Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 359
  • 47 171

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi vanhoissa Aku Ankan taskukirjoissa (onko muissa?) on painettu joka toinen aukeama mustavalkoisena ja joka toinen värillisenä? Kustannukset syynä?
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jatkokysymys: mitä Joshua Hommen käsi/sormi-tatuoinnissa lukee?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että AMK:hon haettaessa saa vuoden lykkäystä opintojen alkuun, mutta sen jälkeen menee opiskelupaikka alta jos ei aloita opintoja? Olenko oikeassa?
 

Pendolino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuun sirpit

Tässä linkki, joka vastaa kohtuullisen hyvin Pendolinon alkuperäiseen kysymykseen.

Vastaus löytyy kappaleesta, jonka vieressä on animaatio kuun eri vaiheista.

Kiitoksia monista vastauksista Alamummolle ja muille valistuneille astronomeille. Wikipedian ja muut vastaavat kuun vaiheita selittävät kuvat tosin itsekin löysin.

Yhteenvetona voinee siis tiivistää, että kuu näyttää eri aikoina ja eri paikasta katsottuna olevan kallellaan milloin minnekin päin, joskus enemmän, toisinaan vähemmän.

-Pendolino
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että AMK:hon haettaessa saa vuoden lykkäystä opintojen alkuun, mutta sen jälkeen menee opiskelupaikka alta jos ei aloita opintoja? Olenko oikeassa?

Kaksi vuotta voi olla poissaolevana, eli voit olla pois kaksi vuotta alusta tai vaikka välillä jos siltä tuntuu. Jos ei nyt ihan just äsken ole muuttunut.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Joskus aiemmin on kysytty, mutta miten voi poistaa (muuttaa numeron salaiseksi) numeropalveluista? Pelkkä soitto operaattorille riittää?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mistä löytyisi NHL joukkueiden maalibiisit? En jaksaisi alkaa edes googlea nyt tätä varten avata. Jos joku tietää helposti, kiittäisin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Löytyykö PC:lle jotain maailman kartta -peliä? Eli jonkunlaisen tietokilpailun muodossa käytäisiin kartan paikkoja läpi.

Tässä samassa voisin toisaalta tiedustella minkälaisia kartasto-ohjelmia löytyy? Eipä sikäli, että mikä voittaisi perinteisen karttakirjan, täytyy vain päivittää sekin osasto. Ainoa minkä omistan on vuodelta 1972.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Löytyykö PC:lle jotain maailman kartta -peliä? Eli jonkunlaisen tietokilpailun muodossa käytäisiin kartan paikkoja läpi.

Tässä samassa voisin toisaalta tiedustella minkälaisia kartasto-ohjelmia löytyy? Eipä sikäli, että mikä voittaisi perinteisen karttakirjan, täytyy vain päivittää sekin osasto. Ainoa minkä omistan on vuodelta 1972.

Facebookin sovelluksissa on ainakin tämä Traveller IQ, en tiedä onko samantyyppistä ilman fb:a.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tohon jää koukkuun. Vika taso on ainakin tähän asti ollut mulle mahdoton.

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Tuohon tosiaan jää koukkuun. Viimeinen tasokaan ei ole mitenkään paha, kun muutaman kerran pelailee. Itse olen koko maailman tilastoissa top-500:ssa, mutta nyt tuntuu siltä, etten enää kykene tuloksiani parantamaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tuohon tosiaan jää koukkuun. Viimeinen tasokaan ei ole mitenkään paha, kun muutaman kerran pelailee. Itse olen koko maailman tilastoissa top-500:ssa, mutta nyt tuntuu siltä, etten enää kykene tuloksiani parantamaan.

Vika taso on vielä jäänyt haaveeksi. Paras taitaa olla 58000 ja 60000 kun vaaditaan niin se ollut pienestä kiinni. Parempi hiiri ja hiirimatto olisi ehkä riitänyt. Mikä on herrojen paras tulos? Mulla se on 574489, travelIQ 133
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Lasitiiliseinä on pystyssä ja nyt pitäisi vielä saumata tiilien välit. Kaupassa innokas myyjä kauppasi meille Mapein Ultracolor Plus -merkkistä saumausainetta, mutta nyt alkaa vaikuttaa siltä, että vaikka se ilmeisesti hyvä merkki onkin, niin onkohan liian jykevää ainetta ja ennemminkin lattioiden saumaukseen tarkoitettu? Joissain ohjeissa nimittäin puhutaan lasitiilisilikonista. Mitäs tämä tämmöinen on, mistä löytyy ja mihin hintaan?

Eli kumpi olisi parempi ratkaisu tässä tapauksessa?

Edit. Ja onko tuo lasitiilisilikoni sitten riittävän peittävää? Ettei siitä sitten kuulla läpi nuo liimajäljet ja muovipalat yms. noista saumojen kohdilta? Eli olisiko sittenkin tuo järeämpi aine parempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös