Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 748
  • 47 189

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Matkustin maanantaina junalla, ja minun lippuni jäi leimaamatta.

Kun lippuun ei tullut leimaa, niin sehän tarkoittaa sitä, että lippua ei virallisesti ole käytetty, tai sen käyttöä ei ainakaan pysty todistamaan.

Kysymys kuulukin, voinko jotenkin hyödyntää tätä virhettä? Saada lipusta rahat takaisin tai vaihtaa lippuni johonkin toiseen lippuun?
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vilperi kirjoitti:
Matkustin maanantaina junalla, ja minun lippuni jäi leimaamatta.

Kun lippuun ei tullut leimaa, niin sehän tarkoittaa sitä, että lippua ei virallisesti ole käytetty, tai sen käyttöä ei ainakaan pysty todistamaan.

Kysymys kuulukin, voinko jotenkin hyödyntää tätä virhettä? Saada lipusta rahat takaisin tai vaihtaa lippuni johonkin toiseen lippuun?

Totta kai voisit, mutta ei se oikein ole moraalista toimintaa. Tuota tapahtuu itselleni aina silloin tällöin eikä ainakaan oma häpyni riitä sen lipun rahaksi muuttamiseen.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minkä niminen on the Hivesin biisi, jossa tulee alussa hirmuinen karjaisu? (Toivottavasti noita ei ole useampia...) Biisi on aika kuuluisa, olen sen aikaisemminkin kuullut, mutta nimi ei tule mieleen!
Mm. radio cityn jossain kilpailun esittelyssäkin kuuluu?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pika1 kirjoitti:
Minkä niminen on the Hivesin biisi, jossa tulee alussa hirmuinen karjaisu? (Toivottavasti noita ei ole useampia...) Biisi on aika kuuluisa, olen sen aikaisemminkin kuullut, mutta nimi ei tule mieleen!
Mm. radio cityn jossain kilpailun esittelyssäkin kuuluu?

Walk Idiot Walk?
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos myyn sohvani julkiselle yhteisölle, kuten koululle, joka tekee kaupasta asianmukaiset viralliset paperit/kauppakirjan.
Joudunko maksamaan sohvastani saamasta myyntihinnasta veroa? Olkoon summa vaikka 100 euroa.
Jos joudun, niin kuinka paljon? Miten? Milloin?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Jape kirjoitti:
Jos myyn sohvani julkiselle yhteisölle, kuten koululle, joka tekee kaupasta asianmukaiset viralliset paperit/kauppakirjan.
Joudunko maksamaan sohvastani saamasta myyntihinnasta veroa? Olkoon summa vaikka 100 euroa.
Jos joudun, niin kuinka paljon? Miten? Milloin?
Et joudu.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
vilperi kirjoitti:
Matkustin maanantaina junalla, ja minun lippuni jäi leimaamatta.

Kun lippuun ei tullut leimaa, niin sehän tarkoittaa sitä, että lippua ei virallisesti ole käytetty, tai sen käyttöä ei ainakaan pysty todistamaan.

Kysymys kuulukin, voinko jotenkin hyödyntää tätä virhettä? Saada lipusta rahat takaisin tai vaihtaa lippuni johonkin toiseen lippuun?

Muistaakseni VR:n säännöt menee niin että ostavat lipun puolella hinnalla takaisin miinus vielä toimistukulut, eli jos on joku opiskelija lippu kyseessä tyyliin 10e niin ei ko. kannata. Lue VR:n sivuilta lisää ohjeistusta. Sieltä pitäisi kyllä löytyä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pikaista tietoa...

Petri Keskitalon ikä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
spertti kirjoitti:
Syntynyt 10.03.1967

Etkö osaa itse käyttää googlea?

En näköjään osaa tai sitten en käyttänyt oikeata hakusanaa.

Laitoin kyllä hakusanaksi Petri Keskitalo ja Petri Keskitalon ikä, mutta en löytänyt vastausta tähän kysymykseen.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vilperi kirjoitti:
En näköjään osaa tai sitten en käyttänyt oikeata hakusanaa.

Laitoin kyllä hakusanaksi Petri Keskitalo ja Petri Keskitalon ikä, mutta en löytänyt vastausta tähän kysymykseen.

Petri Keskitalo, ja Elmo antoivat hienon vastauksen yhdessä. Kun taitaa suomessa olla muutama professorikin tuolla nimellä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos liityn moottoritielle esim. Saksassa ja päätän matkani vaikka Belgiassa, maksanko tiemaksun vasta Belgiassa vai maksetaanko rajalla Saksan osuus? Olenko tyhmä?
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mennään tuohon musiikkipuolelle. Eli ainakin ylex ja city ovat soittaneet biisiä, joka on jäänyt mieleen, mutta esittäjä on päässyt unohtumaan.

Eli kanavilta on tullut biisi, jossa laulu kuulostaa Marco Hietalan luritukselta. Alku kuulostaa Thunderstonen tapaiselta pumpulta, mutta ko. bändi ei kuitenkaan ole kyseessä. Itse luulin aluksi että tämä on joku Tarotin veto, mutta Tarotilta ei ole tullut kuin You nyt lähiaikoina, ja sekään ei ole kyseessä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Brother Firetribe?

Kamalaa tilutusta ainakin Van Halenin hengessä ja soi ihan liikaa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Everton kirjoitti:
Brother Firetribe?

Kamalaa tilutusta ainakin Van Halenin hengessä ja soi ihan liikaa.

Ei, ei ole Firetribeäkään, sen bändin biisit tunnistaa jo vaikka unissaan, heh.

Huomattavasti temmoltaan rauhallisempaa menoa tässä biisissä. Olin aiemmin satavarma että kyseessä on Tarot, mutta kun ei löydy sopivaa biisiä niin en mene siitäkään enää pistämään päätäni pantiksi. Ottaa vaan nuppiin kun ei muista edes laulun sanoja. Senverran iskevä biisi kuitenkin oli kyseessä, että olisi kiva löytää moinen luritus.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
timppa kirjoitti:
Mennään tuohon musiikkipuolelle. Eli ainakin ylex ja city ovat soittaneet biisiä, joka on jäänyt mieleen, mutta esittäjä on päässyt unohtumaan.

Eli kanavilta on tullut biisi, jossa laulu kuulostaa Marco Hietalan luritukselta. Alku kuulostaa Thunderstonen tapaiselta pumpulta, mutta ko. bändi ei kuitenkaan ole kyseessä. Itse luulin aluksi että tämä on joku Tarotin veto, mutta Tarotilta ei ole tullut kuin You nyt lähiaikoina, ja sekään ei ole kyseessä.
Täytyy olla jompi kumpi näistä:
LEVERAGE - Superstition
ENTWINE - Surrender
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokru kirjoitti:
Täytyy olla jompi kumpi näistä:
LEVERAGE - Superstition
ENTWINE - Surrender

Ei jumankauta. Jokru, sulle yksi bisse jos joskus törmätään. Leverageahan se oli. Nöyryyttävintä tässä lienee se, että tänään olen viimeksi ko. levyn kuunnellut kaksi kertaa läpi. Lisäksi levy on tilattu levykaupasta kotiovelle eilen illalla. Silti en tunnistanut sitä.

Nyt on hyvä fiiwis jälleen.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
timppa kirjoitti:
Ei jumankauta. Jokru, sulle yksi bisse jos joskus törmätään. Leverageahan se oli. Nöyryyttävintä tässä lienee se, että tänään olen viimeksi ko. levyn kuunnellut kaksi kertaa läpi. Lisäksi levy on tilattu levykaupasta kotiovelle eilen illalla. Silti en tunnistanut sitä.

Nyt on hyvä fiiwis jälleen.
Kiittää.
Kuuntelen Ylexää keskimäärin 6h päivässä, että tuo soittolista on väkisinkin hallussa...
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Mikä on syynä jos saa yöllä jatkuvasti kramppeja? Liian kylmä huone(ikkuna jatkuvasti auki)?. Öisin olen herännyt siihen kun kylmää ja pohkeet kramppeilee, viime yönä jopa oikea rintalihas.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Gunners kirjoitti:
Mikä on syynä jos saa yöllä jatkuvasti kramppeja? Liian kylmä huone(ikkuna jatkuvasti auki)?. Öisin olen herännyt siihen kun kylmää ja pohkeet kramppeilee, viime yönä jopa oikea rintalihas.

Ootko käynyt lukemassa "Unihalvaus-ketjua"?

No joo. Harrastatko runsaasti urheilua? Itellä ainakin krampit lisääntyvät kun urheilee paljon ja syö melko suolatonta ruokaa. Lihakset tarvitsevat suolaa (tai siis natriumia, korjatkaa jos olen väärässä) ja tämän takia välillä iskee ihan käsittämätön sipsien/popcornien/suolatikkujen/sen muun pikkusuolaisen himo.

En oikein usko tuohon "ikkuna auki- asiaan". Luulisin että flunssa löisi päälle ennemmin kuin krampit.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
mäkine kirjoitti:
Harrastatko runsaasti urheilua?.

Tässäpä se syy sitten varmaan tulikin. Jännä että kuitenkin vasta nyt ruvenneet tulemaan, ennen ei ole ollut oikeastaan koskaan, vaikka reilusti urheillut olen silloinkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
sampio kirjoitti:
Jos liityn moottoritielle esim. Saksassa ja päätän matkani vaikka Belgiassa, maksanko tiemaksun vasta Belgiassa vai maksetaanko rajalla Saksan osuus? Olenko tyhmä?
Ok. Korjataan maat vaikka Espanjaksi ja Ranskaksi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Humalassa vääntö: koska on alaikäisen tytön naimalupa?

Edit. Lain mukaan!

Edit2! Saako täysi-ikäinen mies naida 15-vuotiasta rippikoulua käynyttä naista? Minulla on vahva mielipide, kuten kavereillakin.
 
Viimeksi muokattu:

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jupster kirjoitti:
Edit2! Saako täysi-ikäinen mies naida 15-vuotiasta rippikoulua käynyttä naista? Minulla on vahva mielipide, kuten kavereillakin.

EI! Ikäraja on 16-vuotta tässä tapauksessa. 15-vuotta = alaikäiseen sekaantuminen = pedofiilileima
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös