Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 232
  • 47 170

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Jatkoajassa biljardin harrastajia? Ja ei, en nyt tarkoita taskubiljardia, vaan lähinnä poolia. Ovat alkaneet nuo paikallisen salin kepakot siinä määrin tympimään, että on tullut aika hankkia ihan ikioma keppi. Eli onko jollain hyviä vinkkejä, kuten että minkä merkkistä keppiä ei missään nimessä kannata hankkia, minkä merkkinen nimenomaan kannattaisi hankkia ja niin poispäin.

Olen kallistumassa tällaiseen keppiin. Tärkeintä on, että tuleva pelivälineeni on kaksiosainen, jolloin sitä on helppo kuljetella mukana. Aloituskeppinä ajattelin edelleen käyttää salin omia tikkuja.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Onko Jatkoajassa biljardin harrastajia? Ja ei, en nyt tarkoita taskubiljardia, vaan lähinnä poolia. Ovat alkaneet nuo paikallisen salin kepakot siinä määrin tympimään, että on tullut aika hankkia ihan ikioma keppi. Eli onko jollain hyviä vinkkejä, kuten että minkä merkkistä keppiä ei missään nimessä kannata hankkia, minkä merkkinen nimenomaan kannattaisi hankkia ja niin poispäin.

Olen kallistumassa tällaiseen keppiin. Tärkeintä on, että tuleva pelivälineeni on kaksiosainen, jolloin sitä on helppo kuljetella mukana. Aloituskeppinä ajattelin edelleen käyttää salin omia tikkuja.

Itsellä on Orchid OE-8 (20oz), joka on kaksiosainen.. Tyytyväinen olen ollut hankintaan, jonka hinnaksi tuli ~100euroa..
Silloin myyjä sano että 100-300 kepeillä ei ole paljookaan eroja mitä alussa huomaisi. Huimat erot tulee vasta yli 500euron kepeissä, tarviiko tuollaista keppiä harrastukseen? Ei jätetään ne kilpa pelaajille. Tuolla minun kepillä pystyisi pelaamaan hyvinkin 3-5vuotta riippuu pelaamisen määrästä. Tipin olen vaihtanut alkuperäisestä pehmeempään... Kannattaa hankkia samalla kertaa sitten tipin hoito välineet ja keppi kassi/boksi, kova kassi/boksi (millä nyt kutsutaankaan) kannattaa ostaa vaikka maksaisi vähän enemmän kuin sellainen kangas kassi lärpäke. Helpottaa säilyttämistä kotona ja pysyy keppi suorempana. Myös sillä saa pidettyä keppiä suorempana kun juuri aloittelee noilla salien käyrillä kepeillä..

Hieno peli tuo pool pakko tähän loppuun sanoa... Toivottavasti tästä vuodatuksesta oli jotain hyötyä.. Missä päin muuten käy pelaamassa?

edit: kaverilla taitaa olla Cuetecin keppi, ja on ollut erittäin tyytyväinen ostokseen.. Cuetec ei ole sieltä keppien paskimpien päästä mitä olen ymmärtänyt..

edit2: itsellä on tuollainen tipin hoitoväline mikä tuossa Cuetecin suuremmassa kuvassa on. Siinä on kaikki mitä tarvitsee...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieno peli tuo pool pakko tähän loppuun sanoa... Toivottavasti tästä vuodatuksesta oli jotain hyötyä.. Missä päin muuten käy pelaamassa?


edit2: itsellä on tuollainen tipin hoitoväline mikä tuossa Cuetecin suuremmassa kuvassa on. Siinä on kaikki mitä tarvitsee...

Tuossa kepin mukana tulee tämä mystinen tipinhoitoväline, en tiedä, että miten sitä tippiä hoidetaan mutta sama se, eiköhän joku sen minulle opeta. Biljardia olen pelannut jo vuosia, mutta vasta nyt kesästä alkaen vähän aktiivisemmin. En vaan jaksa enää niillä salin omilla kepeillä pelata. Joka toinen on kiero kuin korkkiruuvi, tipit ovat kuluneet epätasaisesti ja sen sellaista.

Ajattelin sitäpaitsi optimistisesti, että ehkä oman kepin hankkiminen tuo peliin lisää sitä kuuluisaa tatsia, kun pelaa samalla kepakolla koko ajan. Että ehkä sitä meikäläinenkin tästä vielä kehittyy.

Paikan nimi on Aura Biljardi, sijaitsee Turussa yliopistonkadulla. Hyvä paikka muuten kaikin puolin. Pöytiä on runsaasti, olutta saa ostaa ja canal+ näkyy sekä tupakkahuoneen isosta televisiosta että screeniltä. Hintakaan ei päätä huimaa, olisko pool seitsemän euroa tunti. Snooker jonkin verran enemmän.

*edit* Tilasin sitten juuri tuollaisen Cuetecin Diamond Clusterin. Kantovälineeksi jouduin säästämisinnossani ottamaan tuollaisen halvimman mahdollisen kangaskassilärpättimen. Noh, pitänee yrittää kohdella hellävaroen. Toivottavasti toimitus ei kestäisi kauaa ja huomenna olisi viimeinen pelikerta salin kieroilla kepakoilla. Kiitoksia neuvoista.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Sattuisikohan kukaan tietämään, että saako Helsingistä mistään sellaisia belgialaisissa olueissa yleensä käytettäviä viinilasin muotoisia olutlaseja?

http://www.dezwaan.sk/listok0302/napoje/stella_artois3.jpg
Tollaisiako?

Kysyisin ehkä olutmaahantuojalta. Tai sitten jostain belgialaisesta baarista kuten Belgestä. Kyllä ainakin ulkomailla olen joskus ostanut kuusikin lasia.

San Miguelin tuonmallisia laseja sai ainakin pari viikkoa sitten Ruoholahden Citymarketissa kaupan päälle, jos osti 6 puolen litran tölkkiä ko. olutta. Aika hankalaa vain, jos tahtoo esim. 6 lasia niin joutuu ostamaan 36 olutta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, belgialaisen oluen erikoisuus on nimenomaan se, etta jokainen olut pitaa tarjoilla sille varta vasten suunnitellusta lasista! Oli ne hienoja aikoja ne!

Terveiset Malt Liquor -landiasta!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Digikamera

Mikä olisi sellainen sopiva digikamera joululahjaksi vanhemmille hintaluokassa about 200-250e?

Katselin Prismassa Canon Ixus 75:tä ja olen kuullut noista Ixusista muutenkin hyvää, olisiko kannattava ostos? Missä järjestyksessä muuten noi menee nykyään kun hyppii mallimerkinnät satasten ja kymmenien välillä? Eli siis mikä on ilmestymisjana mallimerkinnöittäin ja paremmuusjärjestys Ixuseissa?
Ja vaatimuksena olisi SD-korttipaikka ja akkukäyttöinen (siis seinästä ladattava, ei mitään nyky USB-juttuja, liekö edes niitä kameroissa).

(ei paljoa kokemuksia nyky digikameroista)
Tulipas kysymyksiä...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä olisi sellainen sopiva digikamera joululahjaksi vanhemmille hintaluokassa about 200-250e?
Tuoreimmassa Kuluttaja -lehdessä on suuri kameravertailu. Digikameroissa luokassa alle 250e Canon Digital Ixus 70 pärjäsi vallan mainiosti.

Canonin sivuilla on mahdollista ottaa 3 kameraa tuotevertailuun. Eipä näytä hirveästi eroa olevan noilla kahdella kameralla. Toisessa (eli halvemmassa!) Ixus 70:ssä näyttäisi olevan todellisen kuva-alan näyttävä etsin.

Tuolta tuotevertailuun: http://www.canon.fi/For_Home/Compare_Products/index.asp#
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka paljon on a)jäähallin, b)hiihtoputken ja c) uimahallin sähkönkulutus ja mitä se tarkoittaa vuositasolla?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mikä olisi sellainen sopiva digikamera joululahjaksi vanhemmille hintaluokassa about 200-250e?

Katselin Prismassa Canon Ixus 75:tä ja olen kuullut noista Ixusista muutenkin hyvää, olisiko kannattava ostos?

Aivan oikein. Olisi kannattava ostos. Hankin itse syksyllä ja otin etelän reissuun mukaan. Vyökotelo meni mukavasta vatsamakkaran alle piiloon ja kameran sai silti kotelosta nopeasti. Kamera on muuten kuvausvalmis about 2 sekassa virtanapin painalluksesta. Tulee hyviä kuvia, teknisistä laitteista ei-tietävälle helppo valinta. Tosin se ohjauspyörän systeemi on omituinen, mutta sitä ei ole pakko käyttää. Selaa vaan valikoita, niin saa ne asetukset sieltäkin.

En voi kuin suositella lämpimästi Ixus 75:sta.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jäähalleista löytyi hajanaisia lukuja (Lempäälä 900 Mwh/vuosi), mutta tässä on lyhyt raportti muutamien suomalaisten ja eurooppalaisten uimahallien/kylpylöiden sähkön- ja lämmönkulutuksesta. Tuosta voisi ainakin päätellä, että oikeampaa olisi verrata kulutusta per asiakas.

http://www.promidnord.net/download/18.641e48d511074e176b280006093/Koko_kylpyla.pdf

Entäs onko mitään lukuja paljon uudet hallit jotka hyödyntävät jäänjäähdytyksestä sytyvää lämpöä hallin tilojen lämmitykseen säästävät vuositasolla. Sehän on aivan järjetöntä että ensin käytetään paljon energiaa jäähdyttämiseen = syntyy lämpöä joka sitten päästetään harakoille ja hallin lämmitämiseenkin tarvitaan energiaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä en tiedä eri lämmitysjärjestelmistä juuri mitään, kunhan tonkaisin tuon raportin esille. Tuli kuitenkin mieleeni, että Kisakallion Urheiluopisto siirtyy lähitulevaisuudessa ottamaan lämpönsä Lohjanjärvestä. Tänä syksynä vetivät putket ja kai piakkoin pitäisi siirtyä kokonaan tuohon.
 

Fordél

Jäsen
Mahtasko joku muistaa, että mitkä olivat Suomen hyökkäysketjut ja pakkiparit pääasiallisesti tuossa historiallisessa vuoden 1995 MM-turnauksessa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mahtasko joku muistaa, että mitkä olivat Suomen hyökkäysketjut ja pakkiparit pääasiallisesti tuossa historiallisessa vuoden 1995 MM-turnauksessa?

Avausottelussa Suomi-Tsekki:

Lehterä-Helminen-Nieminen
Palo-Keskinen-Summanen
Ylönen-Ojanen-Kapanen
Lehtinen-Koivu-Peltonen

Jutila-Niinimaa
Strömberg-Hämäläinen
Virta-Kiprusoff


Myöhemmin mm. Ojanen siirtyi laidalle ja Nieminen keskelle. Törmänen vaihteli Palon ja Lehterän kanssa, kun kisapassinsa oli leimattu. Tuota Koivun ketjua lukuun ottamatta kaikkia muita muuteltiin kisojen aikana. Nummelin oli lähinnä seitsemäs pakki, paitsi puolivälierän pelasi kipeän Hantan paikalla.

Jos jollain on tarkempaa tietoa ketjuvaihdoksista, niin sen muilla jakakoon. Mutta ehkä tuollakin alkuun pääsee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tupakoitsijat huom.
Oon tässä ennen joulua lähdössä laivalle, ehkä Tallinnaan, ja ajattelin samalla tuoda kaverille tupakkaa. Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin? Sillä kun näyttää täällä Suomessakin olevan noin euron halvempi aski kuin joissakin toisissa merkeissä. Varmaankin tyhmä kysymys. Itse en polta.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olen näköjään aivan käsi googlen käyttäjä.

Kaikkitievän jatkoajan väeltä kysynkin nyt nöyrimmästi mahtaako interwebistä mistään löytyä hyviä nukkekodin piirustuksia, rakennusohjetta ja tarvikellistaa.

Vajaa kaksi viikkoa jouluun, eikä jaksaisi alkaa itse alusta asti suunnittelemaan.

t. hanu
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kokeilin huvikseni hakea ohjeita, mutta en itsekään löytänyt valmiita piirrustuksia. UPM:n sivuilta löytyi kuitenkin ohjeet varsin simppeliin nukkekotiin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen näköjään aivan käsi googlen käyttäjä.

Kaikkitievän jatkoajan väeltä kysynkin nyt nöyrimmästi mahtaako interwebistä mistään löytyä hyviä nukkekodin piirustuksia, rakennusohjetta ja tarvikellistaa.

Vajaa kaksi viikkoa jouluun, eikä jaksaisi alkaa itse alusta asti suunnittelemaan.

t. hanu

No aina guugletusapua löytyy:

http://www.freeww.com/doll_house_plans.html

Lisää voi löytyä mm. hakusanoilla: free dollshouse/doll house/dollhouse plans
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tupakoitsijat huom.Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin?
Mää poltan miltei kaikkea muuta paitsi kirkkoja, mutta parin askin kokeilun jälkeen en Seuraavaa enää osta. Minen tykkää, mutta makuasioistahan ei sovi jne.
Ajatushan se tärkein lienee, "tosson sulle keuhkosyöpä, saanks mää sun mopon? Muijaas oonki jo polkenu.".

Tallinnasta ei välttämättä edes löydy tuota mainitsemaasi merkkiä, joskus polttamaani C...-merkkiä sieltä ei ainakaan löytynyt. Mutta eivät nuo Viron tupakkahinnat meikäläisittäin muutenkaan päätä huimaa, taitavat kaikkien kartonkien hinnat olla 15-20€ merkistä riippumatta. Mantereelta ostettuna siis, laivoilla on ehkä hieman korkeammat hinnat.

Ruotsin-laivoilla tupakat ovat kuitenkin jo huomattavasti kalliimpia Viroon verrattuna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Tallinnasta ei välttämättä edes löydy tuota mainitsemaasi merkkiä... taitavat kaikkien kartonkien hinnat olla 15-20€ merkistä riippumatta.
Kyllä sitä ainakin viime reissulla pari kuukautta sitten näytti olevan hintaan 10e ja risat per kartonki, kuten paria muutakin merkkiä.

Mutta kiitos haukuista. Ehkä mä ostan sieltä tuliaisiksi vain joulujuomia kun en mä noista tupakoista tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tupakoitsijat huom.
Oon tässä ennen joulua lähdössä laivalle, ehkä Tallinnaan, ja ajattelin samalla tuoda kaverille tupakkaa. Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin? Sillä kun näyttää täällä Suomessakin olevan noin euron halvempi aski kuin joissakin toisissa merkeissä. Varmaankin tyhmä kysymys. Itse en polta.

Kaikkeen tottuu, paskinkin tupakka menee muutaman askin jälkeen.

Siitä tulikin mieleen, että minkä takia aina tulee kauhea köhä kun vaihtaa röökimerkkiä? Vaihdoin valkoisen mallun siniseen Chesterfieldiin ja keuhkot meinaa revetä. Sama tapahtuu aina kun polttaa satunnaisia erilaisia merkkejä. Myrkkyarvot kuitenkin ovat kaikissa polttamissani kääryleissä suurinpiirtein samat.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten arvostetaan palanut varasto, jossa on valmiiksi tehdyt tuotteet? Sisäänhankintahinnan mukaan vai minkä? Hankimme siis itse raaka-aineet ja teemme niistä tuotteet.

Ei, en ole suunnittelemassa vakuutuspetosta vaan opinahjon harjoitusyrityksessä sattui tällainen kuvitteellinen tapahtuma ja nyt oollaan pähkäilty, että miten tuo palanut varasto oikeasti arvostettaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös