Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 991 224
  • 47 171

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Lajina vaikuttaa sellaiselta, ettei ole mitään saumaa oppia itse matkimalla muita. Lyönti tuntuu epäluonnolliselta ja näin pron mukaan pitää ollakin. Fiilis on siisti kun vihdoin saa pallon driverilla liikkeelle hyvällä osumalla suoraan,,,,se lentää pitkälle.

Oon ikäni mailapelejä pelannut, ja lyönti tuntui alusta asti luonnolliselta, tosin seuran pro ne pienimmät viat korjasi heti alusta pois ja muutaman lisävinkin heitti siihen päälle.

Tosin tänä kesänä olen tasan kerran käynyt pelaamassa, mielenkiinto lajiin lopahti täysin jostain syystä. Tuntuu vaan että parempaakin tekemistä on. Jäsenmaksun hoidin kuitenkin siltä varalta, että josko se innostus löytyisi jostain niin voisin käydä kokeilemassa... sitä suuresti epäilen. Yliliikkuvat ranteet ja hukkivika vituttaa suunnattomasti, joten jos peli ei kulje ja kierrokset menevät jatkuvasti fore:n huutamiseksi, niin äkkiä se into laantuu. Josko se tästä, kokeillaan ens kesänä uudestaan.

1Timer, saapi auttaa jos siltä tuntuu. :D
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Vissiin ei menetä jos et oksenna, jostain olen näin lukenut, että jos laattaat niin sitten antibiotit menettää tehonsa. En tosin ole Dr Phil olen vaan proffa.
Kyllä mä veikkaisin että menettää. Yläasteen terveystarkastuksessakin kuulemma menettää neitsyytensä, kun ne työntää sormen anukseen kokeillakseen jotain kypsyyksiä ja mitälie sappikiviä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antibioottikuuri päällä poskiontelotulehduksesta, voinko silti dokailla rankemman kaavan mukaan? Vai tuleeko jotain sivuvaikutuksia / menettääkö medisiini tehonsa. Olisi pirun hyvät pirskeet tiedossa, eikä tekisi mieli missata niitä jonkun lääkekuurin takia.
Tarkista apteekista, yleensä näillä ei ole yhteisvaikutusta, mutta on olemassa ainakin joitakin antibioottilajeja jotka aiheuttavat antabus-reaktion....
 

d2uce

Jäsen
Itse tiedän vain mitä minulle on sanottu niistä antibiooteista joita olen joskus joutunut popsimaan. Dokata saa, ainoa riski on siinä, että on niin naamat että laattaa tai unohtaa ottaa lääkkeen.

Mutta siis mitä minulle on aina kerrottu kun olen aiheesta kysynyt.

Varmaan lääkäreille esityistä kysymyksistä, mitä noihin lääkekuureihin tulee, yleisin on "voiko dokata?"
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Tai jos kebabista tykkää niin Didemistä. Sijaitsee tainionkoskentiellä, aika lähellä rautatieasemaa. On ihan hyvät pizzat ja kebabit. Keskustasta löytyy noita ruokapaikkoja myös. Rosso ja Buttenhoff ainakin. Ja vissiin Martina on myös toiminnassa edelleen.

Martinaa suosittelen. Erinomaisen mukava keittiöpäällikkö ja ruoka on hyvää, etenkin listan uudistuksen mukanaan tuomat leivät ja hampurilaiset.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Varmaan lääkäreille esityistä kysymyksistä, mitä noihin lääkekuureihin tulee, yleisin on "voiko dokata?"

Näin on. Ja kaikki lääkärithän suosittelevat runsasta alkoholin käyttöä. Antibiootti pitää ottaa säännöllisesti ohjeiden mukaan ja juuri siinä on se suurin riski. Herääkö aamulla kasilta pillerille ja muistiko illalla napin. Älytön riekkuminen ja epäsäännöllinen elämä eivät tietenkään auta paranemista, niin mukavaa kuin onkin. Setä suosittelee: Mene bileisiin, dokaa hiukan maltillisemmin ja pidä hauskaa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Antibioottikuuri päällä poskiontelotulehduksesta, voinko silti dokailla rankemman kaavan mukaan? Vai tuleeko jotain sivuvaikutuksia / menettääkö medisiini tehonsa. Olisi pirun hyvät pirskeet tiedossa, eikä tekisi mieli missata niitä jonkun lääkekuurin takia.

Oksentaminen on tosiaan se suurin ongelma. Antibioottihan ei oikein voi tehota jos potilas makaa kotona ja antibiootit on baarin vessan lattialla.
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Antibioottikuuri päällä poskiontelotulehduksesta, voinko silti dokailla rankemman kaavan mukaan? Vai tuleeko jotain sivuvaikutuksia / menettääkö medisiini tehonsa. Olisi pirun hyvät pirskeet tiedossa, eikä tekisi mieli missata niitä jonkun lääkekuurin takia.

Riippuu käyttämästäsi antibiootista.

Suurinosa antibiooteista ei reagoi mitenkään haitallisesti alkoholiin, varsinkaan jos sitä ottaa normaalisti maltillisina annoksina. Suurempina annoksinakin todennäköisin oire on lisääntynät maha-suolikanavan ärsytys.

Jos taas käytössäsi on lääke, joka sisältää vaikuttavana aineena metronidatsolia (esim. Flagyl, Trikozol), niin älä koske viinaan. Jopa pienetkin määrät voi aiheuttaa antabus-reaktion, eli punoitusta, tajunnan hämärtymistä ja oksentelua. Tätä tuskin on käytössä poskiontelotulehduksessa.

Edellä mainittua poikkeusta lukuunottamatta voit siis naukkailla oluesi rauhassa, kunhan otat kohtuudella ja muistat aamulla ottaa tabletin ajallaan.

Lähde: Päässä sijaitsevat oppikirjat
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. Antibiootti pitää ottaa säännöllisesti ohjeiden mukaan ja juuri siinä on se suurin riski...

Voin kompata. Itse tiedustelin tätä kerran lääkäriltä ja hän totesi, että alkoholi ei vaikuta antibiootin toimintaan, mutta kertoi, että he suosittelevat pysymään selvin päin, että pillereiden ottaminen ei unohdu. Aikataulussa pysyminen on hyvin tärkeää antibioottien kanssa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Antibioottikuuri päällä poskiontelotulehduksesta, voinko silti dokailla rankemman kaavan mukaan? Vai tuleeko jotain sivuvaikutuksia / menettääkö medisiini tehonsa. Olisi pirun hyvät pirskeet tiedossa, eikä tekisi mieli missata niitä jonkun lääkekuurin takia.

Yksi juttu lisää. Vedin 4 kuuria nielutulehdukseen eri aikoihin pitkin kevättä, eri antibiootteja. Juttelin sitten lääkärin kanssa yksityisellä terv.as. alkoholin otosta. Kertoi että alkoholi heikentää vastustuskykyä ja sitä kautta saattaa olla ns antibiootti kierre valmis.
Eli antibioottien teho ei heikkene vaikka dokaat mutta elimistösi vastustuskyky alenee ja sitä kautta antibiooteilla on ns enemmän hommia..

Tosiaan äärettömän harva antibiootti aiheuttaa sen antabus reaktion ja siitä on kyllä silloin maininta lääkkeen ohjeissa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mistä saisi ostettua halvan sanelimen Helsingin keskustasta?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En osaa itse löytää niin kysytään täältä. Olisiko jossain dataa siitä, mikä on miesten osuus ajoneuvojen kuljettajista Suomen teillä?
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Kiitos vastauksista koskien tuota antibiootit+dokaaminen -kysymystä. Ei tässä pakkauksen mukana tulleessa selosteesas sanota mitään vaaroista alkoholin kanssa käytettynä. Eli näistä ei vissiin antabus-reaktioita ole tiedossa. Eli tänään (ja suurella todennäköisyydellä huomennakin) aion ottaa alkoholia. Toivottavasti vain muistaisin ottaa sen lääkkeen huomenna aamulla ja illalla, ja sunnuntaina aamulla...
 
Onko homoa ottaa itseltään suihin? Tätä kysymystä on pohdittu pitkään, taitaa olla sellainen retoorinen kysymys?
Tuskin, jos (oman) kikkelin ja kassien näppäilykään ei ole.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Eikä sen niin väliä, suurin osa antibioottikuureista on turhia ja sairaus paranisi samassa ajassa itsestäänkin, joten vedä vaan kaksin käsin.

Juu, itsekin olen kuullut, että useat sairaudet paranevat ilman antibioottejakin aivan hyvin. Itselleni lääkäri määräsi muutama vuosi sitten antibioottikuurin epäilemänsä poskiontelotulehduksen takia. No, apteekissa oli helvetin pitkä jono ja itselläni muutenkin kova vitutus, joten heitin reseptin roskiin. Hyvin siitäkin taudista paranin ilman lääkkeitä. Nyt kuitenkin antibiootit hain, ja kun kuuria aloin syödä, niin pyritään nyt syömään loppuun.

Muistaakseni Hesarissa oli jokin aika sitten juttua juuri siitä, miten antibiootteja määrätään aivan tolkuttomia määriä ja monet kuureista ovat aivan turhia. Lääkärin on vaan niin helppo kirjoittaa se resepti, ja toisaalta potilaatkin haluavat lääkäriltä jotain konkreettista, ei haluta poistua vastaanotolta tyhjin käsin. Jokuhan on joskus väittäny antibiootteja pelkiksi lumelääkkeiksi.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Eikun ihan semmosta vaan kyselen, että mikä tuo "sävelmä" tuossa Canalilla pyörivässä valioliigamainoksessa on? Kuulostaa hienolta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko ryssillä mennyt kuppi nurin lopullisesti?? Ensin halutaan iso siivu Pohjois-Navasta ja nyt tämä:http://www.yle.fi/tekstitv/html/P141_01.html

Mitä sinä nyt sekoilet? Muutama muukin maa haluaa siivua itselleen Pohjoisnavasta ja muillakin mailla on tukikohdat Välimerellä.

Pohjoisnapa jutussa nyt ei ainakaan ole mitään ihmeellistä, venäläiset pistivät vain vähän tuulemaan. Välimeren tilanteesta minulla ei tosin ole käsitystä, että miksi muilla on ja pitäisikö Venäjälläkin olla.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Mitä sinä nyt sekoilet? Muutama muukin maa haluaa siivua itselleen Pohjoisnavasta ja muillakin mailla on tukikohdat Välimerellä.

Pohjoisnapa jutussa nyt ei ainakaan ole mitään ihmeellistä, venäläiset pistivät vain vähän tuulemaan. Välimeren tilanteesta minulla ei tosin ole käsitystä, että miksi muilla on ja pitäisikö Venäjälläkin olla.


Johtuisiko jenkkien ja brittien tukikohdat välimerellä NATO-jäsenyydestä johtuen? Kenen alueelle Venäjä meinaa tukikohtansa laittaa, Varsovan liiton kohdallahan on ollut hiljaisempaa jo pitemmän aikaa? Pohjoisnapa on ei kenenkään maata, sieltä ei pitäisi antaa siivua kenellekkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Johtuisiko jenkkien ja brittien tukikohdat välimerellä NATO-jäsenyydestä johtuen? Kenen alueelle Venäjä meinaa tukikohtansa laittaa.

Niin tietysti, eihän siellä muilla mailla varmaan edes ole tukikohtia, minun kämmini.

Mutta, alueita on Välimerellä vaikka kuinka paljon, tuskin ne kaikki maat NATOssa ovat? En jaksa nyt wikipedioida ja ulkoa en niitä kaikkia muista, mutta sen tiedän, että Välimerellä on myös etelärannikko.

Kai niiden valtioiden kanssa saa edes neuvotella vai ovatko ne kaikki ehdottoman vihollisia? Tietenkään maailmanpolitiikka ei ihan näin yksioikoista ole, mutta kai siinä edes jotain realismia on sinne tukikohta saada? Ainakin tuommoisia saanee haihatella. NATO ehkä vastustaisi kiivaasti, mutta voivatko ne sitä kuitenkaan loppujen lopuksi yksin päättää, että mitään kohtia sinne ei minnekään tule.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä sinä nyt sekoilet? Muutama muukin maa haluaa siivua itselleen Pohjoisnavasta ja muillakin mailla on tukikohdat Välimerellä.

Pohjoisnapa jutussa nyt ei ainakaan ole mitään ihmeellistä, venäläiset pistivät vain vähän tuulemaan.
Luin tänään jostain lehdestä (olisiko ollut iltapaska), että pohjoisnavan alla on huomattavat energiavarat, taisi arviossa olla, että jopa 25% pallomme käyttämättömistä energiavaroista on siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös