Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 925
  • 47 170

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.

Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)

Kuka osaa nimetä muita?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Hukkasin myös itse passini joskus tuossa about vuosi sitten ja kun kävin hakemassa keväällä uuden, niin passivirkailija vannotti palauttamaan sen mitätöidyn passin poliisilaitokselle, jos se jostain löytyisi. Sellaisen säilyttäminen on kuulemma rikesakon arvoista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.

Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)

Kuka osaa nimetä muita?

The Butterfly effect? http://www.imdb.com/title/tt0289879/

(Saatan muistaa väärin tuon leffan ja juonikuvio oli vähän tuota ghd:a sivuava)
 

KumiAnkka

Jäsen
Hukkasin myös itse passini joskus tuossa about vuosi sitten ja kun kävin hakemassa keväällä uuden, niin passivirkailija vannotti palauttamaan sen mitätöidyn passin poliisilaitokselle, jos se jostain löytyisi. Sellaisen säilyttäminen on kuulemma rikesakon arvoista.

Jos ottaa tuommoisen 2 viikkoa voimassa olevan pikapassin, niin mitätöikö sekin alkuperäisen passin, joka olisi voimassa vielä 6 vuotta?

Nimim. Mitätöidyllä passilla muutaman vuoden matkustellut(ko)?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.

Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)

Kuka osaa nimetä muita?

The New Adventures of Superman,eli Teräsmieheni. Joku joulujakso taisi olla.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.

Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)

Kuka osaa nimetä muita?
Tulevalla Antti Jokisen ohjaamalla Half to Death elokuvalla on myös tuollainen juonikuvio. Päähenkilö murhataan mutta hän herää aina uudelleen kuolinpäivänsä aamulla.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.

Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)

Kuka osaa nimetä muita?

Pelastaja
http://www.imdb.com/title/tt0364817/
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko kenelläkään insinöörillä (tai muilla) tietoa, miksi tekstiviesti katoavat bittitaivaaseen? Erään ystäväni kanssa olen ihmetelly sitä, että minun tekstiviestit tulevat kyllä hänelle, mutta hänen ei läheskään aina minulle? Onko liittymässä vika, puhelimessa? Harmittaa, kun tärkeä viestintä häiriintyy ja rahaahan siinä palaa, kun viestit eivät tule perille. Kiitos jo etukäteen!
 

Rocco

Jäsen
Onko kenelläkään insinöörillä (tai muilla) tietoa, miksi tekstiviesti katoavat bittitaivaaseen? Erään ystäväni kanssa olen ihmetelly sitä, että minun tekstiviestit tulevat kyllä hänelle, mutta hänen ei läheskään aina minulle? Onko liittymässä vika, puhelimessa? Harmittaa, kun tärkeä viestintä häiriintyy ja rahaahan siinä palaa, kun viestit eivät tule perille. Kiitos jo etukäteen!

Vika voi olla oikeastaan missä tahansa mainituista.

Jos tekstiviesti ei verkossa jostakin syystä löydä vastaanottajaa, viesti jää odottamaan sanomakeskukseen uudelleenlähetystä. Uudelleenlähetyksissä on tietty rytmi missä ajassa viestejä kokeillaan uudelleenlähettää. Jos viesti ei määräaikaan mennessä (säädettävissä puhelimesta, max 7vrk, oletusarvo 3vrk), viesti tuhoutuu. Puhelimen ruutuun tuleva ilmoitus "viesti lähetetty" on vain merkki siitä että viesti on puhelimesta onnistuneesti lähtenyt sanomakeskukseen. Välitystiedot kertovat sitten myös sen onko viesti mennyt perille vastaanottajalle asti.

Kyse voi olla myös siitä että jollakin alueella on verkossa vikaa. Onko vika ollut vain tietyllä alueella, vai onko vika yleisesti kaikkialla?

Yleinen vika on myös se, että viestiä lähetetään "vastaa"-komennon kautta. Tällöin jos alkuperäisen viestin lähettäjä on määritellyt puhelimestaan komennon "sama keskus vastattaessa" ja liittymät ovat eri operaattoreiden liittymiä, tällöin vastaa-komennolla lähetetty viesti ei onnistu. Jos siis esim. Elisan asiakkaalla on viestiasetuksissa "sama keskus vastattaessa" päällä, viesti menee Soneran asiakkaalle, Soneran asiakas ottaa "vastaa", kirjoittaa viestin ja lähettää, kyseinen viesti yrittää lähteä Elisan sanomakeskukseen eikä Soneran omaan, ja sehän ei onnistu. Tähän ei vastaaja voi tehdä muuta kuin kirjoittaa viesti ja lähettää perinteisesti kirjoittamalla numero tai hakea numero puhelimen muistista. Tuo sama ongelma on olemassa kaikilla operaattoreilla, riippumatta siitä minkä operaattorin liittymästä tai mihin operaattoriin viestiä ollaan lähettämässä.

Suosittelen kuitenkin että ota yhteyttä oman operaattorisi tekniseen palveluun, kerro ongelma, tarkista esim. kellonajat ja paikat mistä minne on viestiä lähetetty, ja molempien liittymien operaattorit ja puhelinnumerot.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko kenelläkään insinöörillä (tai muilla) tietoa, miksi tekstiviesti katoavat bittitaivaaseen? Erään ystäväni kanssa olen ihmetelly sitä, että minun tekstiviestit tulevat kyllä hänelle, mutta hänen ei läheskään aina minulle? Onko liittymässä vika, puhelimessa?
Jos et pidä puhelintasi jatkuvasti päällä niin veikkaan, että lähetetty viesti vanhenee ja tällöin sitä ei toimiteta perille. Eli tarkistakaa ystäväsi puhelimesta, että viestien voimassaoloasetus on enimmäisaika.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jos et pidä puhelintasi jatkuvasti päällä niin veikkaan, että lähetetty viesti vanhenee ja tällöin sitä ei toimiteta perille. Eli tarkistakaa ystäväsi puhelimesta, että viestien voimassaoloasetus on enimmäisaika.

Kiitos neuvoista (myös roccolle), täytyypi ystävälle välittää. Mun puhelin on lähes aina päällä (247) ja asetukset kaakossa, eli pitää ottaa tuo ystäväni puhelin tarkasteluun..
 

Nevizs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Minkä niminen on sm-liigan pisimpään ilman maalia pelannut pelaaja?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sattuiskohan kukaan tietämään, mistä saisi selville ne baarit sun muut ravintolat Vantaalla, missä näkyy Canal+? Eli paikkoja, missä voisi seurata urheilua.

Omat tiedot kyseisistä, joku sivusto asiaan liittyen yms. tervetulleita.
 

Wolves

Jäsen
Sivustoista en tiedä, mutta itse asun Länsi-vantaalla ainakin kahden baarin lähistöllä, jossa näkyvät kummatkin. Toinen on Bar Cafe Luna ja toinen on Louhelan Aseman vieressäoleva Ravintola Hippu, jossa ihan erikseen järjestetään matsi-ilta

(Jos olen ymmärtänyt oikein heidän mainoksensa)

Joka Tapauksessa, jos Länsi-Vantaalla asut, niin nuo kaksi ainakin toimivat.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sattuiskohan kukaan tietämään, mistä saisi selville ne baarit sun muut ravintolat Vantaalla, missä näkyy Canal+? Eli paikkoja, missä voisi seurata urheilua.

Omat tiedot kyseisistä, joku sivusto asiaan liittyen yms. tervetulleita.

Cafeteria kaksi Hanaa Heporinne 2 LH 01200 Vantaa
Haku Pub Hiirakkokuja 6 01200 Vantaa
Campo Sport Center Latukuja 2 01280 Vantaa
Ravintola Länsitupa Kuulakuja 5 01280 Vantaa
Pub Hertas Hertaksentie 2 01300 Vantaa
Calypso Peltolantie 2 01300 Vantaa
Lilly's Bar et Restaurant Kielotie 7 01300 Vantaa
Pingviini Kielotie 20 01300 Vantaa
Ravintola Old Story Tikkuraitti 17 01300 Vantaa
Ravintola Torello Lehdokkitie 6 01300 Vantaa
Tikkurilan Urheilutalon Kahvila Läntinen Valkoisenlähteentie 52 01300 Vantaa
Hemingway´s Vantaa Asematie 4-10 01300 Vantaa
Ravintola Simppa Leinikkitie 20 01350 Vantaa
Koivu Klubi Hakopolku 2 01360 Vantaa
Koivupub Koivukylänpuistotie 1 01360 Vantaa
Ravintola Mamma Mia Tähkäkuja 3 01370 Vantaa
The Woolpack Laurintie 145 01400 Vantaa
Ravintola Brode Metsolantie 4 01450 Vantaa
Steissin Pub Urppiaisentie 6 01450 Vantaa
Ravintola Red Onion Iskoskuja 3 B 45 01600 Vantaa
Ravintola Toppari/ Irish Pub Jönsaksentie 6 01600 Vantaa
Ravintola Hippu Uomatie 4 01610 Vantaa
Bar Nro 1 Laajaniityntie 2 01620 Vantaa
Cantina Canes Laajaniityntie 3 01620 Vantaa
Ravintola Albela Lammaslammentie 9 01710 Vantaa
Ravintola Hassel Pähkinärinteentie 41 01710 Vantaa
Ravintola Peanut Lammaslammentie 9 01710 Vantaa


Tuollainen lista löytyi toiselta keskustelupalstalta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Miten on, passitietäjät?

Olisiko syytä lähteä tilailemaan uutta passia?

Uuden passilain mukaan kadonneeksi tai varastetuksi ilmoitettu passi peruutetaan, ja peruutus on lopullinen eli vaikka passi löytyisi myöhemmin ei sitä enää saa ottaa käyttöön.

Jos voimassaolevan passin olinpaikka on tiedossa (esim. unohtui toisten housujen taskuun ja asia huomataan lentokentällä tms.) voi matkan ajaksi saada väliaikaisen passin ns. kaksoispassina, jolloin sen varsinaisen voi taas ottaa käyttöön matkan jälkeen.

Jos on vielä yksityiskohtaisempaa kysymistä niin vaikka yksityisviestillä voin kertoa..
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Miltä sivulta näkisi kauppojen poikkeusaukioloajat kootusti koko vuodelta? siis esim. uudenvuodenaatot, juhannusaatot jne.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miltä sivulta näkisi kauppojen poikkeusaukioloajat kootusti koko vuodelta? siis esim. uudenvuodenaatot, juhannusaatot jne.
Alla olevassa linkissä on yleisellä tasolla olevat aukioloajat, mutta siihen voi tulla muutoksia, koska poikkeuslupakäytäntö on tässäkin asiassa käytössä. Esim kaikki erikoistapaukset ja yleisötilaisuudet paikkakunnalla voivat saada aikaan sen, että poikkeuslupa liikkeelle tullaan myöntämään. Ne tiedot löytyvät sitten aina ko. liikkeen alta lähempänä varsinaista tapahtumaa.

Lääninhallituksen linkki
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt olisi kirjan nimi hakuksessa..Kirja on vastikään julkaistu Suomessa, sen on kirjoittanut ruotsinsuomalainen nainen, kirja kertoo ruotsinsuomalaisesta perheestä Ruotsissa 70-luvulla, ja kirja on voittanut Ruotsissa kirjallisuuspalkintoja ja on saanut loistavat arvostelut Suomessakin. Mikä ihme on tuon kirjan nimi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös