Matki haluamaasi Jatkoajan kirjoittajaa

  • 223 143
  • 1 192

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
tiikeri kirjoitti:
Tässä tulee varsinainen pähkinä:

"Sun kielitaito ei kata suomea, joten miten ois sama englanniksi. Hei eipä ole ihmekkään ettei siellä narkkarien ja sosiaaliongelmaisten kehdossa ymmärretä lukemaansa. Sinä et ole peliä nähnyt, koska minä sanon niin. Teloin muuten taas selkäni maitopurkkia nostaessani ja olen tässä vetänyt rommia ja kipulääkkeitä kaksi päivää putkeen. Joten voi kai sanoa, että nyt vituttaa?".
JanJ:ta veikataan täälläkin :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

JanJ

Jäsen
jupster kirjoitti:
Tuohon vielä kirjoittajan ikään viittaaminen ja pojittelu, niin aika matalilla kertoimilla oltaisiin.
Pojittelu, jaah. Sitäkö tulee taas tehtyä? No, kun homovihjaukset jättää pois niin jotain tulee tilalle!
Saihan tuosta hyvät naurut, raumn suunnassa ollaan oikeilla jäljillä :)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tiikeri kirjoitti:
Tässä tulee varsinainen pähkinä:

"Sun kielitaito ei kata suomea, joten miten ois sama englanniksi. Hei eipä ole ihmekkään ettei siellä narkkarien ja sosiaaliongelmaisten kehdossa ymmärretä lukemaansa. Sinä et ole peliä nähnyt, koska minä sanon niin. Teloin muuten taas selkäni maitopurkkia nostaessani ja olen tässä vetänyt rommia ja kipulääkkeitä kaksi päivää putkeen. Joten voi kai sanoa, että nyt vituttaa?".
PeteX?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Minun vuoro

"Kyllähän se on ihan fakta, että meidän pitäisi paperilla piestä teidän joukkue mennen tullen. Olen seurannut kiekkoa sen verran aktiivisesti, että tiedän. Peleissä en käy usein sijaintini vuoksi, mutta olen ahkera Canal+ -kuluttaja.

(tähän vertailuja joukkue a:n ja joukkue b: pelaajista vuoden 99-statsien muodossa)"
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
"Kyllähän se on ihan fakta, että meidän pitäisi paperilla piestä teidän joukkue mennen tullen. Olen seurannut kiekkoa sen verran aktiivisesti, että tiedän. Peleissä en käy usein sijaintini vuoksi, mutta olen ahkera Canal+ -kuluttaja.

(tähän vertailuja joukkue a:n ja joukkue b: pelaajista vuoden 99-statsien muodossa)"

Mikä ihme siinä on ,että aina minulle piikittelette.? Yleensä en edes kommentoi asioista mistä en mitään ymmärrä.

Ps. Tänään kuulin radiosta Madonnan uusimman videon.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oltiin kaverin kanssa kaupungilla. Oltiin tietenkin ihan päissään. Ammuttiin kossupullosta raketteja. Se osui minua päähän. Tuli vissiin joku palovamma mutta laitettiin lunta. Sitten siihen tuli joku poliisi. Kysyttiin että mitä vittua se siinä seisoskelee. Jotain puhuttiin muutakin ja se lähti pois. Sitten siinä oli joku jätkä joka sano tykkäävänsä musta. Vitutti vaan kun en mä siitä tykkää. Kaveri sitten varasti jostain auton. Ajettiin kolmannen kaverin luokse ja sammuin. Oli tosi kiva reissu. Olen mä useastikin ollut kaupungilla mutta aina kännissä. Että en mä oikein tiedä millanen paikka se on.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Padis kirjoitti:
Mikä ihme siinä on ,että aina minulle piikittelette.? Yleensä en edes kommentoi asioista mistä en mitään ymmärrä.

Ps. Tänään kuulin radiosta Madonnan uusimman videon.

"Siis missään vaiheessahan en sinulle piikitellyt. Ole hyvä ja katso ketjun historiasta. Koska sanatarkkaan piikittelin sinulle? Minä vaan löin faktat tiskiin ja joillakin on vaikeuksia ymmärtää tätä"
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
"Siis missään vaiheessahan en sinulle piikitellyt. Ole hyvä ja katso ketjun historiasta. Koska sanatarkkaan piikittelin sinulle? Minä vaan löin faktat tiskiin ja joillakin on vaikeuksia ymmärtää tätä"

Jatkoin vain ideaa. Hassua kuin mummon monttubileissä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Padis kirjoitti:
Jatkoin vain ideaa. Hassua kuin mummon monttubileissä.
Samoin. On se kumma, kun jotkut ei tajua. Ainoaa piikittelyähän täällä harrastavat heroinistit ja muut herot ja nistit

täältä tähän...
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
Samoin. On se kumma, kun jotkut ei tajua. Ainoaa piikittelyähän täällä harrastavat heroinistit ja muut herot ja nistit

täältä tähän...


Olen/t katsellut aivan liian vähän Studio JH.

Ettet vaan kannata ry:tä?
 
Viimeksi muokattu:

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jurvanen kirjoitti:
"Kyllähän se on ihan fakta, että meidän pitäisi paperilla piestä teidän joukkue mennen tullen. Olen seurannut kiekkoa sen verran aktiivisesti, että tiedän. Peleissä en käy usein sijaintini vuoksi, mutta olen ahkera Canal+ -kuluttaja.

(tähän vertailuja joukkue a:n ja joukkue b: pelaajista vuoden 99-statsien muodossa)"

Tän on oltava Snumi
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jurvanen kirjoitti:
"Kyllähän se on ihan fakta, että meidän pitäisi paperilla piestä teidän joukkue mennen tullen. Olen seurannut kiekkoa sen verran aktiivisesti, että tiedän. Peleissä en käy usein sijaintini vuoksi, mutta olen ahkera Canal+ -kuluttaja.

(tähän vertailuja joukkue a:n ja joukkue b: pelaajista vuoden 99-statsien muodossa)"

Kyllähän sä koitat nyt Psykoisukkia imitoida, pikkuisen vielä vinoilua joukossa?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lukkoseppä kirjoitti:
Kyllähän sä koitat nyt Psykoisukkia imitoida, pikkuisen vielä vinoilua joukossa?

Niin, itse näin tuon pelkäksi vinoiluksi en imitoinniksi.
 
SM-Liigan paras maalivahti?

Otetaan hypoteettinen keskustelu SM-liigan parhaasta maalivahdista ja siihen näytteet perään. Tunnista kaikki kuusi!

Ketjun otsikko: SM-liigan paras maalivahti

Näyte 1:

Kuka on mielestäsi SM-liigan paras maalivahti. Ketjunavaus tulee vähän myöhässä mutta mietityttää vaan toi otsikon kysymys. Siis, kuka? Tiedän että kaikki yrittävät tyrkyttää jotain: "Bäckström/Langkow/Riksman"- tyylisiä vastauksia. Mutta onhan liigassa monia muitakin maalivahteja. Älkää myöskään yrittäkö että Bäckström ei saa tehdä tehdä tarpeeksi töitä, päivystäväthän palokunta, poliisi ja ambulanssimiehetkin vaikkei tekemistä niin paljoa olisikaan. Joo, joo, hätätapauksia voi sattua. Joku voi kuolla, joku voidaan ryöstää, mutta voihan jollain tulla myöskin hätätapaus puolustuksessa ja mitä silloin voi huonolla maalivahdilla tehdä? Kertokaa te siis minulle kuka on SM-liigan paras maalivahti ja millä perusteella jos millään?

Näyte 2:

Siiretty: Kuka on mielestäsi SM-Liigan paras maalivahti?

Näyte 3:

Parhaana maalivahtina pidän ehdottomasti Niclas Bäckströmiä. Hänen hanskansa on huippunopea, mikä tuo hänelle selkeän etulyöntiaseman muiden maalivahtien profiileita verratessa. Toisaalta, esimerkiksi JYP:n Sinuhe Wallinheimo sekä Kalpan Kimmo Kapanen ovat pienten seurojen veskareita, joita ei arvosteta johtuen siitä että seurat eivät ole isolta median alueelta. Molemmat ovat jo melko kokeineita ja pelaanneet Ruotsissakin varsin vakuuttavasti, ja siksi joukkueilleen tärkeitä ja lähes korvaamattomia, ja poissa-oloja on näiden seurojen vaikea korvata. Wallinheimon (94,3%) ja Kapasen torjuntaprosentit ovat lisäksi lähellä liigan kärkeä, mikä tilastojenkin valossa korostaa näiden tärkeyttä joukkueidensa reservissä. Jos analyyttisyyttä venyttää koskemaan pelkkiä tilastoja, on tietenkin Lukon ykkösvahti Scott Langkow omassa kastissaan peliminuuteilla mitattuna, vaikka tämä ei ole voinutkaan myötävaikuttaa menestykseen tähän mennessä.

Loppujen lopuksi, monella seuralla on hyvä ykkösveskari jonka varaan nojata, mutta katsoisin asian niin että Bäckströmin vahvat esitykset ratkaiseva tekijä nimenomaan Kärppien menestykseen, vaikka toki Kärpät on muutenkin yksi liigan huippujoukkueita.

Näyte 4:

Bäckström on elävä todiste että vain muutama pelaaja tästäkin mestarijoukkueesta on "muualta kuin Oulusta", ja Kärpät onkin sitten sitäkin enemmän "ei-todellakaan-oululainen-seura". Onkin tähän verrattuna merkillistä, miten oululaiset nostavat helsinkiläislähtöisen maalivahdin "omaksi pojakseen" ja "mestaruuden torjujaksi". Mielestäni maalivahdit - kuten kenttäpelaajatkin - tulevat ja menevät eli sirkus pysyy, mutta pellet vaihtuu, mutta maalinsuulla, näkyvällä paikalla, pitäisi olla ainakin yksi seuran alkuperäinen mies, ei toki sillä, etteikö ulkomailtakin maalivahteja voisi hankkia. Toki voisin kyynisesti heittää tähän, että myös tuo oululaisen maalivahdin hehkutus sai viime kevään MM-kisoissa aivan karmean kolauksen. Sen enempää MM-kisoissa kuin lopullisen ratkaisun tuoneessa rangaistuslaukauskisassa tämä ns. valtakunnan ykkösvahti ei ratkaisuhetkellä torjunutkaan maaleja! Muut pojat ne nousevat ratkaisevalla hetkellä kuitenkin kullan ratkaisemaan, mikä tuntuu aika mielenkiintoiselta.

Näyte 5:

Sinuhe on taistelija, sytyttäjä ja tsemppari, henkinen johtaja jollaista ei ole JYPissä vähään aikaan nähty. Sinuhe jyväskyläläinen jätti viimekaudella itsestään vaisuimman kuvan vuosiin, peliminuutit kyllä olivat matalammat, mutta nyt on löytynyt se tahti mitä Ruotsin vuosilta odottettiin. Wallinheimo peittää matalat kudit ja oikeakätisenä on erittäin hankala ohitettava. Mahdolliset hermostumiset eivät ole turhia, vaan johtuvat puolustajien tekemistä virheistä, joihin Sinuhe suuren taistelijan sydämellä reagoi. Suuret peliminuutit ja Wallinaattorin kova ja sytyttävä pelityyli tuottaa paljon myös paljon jäähyjä, mutta se on hinta mikä pitää maksaa tällaisen pelaajan palveluista. Ja hienostihan tuo torjuntatyöskentely Sinuhelta sujuu.

Viimekaudella Wallinaattorin peliminuutteja ja roolia söi ahkeraan peluutettu Nikkilä, joka torjui (syksyllä) Alatalon käskytyksessä turhankin paljon.

Näyte 6:

Kyllä on kevyttä taso, kun ovat jotkut "laatta-Sinuhen" valmiita nostamaan taistelijaksi. Mikäli aihe kiinnostaa enemmän, tutustu vaikka kavereihin kuten Ron Hextall ja Billy Smith, jotka näyttivät esimerkeillään mitä on oikea maalivahdin taistelu.

Mielenkiintoista. Todettakoon vielä, että Smith ja Hextall eivät tarvinneet suojeloita, vaikka noita tuon ajan joukkueista löytyi mm. Craig Berube, Tim Hunter, Gino Odjck, Bob Nyström ja monet muut. Esimerkiksi Goalie Bruises DVD:ltä, jossa maalivahti- lätkätappelijoiden aatelisto esittäytyy ja siellä näkyvät mitä ovat todelliset taistelijat.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
1. Smyth #94
2. Moderaattorit
3. Routainen Sydän
4. ?
5. Pee
6. Cairns
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, en malta olla huomauttamatta, että edellisen kirjoittajan koiralla taitaa olla niin sanotusti karvanlähtöaika.

Täältä tähän
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Näkkäri kirjoitti:
Niin, en malta olla huomauttamatta, että edellisen kirjoittajan koiralla taitaa olla niin sanotusti karvanlähtöaika.

Täältä tähän

No tuo nyt on vähän liiankin helppo. Ervatsalo.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
kissankarva kirjoitti:
Oltiin kaverin kanssa kaupungilla. Oltiin tietenkin ihan päissään. Ammuttiin kossupullosta raketteja. Se osui minua päähän. Tuli vissiin joku palovamma mutta laitettiin lunta. Sitten siihen tuli joku poliisi. Kysyttiin että mitä vittua se siinä seisoskelee. Jotain puhuttiin muutakin ja se lähti pois. Sitten siinä oli joku jätkä joka sano tykkäävänsä musta. Vitutti vaan kun en mä siitä tykkää. Kaveri sitten varasti jostain auton. Ajettiin kolmannen kaverin luokse ja sammuin. Oli tosi kiva reissu. Olen mä useastikin ollut kaupungilla mutta aina kännissä. Että en mä oikein tiedä millanen paikka se on.
Tintti83?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentokentän loungessa on hyvä neuvotella. Siellä kiersikin aiemmin päivällä huhu, että IFK olisi hankkimassa erään englantia kotikielenään puhuvan 214-senttisen ja 152-kiloisen hanskojaan mielummin jäällä kuin kädessä pitävän puolustajan. Lisäksi IFK:n harjoitusvahvuuteen on liittynyt eräs nimikirjaimia SK kantava pelaaja. Hän on kuulemma erittäin lähellä sopimusta IFK:n kanssa. IFK:n gooniostasoon on tiettävästi myös liittymässä Peter Freiberg (198/108) ja Eetu Holma (198/110) .
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
lintu kirjoitti:
Lentokentän loungessa on hyvä neuvotella. Siellä kiersikin aiemmin päivällä huhu, että IFK olisi hankkimassa erään englantia kotikielenään puhuvan 214-senttisen ja 152-kiloisen hanskojaan mielummin jäällä kuin kädessä pitävän puolustajan. Lisäksi IFK:n harjoitusvahvuuteen on liittynyt eräs nimikirjaimia SK kantava pelaaja. Hän on kuulemma erittäin lähellä sopimusta IFK:n kanssa. IFK:n gooniostasoon on tiettävästi myös liittymässä Peter Freiberg (198/108) ja Eetu Holma (198/110) .

Villi arvaukseni on: Cairns


Iiron troikan kirjoitukseen 6. arvaus HardCore Hooligan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös