Ihmettelyketju

  • 6 373 493
  • 38 790
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kostosta tulikin mieleeni..
Kävin hjalliksen areenalla katsomassa Kerho-jokerit peliä, ja juomien hinnoista suivaantuneena painoin vessassa kusella käydessäni "iso huuhtelu" nappia.
Siitäs sai, niin että kertakaikkiaan tuntui.

Jumatsuide, kasvihuoneilmiö onkin siis sinun syytäsi! Miehissä turpaan tuossa pihalla, sennii kukko!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kävin hjalliksen areenalla katsomassa Kerho-jokerit peliä, ja juomien hinnoista suivaantuneena painoin vessassa kusella käydessäni "iso huuhtelu" nappia.
Tuon kaiken muun lisäksi varmasti käytit kolme palasta WC-paperiakin, vaikka et edes pyyhkinyt persettäsi... Jumalauta, saunan takana on vielä halkoja.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tuon kaiken muun lisäksi varmasti käytit kolme palasta WC-paperiakin, vaikka et edes pyyhkinyt persettäsi...

Niin no, niistin nenäni..
Eli pyyhin perseeni.. miten vaan :)
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.Toi wc-pöntön rinkulajuttu on kyllä aivan uskomaton. Ei tommoisissa asioissa tietenkään missään nimessä voi kyllä antaa muijille periksi. Omalla ämmällä on pari muutakin aivan uskomatonta tapaa.
Juurihan sä olit treffeillä? No juu. Hommatkaa kaksi wc:tä omaava asunto, niin ei ole ongelmia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Se johtuu siitä että nainen haluaa alistaa miehen tahtoonsa. Kitinää ja vittuilua turhista asioista kunnes mies ei enää jaksa ja luovuttaa ja tekee kiltisti kaiken niinkuin nainen haluaa. Onneksi kaikki naiset eivät ole turhasta nalkuttavia ämmiä.

Itse ihmettelen sitä miksi parisuhteessa olevat ihmiset eivät kehtaa käydä veskissä ovi auki kun toinen on paikalla. Kai se nyt on sama piereekö vieressä vai paskantaako veskissä, samat aromit sieltä tulevat.

Ja perimmiltään tässä on lopulta kyse siitä että nainen haluaa muokata miehen juuri sellaiseksi kuin nainen haluaa. Sitten kuin joidenkin miesten kohdalla tämä onnistuu niin nainen alkaa marmattamaan että mies ei ole enää se sama mies johon nainen ihastui (ja uusi muokattava renttu tai vässykkä kierrokseen). Renttujen kohdalla tämä muokkaus ei tosin yleensä onnistu ja kokeiltujaan renttuja muutaman kerran nainen yleensä ottaa sen vässykän.
Mitä tästä opimme, olkaa miehiä, eikä poikia.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Miksi ihmeessä astioita ei voi ottaa suoraan siitä kuivauskaapista, vaan ne pitää erikseen pistää siihen viereiseen kaappiin, josta ne voi sitten ottaa myöhemmin käyttöön.

Tästä täysin samaa mieltä. Meillä tosin keittiössä säilytyskaappeja on vähän, joten pakostakin osan astioista joutuu pitämään kuivauskaapissa. Mutta haarukat ja veitset ym. menevät tiskauksen jälkeen siihen tiskipöydällä olevaan astiaan niin en voi ymmärtää miksi ne pitää siitä erikseen siirtää laatikoihin. Miksei niitä voi ottaa suoraan käyttöön tästä astiasta?
Ja vähän sama asia vaatteiden kanssa. Töistä tullessa vaihdan useasti vaatteet ja esimerkiksi farkut, jotka suurella todennäköisyydellä laitan seuraavanakin aamuna jalkaan, heitän johonkin tuolille. Niin eikös siitäkin tule sanomista, että vaatteet kaappiin ja sieltä otat ne sitten taas aamulla...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En ymmärrä tuota vessanpönttö-ongelmaa sitten yhtään, kun itse olen kyseiseen maailmoja syleilevään asiaan ratkaisun keksinyt jo aikoja sitten ja menestyksekkäästi ajanut sen kotona läpi arkikäyttöön. Kas näin se käy: aloittaessasi pöntön käyttöä nostat joko pelkästään kannen tai kannen ja rinkulaistuimen ylös. Käytät pönttöä siihen, mihin aioitkin. Käytön jälkeen lasket ylhäällä olleet/n osat/n alas. Seuraava, joka pönttöä käyttää, toimii samoin. Pöntön ollessa käyttämättömänä sen kansi on kiinni.

Helppoa ja vaivatonta, paitsi naiselle, jonka ehkä täytyy keksiä jokin muu nalkutuksen aihe, mutta eipähän nalkuta pöntöstä ainakaan.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä tuota vessanpönttö-ongelmaa sitten yhtään, kun itse olen kyseiseen maailmoja syleilevään asiaan ratkaisun keksinyt jo aikoja sitten ja menestyksekkäästi ajanut sen kotona läpi arkikäyttöön. Kas näin se käy: aloittaessasi pöntön käyttöä nostat joko pelkästään kannen tai kannen ja rinkulaistuimen ylös. Käytät pönttöä siihen, mihin aioitkin. Käytön jälkeen lasket ylhäällä olleet/n osat/n alas. Seuraava, joka pönttöä käyttää, toimii samoin. Pöntön ollessa käyttämättömänä sen kansi on kiinni.

Juuri näin!

Kyseessä kun vielä on ihan esteettinenkin seikka kun ainakin tällaisessa lapsiperheessä siellä WC:ssä käydään muutakin kuin pönttötarpeilla. Hiuksia laittamassa, meikkaamassa, kynsiä leikkaamassa, lääkekaapilla, erinäköisiä voiteita laittelemassa jne. Ja vaikka kuinka olisi puhtausasiat kunnossa niiin ei se avonainen pöntön kansi mikään kaunistus ole. Voihan tää olla pikkumaista, mutta silti....

Niin - ja miksi teillä kaikilla on se kansi siinä, jos sitä ei koskaan pidetä kiinni. Sen saa ihan helposti irti. Jopa niin että se renkula jää paikalleen.

Old TJ
 

Rocco

Jäsen
Kukakohan keksisi patentin, joka nostaa vessan istuinrenkaan aina ylös automaattisesti. Jos sitä tarvii alhaalla, sitten se laitetaan alas ja istutaan asioille, mutta tämän jälkeen mekanismi nostaa istuinrenkaan taas ylös. Ostaisin sellaisen heti.

Viimeksi tästä vessanistuin-asiasta puhuttiin lauantaina lakkiaisbileiden jatkoilla. Naisen kommentti oli että "kun kerran vahingossa istut siihen kylmälle posliinille niin huomaat miten ikävää se on", mutta kun kerroin että armeija-aikana vessassa ei ollut istuinta saatikka ovia, ja siinä piti taistelukaveria katsella silmätysten kun punnaa jonkun viikon metsäleirin mittaista kaapelia pihalle sillä kylmällä posliinilla istuessa, niin loppui naisten puheet aiheesta siihen.

Mielipiteeni on seuraava: Istuin on liikkuva osa. Silloin kun sitä tarvitaan alhaalla, se laitetaan alas, ja kun sitä ei tarvita alhaalla, sitten sen voi nostaa ylös. Jollei nainen tätä halua ymmärtää niin se on naisen ongelma.
 

scholl

Jäsen
Virheistä pitää oppia. Jos ei opi niin on tampio. Eli siis kyllä ne vahingossa istuskelijat oppivat ajan kanssa ilman, että kenenkään tarvitsee olla mikään simpanssi niiden kansien kanssa pelaamisessa. Tosin on hyvin vaikea kuvitella, että joku uskaltaisi minulle mussuttaa tuollaisesta asiasta. Lopettaisin käymisen sellaisessa paikassa välittömästi. Tulee mieleeni Kauppakorkeakoulun opiskelijaravintola joskus 15 vuotta sitten. Siellä oli laitettu seiniin paperilappuja "äitisi ei ole täällä töissä". Niillä pyrittiin perustelemaan huonoa palvelutasoa, joka sisälsi niinkin epäinhimillistä ravintola-asiakkaiden kohtelua kuin se, että astiat pitää lajitella. Ymmärrän vielä sen, että tarjottimen veisi johonkin telineeseen, mutta että pitäisi ruveta kikkailemaan tuolla tavalla, menee yli ymmärryksen. Ja silti oli 500000 työtöntä Suomessa. Olisin ilolla maksanut enemmän siitä, että olisi a) ollut parempaa ruokaa ja b) parempi palvelu. Niinpä lontustelinkin usein McDonald'siin ja tungin todellakin kaikki samaan ilman lajittelua sielläkään.

Eli siis suosittelen jokaista vessa-asioista hankaluuksiin joutunutta kapinaan. Kun kerran sanoo f*** you niin toiste joku naurettava asia ei tule puheeksi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Oma ihmettelyni aihe on että miten Apulanta-bändi on saanut musiikkinsa tuollaiseksi todelliseksi HMV:ksi, jossa ei ole mitään koukkuja ja laulu on kaikissa kuulemissani vähänkään uudemmissa kappaleissa todella tylsää.

Tarkoitus ei ole haukkua sillä Apulanta Ehjä ja Kolme albumien aikaan oli sentään jotain ja tarttuvia säkeitä riitti. Mielestäni bändillä olisi aineksia parempaankin. Mutta ilmeisesti se joillekin tällaisenaankin menee kun levynmyynti jatkuu.

Ehkä Toni ei halua tehdä sellaisia yksinkertaisia tarttuvia biisejä, vaan yrittää monimutkaisia kantaaottavia yms schaissea joksi se lopuksi muodostuu.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen suuresti, että mitä on pyörinyt paikallisten puuhamiesten mielessä kun ovat viimeinkin saaneet futiskentälle tukevat verkot maalien taakse. Joo siis verkkohan on hyvä juttu ja se, että siinä on jopa kaksi porttiakin per verkko. Mitenkä nuo portit sitten on sijoitettu? Verkon molemmista päistä metrin päähän. Ihan kuin se perkeleen viimeisen metrin kävely ja verkon kiertäminen olisi ollut ylivoimaisen vaikeaa että piti laittaa ne portit siihen.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ihmettelen että mikähän ihme äsken iski..

Katsoin telkkaria ja yhtäkkiä mahassa pyörähti, vessaan ja noin tunnin verran sai sitten pitää istuntoa pöntöllä.. Sonnittuani n. navetallisen paskaa olo muuttui yllättäen kuin sormia napsauttamalla normaaliksi. Aika äkäinen vatsatauti iski näköjään, nyt on olo taas ihan normaali. Liekkö sitten jonkinsortin ruokamyrkytys tai vastaava ollut?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ihmettelen että mikähän ihme äsken iski..

Katsoin telkkaria ja yhtäkkiä mahassa pyörähti, vessaan ja noin tunnin verran sai sitten pitää istuntoa pöntöllä.. Sonnittuani n. navetallisen paskaa olo muuttui yllättäen kuin sormia napsauttamalla normaaliksi. Aika äkäinen vatsatauti iski näköjään, nyt on olo taas ihan normaali. Liekkö sitten jonkinsortin ruokamyrkytys tai vastaava ollut?


En tosiaan tiedä ilman tutkimuksia ;). Minullahan noita vastaavia oireita esiintyy melko usein ja liittyvät selvästi alkoholiin ja unen puutteeseen. Yllättävän usein äkillistä paskantamisen tarvetta esiintyy viikonloppuisin. Vaikka olisi kohtuulliset yöunet takana ja kaikki ns. ok, yhtäkkiä alkaa saatanallinen paine vatsassa ja pönttö on löydettävä muutamassa minuutissa.

Pari vuotta sitten juoksin Helsinki-Vantaan lentokentällä varmaan satasen epävirallisen maailmanennätyksen lähimpään vessaan, kun yhtäkkiä alkoi vatsassa painostaa. En ihan ehtinyt ja kalsarit oli pakko hylätä WC:n roskikseen. Mahtoi siivoojalla olla ihmettelemistä.

No joo, minun oireeni ovat selkeästi itse aiheutettuja. Tästä riittäisi tarinoita :).
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En tosiaan tiedä ilman tutkimuksia ;). Minullahan noita vastaavia oireita esiintyy melko usein ja liittyvät selvästi alkoholiin ja unen puutteeseen.

Haluatko näytteen?!?

No juu, itselläni ei ole ainakaan tuo alkoholi tai vähäiset yöunet syynä. Iltavuoroa ollut alkuviikko joten aikas pitkään on tullut nukuttua ja viimeksi tullut pämpättyä lauantaina.

Toivottavasti ei tarvitse nyt enää loppuiltaa tai -yötä pyhittää wc:ssä istumiseen ja huomenna olisi työkykyinen.

Piti nyt näinkin tärkeä asia kuin äkillinen ripuli tulla tänne julkisesti kuuluttamaan..
 
Ihmettelen taas tätä omaa tuuriani. Tällä kertaa tv-sarjojen suhteen. Miten sitä onnistuukin näkemään ne uusinnat aina vaan. Siis jos katson jotain sarjaa ihan satunnaisesti noin kerran vuoteen niin aina on se sama jakso. Tai siis sen uusinta. Viimeksi näin kävi Housen kohdalla, nyt sitten CSI Miamin osalta. Housesta varmaan olen katsonut pari jaksoa ja eiköhän ne viimeksi lähettäneet saman jakson minkä olin jo nähnyt, vaikka niitä on tullut paljon muitakin jaksoja. Sama juttu CSI:n kohdalla. Taisi käydä samoin myös ihan tuon alkuperäisen CSI sarjan kohdalla viimeksi.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetyttää mikä vika ihmisen päässä oikein on. Siitä asti kun näin muutama vuosi sitten harakan vievän makuuhuoneen ikkunan päälle tehdystä pikkulinnunpesästä poikasen, olen yrittänyt osua kaikilla mikä käteen osuu näihin lintumaailman paskiaisiin.

Tänään näitä paskiaisia oli sitten pihatiellä neljä kappeletta, eivätkä ne pomppineetkaan karkuun hyvissä ajoissa niin kuin ennen, jolloin niihin ei ole osunut vaikka vähän yrittikin, vaan seistä jököttivät paikoillaan ja paistattelivat aamuauringossa. Ja mitä tekee meikäläinen? Täysjarrutus ja odotus, jos nämä tämän kevään uudet pikku paskiaiset viitsisivät siirtyä hieman sivummalle, jotta pääsisin töihin. Ei vaan pysty.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Virheistä pitää oppia. Jos ei opi niin on tampio. Eli siis kyllä ne vahingossa istuskelijat oppivat ajan kanssa ilman, että kenenkään tarvitsee olla mikään simpanssi niiden kansien kanssa pelaamisessa.

Niin minä opin ettei kannata jättää rengasta ylös.

Tosin on hyvin vaikea kuvitella, että joku uskaltaisi minulle mussuttaa tuollaisesta asiasta. Lopettaisin käymisen sellaisessa paikassa välittömästi.
En voisi kuvitellakaan että olisin käymättä Äiskän luonna ja hyvien (naispuolisten) ystävien luona.


Tulee mieleeni Kauppakorkeakoulun opiskelijaravintola joskus 15 vuotta sitten. Siellä oli laitettu seiniin paperilappuja "äitisi ei ole täällä töissä". Niillä pyrittiin perustelemaan huonoa palvelutasoa, joka sisälsi niinkin epäinhimillistä ravintola-asiakkaiden kohtelua kuin se, että astiat pitää lajitella. Ymmärrän vielä sen, että tarjottimen veisi johonkin telineeseen, mutta että pitäisi ruveta kikkailemaan tuolla tavalla, menee yli ymmärryksen. Ja silti oli 500000 työtöntä Suomessa. Olisin ilolla maksanut enemmän siitä, että olisi a) ollut parempaa ruokaa ja b) parempi palvelu. Niinpä lontustelinkin usein McDonald'siin ja tungin todellakin kaikki samaan ilman lajittelua sielläkään.
[/QUOTE]

Joko tämä on provo tai siteen olet oikeast itsekäs idiootti joka ei voi tehdä pienia asioita joka helpottaa muiden duunia. Lajittelulla ja palvelun laadulla ei ole tekemistä toistenssa kanssa. Miten teet astioiden kanssa kotona? Laitat kaikki pinossa tiskikoneeseen? Ainiin et alennu semmoiseen hommaan että itse tiskaisit vaan käytät kertakäyttöastioita jos vahingossa syöt kotona? Ravintolassa ei tarvii moisita välittää.
Niin kaipasit parempaa palvelua ja silti menit mäkkäriin syömään. Ei ymmrrä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen useasti ihmetellyt sitä että miksi suomalaiset futaajat siirtyvät useasti Englannin, Skotlannin, Hollannin, Saksan tai Norjan liigaan mutta todella harvoin lähtevät koittamaan onneaan Espanja liigaan. Esim. Forsselilla olisi ilmeisesti ollut tarjouksia Espanjan liigasta, mutta Hannoveriin lähti. Mä en edes miettis kahteen kertaan jos vaihtoehtoina ois joku Mallorca tai Glasgow...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen useasti ihmetellyt sitä että miksi suomalaiset futaajat siirtyvät useasti Englannin, Skotlannin, Hollannin, Saksan tai Norjan liigaan mutta todella harvoin lähtevät koittamaan onneaan Espanja liigaan. Esim. Forsselilla olisi ilmeisesti ollut tarjouksia Espanjan liigasta, mutta Hannoveriin lähti. Mä en edes miettis kahteen kertaan jos vaihtoehtoina ois joku Mallorca tai Glasgow...
Mulla on sulle kaksi sanaa: kysyntä ja tarjonta.

Ketä futaajaa nyt ensisijaisesti olisit tyrkyttämässä Espanjaan? Siis sellaista, jolle olisi luvassa ihan peliaikaakin? Jos Miklu on ainoa pelaaja, josta oltiin kiinnostuneita, ei voi mitään valtavaa empiiristä tutkimusta vielä harrastaa.
 

scholl

Jäsen
Joko tämä on provo tai siteen olet oikeast itsekäs idiootti joka ei voi tehdä pienia asioita joka helpottaa muiden duunia.

Itse olet typerys. Mankeloit varmaan lakanasikin, jottei pesuloille aiheutu duunia. Palvelualoilla olisi enemmän työpaikkoja, jos kansalaiset eivät typerinä tekisi muiden duunit asiakkaana.
Lajittelulla ja palvelun laadulla ei ole tekemistä toistenssa kanssa.

Onhan. Herrasmies ei lajittele, jos ravintolassa ruokailee. Palkkaisivat enemmän porukkaa ja veloittaisivat vähän enemmän safkasta. Esim. maahanmuuttajilla ei välttämättä ole duunia.
Miten teet astioiden kanssa kotona? Laitat kaikki pinossa tiskikoneeseen? Ainiin et alennu semmoiseen hommaan että itse tiskaisit vaan käytät kertakäyttöastioita jos vahingossa syöt kotona?

Söin kerran vuoden kertakäyttöastioista kun Saksassa ei kämpässä ollut tiskikonetta. Lyhyempiä aikoja olen joskus myöskin joutunut tekemään samoin. Kotona toki joudun aina ajoittain tyhjentämään tiskikoneen, jos likaiset astiat eivät mahdu enää keittiön pöydille ja/tai puhtaat astiat loppuvat kaapista, mutta se kärsimys on vain kestettävä. Ei kotona ja ulkona syömistä voi verrata toisiinsa.

Kannattaa opetella kohtelemaan itseään asiallisesti niin ei tarvitse alentumaan kaikenmaailman palveluksia tekemään, mitkä eivät itselle kuulu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä kuuluisi enemmän vitutusketjuun, mutta niin vakavaa rikosta ei näköjään olekaan, etteikö sen nojalla saisi roppakaupalla pimperoa:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806047746477_ul.shtml

Virtaakohan Jammu-sedällekin kiimaisia lemmenviestejä?


(Ja näköjään tämä olikin jo ehtinyt vitutusketjuun.)
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Itse olet typerys. Mankeloit varmaan lakanasikin, jottei pesuloille aiheutu duunia. Palvelualoilla olisi enemmän työpaikkoja, jos kansalaiset eivät typerinä tekisi muiden duunit asiakkaana.
Enpäs mankeloi vaan sen tekee pesula. Lakanoiden pesun olen ulkoistanut.

Onhan. Herrasmies ei lajittele, jos ravintolassa ruokailee. Palkkaisivat enemmän porukkaa ja veloittaisivat vähän enemmän safkasta. Esim. maahanmuuttajilla ei välttämättä ole duunia.
Koulun ruokala ei ole ravintola. Siellä myydään jonkinlaista ravintoa pilkkahintaan joten jotain pitää tehdä itse.
Oikeassa ravintolassa asia on toinen, siellä maksetaan siitä että joku tekee se ruoan ja tuo sen eteesi ja vielä kerää kamat pois.

Kannattaa opetella kohtelemaan itseään asiallisesti niin ei tarvitse alentumaan kaikenmaailman palveluksia tekemään, mitkä eivät itselle kuulu.
Aina niitä palveluja ole saatavilla. Joskus itse lapioitava sitä paskaa ettei tarvii katsoa sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös