Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 991 551
  • 47 171

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Nyt on hei kirjaimellisesti pelko perseessä ja tarvitsen apua joltakulta harrastelijatohtorilta.

Eli: mulla on nyt huono fiilis, että berberistä löytyy jotain ylimääräistä. Voiko siis mahdolliset pukamat hoitaa silleen huomaamattomasti ja kivuttomasti niin, ettei kukaan saa koskaan tietää? En missään nimessä aio mennä pyllistelemään terveykeskukseen jonkun räkänokka-kandin iloksi, joten nyt täytyy löytyä jokin muu keino. Saako esim. soittamalla lääkärille jonkunlaisen reseptin, jolla saa reviisorilta vaikkapa jotain rasvaa millä saa ongelman pois nopeasti mielestä ja persiistä. Olen eläny ikäni toivoen, että edes perse pysyy terveenä ja koskemattomana ja nyt kun terveys on listalta poispyyhitty, niin ainakin tuo koskemattomuus säilyy, taikka saatan tappaa. Kertokaa joku hyviä uutisia, jookostajoo..?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Nyt on hei kirjaimellisesti pelko perseessä ja tarvitsen apua joltakulta harrastelijatohtorilta.

Eli: mulla on nyt huono fiilis, että berberistä löytyy jotain ylimääräistä. Voiko siis mahdolliset pukamat hoitaa silleen huomaamattomasti ja kivuttomasti niin, ettei kukaan saa koskaan tietää? En missään nimessä aio mennä pyllistelemään terveykeskukseen jonkun räkänokka-kandin iloksi, joten nyt täytyy löytyä jokin muu keino. Saako esim. soittamalla lääkärille jonkunlaisen reseptin, jolla saa reviisorilta vaikkapa jotain rasvaa millä saa ongelman pois nopeasti mielestä ja persiistä. Olen eläny ikäni toivoen, että edes perse pysyy terveenä ja koskemattomana ja nyt kun terveys on listalta poispyyhitty, niin ainakin tuo koskemattomuus säilyy, taikka saatan tappaa. Kertokaa joku hyviä uutisia, jookostajoo..?

Siis väitätkö, että et ole nähnyt "Kutiaako peräaukkosi" -mainosta. Ei muuta kun lippis syvälle päähän ja hakemaan "muijalle" hanurivoidetta.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Siis väitätkö, että et ole nähnyt "Kutiaako peräaukkosi" -mainosta. Ei muuta kun lippis syvälle päähän ja hakemaan "muijalle" hanurivoidetta.

Joo olen nähny ja nyt kun tiedän etten ole ongelman kanssa yksin, niin uskaltauduin kysäisemään neuvoa antavaa. Mainoksen perusteella tulin tiukan pohdinnan jälkeen tulokseen, että ko. rasva ei rypäleitä vie pois, vaan helpottaa oloa. Ja minullahan ei edes kutise tuhkaluukku, joten sinänsä turha aines minulle. Mut kiitti yrityksestä, hei! Olisko jollain muulla jotain parempaa tarjolla? Ku mulla on mielikuva, et jos ei hommaa hoida, ni siitä voi tulla joku kasvain tai jotain. Ja sitte vasta koskemattomuuden säilyminen menisi ongelmalliseksi!
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mene Make niiden pukamiesi kanssa apteekkiin ja pyydä jotain voidetta. Saa ilman reseptiä.
Jos ei auta, niin sitten sun ei auta muu kun nöyrtyä ja mennä lääkäriin. Ne voidaan hoitaa helposti "hirttämällä". Ja jatkossa sitten pidät huolta että syöt kuitupitoista sapuskaa että se peräpää toimii eikä tartte päkistellä.
Unohda se lääkärin häpeily, menet vaikka yksityiselle jos terveyskeskukset ja kandit hirvittää. Et ole ensimmäinen jolla on peräpukamat.

(Katsoin muuten koulukirjasta, kohdasta "peräpukamia sairastavan hoitotyö")
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Mene Make niiden pukamiesi kanssa apteekkiin ja pyydä jotain voidetta. Saa ilman reseptiä.
Jos ei auta, niin sitten sun ei auta muu kun nöyrtyä ja mennä lääkäriin. Ne voidaan hoitaa helposti "hirttämällä". Ja jatkossa sitten pidät huolta että syöt kuitupitoista sapuskaa että se peräpää toimii eikä tartte päkistellä.
Unohda se lääkärin häpeily, menet vaikka yksityiselle jos terveyskeskukset ja kandit hirvittää. Et ole ensimmäinen jolla on peräpukamat.

(Katsoin muuten koulukirjasta, kohdasta "peräpukamia sairastavan hoitotyö")

Paljon kiitoksia! Täytyykin käydä naapurikylän apteekissa kyselemässä, ettei kukaan tuttu näe...

Mutta se lääkäri... Saakohan sinne mennä kännissä, jos ei muuten uskalla?
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paljon kiitoksia! Täytyykin käydä naapurikylän apteekissa kyselemässä, ettei kukaan tuttu näe...

Mutta se lääkäri... Saakohan sinne mennä kännissä, jos ei muuten uskalla?

Joo, ja jos olet tarpeeksi kännissä niin ei ujostuta näyttää persettä jo odotustilassa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Paljon kiitoksia! Täytyykin käydä naapurikylän apteekissa kyselemässä, ettei kukaan tuttu näe...

Mutta se lääkäri... Saakohan sinne mennä kännissä, jos ei muuten uskalla?

Yksi mikä kuulemma auttaa ihan oikeasti pukamiin niin pyöräily. Kuntopyörällä tai tavallisella. Kyllä ne rypäleet sieltä lähtee, usko pois.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Yksi mikä kuulemma auttaa ihan oikeasti pukamiin niin pyöräily. Kuntopyörällä tai tavallisella. Kyllä ne rypäleet sieltä lähtee, usko pois.

Nyt kun olen ahkerasti pitkästä aikaa pyöräillyt koko kesän, niin juuri tuntuu että asia on pahentunut siihen pisteeseen, että on pakko harkita jotain hoitomuotoa. Ja olen myös huomannut että viinanjuonti (parhaillaankin:)) pahentaa asiaa pariksi päivää. Darrapäivänä kun joutuu käymään tuuballa useampaan otteeseen, niin sen kyllä huomaa, ku veri lentää...

Täytyy kyllä ottaa pienet ennenku kehtaan mennä tohtorille pyllistämään. Ja kai kun sen kerran tekee, niin sen jälkeen ei enää tunnu missään! Lääkäriltä apteekkarin kautta terassille ja siellä nousu pöydälle, housut nilkkaan ja parempi PUOli esiin: "Kattookaas kaikki mikä tääl on!!" :)
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on hei kirjaimellisesti pelko perseessä ja tarvitsen apua joltakulta harrastelijatohtorilta.

Tässä ohje:

Kävele apteekkiin, ota hyllystä kouraan Scheriproct-niminen voidepurkki. Löytyy todennäköisesti jostainpäin intiimihyllyä. Siinä kortisonia, joka hillitsee kutinaa, puuduttavaa ainetta (lidokaiinin johdannaista) ja antimikrobisia aineita, jotka alistavat tulehdusta.

Tänään apteekit jo kiinni, mutta huomenna ehtii päivystävästä apteekista hakemaan.

Älä osta sitä mainostettua Ac3- rasvaa. Ei sisällä mitään lääkeainetta, voide uutettu jostain Aloe berberus-yrtistä (nimi ei ehkä ihan oikein ;)). Mutta näköjään mainostaminen tehoaa suomalaisiin, melkoinen hittituote tällä hetkellä vanhusten parissa.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Rajapatsaan grillillä, jos vähän hienompaa haluaa niin Buttenhoff on varmaan ihan hyvä valinta.
Kiitoksia vinkistä myös muut.
Huonoon aikaan sattui nälkä, ravintolat olisivat olleet turhan hienoja meikäläisille, buffetpöytä oli huoltoasemalla jo kiinni ja kyseinen grilli ei ollut vielä siihen aikaan auki. Pitää joskus toiste testata Rajapatsaan grilli.

Kun tultiin takasin Imatralle päin, jäin hämmästelemään siniseksi valaistua siltaa.
Oliko se Tainionkosken silta vai mikä? Veikeän näköinen.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Tässä ohje:

Kävele apteekkiin, ota hyllystä kouraan Scheriproct-niminen voidepurkki....

Kiitos paljon neuvosta, jokeriystäväiseni! Ei näköjään ihan kaikki teistä taida niin mulkkuja ollakaan... Täytyy huomen tai ylihuomen testailla, nyt ei pysty ku on niin paha olla ja täytyy ottaa kaljaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainaa anomaan lätsä kourassa

Löytyykö kokemusta käyttöluotoista? Tarkoitan nimenomaan sellaisia kohtuullisella korolla varustettuja lainoja.

Itse tarvitsen suunnilleen seitsemän tontun kokoisen lainan pankista (takaaja löytyy) ja nyt tarttis hieman vertailla eri pankkien lainatarjouksia ja -ehtoja. Olisiko jollain kertoa omakohtaista kokemusta, mistä pankista kannattaisi laina ottaa? Siis sikäli kun tuollaista summaa edes myöntävät...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mistähän pitäisi kysellä uutta, kun auton häläristä hajosi kaukosäädin. Merkki on Gemel/Serpi Star. Ei oikein googlekaan auttanut. Helsingistä/pk-seudulta pitäisi moinen vehjes löytää.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Löytyykö kokemusta käyttöluotoista? Tarkoitan nimenomaan sellaisia kohtuullisella korolla varustettuja lainoja.

Itse tarvitsen suunnilleen seitsemän tontun kokoisen lainan pankista (takaaja löytyy) ja nyt tarttis hieman vertailla eri pankkien lainatarjouksia ja -ehtoja. Olisiko jollain kertoa omakohtaista kokemusta, mistä pankista kannattaisi laina ottaa?
Ei tähän pysty puolestasi oikein vastaamaan, vaan sinun pitää itse mennä sinne pankkiin, ja aloittaa lainaneuvottelut. Ensiksi kannattaa mennä siihen pankkiin, jossa tili on, ja sitten muihinkin kysymään tarjouksia. Tosin tuo mainitsemasi lainamäärä on niin pieni, ettei mitään radikaalia eroa varmaan tule mistään. Säännöllisiä kuukausituloja ne siellä kyselevät, ja se kun on kunnossa, niin laina onkin sitten jo käytännössä selvä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Löytyykö kokemusta käyttöluotoista? Tarkoitan nimenomaan sellaisia kohtuullisella korolla varustettuja lainoja.

Itse tarvitsen suunnilleen seitsemän tontun kokoisen lainan pankista (takaaja löytyy) ja nyt tarttis hieman vertailla eri pankkien lainatarjouksia ja -ehtoja. Olisiko jollain kertoa omakohtaista kokemusta, mistä pankista kannattaisi laina ottaa? Siis sikäli kun tuollaista summaa edes myöntävät...
Itse tarvitsin asuntolainaa hakiessani käsirahaan yms. hiukan enemmän "löysää". Mulla oli jo ennestään Sampon Balanssiluotto muistaakseni 2000e luottorajalla. Mulle tehtiin tilapäisesti toinen Kohtuullisen koron käyttölaina -sopimus (ex Balanssiluotto) juurikin tuohon seitsemään tonniin minimilyhennyksillä. Samalla istumalla tosin maksettiin tyhjäksi ja lopetettiin tuo alkuperäinen Balanssiluottoni.

Ehdin maksaa tuosta lainasta yhden maksuerän (muistaakseni jotain 250e luokkaa) ennen kuin tuleva asuntoni vapautui ja sain asuntolainan nostettua. Haettuun asuntolainaan sisältyi luonnollisesti myös tuo käsiraha, joten sillä "ylimääräisellä" osuudella sitten maksettiin pois tuo seitsemän tonnin pikaluotto ja laskettiin luottoraja jälleen siihen kahteen tonniin.

Ainakin mulla sujui asiat pankissa (Sampo) tosi hienosti. Kysymällä ne asiat selviää.

EDIT: huomaa muuten, että en tarvinnut takaajia missään vaiheessa
 

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitos paljon neuvosta, jokeriystäväiseni! Ei näköjään ihan kaikki teistä taida niin mulkkuja ollakaan...

Muistahan kiittää narrifaneja avusta näyttämällä hoidon tuloksia heille seuraavassa Ässät-Jokerit pelissä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Eli: mulla on nyt huono fiilis, että berberistä löytyy jotain ylimääräistä. Voiko siis mahdolliset pukamat hoitaa silleen huomaamattomasti ja kivuttomasti niin, ettei kukaan saa koskaan tietää?

Mielenkiintoinen näkökanta tuokin, että lääkäri joka on käytännössä uransa menettämisen uhalla velvoitettu pitämään potilasasioita salassa on enemmän julkisempi tapaus kuin kysyä asiaa tuhansien ihmisten seuraamalla keskustelupalstalla, etenkin kun vielä ilmeisesti asuu pienehköllä paikkakunnalla ja kuuluu enemmän tai vähemmän vieläkin pienempään ryhmään (aktiiviset jääkiekkokannattajat) jolloin nimimerkin ja tosielämän persoonan yhdistäminen ei liene erityisen hankalaa :)

Eli nyt ainakin kaikki tietävät.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Pukamat ilmestyvät jossain vaiheessa joka toiselle aikuiselle, joten turha niitä häpeillä. Pukamista on itseasiassa syytä olla ylpeä, onhan kyseessä yksi äijämäisimmistä vaivoista. Mulle ilmestyy mokomat ehkä 1-2 kertaa vuodessa, muistaakseni ekan kerran joskus alta parikymppisenä kloppina. Silloin ei ollut mitään hajua mistä kyse, joten hädissään lääkäriin pyllistämään. Sen jälkeen on aina ollut hanurilääkettä kaapissa. Kaveri meni vaivansa kanssa joskus leikkaukseen asti (meillä on hyvät jutunaiheet..). Oli kuulemma hoidettu paikallispuudutuksena siten, että ensin karvat ajeltu ympäristöstä ja itse homma ollut aika nopea nips naps temppu. Vähän toista viikkoa oli mennyt robottikävelyllä. Sen jälkeen ei ole kuulemma vaivannut kertaakaan.

Ruokavaliolla ja liikunnalla on tosiaan paljon vaikutusta pukamien syntyyn. Vähän kuituja, vähän liikuntaa ja liian pitkät istunnot vissiin edesauttavat pukamien syntyä. Esim. punttaajilla usein liian iso osa ruokaympyrästä raejuustoa, rahkaa ja lihaa yhdistettynä vähäiseen aerobiseen liikuntaan. Itse epäilen myös kaljalla olevan jotain tekemistä noiden pikku perkeleiden kanssa.
 

Rocco

Jäsen
Itselläni on ollut peräpukamat, ja olen siitä ylpeä!! Kipu oli hirvittävä, mutta sen kun on kokenut niin mikään ei tunnu miltään! Kipua voisin kuvailla kuin olisi työnnetty puukko persuuksiin terä edellä.

Itselläni pistettiin puudutuspiikki O-renkaaseen kun olin lääkärillä, ja sen jälkeen en tuntenut mitään mitä siellä tehtiin. Onneksi sentään sivusilmällä katselin ettei se Leo Lastumäen näköinen/kokoinen lääkärisetä avannut valkoista takkiaan... Pari päivää olin varovainen kävelyn ja paskalla käymisen suhteen, mutta loppujenlopuksi meni kaikki mainiosti.

Kuulemma jopa 90% ihmisistä kokee peräpukamat jossakin vaiheessa elämäänsä, joten varautukaa.
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parvekelasit

Lumon tarjoaa asuntoyhtiöllemme vajaaseen 2.900 euron hintaan parvekkeen lasituksen. Parveke on noin 6-7 metriä pitkä ja syvyyssuunnassa lasia tulee vajaan metrin pituinen pätkä. Osaako joku sanoa onko tämä edullinen tarjous? Ilmeisesti ainakin laadun pitäisi olla kohdallaan?
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
No onpas vaan niin mukavaa tietää että on niitä vaivoja muillakin ollut :) Kyllä kai minäkin sitten kehtaan tohtorille persettä näyttää, mutta en kyllä suostu siihen, mikäli kyseessä on joku parikymmpinen tytöntyllerö-kandi. Jotenkin tällaisessa tapauksessa luottamus olisi luokkaa suurempi, mikäli tarkastuksen toimittaisi vaikkapa vanhempi mieslääkäri. Vaikken tosin tykkää hanuriani levitellä sen enempää miesten kuin naistenkaan edessä. Mutta kokeillaan nyt tuota rasvaa ensin. Tuleepa varmasti hieman rivo fiilis siinä äässiä rasvaillessa. Onkohan muuten hintsuille jotenkin helpompaa mennä lääkäriin esittelemään persustaan, kuin meillä hetskuilla? Einivei, tänään tuleekin näemmä otettua yllätys-bunssi, joten rasvankin haku siirtyy taas. Tulis nyt syksy, ni ei tarvis juoda näin vitusti...

Kannattaako muuten ensinnäkään mennä jonkun vuokrafirman kautta hommiin? Syksy tulee, koulut jatkuu ja "talvityötkin" jatkuu, mutta ilmoittauduin kuitenkin yhteen firmaan, että voisin toisinaan jonkun keikan heittää ja joku päivä käyn näyttämässä naamaa siellä. Joskus muistan kuulleeni vähän huonojakin juttuja näistä firmoista, mutta mikä on lopullinen totuus?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Mutta kokeillaan nyt tuota rasvaa ensin.
- - -
Kannattaako muuten ensinnäkään mennä jonkun vuokrafirman kautta hommiin?
- - -

Tuohon ekaan jutuun ensin, että jo Aatamin ajoista lähtien on apteekeissa ollut Hädensa -merkkista lääkettä ao. vaivaan sekä voiteena että peräpuikkona. Puikko auttaa myös haavaumiin suolen sisällä. Toimii.

Sitten tuo toinen juttu. Noistahan saa yleensä äkkiä töitä, mikä on hyvä. Usein vain joutuu sitoutumaan tavalla tai toisella siihen, ettei loikkaa sen firman palvelukseen jossa tekee töitä. Hyvä tai huono, paha sanoa. Mutta tärkeintä on tsekata tilinauha; noilla kun tuntuu olevan taipumus "unohdella" joku tunti pois tai palkan lisiä tai vastaavia. Aina on ollut joku sijainen laskemassa palkkaa väärin...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kun Wikipedia ja Google eivät osaa auttaa, niin silloin kysytään Jatkoajasta!

Vanhempieni luona wanhoja tavaroitani raivatessa törmäsin mielenkiintoisiin lehtinippuihin. Miestenlehti Cosmos alkoi ilmestyä noin kymmenen vuotta sitten. Jossain vaiheessa siirryttiin yhteistyöhön ruotsalaisyhtiön kanssa ja nimeksi tuli Slitz. Ilmestyminen loppui jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa.

Koska Cosmos alkoi ilmestyä?
Milloin lehdestä tuli Slitz?
Mikä jäi viimeiseksi numeroksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös