Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 531
  • 47 167

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Voiko DVD-RW levy mennä vanhaksi jos sitä käyttää liian monta kertaa, vai mikä helvetti sitä lättyä muuten vaivaa, kun ei DVD soitinkaan enää lue sitä? (levy ei ole likainen, soittimessa ei vikaa, levy ei ole päällepäin rikki)

RW Levyä on käytetty jo aika monta kertaa uudestaan ja uudestaan...
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jos joku asia on eri kiva (vai pitäisikö kirjoittaa erikiva), millainen se on? Itselle kyseinen ilmaus on tuntematon. Särähti korvaan, kun Varsinais-Suomesta kotoisin oleva duunikaveri käytti ilmaisua. En kehdannut häneltä suoraan kysyä. Asiayhteydestä olin tulkitsevinani, että asia on ihan jees, mutta ei mitenkään tosi kiva, menettelee. Olenko väärässä?
 

Wolves

Jäsen
Keskisuomalaiset hoi!

Löytyikö tämän päivän keskisuomalaisesta juttua naisten Koripallon Sm-sarja ottelusta HoNsU-Pussihukat. Lehden nettisivuilta ei juttua löytynyt, joten tiedustelen löytyisikö paperiversiosta juttua.

Ihan näin työni puolesta kyselen ja jos juttu löytyy, niin jos joku halukas haluaa naputella referaatin / koko jutun lausuntoineen niin yv:llä voi laittaa.

Juttua ei siis käytetä eteenpäin mihinkään vaan omaa mielenkiintoa varten sitä kyselen.

Kiitos
 

tutzba

Jäsen
Jos joku asia on eri kiva (vai pitäisikö kirjoittaa erikiva), millainen se on? Itselle kyseinen ilmaus on tuntematon. Särähti korvaan, kun Varsinais-Suomesta kotoisin oleva duunikaveri käytti ilmaisua. En kehdannut häneltä suoraan kysyä. Asiayhteydestä olin tulkitsevinani, että asia on ihan jees, mutta ei mitenkään tosi kiva, menettelee. Olenko väärässä?

Mielestäni eri kiva on enemmän kuin ihan jees. Tai siis, jos itse kyseistä termiä käyttäisin, kuvaisi se mahtavaa. Saattaa kyllä vaihdella tämän käyttö ihmisestä/alueesta riippuen.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Voiko DVD-RW levy mennä vanhaksi jos sitä käyttää liian monta kertaa, vai mikä helvetti sitä lättyä muuten vaivaa, kun ei DVD soitinkaan enää lue sitä?

Kulutustavaraahan nuokin on, valitettavasti. Käytössä "kuluvat" ja toimivuusaste laskee. Lisäksi halvat merkit on jo lähtöjään virhealttiimpia ja varmasti myös kestoiältään huonompia.

Itselläni on kyllä DVD-levyt tähän asti toimineet hyvin, vaikka polttokertoja on toisille kertynytkin. CD-aikana virheitä ilmeni enemmän, liekö nuo polttolaitteetkin kehittyneet laadukkaammiksi.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tahdon ostaa uuden kassin mallia apaut tämä tässä. Mihin Jyväskylässä kannattaa suunnistaa, ettei tarvitse maksaa monia kymmeniä neuroja.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Löytyikö tämän päivän keskisuomalaisesta juttua naisten Koripallon Sm-sarja ottelusta HoNsU-Pussihukat. Lehden nettisivuilta ei juttua löytynyt, joten tiedustelen löytyisikö paperiversiosta juttua.

Ihan näin työni puolesta kyselen ja jos juttu löytyy, niin jos joku halukas haluaa naputella referaatin / koko jutun lausuntoineen niin yv:llä voi laittaa.

Juttua ei siis käytetä eteenpäin mihinkään vaan omaa mielenkiintoa varten sitä kyselen.

Kiitos
Lähes puolen sivun kokoinen juttu löytyi. Pääset lukemaan jutun, kun etsit etusivun alaosasta "Digilehti"-otsikolla varustetun laatikon ja kirjaudut laatikossa olevilla sanomalehtiviikon tunnuksilla sisään. Valitse sitten digilehden ylävalikosta Arkisto ja sieltä 4.2. ilmestynyt lehti. Juttu on sivulla 28.
 

Wolves

Jäsen
Lähes puolen sivun kokoinen juttu löytyi. Pääset lukemaan jutun, kun etsit etusivun alaosasta "Digilehti"-otsikolla varustetun laatikon ja kirjaudut laatikossa olevilla sanomalehtiviikon tunnuksilla sisään. Valitse sitten digilehden ylävalikosta Arkisto ja sieltä 4.2. ilmestynyt lehti. Juttu on sivulla 28.

Kiitoksia...pelastit paljon :)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mitä kaikkia Beatles-biisejä tähän on ympätty? I Am the Walrus ja All You Need Is Love tietenkin, mutta onkos siellä muutakin seassa? Mikä se "pyörii, tää on kutsu sulle" on?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mitä kaikkia Beatles-biisejä tähän on ympätty? I Am the Walrus ja All You Need Is Love tietenkin, mutta onkos siellä muutakin seassa? Mikä se "pyörii, tää on kutsu sulle" on?

Sehän on Magical Mystery Tour. Noiden lisäksi Lucy in the sky with diamonds:iin viitataan ainakin sanallisesti.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lahden jäähallin parkkipaikat?

Lauantaina olisi tarkoitus suunnistaa Lahteen muksujen kanssa Muumien "jääshowta" katsomaan... Jäähallin sijainti on kyllä tuttu, mutta koskaan ei ole "kisapuistoon" tullut omalla autolla ajettua, koska salpausselän kisoihin /mm-kisoihin autot joutui jättämään TODELLA kauas.

Joten vinkkejä olisin vailla, miten pääsee kaikkein lähimmäksi, ja missä parkkipaikat sijaitsevat. Onko parkkeeraus järjestettu tyyliin Hämeenlinna, eli vedetään parkkiin ihan minne vaan, kunhan perse kestää, koska hallin pihalle mahtuu about 7 autoa... vai tyyliin Helsingin vanha halli, jostä löytää parkkipaikan, vaikka olisi menossa stadikalle katsomaan loppuunmyytyä futismatsia. Näin ennakolta voisin kuvitella, että hiihtostadionin takapihalta voisi löytyä tilaa, mutta löytyykö lähempää?
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tsekin Extraligan Playoff-päivät?

Yritin etsiä hokej.cz:stä Extraligan Playoff-päiviä, suunnitelmissa kun on lähteä Prahaan viikolla 11. En kuitenkaan löytänyt mistään tietoa näistä. Osaisiko joku kaivaa esiin alustavat pelipäivät? Entä mille sarjataulukko näyttää tällä hetkellä, mitkä olisivat todennäköisiä pelipäiviä Prahassa viikolla 11 (10.-16.3.)?

Kiitos viisaammille avusta jo etukäteen!
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Yritin etsiä hokej.cz:stä Extraligan Playoff-päiviä, suunnitelmissa kun on lähteä Prahaan viikolla 11. En kuitenkaan löytänyt mistään tietoa näistä. Osaisiko joku kaivaa esiin alustavat pelipäivät? Entä mille sarjataulukko näyttää tällä hetkellä, mitkä olisivat todennäköisiä pelipäiviä Prahassa viikolla 11 (10.-16.3.)?

Kiitos viisaammille avusta jo etukäteen!

Viisaudesta en niin tiedä, mutta tässäpä playoff-aikataulu extraligan osalta. Ihan mukavasti näyttäisi osuvan pelipäiviä Prahan reissuasi silmällä pitäen (kotiotteluiden pelipäivät Prahan joukkueiden osalta näillä näkymin 12.3 ja 13.3 )
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viisaudesta en niin tiedä, mutta tässäpä playoff-aikataulu extraligan osalta. Ihan mukavasti näyttäisi osuvan pelipäiviä Prahan reissuasi silmällä pitäen (kotiotteluiden pelipäivät Prahan joukkueiden osalta näillä näkymin 12.3 ja 13.3 )

Hei ja kiitokset avustasi! Onnistuin viimein löytämään myös itse nuo päivämäärät.. Mukavalle tosiaan näyttää, täytyy toivoa etteivät sarjasijoitukset elä enää kovin paljoa... :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hei ja kiitokset avustasi! Onnistuin viimein löytämään myös itse nuo päivämäärät.. Mukavalle tosiaan näyttää, täytyy toivoa etteivät sarjasijoitukset elä enää kovin paljoa... :)

Sen verran vinkkinä, etä Slavia Prahan halli on uudempi, kun taas Sparta Prahan halli on mallia Nordis, ilman remontteja. Oltiin pari vuotta sitten Spartan pleijareita katsomassa ja liput oli hommattu jo Suomesta ja yläkatsomoon. Portaita sinne katsomoon oli muistaakseni 86 alakerran virkistysalueelta, kanna siinä sitten oluita sinne. Spartan halliin on tosin helppo mennä sporalla keskustasta (olikohan 14?).
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä on enemmänkin varmistus kuin kysymys. Ostin tuolta Marokon maalta vesipiipun itselleni ja siinä sivussa pari askia omenatupakkia. Ihmettelyn aiheena on tällä kertaa, missä tuota piippua voi polttaa? Tuskin kannattaa paikalliselle ostarille mennä tupruttelemaan, voi poliisi olla kiinnostunut siitä, vaikka vain tupakkaa imutan niin, että porina käy.
Onko vesipiipulla tupakan polttaminen siis aivan sallittua puuhaa? vai täytyykö painella johonkin syvälle metsään tupakoimaan? Kannabista en käytä.
Wikipedia ei antanut vastausta minulle tuohon.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Vesipiipun ostin itsekin muutama vuosi sitten Egyptistä, ja ison pussillisen polteltavaa. Käsittääkseni kaikissa niissä ei ole edes tupakkakasvista mitään, vaan mikä mistäkin yrtistä tahi hedelmästä väsätty.

Mieleenkään ei ole tullut torilla tai muualla ulkona sitä käyttää, varmaan sen sais rikki aika nopeesti. Ja tosiaan poliisi vois hyvinkin innostua tutkimaan tarkemmin.

Käsittääkseni siinä ei ole mitään sen syntisempää kuin normi-mallussakaan. Itse polttelen sisällä kotona, silloin kun tuuletusta on mahdollista järjestää.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Arvon palstatoverit. Olen nyt vajaan vuoden asunut tässä kämpässä, ja posti roudasi minulle ensimmäistä kertaa entisen asukkaan posteja. Mitä teen tuolle?

YvesRocherin roskatuotekuori näkyy olevan mutta jotenkaan en koe asiakseni heittää toisten ihmisten posteja roskikseen, auttaako lähtevän postin laatikkoon kiikutus, vai miten olisi järkevin menetellä?

Mä vein entisen asukkaan postit suoraan omaan postitoimistoon.

edit: Tiedä sitten, mikä on oikea käytöntö, mutta toi toimii takuulla.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arvon palstatoverit. Olen nyt vajaan vuoden asunut tässä kämpässä, ja posti roudasi minulle ensimmäistä kertaa entisen asukkaan posteja. Mitä teen tuolle?
Noin kahdesti vuodessa muuttavana olen aina tehnyt niin, että raapustaan kanteen tussilla "VANHA OSOITE" ja nuolen kohti osoitetta ja tiputan postilaatikkoon. Eipä ole ikinä takaisin tulleet ja ajan myötä myös aina väärät postit loppuneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös