Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 970 820
  • 47 166

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Kukahan mahtaa olla se järjenjättiläinen, joka päätti opiskelijan tarvitsevan vähintään 75 kurssia lukion läpäisemiseen?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Chip Whitley kirjoitti:
Kukahan mahtaa olla se järjenjättiläinen, joka päätti opiskelijan tarvitsevan vähintään 75 kurssia lukion läpäisemiseen?
Iltalukiossahan tuo vaadittava kurssimäärä on paljon vähemmän.
Kukahan mahtoi olla se järjenjättiläinen, joka meni päivälukioon vapaaehtoisesi?
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
spertti kirjoitti:
Iltalukiossahan tuo vaadittava kurssimäärä on paljon vähemmän.
Kukahan mahtoi olla se järjenjättiläinen, joka meni päivälukioon vapaaehtoisesi?

Sellainen, joka ei halua viettää lähes jokaista iltaa mummon jumppakavereiden kanssa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Snakster kirjoitti:
Siperia on käsittääkseni pinta-alaltaan valtava, jopa isompi kuin esimerkiksi Yhdysvallat. Kysymys kuuluukin, että kun vankeja lähetettiin Siperiaan, niin mihin päin Siperiaa heitä tarkemmin ottaen lähetettiin? Ei kai kuitenkaan sinne tänne ja joka puolelle?

Ainakin osa vangeista lähetettiin kauas itään, Yakutskin tienoille yms.
Tulipahan bongattua joulun alla tuo Ewan McGregorin moottoripyörämatkasta kertova dokkari ja siinä ajelivat mm. tällaista tietä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Road_of_bones

Vankileirien saaristo sijoittui muutenkin pääasiassa koillissiperiaan Kolyma-joen varrelle, ilmeisesti idea kait oli se, että syöttöliikenne toi porukkaa junarataa pitkin lännestä ja sitten jokia pitkin ihmiset kuljetettiin leireille. Tällöin ainoa tapa paeta olisi jalan, koska joet sitten virtasivat jäämerelle ja sinne nyt kukaan halunnut.

Edit: Tietenkin tiedonhaluisimmille http://en.wikipedia.org/wiki/Gulag
Mihinkäs sitä enää yleistietoakaan tarvitsee, kun aina voi katsoa wikipediasta :)
 

J.Petke

Jäsen
Osaako kukaan suositella jotain hyvää rommia mitä saisi Alkosta. Hintaluokka saa olla tuolla 25-50€ ja Negrita/Bacardi/Stroh ehdotuksia ei oteta vastaan. Haussa siis tumma rommi joka on makoisa eli ei mitään pelkästään alkoholilta maistuvaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
J.Petke kirjoitti:
Osaako kukaan suositella jotain hyvää rommia mitä saisi Alkosta.
Tumma rommi ei mielestäni paljon Captain Morganista parane. Tosin mun mielestä myös tuo mainitsemasi Negrita on erittäin hyvää. Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on rommin ystäviäkin, mutta Kapteenia mä suosittelisin.

edit: Olin vähän liian innokas vastaamaan. En tiedä varmaksi että ko. juomaa edes saisi alkosta. Kai sitä saa. Pakko saada.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miten kauppakeskukset suhtautuvat siihen että jättää autonsa heidän parkkihalliin yöksi, esim. tässä tapauksessa Kauppakeskus Sello? Ei siellä ainakaan mitään kieltoja ole...

Parkkihalli menee kiinni 21.30 ja avautuu 7.30.

Ensi yönä pakkasta 30 ja kun ei ole juuri nyt lämmitystolppaa niin mä en autoani kyllä 30 asteen pakkasella käynnistä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
InSideHockey kirjoitti:
Miten kauppakeskukset suhtautuvat siihen että jättää autonsa heidän parkkihalliin yöksi, esim. tässä tapauksessa Kauppakeskus Sello? Ei siellä ainakaan mitään kieltoja ole...

Parkkihalli menee kiinni 21.30 ja avautuu 7.30.

Ensi yönä pakkasta 30 ja kun ei ole juuri nyt lämmitystolppaa niin mä en autoani kyllä 30 asteen pakkasella käynnistä.

3h on maksimiaika Sellossa, sen jälkeen tulee automaattisesti 50 euron sakkomaksu ParkComilta. Katossa on sensorit, jotka havaitsevat jos auto on paikallaan yli 3h ja samantien kun aika täyttyy, katossa syttyy valo ja ParkComin työntekijä tulee iskemään lapun autoon.

Vaikka sinänsä se ei ole keneltäkään poissa, että auto seisoisi hallissa yön, uskoisin, että ParkCom on kyllä siitä eri mieltä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
varjo kirjoitti:
3h on maksimiaika Sellossa, sen jälkeen tulee automaattisesti 50 euron sakkomaksu ParkComilta. Katossa on sensorit, jotka havaitsevat jos auto on paikallaan yli 3h ja samantien kun aika täyttyy, katossa syttyy valo ja ParkComin työntekijä tulee iskemään lapun autoon.

Vaikka sinänsä se ei ole keneltäkään poissa, että auto seisoisi hallissa yön, uskoisin, että ParkCom on kyllä siitä eri mieltä.

Tai sitten vaihtoehtoisesti tuo maksimiaika on 5 h...mutta sehän nyt ei varsinaisesti merkitse mitään tuohon viestin varsinaiseen asiaan...

Hmmm...jättää auton hotellille varatuille paikoille. Niissähän saattavat autot joskus jopa viivähtää yön yli...

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Trenchtown kirjoitti:
Captain Morganista parane. Tosin mun mielestä myös tuo mainitsemasi Negrita on erittäin hyvää. Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on rommin ystäviäkin, mutta Kapteenia mä suosittelisin.

edit: Olin vähän liian innokas vastaamaan. En tiedä varmaksi että ko. juomaa edes saisi alkosta. Kai sitä saa. Pakko saada.
Luulenpa että noi Morgan, Negrita ja olisko Baltic on tummista rommeista myydyimpiä? Ainaki arvaisin niin. Eli saa kyllä alkosta.

En oo ite tutustunu noihin "maukkaimpiin" rommeihin..olisin ehdottanut juuri jotain Strohia, Negritaa tai Morgania :) mutta onhan noita muitakin. Ja mitä kalliimpi niin vois luulla että sen laadukkaampi. Itselle meinaa vain prosentit.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
varjo kirjoitti:
3h on maksimiaika Sellossa, sen jälkeen tulee automaattisesti 50 euron sakkomaksu ParkComilta. Katossa on sensorit, jotka havaitsevat jos auto on paikallaan yli 3h ja samantien kun aika täyttyy, katossa syttyy valo ja ParkComin työntekijä tulee iskemään lapun autoon.

Vaikka sinänsä se ei ole keneltäkään poissa, että auto seisoisi hallissa yön, uskoisin, että ParkCom on kyllä siitä eri mieltä.

Hurjalta kuulostaa että siellä on 2500 sensoria katossa, ihan jo investointinakin eikä varmaan mitään edullista eikä helppoa niiden huolto ja ylläpitokaan. En epäile sanojasi mutta onko tästä jotain faktaa?
 

scholl

Jäsen
InSideHockey kirjoitti:
Hurjalta kuulostaa että siellä on 2500 sensoria katossa, ihan jo investointinakin eikä varmaan mitään edullista eikä helppoa niiden huolto ja ylläpitokaan. En epäile sanojasi mutta onko tästä jotain faktaa?

Aika monissa parkkitaloissa on nuo sensorit. Niissähän palaa vihreä paikan päällä, kun paikka on tyhjä ja punainen, kun se on varattu. Ja idea tähän on luonnollisesti monissa parkkihalleissa se, että pystytään niihin viittoihin saamaan oikea tieto, että kuinka paljon missäkin on vapaita paikkoja. Toki sen voi tehdä myös niin, että sensori on lattiassa eli jos ajat esim. kerroksesta toiseen niin se muuttaa sen mukaan sitä vapaiden paikkojen lukemaa.

Miten kattoparkki? Olen ollut tasan kerran Sellossa ja silloin nimenomaan kattoparkissa. Siellä tuskin on samanlaista mahdollisuutta väijyttää sitä teknisesti, että kauanko auto on ollut paikallaan. Toisaalta kuka ylipäätänsä on jossain Sellossa kolmea tuntia.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ohmi kirjoitti:
Ehkä en ymmärtänyt kysymystä, mutta siinähän se lukee:

Kypäräpipoa myydään yksinoikeudella SM-Liiga Shopissa osoitteessa http://www.eshop.fi/4shop/sm-liiga


Mikähän tässä nyt mättää, mulla ei näy tuota linkkiä edes sun viestissa paitsi sitten kun quottaan viestin. Samoin jos menen tuohon osoitteeseen niin siellä on vain pari hintaa sikinsokin ja mihinkään suuntaan ei pääse. Koitin IE:llä ja Mozillalla. Vittu
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
expertti kirjoitti:
Mikähän tässä nyt mättää, mulla ei näy tuota linkkiä edes sun viestissa paitsi sitten kun quottaan viestin. Samoin jos menen tuohon osoitteeseen niin siellä on vain pari hintaa sikinsokin ja mihinkään suuntaan ei pääse. Koitin IE:llä ja Mozillalla. Vittu

Itselläni toimii ihan normaalisti. Onko suojausajatukset tarkastettu Explorer 7 asennuksen jälkeen?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ohmi kirjoitti:
Itselläni toimii ihan normaalisti. Onko suojausajatukset tarkastettu Explorer 7 asennuksen jälkeen?

Eipä ole, tuossa print screeni sm-liigan sivuila mun koneella siinäkään uutisessa ei näy tuota linkkiä.
 

Liitteet

  • smliiga.jpg
    smliiga.jpg
    84,6 KB · kertaa luettu: 382

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Kiistaa tuli tällaisesta asiasta:

Jos henkilö on töissä, mutta unohtaa toimittaa ajoissa uuden verokortin, pidätetään veroa 60 % mukaan. Palautuuko liikaa maksettu vero aikanaan veronpalautuksena vai jääkö sakko tyhmyydestä voimaan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
dingus kirjoitti:
Jos henkilö on töissä, mutta unohtaa toimittaa ajoissa uuden verokortin, pidätetään veroa 60 % mukaan. Palautuuko liikaa maksettu vero aikanaan veronpalautuksena vai jääkö sakko tyhmyydestä voimaan.

Ei tietenkään jää eli toki ne tulevat normaalisti veronpalautuksina sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös