Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 321 002
  • 1 752

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uudella Popedan tribuuttilevyllä versioi Absoluuttinen nollapiste kappaletta Palle and the boys ja täytyy sanoa, että onpa helvetin hieno veto. No eihän kappale toki itsessään ole mikään kovin erikoinen, mutta ei se näköjään haittaa kun toteutus on tätä luokkaa. Eilen kännipäissäni kuuntelin varmaan kymmenesti ja näin aamustakin vielä svengaa melko hulvattomasti. Tykkään.
 
Jippu vetää parhaillaan Provinssirockissa Kotiteollisuuden Tuonelan koivut-biisiä. Alkuperäinenkään versio ei ole makuuni, mutta tämä cover aiheutti jo melkoista myötähäpeää.

Kyllähän tämä melko sanattomaksi vetää. Varsinkin Jipun revitellessä teki mieli sulkea joko Winamp tai lähteä ulos tupakille. Gospelia, suatana...
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Hirveydessä ei pärjää mikään Tarja Turusen versiolle Smells Like Teen Spiritistä. Luulen itse asiassa, että Kurt Cobain pääsi aikakoneella katsomaan sen version hetken ennen itsemurhaansa...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Hirveydessä ei pärjää mikään Tarja Turusen versiolle Smells Like Teen Spiritistä. Luulen itse asiassa, että Kurt Cobain pääsi aikakoneella katsomaan sen version hetken ennen itsemurhaansa...
Luulin Tarjan version Poisonista olevan kauheinta, mitä joku viitsii julkisesti esittää. Olin näköjään väärässä. Tämä alittaa kaikki rimat totaalisesti. Tarjan kannattaisi pistää soolouransa ihan oikeasti mietintään. Yhtään hyvää biisiä ei tuo ura ole tuottanut.
 

lefa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Rangers, Real Madrid Cf ja Liverpool Fc
Paras cover:Oasiksen Iam the walrus joka löytyy the masterplan albumilta (alkuperäinen beatles)

Surkein cover: Green Dayn Working class hero (alkuperäinen John Lennon)
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei sinänsä cover, vaan suomennos, mutta Gilbert O´Sullivanin Alone Again (Naturally):sta väännetty Fredin Yksin Oon Tietenkin on kyllä aikamoinen häpäisy alkuperäistä biisiä kohtaan. Muutenkin tuo kappaleiden suomentaminen on hanurista, onneksi emme elä enää 1970-lukua.

Samaan syssyyn voisin todeta erään "asian, joka avautui minulle": Status Quon In the Army Now on cover. Enpä olisi uskonut, olen pettynyt.
 

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Snoop dogg raiskaa Metallican klassikon: http://www.youtube.com/watch?v=gAKnuKNn6-I
Itse pidän tätä hienona kunnianosoituksena. Kuinka moni ihminen maailmasta ennen tätä olisi uskonut Snoop Doggin laulavan Metallicaa.. Yksi osoitus taas siitä, että toista artistia kunnioitetaan riippuen genrestä. Hirveältähän se kuulostaa, mutta olisi se voinut kauheampaakin olla.

Sum41 tekee tässä myös kunniaa muille artisteille ja hirveän kuuloistahan se on, mutta näissä tapauksissa se on mielestäni hyväksyttävää.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Muutenkin tuo kappaleiden suomentaminen on hanurista, onneksi emme elä enää 1970-lukua.

Tästä suomentamisesta - joka on pahimmillaan täysin hanurista (kuka sanoi Tapani Kansan Kultaniityt?) tulikin mieleeni yksi kaikkien aikojen hienoimmista covereista: Pate Mustajärven Synnyimme Lähtemään (alkup. Bruce Springsteenin Born To Run). Ja tämä johtuu täysin maestro Leskisen upeasta, lähes sanatarkasta suomennoksesta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
George Michael Freddie Mercuryn peijaisissa

Vieläpä herra Michael on sanonut, että tämä esiintyminen on ollut hänen uransa kohokohta. Yleisössä oli ollut hänen poikaystävänsä, joka sairasti aidsin terminaalivaihetta ja George omisti kappaleen hänelle.

Tämä on ihan timanttia.

EDIT: huom. Brian Mayn positiivisen yllättynyt ilme! Jostakin luin haastattelun tästä ja May, Taylor ja Deacon olivat olleet ällikällä lyötyjä Michaelin suorituksesta ja etenkin yleisön huudatuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
George Michael Freddie Mercuryn peijaisissa

Vieläpä herra Michael on sanonut, että tämä esiintyminen on ollut hänen uransa kohokohta. Yleisössä oli ollut hänen poikaystävänsä, joka sairasti aidsin terminaalivaihetta ja George omisti kappaleen hänelle.

Tämä on ihan timanttia.

EDIT: huom. Brian Mayn positiivisen yllättynyt ilme! Jostakin luin haastattelun tästä ja May, Taylor ja Deacon olivat olleet ällikällä lyötyjä Michaelin suorituksesta ja etenkin yleisön huudatuksesta.

Onhan tuo Georgelta varsin kypsä, varma ja erittäin onnistunut veto, kuten myös mielestäni "These are the days of our lives" biisikin Lisa Stanfieldin kanssa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...(kuka sanoi Tapani Kansan Kultaniityt?)...

Ettei vaan olisi ollut herra itse, seitsemän liivipuvun omistaja? Yhteen aikaan teki paljonkin näitä.

Edith! Niinhän sä abso-momofuku-lutely sanoitkin... omat aivoni lisäsivät sen
-tti.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulin äskettäin ensimmäistä kertaa J. Karjalaisen Villejä lupiineja -kappaleesta tehdyn discoversion. Eli sellainen dance floor-tyyppinen miksaus ja pakko sanoa, että oli helvetisti paremman kuuloinen kuin J:n alkuperäinen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä

Happoradion versio Leevien Unelmia Ja Toimistohommia -värssystä on mielestäni erittäin hyvin onnistunut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
On voinut olla jo täälläkin tämä kyseinen kappale mutta laitetaan silti. Alkuperäinen biisi on loistava mutta cover tulee hyvin perässä varsin hyvän kuuloisen naislaulajan takia. Kyseessä tietenkin Saksalaisbändi Helloweenin biisi Halloween. Coverin esittäjänä toimii Espanjalaispoppoo Dark Moor.

Dark Moor - Halloween Pt.1
Dark Moor - Halloween Pt.2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös