Liverpool FC 2008-2009

  • 149 987
  • 967

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Olipas tahkoamista. Keane oli pettymys. Tosin Sunderland pisti semmoisen sumpun rankkarialueelle, ettei siitä läpi menty. Hyypiä pelasi hyvin Dioufia vastaan. Riiseä en jäänyt kaipaamaan, toivottavasti Israelin poikakin seuraa perässä. Uudet hankinnat eivät säväyttäneet. Alonso avaukseen jatkossa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
...Robbie Keane oli vaisu, Steven Gerrardilta ei lähtenyt tykki. Pepe Reina oli alun puolustuksen hermoilun jälkeen itse varmuus niissä harvoissa tilanteissa, jotka Sunderland sai. Vaihdosta tullessaan Xabi Alonso toi ryhtiä Liverpoolin keskikentälle. Unohdetaan rotaatiot ja peluutetaan avauskokoonpanossa Alonsoa ja Gerrardia koko ajan Valioliiga-pelistä toiseen, eikö niin Rafa Benitez?...

Jos ei silti unohdettaisi Mascheranoa? :) Enkä näe järkevänä penkittää Lucasiakaan joka matsissa, mutta se on selvä, että Alonson myynti ei juuri nyt vaikuttaisi kovin fiksulta. Alonso pystyy kuitenkin antamaan hyviä, peliä edistäviä syöttöjä, eikä se maali omalta kenttäpuoliskoltakaan kaukana ollut. :D

Yhtäkaikki, nihkeää oli, vaikkakin se on melko odotettua sarja-avauksessa. Kyllä se tosta paranee, ja Keanekin löytää jatkossa paikkansa. Benayoun on kyllä sellainen pelaaja, jonka arvoa en vain näe. Mun mielestä eilenkin täysin turha jätkä. Onneksi Babel palaa olympialaisista takaisin. Näkisin niin, että juuri vasen laituri olisi se tärkein hankinta. Oikealla Rafa peluuttaa kuitenkin Kuytia, eikä siinäkään mitään, jos edes vasemmalta tultaisiin syvälle. Ja onhan siellä oikealle vielä Pennantkin reservissä, jota saisi mun mielestä käyttää useamminkin.
 

Steven

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames, Liverpool FC
Yhtäkaikki, nihkeää oli, vaikkakin se on melko odotettua sarja-avauksessa. Kyllä se tosta paranee, ja Keanekin löytää jatkossa paikkansa. Benayoun on kyllä sellainen pelaaja, jonka arvoa en vain näe. Mun mielestä eilenkin täysin turha jätkä. Onneksi Babel palaa olympialaisista takaisin. Näkisin niin, että juuri vasen laituri olisi se tärkein hankinta. Oikealla Rafa peluuttaa kuitenkin Kuytia, eikä siinäkään mitään, jos edes vasemmalta tultaisiin syvälle. Ja onhan siellä oikealle vielä Pennantkin reservissä, jota saisi mun mielestä käyttää useamminkin.

Yossi oli vaisu, mutta mielestäni (ja myös Rafan mielestä) käyttöä hänelle löytyy jatkossa enemmänkin vaihtomiehen roolissa. Mies kuitenkin tyytyy tuohon rooliin, ja on siinä myös parhaimmillaan koska energisyyttä ja liikettä kuitenkin löytyy hyvin, ja vaihdosta pelien lopussa kentälle tullessaan on siksi parhaimmillaan. Mutta mikään puhdas laituri ei todellakaan ole, sen tietää varmasti itsekin, ja siksi hyvä että Babel tulee takaisin. Ja siksi en ihan täysin ymmärrä että miksi vasen laituri olisi se tärkein hankinta, kun kerran Babel siellä jatkossa on. Kyllä se vahvistus oikealle tarvitaan, Kuytin tilalle. Pennant toki löytyy, mutta lienee lähdössä, ja jos Rafa ei kerta hänelle roolia löydä, niin turha sitäkään on surra.

Eilinen peli oli periaatteessa ihan ok, voitto tuli ja se on kauden avauksessa ainoa mikä merkitsee. Peli paranee varmasti jatkossa, vielä kun saadaan loput miehet rinkiin mukaan. Lisäksi Sunderland tulee tällä kaudella olemaan paha joukkue monille, etenkin kotonaan, joten itse ainakin olin tosi tyytyväinen pelin jälkeen. Tämän takia joukkueessa on Torres, joka pystyy sen ratkaisumaalin iskemään, vaikka joukkueen peli ei olisikaan vielä hyvää, vaikka vastustaja sumputtaisi kovaa, ja oltaisiin vaikeuksissa. Pari kautta sitten, ennen Torresia, tällaisissa peleissä oltaisiin jääty tasuriin. Kuten aina ennenkin, mestaruutta ei voiteta syksyllä, mutta se voidaan hävitä silloin.

Ainoa mikä huolestuttaa on Keane, joka ei ole vielä päässyt oikein yhtään joukkueeseen sisälle, eikä löytänyt Torresin kanssa kemioita. Kuitenkin pelanneet jo suht monta peliä yhdessä, edes jotain pieniä väläytyksiä yhteistyöstä pitäisi jo näkyä. Annetaan aikaa, mutta huoli on jo olemassa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Yossi oli vaisu, mutta mielestäni (ja myös Rafan mielestä) käyttöä hänelle löytyy jatkossa enemmänkin vaihtomiehen roolissa. Mies kuitenkin tyytyy tuohon rooliin, ja on siinä myös parhaimmillaan koska energisyyttä ja liikettä kuitenkin löytyy hyvin, ja vaihdosta pelien lopussa kentälle tullessaan on siksi parhaimmillaan. Mutta mikään puhdas laituri ei todellakaan ole, sen tietää varmasti itsekin, ja siksi hyvä että Babel tulee takaisin. Ja siksi en ihan täysin ymmärrä että miksi vasen laituri olisi se tärkein hankinta, kun kerran Babel siellä jatkossa on. Kyllä se vahvistus oikealle tarvitaan, Kuytin tilalle. Pennant toki löytyy, mutta lienee lähdössä, ja jos Rafa ei kerta hänelle roolia löydä, niin turha sitäkään on surra.

Joo, menee vaihturina munkin mielestä, mutta ei avaukseen. Ei ainakaan tärkeisiin matseihin. Mitä tulee tuohon vasempaan laituriin, niin Babel ei taida olla luontainen laituri, joten siksi hankkisin sinne vahvistusta. Tarkoitan, että näkisin mielelläni vasemmalla Pennantin tyylisen, syvälle pystyyn juoksevan, hyvän keskittäjän. Ja vielä nopean... :) Siksikin vielä vasemmalle tämä, koska Kuyt on Rafan suosiossa, ja hän ei ole tuollainen, vaan enemmänkin keskelle tunkeva, toki tärkeä raataja, joka tekee tilaa mm. Torresille. Siksi vasemmalla olisi hyvä olla hieman erityyppinen pelaaja. Toki, jos Babel tähän pystyy, ei meillä ole ongelmaa.


Eilinen peli oli periaatteessa ihan ok, voitto tuli ja se on kauden avauksessa ainoa mikä merkitsee. Peli paranee varmasti jatkossa, vielä kun saadaan loput miehet rinkiin mukaan. Lisäksi Sunderland tulee tällä kaudella olemaan paha joukkue monille, etenkin kotonaan, joten itse ainakin olin tosi tyytyväinen pelin jälkeen. Tämän takia joukkueessa on Torres, joka pystyy sen ratkaisumaalin iskemään, vaikka joukkueen peli ei olisikaan vielä hyvää, vaikka vastustaja sumputtaisi kovaa, ja oltaisiin vaikeuksissa. Pari kautta sitten, ennen Torresia, tällaisissa peleissä oltaisiin jääty tasuriin. Kuten aina ennenkin, mestaruutta ei voiteta syksyllä, mutta se voidaan hävitä silloin.

Amen. Tämä sama tuli eilen mieleen maalia tuuletellessa, että eipä pari kautta sitten tällaista tapahtunut. Nyt tuli 2 paikkaa, joista 1 maali, ja sekin vitun tylysti. :)

Uskoakseni Sunderland ei parastaan eilen näyttänyt. Varmasti tulevat aiheuttamaan ongelmia kotikentällään muille kärkiryhmille.
 

Steven

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames, Liverpool FC
Joo, menee vaihturina munkin mielestä, mutta ei avaukseen. Ei ainakaan tärkeisiin matseihin. Mitä tulee tuohon vasempaan laituriin, niin Babel ei taida olla luontainen laituri, joten siksi hankkisin sinne vahvistusta. Tarkoitan, että näkisin mielelläni vasemmalla Pennantin tyylisen, syvälle pystyyn juoksevan, hyvän keskittäjän. Ja vielä nopean... :) Siksikin vielä vasemmalle tämä, koska Kuyt on Rafan suosiossa, ja hän ei ole tuollainen, vaan enemmänkin keskelle tunkeva, toki tärkeä raataja, joka tekee tilaa mm. Torresille. Siksi vasemmalla olisi hyvä olla hieman erityyppinen pelaaja. Toki, jos Babel tähän pystyy, ei meillä ole ongelmaa.

Niin, periaatteessa ymmärrän pointin. Toisaalta ideaalisin tilannehan olisi tällöin se, että Babel pelaisi vasemmalla, ja oikealla olisi juuri tuollainen kuvailemasi laiturityyppi, jota tässä on tietysti jo pitkään haikailtu. Kuyt ja Yossi olisivat taas molemmat loistavia vaihtopelaajia, molemmilla löytyy energisyyttä, vaikka ovatkin taidollisesti hyvin rajoittuneita. Ja joo, kaikkihan täällä toki tietävät että laidat ne heikoin kohta joukkueessa edelleen ovat, joten se siitä.

Babelista vielä, odotukset ovat korkealla tästä kaudesta, ja jos joku tietää niin kertokaa vähän miltä miehen otteet näytti olympialaisissa? Itse en noita Hollannin pelejä nähnyt yhtään.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Uusista tulokkaista itse olin tyytyväinen Andrea Dossenan peliin. Hänelläkään ei ollut lääkkeitä Liverpoolin vasemman laidan hyökkäyspeliin, mutta laitapakkina hän oli tyylikäs, rauhallinen ja varma, ei mikään hazardi. Dossenalta nähtiin muutama näyttävä pallonriisto ja ainakin oma luotto italialaiseen syntyi nopeasti.

Kuinkahan mahdollinen siirto on Valencian David Silvan siirto Liverpooliin? (Käsittääkseni hänen siirrosta Espanjasta Liverpooliin on huhuiltu.) Olisiko Silva oikea palanen Liverpoolin vasemmalle laidalle? Ainakin EM-kisoissa Silvan otteet miellyttivät - niillä esityksillä hän olisi Liverpoolille todella iso kala. Ehkä sittenkin liian iso kala.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusista tulokkaista itse olin tyytyväinen Andrea Dossenan peliin. Hänelläkään ei ollut lääkkeitä Liverpoolin vasemman laidan hyökkäyspeliin, mutta laitapakkina hän oli tyylikäs, rauhallinen ja varma, ei mikään hazardi. Dossenalta nähtiin muutama näyttävä pallonriisto ja ainakin oma luotto italialaiseen syntyi nopeasti.

??

Dossena oli minun silmiini aivan paska. Toivottavasti parantaa ja paljon, muuten ei mahdu edes penkille.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Kuinkahan mahdollinen siirto on Valencian David Silvan siirto Liverpooliin? (Käsittääkseni hänen siirrosta Espanjasta Liverpooliin on huhuiltu.) Olisiko Silva oikea palanen Liverpoolin vasemmalle laidalle? Ainakin EM-kisoissa Silvan otteet miellyttivät - niillä esityksillä hän olisi Liverpoolille todella iso kala. Ehkä sittenkin liian iso kala.

Silva teki Valencian kanssa jatkosopimuksen ja sillä pahvilla karkoitti todennäköisesti myös Barcelonan pois miehen kimpusta, joten eiköhän tuo Pool-siirto ole aika dream on!
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Dossena oli minun silmiini aivan paska. Toivottavasti parantaa ja paljon, muuten ei mahdu edes penkille.
Sen mitä yhden pelin perusteella voin nyt jotain sanoa, niin mielestäni Dossena pelasi kelpo pelin. Ei tehnyt paljon nousuja eikä tukenut hyökkäyksiä, vaan keskittyi enemmän puolustamaan. Toki jos pidemmän päälle Dossenan otteet säilyvät ainoastaan tuollaisina perusvarmana puolustusosaamisena, niin ei silläkään ole mitään tulevaisuutta. Varsinkin hyökkäyssuuntaan täytyy parantaa.
Silva teki Valencian kanssa jatkosopimuksen ja sillä pahvilla karkoitti todennäköisesti myös Barcelonan pois miehen kimpusta, joten eiköhän tuo Pool-siirto ole aika dream on!
No se siitä sitten. Olisihan se toteutuessaan ollutkin jättipotti Liverpoolille.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Dossena oli todella vahva puolustussuuntaan, mutta hyökkäyksissä ei ottanut juuri roolia. Hyökkäysnousut ovat yksi osa-alue, jolla odotukset Dossenan suhteen ovat kovat ja niitä mitä ilmeisimmin nähdäänkin enemmän, kun päästään kotiin. Parin viime kauden Riisen hakkasi kuitenkin 1000-0. Dossenan ja Aurelion myötä Arbeloan paikatessa verkkoa tarvittaessa puolustuksen vasen laita on kuitenkin mielestäni kunnossa. Dossen postiluukusta kolahti muuten myös kutsu maajoukkueeseen eli ei nyt aivan turistista voi olla kyse.

Heikon ensimmäisen puoliajan jälkeen pelin kulun käänsi Alonson tulo kentälle, sokerina pohjalla loistelias syöttö Torresin maaliin. Tarjoilu kärkikaksikolle oli suurimman osan pelistä todella heikkoa ja vaikka Plessis ihan hyvin puolustusvelvoitteensa hoitikin, ei poika hyökkäyssuuntaan esittänyt mitään. Hyvä puolustusasenne ja helpot syötöt hyvällä prosentilla omille on varmaan se, mitä Damienilta odotetaankin, mutta tällaiseen peliin ei paras vaihtoehto keskikentälle. Alonso oli Rafan mukaan vajaakuntoinen Liege-pelin kolhun jälkeen, mutta muutti kyllä 0-0 ottelun kulun Punaisille suotuisaksi.

Liverpoolin kauden alun otteluohjelma näyttää suotuisalta. Sunderland on managerinsa näköinen taisteleva joukkue ja yhtään sitä väheksymättä, kovempaa joukkuetta vastaan ei tuolla pelillä olisi pistepussi karttunut. Seuraavana ohjelmassa hyvin aloittanut, mutta myös korkeintaa keskikastiin yltävä Boro kotona ja silloin pelin pitäisi näyttää jo hyvinkin toisenlaiselta. Babel mitä ilmeisimmin ehtii takaisin Englantiin tuohon matsiin. Lauantaisen pelin perusteella pitäisi Ryanin mennä myös suoraan avaukseen. Villan ja ManUren myötä vastukset kovenevat huomattavasti ja säädöt pitää niihin peleihin mennessä olla säädetty.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Tässä kiva aasinsilta yllä kirjoittavan toxteth_terronin allekirjoituksesta tämän päivän uutiseen.

Ei riitä edes se, että kyseessä on ehkäpä maailman parasta olutta.
Muun maailman medioissa asiaan on reagoitu jo aikaisemmin. Paha virhearvio Carlsbergiltä, mutta kiitettävästi reagoivat saamaansa palautteeseen ja hylkäsivät suunnitelman. Palautetta oli tullut satoja perinteisiä kirjeitä ja satoja sähköposteja ja näin ollen panimo teki ainoan oikean ratkaisun ja peruutti kampanjan.

The S*n tosiaan julkaisi "anteeksipyynnön" muutama vuosi sitten. Sen pääsisältö oli kutakuinkin sen suuntainen, että sorry tapahtuneesta. Ei täällä enää ole ketään sen aikakauden ihmisistä töissä. Koettakaapa jo päästä yli asiasta. Ymmärrettävästi ei auttanut asiaa. Hillsborough'n tragediasta tuskin tarvitsee sen enempää kertoa, mutta oikeutta kaivataan edelleen muiltakin tahoilta kuin tuolta roskalehdeltä.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän tulee myöhässä

Aikanaan UCL-topicissa pyydettiin tänne perustelemaan seuraavaa:

Jos jaksat ja viitsit, niin pyytäisin vaikka Liverpoolin ketjuun perustelemaan, että mitä tarkoitat "mukasuurella". Kommentti menestymättömyydestäkin ansaitsisi selvityksen. Vai puhuttiinko tässä vain viime aikojen saavutuksista? Jos ei, niin suosittelen tutustumaan englantilaisen jalkapallon historiaan.

Niin puhe oli siitä mitä nykyhetki on. En ymmärrä koskaan näitä menneisyyteen tarttuvia ihmisiä joiden mielestä joku vuosikymmeniä sitten tapahtunut vielä pitää paikkansa. Ja menestymättömyys on ihan sitä. Ja tuo mukasuuri tuli juurikin siitä, että historiaa vasten seura on suuri mutta voisi sanoa että niin on joku Notts Countykin tai Wolves. Kannattajapohja on enää minusta ainoa millä Pool voidaan suurseuroihin laskea. Yksi UCL voitto ja muutama cup pysti ilman liigamestaruutta kohta pariinkymmeneen vuoteen ei järin suurseuramaiselta vaikuta. Omissa silmissä Englannissa on tällä hetkellä tasan kaksi suurseuraa Arsenal ja ManU, tosin Arsenal on kyllä huolestuttavasti menettämässä "arvovaltaansa" Ajax-maisella tyylillä. Chelsea taas on menossa toiseen suuntaan, mutta sillä taas ongelma on tuon kannattajapohjan kapeus.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei nyt millään pahalla arvon "Waky", mutta Liverpool on oikeasti "suurseura". Se on sitä vieläkin, vaikka edellinen mestaruus paikallisesta liigasta on vuodelta 1990. Mieti nyt vähän, Arsenal ja Chelsea eivät ole ikinä voittaneet CL-kannua, Liverpoolilla on 6 kpl mestaruuksia. Palataanko tähän suurseura-keskusteluun, kun Lontoon "pikkuseurat" voittavat "oikeita kannuja". : )
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt millään pahalla arvon "Waky", mutta Liverpool on oikeasti "suurseura". Se on sitä vieläkin, vaikka edellinen mestaruus paikallisesta liigasta on vuodelta 1990. Mieti nyt vähän, Arsenal ja Chelsea eivät ole ikinä voittaneet CL-kannua, Liverpoolilla on 6 kpl mestaruuksia. Palataanko tähän suurseura-keskusteluun, kun Lontoon "pikkuseurat" voittavat "oikeita kannuja". : )

Minua, kuten usealle englantilaiselle, UCL on kakkoskisa tuon liigamestaruuden jälkeen. Ilman UCL konseptia Pool ei olisi kisassa esiintynyt tuon vuoden jälkeen. Nuo Poolin 25 vuotta sitten voitetut European Cup pystit ovat sitten arvostuksessa ihan eri tasolla, ainakin minulle. Vain mestari pääsi kisaamaan. Kuten sanottua, viimeisestä on se neljännesvuosisata ja Englannin mestaruudesta kohta se 20 vuotta. Kaiketi jotain Forestiakin voi sitten pitää suurseurana.

P.S. Ja toisesta kirjoittajasta voinee kirjoittaa ihan normaalisti ilman lainausmerkkejä, mutta kuvannee Pool-fanien tasoa nyt noin yleensä tuo :)

edit: Niin tarkoitus oli vastata kysymykseen eikä aloittaa sotaa ja enemmänkin näen asian mielipidekysymyksenä kuin että tuolle voi määritellä tietyt reunaehdot
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Waky, määrittele suurseura? Ilmeisesti esim Espanjassa vain Real Madrid ja Barcelona ovat suurseuroja muttei Valencia? Italiassa Inter ja ehkä AC Milan?

So not, pitipä kuka tahansa muu Liverpool FC-nimistä seuraa vaikka kyläporukkana, riittää että tietää itse asian oikean laidan. ;)
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Waky, määrittele suurseura? Ilmeisesti esim Espanjassa vain Real Madrid ja Barcelona ovat suurseuroja muttei Valencia? Italiassa Inter ja ehkä AC Milan?

So not, pitipä kuka tahansa muu Liverpool FC-nimistä seuraa vaikka kyläporukkana, riittää että tietää itse asian oikean laidan. ;)

Juuri näin. Real, Barca, Milan, Juve, Bayern ja ManU ovat selkeästi tuolla. Loput on sitten tuota keskustelua. Ja kuten sanoit, kunhan itse tietää asian laidan niin muulla ei ole väliä.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Ja tuo mukasuuri tuli juurikin siitä, että historiaa vasten seura on suuri mutta voisi sanoa että niin on joku Notts Countykin tai Wolves.
Mielipiteethän ovat tunnetusti kuin persereikiä; jokaisella on oikeus omaansa.

Mitkä ovat oikean suurseuran kriteerit ja mitä iloa niistä tai tällaisista suurseura/mukasuurseura/keskisuuriseura/pikkuseura/lilliputtiseura -pohdinnoista on kenellekään, onkin sitten ihan toinen juttu.

Ilman UCL konseptia Pool ei olisi kisassa esiintynyt tuon vuoden jälkeen. Kaiketi jotain Forestiakin voi sitten pitää suurseurana.
Sekin on varmaan Liverpoolin vika, että kisaan pääsevät nykyään muutkin kuin mestarit. Myös ManUren vuoden 1999 Champparin voitto on sitten tällainen arvoton, kun se ei ollut hallitseva mestari eikä sillä näin ollen ollut moraalista oikeutusta osallistua kisaan.

Tiedän nyt sinun mielipiteesi, mutten voi sanoa sen vaikuttavan omaan elämääni yhtään mitenkään. No tuhlasin muutaman minuutin tämän kirjoittamiseen enkä saa niitä koskaan takaisin.

Eiköhän se oo Waky parempi että menet omalle pihalle huutelemaan. Ovat siellä jo huolissaan.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Juuri näin. Real, Barca, Milan, Juve, Bayern ja ManU ovat selkeästi tuolla. Loput on sitten tuota keskustelua. Ja kuten sanoit, kunhan itse tietää asian laidan niin muulla ei ole väliä.

Ai että Juvekin? Heidän viimeisestä mestaruudestaanhan on jo monta vuotta. Ei jatkoon. Kuten myös Milan, mutta hehän ovat voittaneet CL:n tässä pari vuotta sitten. Vai vaikuttaako se suurseura-mittauksessa sittenkään, en ole ihan selvillä asiasta.

Valioliigan top-4 seuroihin kuuluminen sekä CL:ssa jatkuvasti pudotuspeleissä pelaava joukkue on kyllä omasta mielestäni suurseura.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Nuo Poolin 25 vuotta sitten voitetut European Cup pystit ovat sitten arvostuksessa ihan eri tasolla, ainakin minulle. Vain mestari pääsi kisaamaan.

Toki silloin oli vaikeampi päästä mukaan, mutta itse cupkisahan oli huomattavasti heikompi tasollisesti ja helpompi voittaa kuin nykyisin. Eli itse cupkilpailun vaatimaa suoritusta nyt ei voi millään mittarilla arvostaa enemmän kuin nykyistä, toki karsinnan selvittämistä sitten voi.

Tämä suurseura keskustelu on aika turhaa, kuin joku laskee suurseuroihin ehkä 2-3 suurinta maailmasta ja joku toinen ehkä 10 ja joku muu 20. Liikevaiho on mielestäni paras mittari käytettäväksi, siinä näkyy moni asia kuten kannatus ja menestys. Deloitten mukaan Pool kaudella 06-07 oli kahdeksas, eli siitä voi sitten jokainen rankata oman mielen mukaan laskeeko suurseuraksi vai ei.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sekin on varmaan Liverpoolin vika, että kisaan pääsevät nykyään muutkin kuin mestarit. Myös ManUren vuoden 1999 Champparin voitto on sitten tällainen arvoton, kun se ei ollut hallitseva mestari eikä sillä näin ollen ollut moraalista oikeutusta osallistua kisaan.

Avot!

Tiedän nyt sinun mielipiteesi, mutten voi sanoa sen vaikuttavan omaan elämääni yhtään mitenkään. No tuhlasin muutaman minuutin tämän kirjoittamiseen enkä saa niitä koskaan takaisin.

No joku teistä sitä kuitenkin halusi, kun aikanaan sitä kysyi.

Olisi pitänyt arvata, että tämä lähti tähän FF meininkiin. Asiallisesti ei voi keskutella vaan hommassa keskityttiin alusta lähtien enemmän nimimerkin ivaamiseen kuin itse asiaan. No omalta kohdalta keskustelu loppui tähän.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Poolin hankintaresurssit on olemattomat verrattuna todellisiin jättiläisiin. Joka penni pitää laskea tarkkaan ja pelaajia pitää kaupata, jos niitä halutaan ostaa. Statusta myös himmentää se tosiseikka, että viimeisin Englannin mestaruus on 18 vuoden takaa, eikä rehellisesti sanottuna näytä siltä, että seuraava olisi kovinkaan lähellä.

Kyllähän Pool on suurseura, mutta ei ykköskorin jättiläinen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Mieti nyt vähän, Arsenal ja Chelsea eivät ole ikinä voittaneet CL-kannua, Liverpoolilla on 6 kpl mestaruuksia.

Liioitellaanko tässä nyt vähän vai ennakoidaanko jo tulevaa kevättä? Sori, CL-kannu on jo varattu Raúlin nostettavaksi.

Kannattaako nyt pillastua, jos joku ei pidä Poolia suurseurana? Ei minustakaan Liverpool mitenkään erikoisen iso seura menestyksellisesti ole. Voiko olla suurseura, jos ei ole voittanut oman maansa liigaa lähes 20 vuoteen? Yksi ainoa merkityksellinen mestaruus viimeisen 15 vuoden aikana. Ei paljoa suurseuralta. Omasta mielestäni maailmassa on sellainen seitsemän-kahdeksan suurseuraa ja Pool ei kuulu näihin.

Jotain kannattajien huonosta itsetunnosta kertoo se, että puolenkymmentä älähtää, jos joku erehtyy sanomaan, ettei Rafapool ole suurseura.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Meillä Liverpoolin perinteisillä kannattajilla on niin huikea itseluottamus, että Rafa saa meiltä kenkää, jos emme voita valioliigan mestaruutta kaudella 08-09, onhan tämä jo viides kausi kun Benitez saa yrittää. Toivon, että seuran omistavat Hicks/Gillett näkevät asian samoin kuin meidän maailmanluokan suurseuran menestykseen tottuneiden Liverpoolin kannattajien on tapana tuntea.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Liverpool FC on maailmankaikkeuden ainut suurseura! Muut on valovuoden jäljessä. Aina ja iankaikkisesti. Aamen.

Oikeastaan kun muistelee näitä vajaata 20 vuotta edellisestä mestaruudesta, niin mielessä vilahtaa vain nimiä, joiden varaan on aina mestaruuden laskenut: Graeme Souness, Neil Ruddock, Mark Wright, Phil Babb, John Scales, Nigel Clough, Dean Saunders, Roy Evans, David James, Robbie Fowler, Steve McManaman, Jamie Redknapp, Gérard Houllier, Sami Hyypiä, Jari Litmanen, Michael Owen, Rafael Benítez, Steven Gerrard, Fernando Torres jne. jne. Past players and managers

Osa em. herroista on jumalan asemassa Poolin kannattajan mielessä ja osa hirvittävä kirosana.

Aina on ollut pelko puserossa. Mestaruus on enemmän kuin epävarmaa. Jospa nyt, jospa nyt...

Jospa nyt kaudella 2008-2009!

**********

Melkein voisi avata kierrätyskeskukseen kyselyn, että kuka on em. ajanjakson Curse of Dalglish'in suurin Liverpoolin antisankari ja kirosana, ja kuka on Kevin Keeganin, Kenny Dalglishin, Ian Rushin ja kumppaneiden kaltainen sankari, jumalan asemassa oleva Liverpool-legenda. Melkein voisi avata, mutta en kuitenkaan avaa. Tämä ei ole leikinlaskun aihe. Nyky-legendoja ei ole montaa: Gerrard ja Fowler. Valioliigan mestaruudella niitä tulisi heti kerralla monta, ainakin 20!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös