Hauskaahan tässä kommentoinnissa on myös se, että Laine huutelee noita juttuja uuden paidan riveistä mikä ainakin alkukauden perusteella on vielä heikompi kuin vanha seuransa. Ja seurassa mikä tulee todennäköisesti keväällä olemaan niissä samoissa tankkauspuuhissa kuin mitkä vitutti siellä Ohiossa.
Itse kullakin on Laineesta varmasti mielipide - ei ole ihan harmaata massaa pelisuoritusten eikä näiden kommenttiensa osalta. Itse pidän edelleen Lainetta erittäin epäkypsänä pelaajana, jolla on vääristynyt käsitys itsestään pelaajana. Erittäin kova putki on Montrealilla edessä vastustajien osalta ja toisaalta Laine on päässyt aloittamaan poikkeuksellisen helppoja vastustajia vastaan. Tammikuun lopussa on mitattu Laine kunnolla. Itselläni on sellainen pelko, että näin loistokas aloitus saattaa jopa kolahtaa omaan nilkkaan, kun kyseessä on Laine. Poika, joka aloitti NHL-taipaleensa unelman tavoin ja sen jälkeen ei ole edennyt mihinkään, vaikka on päässyt jo miehen ikään. Summaan tässä, mitä on tuonut pöytään joukkueelle yhdeksässä pelissä.
- Ylivoimaprosentti on noussut Lainetta edeltävästä lukemasta 20,8% lukemaan 26,7%. Tämä tarkoittaa sitä, että Laineen aikana on tehty kahdeksan ylivoimamaalia ja aikaisemmalla tehokkuudella olisi säkitetty 6,24 maalia.
Tämä melkein kahden maalin nosto yhdeksän pelin aikana toki tarkoittaa, että piste tai pari on tarttunut joukkueelle lisää matkaan.
Täällä tuntuu monilla menevän ohi se, mikä näistä Laineen kommenteista tekee idioottimaisia. Kyllähän näitä pelaajien ja seurajohtojen julkisia dissaamisia näkee aina silloin tällöin, mutta yleensä niitä laukovat pelaajat, jotka painavat 110 lasissa joka pelissä ja ovat kyllästyneet muiden fleguiluun. Laine ei tuohon muottiin istu sitten millään. Vähän sama kuin työpaikalla päivät netissä surffaileva työntekijä haukkuisi kaikki kollegansa siitä, kun nämä pitävät liian pitkiä kahvitaukoja.
Tämä oikeastaan korostaa sitä Lainetta, joka kertoi olevansa innoissaan sentteriksi siirtymisestä, kun tietää pystyvänsä haastamaan maailman parhaat sentterit. Kuten tuossa ylempänä totesin, niin kyseessä on pelaaja, jolla on vääristynyt käsitys itsestään. Muutamakin on tällä todennut, että Laine vaan laukoo totuuksia. Näkisipä totuuden itsestään pelaajana, niin voisi ottaa askeleen seuraavalle tasolle ja voisi olla tärkeä osa jopa Stanley Cupin tavoittelua jossain jengissä.
Tämä ei ole minkäänluokan debaatti vaan Laine on mieliala pelaajan prototyyppi. Ollut sitä ihan aina. Kun, menee hyvin menee hyvin, mutta vaikeuksia ei siedä. Joutunut epämukavuusalueelle aikaisemmissa seuroissaan ja ensimmäisen kerran jo juniori iässä.
... ... ...
Olen lähes 100% varma, että epämukavuusalue tullaan näkemään myös Montrealissa. Voidaan silloin palata tähän viestiin.
Aika varmaa on, että kuiva kausi koittaa jo tällä kaudella. On erittäin mielenkiintoista nähdä, miten Laine tähän reagoi omilla peliotteillaan. Samaten kun kuherruskuukausi on ohi, niin Laineen kokonaisvaltaisiin otteisiin aletaan kiinnittämään enemmän huomiota. Jos hommat menee etelään tasakentin, niin se on henkisesti aika raskas taakka olla pelaaja, jota ei haluta omaan kenttään. Vaikka sitä ei kukaan ääneen sano, niin kyllä sen varmasti aistii, kun koutsi lyö uudet ketjut seinälle.
Itsekkin kyllä olin alle kolmekymppisenä aivan kakara, ja toivotaan että Patrikille tästäkin tarttuu oppi mukaan. Pahin pelko on, että tästä seuraa uusi masennuksen kierre. Jos maalivire hieman katoaa ja juttu pysyy jonkin aikaa otsikoissa, niin paine voi äkkiä olla taas valtava.
Itse samaistun Laineeseen juuri tästä syystä. Olin niin keskenkasvuinen, että minusta ei ikinä olisi tullut huippua missään lajissa, vaikka fyysiset lahjat olisivat olleet (eivät olleet) sen puolella. Vanhempana on helppo katsoa taaksepäin ja tunnistaa niitä asioita, joita olisi voinut tehdä paljon paremmin ja paljon aiemmin.