin selkään niiden kasvu vaan lisääntyy?

Olisinpa karvainen kuin kananmuna.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maksavatko ravintolat eri suuruiset ALV:t jos asiakas ruokailee ravintolassa tai ottaa eväät mukaansa?

Maksavat. Ravintolassa syöminen on 22% ja take away sitten kai elintarvikkeiden verokannan mukaisesti 17%. Siksi ne mäkkärissäkin tyrkyttävät mielellään mukaan. Kova lobbaushan tuosta on ollut käynnissä, että prossa pienenisi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Maksavat. Ravintolassa syöminen on 22% ja take away sitten kai elintarvikkeiden verokannan mukaisesti 17%. Siksi ne mäkkärissäkin tyrkyttävät mielellään mukaan. Kova lobbaushan tuosta on ollut käynnissä, että prossa pienenisi.

Eikä ole vain kerta tai kaksi, kun olen syönyt esim. hesessä paikan päällä ja katsonut, kuinka kuitissa on alv 17 %. Pitäisiköhän joskus käydä kassalla sanomassa, että tässä on väärä alv-prosentti. Niille on varmaan kyllä neuvottu, että laittakaas välillä noiden paikan päällä syöjien ruuat kassaan niin, että leikisti ovat ottaneet mukaan, niin saadaan vähän enemmän voittoa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niille on varmaan kyllä neuvottu, että laittakaas välillä noiden paikan päällä syöjien ruuat kassaan niin, että leikisti ovat ottaneet mukaan, niin saadaan vähän enemmän voittoa.
Tottakai. Sehän on ilmiselvää, että kun veropetosta lähdetään laajassa skaalassa toteuttamaan, paras tapa tehdä se on delegoimalla toiminta alipalkatuille teineille siinä kassalla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Karvojen kasvuun liittyen olen miettinyt että miksi ne ei enää jaksa kasvaa kunnolla päähän, mut jonnekin helvetin selkään niiden kasvu vaan lisääntyy?
Mieshormonin liikatuotantoa.

Pistetääs kysymyskin. Joskus luin jostain juttua Tapparan nuoresta N. Luceniuksesta, ja muistelen että kaverin isä on joku tunnettu tyyppi. En muista kuka. Kuka?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Maksavat. Ravintolassa syöminen on 22% ja take away sitten kai elintarvikkeiden verokannan mukaisesti 17%. Siksi ne mäkkärissäkin tyrkyttävät mielellään mukaan. Kova lobbaushan tuosta on ollut käynnissä, että prossa pienenisi.
Tattikset tiedosta!
Miksiköhän tätä veron vaihtelua ei ole laitettu kuluttajahintoihin, ainakaan suurimmassa osissa ravintoloista? Esim Norjassa on Mäkissä eri hinnat paikan päällä ruokaillessa ja take-awayssa. Suomessahan tätä ei ole. Tästä lähtien siis tilaan ruuan autokaistaltakin "syön sisällä" mentaliteetilla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esim Norjassa on Mäkissä eri hinnat paikan päällä ruokaillessa ja take-awayssa. Suomessahan tätä ei ole.

Ainakin joissain pizzerioissa olen tuollaiseen hinnoitteluun törmännyt. En tosin ollut tuosta verokuviosta tietoinen, ajattelin että se on jotain tiskaus/siivouskululisää.
 

d2uce

Jäsen
Mikä olisi hyvä kauppa tilata eurooppalaisten jalkapalloseurojen tai jopa maajoukkueiden pelipaitoja/asuja?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kirjataanko korot taseeseen? Kummalle puolelle, vastaavaa vai vastattavaa?

Jos varaston arvo pyritään pudottamaan 15 000 eurosta 10 000 euroon, niin näkyykö tuo muutos taseessa vastattavaa-puolella? Vastaavaa puolellehan on merkitty 10 000 uudeksi varaston arvoksi.

Kirjataanko edellisen vuoden taseessa ilmoitettu pääoma tämän vuoden budjetteihin (rahoitus- tai tulosbudjettiin)?
-----
Näkyykö yksityisotot rahoitusbudjetissa kuluina?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tattikset tiedosta!
Miksiköhän tätä veron vaihtelua ei ole laitettu kuluttajahintoihin, ainakaan suurimmassa osissa ravintoloista? Esim Norjassa on Mäkissä eri hinnat paikan päällä ruokaillessa ja take-awayssa. Suomessahan tätä ei ole. Tästä lähtien siis tilaan ruuan autokaistaltakin "syön sisällä" mentaliteetilla.

Mulla on hämärä mielikuva että jossain vaiheessa mäkkärissä oli eri hinnat riippuen siitä ottiko mukaan tai jos söi paikan päällä. Sittenmmin hintoja harmonisoitiin. Eli teikkari nousi vähän ja paikanpäällä syönti halpeni hieman.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Täältä kun löytyy vastaus kaikkeen niin kysynkin, osaako joku kertoa kahden euron kolikosta, jonka kääntöpuolella on sydän ja sanat "Human rights". Eli missä euromaassa kyseinen kolikko on lyöty ja miksi? Sain kuvaillun kolikon lyöntikiiltoisena Postissa kouraani.

EDIT: Löysinkin jo vastauksen Wikipediasta: jokaisella maalla on oikeus lyödä 2 euron erikoiskolikkoa ja tämä on lyöty Suomessa, lokakuuss 2008 Ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen 60-vuotispäivän kunniaksi. Ohessa vielä linkki. Ja kiitos vielä Harri2001:lle, linkistä tuokin kolikko löytyi kuvana.
 
Viimeksi muokattu:

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täältä kun löytyy vastaus kaikkeen niin kysynkin, osaako joku kertoa kahden euron kolikosta, jonka kääntöpuolella on sydän ja sanat "Human rights". Eli missä euromaassa kyseinen kolikko on lyöty ja miksi? Sain kuvaillun kolikon lyöntikiiltoisena Postissa kouraani.
En nyt äkkiseltään löytänyt em. kolikkoa, mutta täällä on pitkä lista eurokolikoista sekä lyhyet selitykset.

Edit: Olisiko sittenkin tämä?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olihan täällä parempikin ketju meikäläisen kysymykselle.

Mut niin, kysyn uudestaan. Minkä ihmeen takia Leijonakuningas DVD-julkaisut on vedetty markkinoilta pois?

Täällä kerrotaan seuraavaa: "Virallisesti et löydä sitä mistään.

Tätä samaa selviteltiin vasta joulukuussa eli vastaan nyt lyhyen kaavan mukaan.

Leijonakuningas on vedetty pois markkinoilta, kuten Disneyllä on tapana tehdä. Tämä tarkoittaa sitä, että leffat ovat valikoimissa ennalta sovitun ajan, jonka jälkeen ne ”holvitetaan”."


Ja tässä tuo "joulukuun" teksti:

"On se mahdollista, mutta se voi olla pikkuisen vaikeaa. Disneyllä on jännä tapa ajoittaa leffojen myynti jaksoihin.

Leijonakuningas on tällä hetkellä Disney-holvissa.

Leffa oli pari vuotta sitten myynnissä.

Se pikkuinen mahdollisuus tulee siitä, että joku kauppa on tilannut elokuvaa aikanaan ihan tajuttoman määrän ja sitä ei olla myytykään loppuun ja joku pikkuriikkinen yksittäiskappale olisi piilossa jossain hyllyn pohjalla. Eli ohkaiset ovat chanssit löytää pätkä kaupasta (nyt kun kirjoitan näin, niin sitä varmasti löytyy täältä megatavaratalojen hyllyltä :) )....

Anyway. Pointti on, että kun myyntiaika loppuu, ei uutta painosta enää toimiteta ja leffa holvitetaan.

Seuraavasta ”myyntiajasta” ei vielä tällä hetkellä ole tarkempaa tietoa. Holviaika on yleensä 6-8 vuotta, eli tuota tietoa soveltaen Leijonakuningas tulisi taas kauppamyyntiin vuosina 2010-2011"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Useamman vuoden olen pyörinyt tässä Pasilan alueella töissä ja nyt vasta huomasin, että juna-aseman lähellä rakennuksessa oven vieressä lukee aika pienellä "Jääkiekon SM-liiga".

Pääpaikka on käsittääkseni jossain tuossa noin Käpylän kohdilla, mikä haarakonttori tässä on kyseessä ja mitä tärkeää työtä siellä tehdään?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Useamman vuoden olen pyörinyt tässä Pasilan alueella töissä ja nyt vasta huomasin, että juna-aseman lähellä rakennuksessa oven vieressä lukee aika pienellä "Jääkiekon SM-liiga".

Pääpaikka on käsittääkseni jossain tuossa noin Käpylän kohdilla, mikä haarakonttori tässä on kyseessä ja mitä tärkeää työtä siellä tehdään?

Ei ole pääpaikka Käpylän kohdilla. Mäkelänkadun varressa on Suomen Jääkiekkoliitto, mutta SM-liigan toimisto on nimenomaan Pasilassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös