Liverpooligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Liverpool FC
Ja mitä näihin pelillisiin asioihin tulee, niin kuluneella kaudella Liverpool teki Benitezin johdolla aivan valtavan paljon oikeita asioita ja eteenpäinmeno oli valtavaa. Mestaruuden ManU:lle ratkaissut huono putki ajoittui myös Johanneksen edellä esiintuomalla tavalla aikaan, jolloin Liverpoolin kulisseissa käytiin sittemmin melko vahvasti Benitezin voitoksi osoittautunut valtataistelu. Käykö tämä häiriötekijä sitten syystä heikkoon peliin, on vaikea sanoa. Ainakin hyvä tekosyy se on. Mutta, myös edellisinä kausina Poolin peli on takkuillut juuri niihin aikoihin, jolloin Benitezin tulevaisuudella on spekuloitu (edellisellä kaudellahan oli tämä Hickin tai Gillettin salattu Klinsmann-tapaaminen), joten ehkä tuossa jotain perää on. Samaan aikaan olivat telakalla myös Torres ja Gerrard ja materiaalin kapeus näkyi tehottomuutena ja kyvyttömyytenä tehdä niitä kolmea mestaruuteen vaadittavaa maalia - niin, niin lähellä mutta niin ärsyttävän kaukana se lopulta oli. Kuytin ja Benayonin piristyminenkin tapahtui tämän estämisen kannalta liian myöhään.
Itse olen levollisin mielin Benitezin suhteen, eikä oma optimistimini ole mitenkään riippuvainen siitä, mitä eilen tapahtui tai jäi tapahtumatta. Liverpool kuitenkin voitti eilen ja sai kokoon muhkeat 86 pistettä. Jotain se vain kertoo sarjan kärkikolmikon kovuudesta, että kolmanneksi tullut Chelseakin kasasi 83 pistettä, jolla jonain vuonna oltaisiin aivan mestaruudessa kiinni.
Poolilla oli eniten tehtyjä maaleja liigassa, paras maaliero ja puolet vähemmän tappioita, kuin ManU:lla. Tärkein tilasto meni silti vihulaisille. Mutta jollei kuluneessa kaudessa pysty näkemään siltikään mitään eteenpäinmenoa ja kehitystä, niin ei kai sitten koskaan.
Itse olen levollisin mielin Benitezin suhteen, eikä oma optimistimini ole mitenkään riippuvainen siitä, mitä eilen tapahtui tai jäi tapahtumatta. Liverpool kuitenkin voitti eilen ja sai kokoon muhkeat 86 pistettä. Jotain se vain kertoo sarjan kärkikolmikon kovuudesta, että kolmanneksi tullut Chelseakin kasasi 83 pistettä, jolla jonain vuonna oltaisiin aivan mestaruudessa kiinni.
Poolilla oli eniten tehtyjä maaleja liigassa, paras maaliero ja puolet vähemmän tappioita, kuin ManU:lla. Tärkein tilasto meni silti vihulaisille. Mutta jollei kuluneessa kaudessa pysty näkemään siltikään mitään eteenpäinmenoa ja kehitystä, niin ei kai sitten koskaan.