Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 586
  • 47 170

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Tämä lienee tyhmä kysymys, ja taidan tietää jo vastauksen, mutta:
Näkeekö Genesiksen konserttia mistään tv:stä tai netistä tjspn? ;P
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Verenluovutuksen säännöistä: Miksi yli kuusi kuukautta Britanniassa aikavälillä 1.1.1980 - 31.12.1996 oleskellut on estynyt luovuttamaan verta?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kiitoksia kaikille apua antaneille, eli Borgielle, Pusterille, Mr.Foxille, Master Godille ja Snaipperi #16:ta!! Taidan käydä jo tällä viikolla käydä tykötarpeet hakemassa pitkäripasesta ja FF:t kaupasta, voisi tehdä jo koesatsin tälle viikonlopulle..

Ja jos mökillä ei ole pakkasta, niin käyt hakemassa lähimmältä Aga:lta palan hiilihappojäätä kylmälaukkuun mukaan, niin pysyy fisu mukavasti kylmänä läpi juhannuksen.

Mitenkäs pitkään hiilihappojää pitää esimerkiksi kylmälaukussa juomat sopivan viileinä?!?

Kuulostaa muuten aika tehokkaalta keinolta, mutta todennäköisesti hiilihappojäätä hankittaessa saisimme varautua paleltumavammoihin, eikä perinteisiin palovammoihin.. Eikös hiilihappojää ole n.-78 celsiusta? Todennäköisesti ei tulisi hanskat kädessä aina käsiteltyä ainetta ja tokihan sitä olisi mukava myös suuhunkin survoa..
 
Viimeksi muokattu:

LätkäFaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs
Kuulostaa muuten aika tehokkaalta keinolta, mutta todennäköisesti hiilihappojäätä hankittaessa saisimme varautua paleltumavammoihin, eikä perinteisiin palovammoihin.. Eikös hiilihappojää ole n.-78 celsiusta? Todennäköisesti ei tulisi hanskat kädessä aina käsiteltyä ainetta ja tokihan sitä olisi mukava myös suuhunkin survoa..
Noihin suuhun survomisiin sun muihin en osaa neuvoa antaa, mutta muuten yksi vinkki hiilihappojään käytöstä. Kannattaa pitää hiilihappojäät omassa kylmälaukussaan, jonne pistätte aina tarpeen tullen perinteiset kylmäkallet jäätymään. Eli ette siis pistä suoraan fisuja ja bissejä ym. samaan laukkuun hiilihappojään kanssa, vaan jäähdytätte juomat perinteisillä kylmäkalleilla. Muuten voi päästä helposti käymään niin että juomat jäätyy ennen kuin ehtii kaatokännissä kissaa sanoa.

Ja jos muutaman kilon ostaa hiilihappojäätä, saa sillä suuremmankin määrän juomaa pysymään kylminä koko juhannuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Noihin suuhun survomisiin sun muihin en osaa neuvoa antaa, mutta muuten yksi vinkki hiilihappojään käytöstä. Kannattaa pitää hiilihappojäät omassa kylmälaukussaan, jonne pistätte aina tarpeen tullen perinteiset kylmäkallet jäätymään. Eli ette siis pistä suoraan fisuja ja bissejä ym. samaan laukkuun hiilihappojään kanssa, vaan jäähdytätte juomat perinteisillä kylmäkalleilla. Muuten voi päästä helposti käymään niin että juomat jäätyy ennen kuin ehtii kaatokännissä kissaa sanoa.

Ja jos muutaman kilon ostaa hiilihappojäätä, saa sillä suuremmankin määrän juomaa pysymään kylminä koko juhannuksen.

Suuhun survomisella meinasin lähinnä sitä, että aika pahat paleltumavammat saa aikaan suuhun joutuessa tuo hiilihappojää.

Mutta pitää käydä katsomassa tuolta Aga:n sivuilta, missä olisi lähin kuivajään myyntipaikka, en tosin äsken löytänyt yhtään paikkaa missä sitä myydään. Pitää kokeilla toistamiseen..

Mökillä ei tosiaan ole pakkasta ja jääkaappi on aikasmoisen pieni, toki maakellari auttaa vähän asiaa.. Eikä taida olla hintakaan päätä huimaava tuolla kilon mötikällä? Muutaman hassun euron..

Eli kylmäkallejenkin jäädytys taitaa järjestyä tänä jussina aika helposti, on tämä Jatkoajan keskustelupalsta aika hieno paikka, aina löytyy apua!!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mutta pitää käydä katsomassa tuolta Aga:n sivuilta, missä olisi lähin kuivajään myyntipaikka, en tosin äsken löytänyt yhtään paikkaa missä sitä myydään. Pitää kokeilla toistamiseen..

Kuivajään myyntipisteet. Aika suurilta näyttää myyntierät. 10 kiloa pellettejä tai 18 kiloa palajäätä.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Orman Mollis kirjoitti:
Mitenkäs pitkään hiilihappojää pitää esimerkiksi kylmälaukussa juomat sopivan viileinä?!?

Kuulostaa muuten aika tehokkaalta keinolta, mutta todennäköisesti hiilihappojäätä hankittaessa saisimme varautua paleltumavammoihin, eikä perinteisiin palovammoihin.. Eikös hiilihappojää ole n.-78 celsiusta? Todennäköisesti ei tulisi hanskat kädessä aina käsiteltyä ainetta ja tokihan sitä olisi mukava myös suuhunkin survoa..

Suosittelen samaa kuin LätkäFaija, eli jäät omaan kylmälaukkuun, vähän sanomalehteä väliin ja sitten jäädyttää siellä aina siellä juotavat, mm. taskulämmin kalja viilenee vartissa. Makkarat yms. voivat olla siellä vaikka koko ajan, kunhan muistaa ottaa vaan ajoissa sulamaan ennen käyttöä. Ei kannata kauheasti koskea käsin, tosin suhteellisen pieni nokare tiputettuna kaljapulloon aiheuttaa ihmeitä :)

Noista aga:n pisteiltä joilta kuivajäätä on saatavilla aina voi saada sopivilla puheenlahjoilla myös pienempiä määriä mukaansa, ja muutama kilo pitäisi riittää koko juhannukseksi.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
No niin. Kännykästä hävisi ensin kenttä ja nyt puhelin herjaa sitkeästi että "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Puhelin sammutettu välillä ja tarkistettu, että SIM-kortti on paikallaan, mutta sama tilanne. Kokeilin toisella SIM-kortilla tähän puhelimeen ja sehän ainakin toimi, joten lienee kyseisessä SIM-kortissa vikaa. Se vaan, että tämä on firman liittymä, joten en jaksa uskoa, että vika olisi laskuissakaan :)

Vielä pitäisi vanhan kännykän akku ladata, niin voisi tätä SIM-korttia kokeilla siihen. Mutta eihän tämä nyt kivaa ole, kun ei puhelin toimi.

Edit. Ja kysymys siis kuuluu, että onko jollekin muulle käynyt vastaavaa? Ja jos on, niin miten ratkesi? Puhelin Nokia N73.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Iso mutta täältäkin. Joissain paikoissa annetaan esim. jälkiruoka ilmaiseksi, hyvitetään hommaa laskussa tms., mutta on käynyt niinkin, että tarjoilija on todennut vain, että "Jaa..." ja tuonut laskun pöytään. Törkein oli ehkä tapaus Tampereen Rossossa joku vuosi sitten (Rosso on muuten paska safkapaikka muutenkin), kun sain täysin kylmän pihvin pitkän odottelun jälkeen. Valitin siitä sukkana tarjoilijalle ja vastaus oli, että voit jättää sen syömättä, mutta laskussa en voi hyvittää. En tule menemään siihen raflaan enää ikinä.

Komppaan. Rossot läpi Suomen ovat niin syvältä kuin voi vain olla. Reissaan työn vuoksi jonkin verran ja S-Ryhmän hotelleja koska niillä soppari firman kanssa laskutuksesta. Rossohan sitten on usein samassa talossa ja syödä pitää.
Mitä uskomattomampia juttuja on kohdalleni osunut.
Rosso Seinäjoella, tilasin jonkun possunfileen. No ruoka tuli pitkän ajan jälkeen ja pihvistä pystyi syömään noin 1/3. "pihvi" oli lähes pelkkää sitkeää rasvaa ja uskokaa että tunnistan huonon lihan. Olin liha-ja ruokamestari "edellisessä elämässä" ja tunnen raaka-aineet. Tarjoilija kysyi että maistuiko, totesin että ei, pihvi oli pelkkää rasvaa ja kalvoa. Tarjoilja totesi vain "jaa" ja löi laskun pöytään.
Saman tyyppisiä juttuja joka Rossossa.
Enkä turhasta koskaan valita, mutta syystä sanon aina ja kohteliaasti kuitenkin aluksi. Maksan mielelläni palveluista ja tuotteista kunnon hinnan mutta paskaa tuotetta tai paskaa palvelua en hyväksy.
Amarillot, vaikka niissäkin mokaillaan, ruoka on kylmää, sentään ystävällisesti tuovat uuden annoksen/tarjoavat jälkiruoan ja pahoittelevat. Kerran saanut ns stressilihasta tehdyn pihvin, lähetin keittiöön terveisten kerä. Kokki tuli kiittämään että olin kertonut mikä lihassa vikana, ei ollut itse huomannut ja oli nuhainen niin ei haistanut että liha "ei toimi", koko file meni roskiin ja kokki totesi vain ettei ainakaan muille satu enää.
Uusi isompi pihvi maksutta ja jälkiruoka samaan kyytiin.

Kun nyt saarnataan niin lisätään vielä yksi ihmettylen aihe. Muistan kun nassikkana 70-luvulla käytiin usein ravintolassa syömässä esim äitienpäivänä, vapppuna ym pyhinä. Silloin siisteys oli huipussaan, ruoka tavallistakin parempaa, kaikkeen oli panostettu ja tarjoilijat yrittivät parhaansa. Nykyään juhlapyhinä saat odottaa, odottaa, odottaa, sitten saat pienemmän annoksen kuin normaalisti, yleensä laadultaan tosi heikkoa, odotat, odotat laskua/jälkkäriä ja kaiken kruunaa vittuuntuneet tarjoilijat jotka eivät hymyile, vastaa kiitokseen jne.. on se niin että työmotivaatio ja kunnioitus omaa työtä ja osaamista kohtaan on harvassa tänäpäivänä. Siitäkin syytä varmasti kerron jos laatu ei ollut sitä mitä pitäisi olla. Koski se sitten tosiaan ruokaa/vaatteita ym.
Tästä tuli mieleen että pitäisi kai herättää henkiin keskustelut itsepalvelukahviloiden/pikaruokapaikkojen toiminnasta. Periaattesta en kanna kahvikuppia pöydästä pois. EN en en. Tätä itsepalvelua kun aikanaan lanseerattiin tähänkin maahan oli perusteluna että halvemmalla saat. Okei, se oli ennen, nyt on nyt. Saman se kahvi maksaa palvelukahvilassakin.
Itsepalvelu on vain isojen ketjujen tapa maksimoida voitot ja minimoida palkkakustannukset asiakkaiden kustannuksella.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SamSpadelta ihan hyvä viesti, itsekään en ole oikein ikinä vakuuttunut Rossoista, etenkin liha annokset tuppaavat olemaan mauttomia.

Kuitenkin, sellainen juttu täällä on jäänyt huomaamatta, että sitten on nämä valittajat, jotka valittavat ruuasta itsekkään röyhkeästi vaikka ruoka olisi ollut hyvää, koska siten saa alennusta. En tiedä kuinka usein tarjoilijat vastaaviin tyyppeihin törmäävät, ja vaikeaa tuollaista on tarjoilijan itsekään tietää. Syönee kuitenkin tarjoilijan ja kokin motivaatiota.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
SamSpadelta ihan hyvä viesti, itsekään en ole oikein ikinä vakuuttunut Rossoista, etenkin liha annokset tuppaavat olemaan mauttomia.

Kuitenkin, sellainen juttu täällä on jäänyt huomaamatta, että sitten on nämä valittajat, jotka valittavat ruuasta itsekkään röyhkeästi vaikka ruoka olisi ollut hyvää, koska siten saa alennusta. En tiedä kuinka usein tarjoilijat vastaaviin tyyppeihin törmäävät, ja vaikeaa tuollaista on tarjoilijan itsekään tietää. Syönee kuitenkin tarjoilijan ja kokin motivaatiota.

Varmasti näitäkin on, mutta esim lihasta yleensä haistaa, näkee/tuntee vaikka veitsellä koittamalla koostumusta onko se kunnollista, tai no ruoka-alan ammattilaisen ainakin pitää nähdä...

Toisaalta ymmärtää kun jokainen file on yksilö, alkaen siitä mitä elukka on syönyt, sairastellut, onko jäänyt ns "veto päälle" tai muu ongelma tuotannossa, onko kylmäketju katkennut matkan varrella tai ravintolassa, onko käsitelty ja paistettu oikein, tarjoiltu liian myöhään kun tarjoilijoilla on ollut kiire.. jne.. varsinkin tuollaisissa "ravintoloissa" kuten rosso (kyllä kirjoitan nimen pienellä, koska muuta eivät ansaitse), joissa ruokaa tuotetaan liukuhihnalta, valmiskastikkeista jne.. mutta silti joku roti pitäisi olla kokillakin ja tarjoilijoilla. Ei se ruoka rossossakaan ihan ilmaista ole. Minä olen tehnyt kovaa duunia niidenkin eurojen eteen joita olen rossoon kantanut, enkä halua niitä hukkaan heittää. Yhtä hyvin voisin kaksikymppisen aina tuikata tuleen kun nälkä tulee...
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Paljonko yksi Saudi-Arabian riad (vai mikä onkaan maan rahayksikkö) on euroissa?

Ja löytyykö netistä mitään luotettavaa laskuria, jolla nuo vaihtokurssit saisi laskettua?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
SamSpadelta ihan hyvä viesti, itsekään en ole oikein ikinä vakuuttunut Rossoista, etenkin liha annokset tuppaavat olemaan mauttomia.

Kuitenkin, sellainen juttu täällä on jäänyt huomaamatta, että sitten on nämä valittajat, jotka valittavat ruuasta itsekkään röyhkeästi vaikka ruoka olisi ollut hyvää, koska siten saa alennusta. En tiedä kuinka usein tarjoilijat vastaaviin tyyppeihin törmäävät, ja vaikeaa tuollaista on tarjoilijan itsekään tietää. Syönee kuitenkin tarjoilijan ja kokin motivaatiota.
Varmassti tuotakin kuppikuntaa löytyy. Itsekin olen nykyään herkempi sanomaan, jos valitettavaa oikeasti on, mutta sitten taas on aika paljon ihmisiä, jota ovat aivan hissukseen vaikka ruoka olisi ollut täyttä kuraa. Tunnen itse tällaisia varsinkin vanhemmista ihmisistä. Ei kehdata valittaa ja onhan se tavallaan tarjoilijan ajattelemista, mutta kun siitä ruoasta ja palvelusta aika ison summankin maksaa ravintolassa (15-30€/hlö - itse käännän nuo edelleen markoiksi), niin onhan siihen hintaan oikeus saada jotain vastinettakin rahoilleen. Näin ainakin itse asian näen.

EDIT

Rossossa on yksi hyvä safka, jota en ole löytänyt muualta. Ohrapohjainen savulohipizza, jossa smetana toimii tomaattikastikkeen/-pyreen korvaajana. Se on hyvä ja rapea.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Lisäksi KELA:n ja muiden vastaavien tahojen kanssa asioidessa kannattaa pitää mielessä hallintomenettelylaki ja siitä erityisesti kohta, jossa sanotaan, että viranomaisen on pyydettävä kaikki asiaan vaikuttavat tositteet yhdellä kertaa. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta ja hallintomenettelylain tunteminen auttaa kummasti viranomaisen kanssa asiointia.

Sattuipa vastaan tällainen viesti. Korjataan nyt sitten kuitenkin moinen "tieto", jossa on kaksikin ongelmaa. Ensinnäkään hallintomenettelylakia ei ole ollut enää ~4 vuoteen olemassakaan, eikä hallintolaissa (joka mm. hallintomenettelylain korvasi) ole tuollaista määräystä, että asiaan vaikuttavat tositteet olisi pyydettävä yhdellä kertaa. Paljon muita hyvän hallinnon toteuttamisperiaatteita on kyllä mainittu. Siitä olen Snaksterin kanssa kyllä samaa mieltä, että _hallintolain_ tuntemisesta on hyötyä asioinnissa. Niinkuin vaikkapa tieliikennelain tuntemisesta on liikenteessä...
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Black Adder kirjoitti:
...mutta sitten taas on aika paljon ihmisiä, jota ovat aivan hissukseen vaikka ruoka olisi ollut täyttä kuraa. Tunnen itse tällaisia varsinkin vanhemmista ihmisistä. Ei kehdata valittaa ja onhan se tavallaan tarjoilijan ajattelemista, mutta kun siitä ruoasta ja palvelusta aika ison summankin maksaa ravintolassa (15-30€/hlö - itse käännän nuo edelleen markoiksi), niin onhan siihen hintaan oikeus saada jotain vastinettakin rahoilleen. Näin ainakin itse asian näen.

Veikkaan että valtaosa Suomalaisista jättää sanomatta tarjoilijalle jos ruoka on kuraa, mutta muistetaan sitten kyllä kuuluttaa asiaa tutuilla ja toreilla. Siinä mielessä on tietysti hyvä kertoa mielipiteensä heti, jos ruuassa on ollut jotain hmmm.. sanotaan vaikkapa rakenteellista tai valmistuksellista vikaa, esim. pihvin kypsyys ei ole pyydetty tai vastaavaa, jolloin nähdäkseni ravintolan kuuluisi korvata ruoka.

Jos taas ruoka on oikein valmistettu mutta ei vaan sovi syöjän suulle, niin se on voi voi, ei sellaista sapuskaa ole olemassakaan joka olisi kaikkien mielestä hyvää, ja tällaisessa tapauksessa ei mielestäni ravintolankaan ole mikään pakko tulla vastaan, jos ei halua.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
SamSpaden ja muiden ruokailujuttuihin liittyen; aiemmin liikuin enemmän työmatkoilla eri paikkakunnilla ja jouduin tietysti yöpymään ja ruokailemaan siellä sun täällä. Useimmiten firma oli etukäteen buukannut hotellit, joten syöminenkin meni samaa rataa.

Tällöin havaitsin yhden hyvän jutun ruokailun suhteen; tarjoilijan tullessa kysymään tilausta sanoin aina että "sitä mikä on kokin mielestä parasta mitä hän osaa tehdä". Kullakin kokilla kun on oma bravuurinsa, eikä sellaisessa tilanteessa voi huonoa ruokaa tehdä. Kertaakaan en joutunut pettymään, oli Rosso tai mikä hyvänsä paikka. Useimmiten tuli pippuripihviä tms, mikäs siinä onhan se hyvää, mutta ainakin kerran Seinäjoen Cumuluksessa tuli hunaja-rosepippurikanaa yrttiperunoilla ja oli varsin hyvää. Kaikkiruokainen kun olen, niin voi noinkin tehdä. Ja firman piikkiin se on ihan sama maksaako ruoasta pari, kolme euroa enemmän tai vähemmän.
 
Ja itse kysymykseen.. Mistähän löytyisi hyvä Fisu- resepti?!? Mieluiten itse hyväksi havaittu.. Onko se nyt puoleen litraan yksi vai kaksi pussia, ja minkä aikaa annetaan "vetäytyä"?!? Vai sulatetaanko pastillit?!? Vai murskataanko?

Auttakaa toki kalakaveria hädässä...

Itse tässä parhaillaan teen pientä tutkimusta asiasta. Hain alkosta 0,35 leijonapullon ja pari pussia fishermans friendiä kaupasta. Yhden pussin heitin tuohon pulloon ja on jo lähes liuennut. Heitin siis kokonaisina karkit sinne ja välillä olen ravistellut. Ja maistellut.. Nyt maistuu jo ihan hyvältä. Jos pari karkkia vielä lisään.. Ja kohta saa olla lisäämässä sitä viinaakin siihen, ja pullo silti tyhjä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse tässä parhaillaan teen pientä tutkimusta asiasta. Hain alkosta 0,35 leijonapullon ja pari pussia fishermans friendiä kaupasta. Yhden pussin heitin tuohon pulloon ja on jo lähes liuennut. Heitin siis kokonaisina karkit sinne ja välillä olen ravistellut. Ja maistellut.. Nyt maistuu jo ihan hyvältä. Jos pari karkkia vielä lisään.. Ja kohta saa olla lisäämässä sitä viinaakin siihen, ja pullo silti tyhjä.

Jonkun verran Fisu-merkkistä sekoitusta tehneenä olen jumiutunut sekoitussuhteeseen 3 pussia per 0,5 litraa juomaa. Ja itse ruilautan lätkät ensiksi sauvasekoittimella hieman hienommaksi tavaraksi ja sitten sekaisin fiunan kanssa. En nyt muista tarkkaan, mut olisko tyyliin päivä jääkaapissa, niin koko herkku toimintavalmiina.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Gianfranco kirjoitti:
Jonkun verran Fisu-merkkistä sekoitusta tehneenä olen jumiutunut sekoitussuhteeseen 3 pussia per 0,5 litraa juomaa.

Nyt on ihan pakko kysyä, fisua itsekin tehneenä, että mitä lisäarvoa ne ekstra pussit sen ensimmäisen jälkeen juomaan tuovat, jos ei kyseessä ole eri makuinen karkki, sillä itse en huomaa eroa yhden pussin jälkeen? Vai tykkäättekö vain paksummasta tavarasta...? Tietysti hieman miedompaa tuosta tulee mitä enemmän loppaa karkkia joukkoon, kun sama määrä viinaa pitää ottaa pullosta pois.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nyt on ihan pakko kysyä, fisua itsekin tehneenä, että mitä lisäarvoa ne ekstra pussit sen ensimmäisen jälkeen juomaan tuovat, jos ei kyseessä ole eri makuinen karkki, sillä itse en huomaa eroa yhden pussin jälkeen? Vai tykkäättekö vain paksummasta tavarasta...? Tietysti hieman miedompaa tuosta tulee mitä enemmän loppaa karkkia joukkoon, kun sama määrä viinaa pitää ottaa pullosta pois.

Jaa-a... Ihan asiallinen kysymys sikäli, että tämähän on makukysymys, eli vallan mainiosti yksikin pussi voi riittää. Mutta joskus olen tehnyt 0,7 litraisen Smirre-sekoituksen kolmella pussillisella ja silloin fiunan maku kyllä löi läpi turhan tanakasti. Siis ei siinä, naukkaan kyllä vodkaa raakana, no probs, mutta koska tässä kohtaa tarkoitus ainakin meikäläisellä on tehdä minttuviinan tyyliin hieman jämäkämpää jöötiä, niin en halua, että vodka kovin maistuu taustalta läpi.
 
Miun makuun tuo yksi pussi tuohon 0,35l leijonaa on ihan ok. Voi siihen vielä noita fisuja lisätäkin. Mutta tuo leijona ainakin omasta mielestä on muutenkin sen makuista että juo vaikka raakana. Ei siis nyt maistu liikaa se viinan maku. Se on tietysti mistä kukakin tykkää. Itse en noin yleisesti tykkää jos viina siinä maistuu liikaa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Leevi and the leavings laulaa Muotitietoinen kappaleessaan: "Mua ennen koulussa kiusattiin, kun en rahojani tuhlannut pylgreemiin.." Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo pylgreemi? Ei löytynyt googlesta tai wikipediasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös