Antti Suomelakin taitaa kuulua listaan. HIFK:lla näitä tosiaan on, mutta onko muilla?HIFK:lla näitä on enemmänkin. Ainakin Antti Raanta 2013, Michael Keränen 2014.
Edit.poistettu väärä lainaus
Antti Suomelakin taitaa kuulua listaan. HIFK:lla näitä tosiaan on, mutta onko muilla?HIFK:lla näitä on enemmänkin. Ainakin Antti Raanta 2013, Michael Keränen 2014.
Edit.poistettu väärä lainaus
Mä luulen itse vaan, että JYP haluaa varmistuksen sille, että pelaa täällä varmasti. Mutta tämä on vaan ihan oma epäily :)
En nyt osaa sanoa olisiko tämä jopa oman ketjun aihe, mutta oon jäänyt miettimään tuota JYPin pelitapaa ja sitä mitä se JYPin identiteetti on ja mitä täällä halutaan ja miten siihen päästään.
Olen aikoinani tykästynyt niin sanottuun hurrikaani rymistelyyn ja traktorilätkään. Se että peli alkoi sillä että annettiin heti eka erän alkuun kunnon paine ja rajuja taklauksia rautpohjan päätyyn. Meillä oli pelaajia jotka ei olleen ehkä viimeisen päälle taitavia käsistään, mutta hyviä luistelemaan ja laittamaan itseään likoon. Vaikka nyt muuan Olli Sipiläinen.
Nyt kuitenkin puhutaan pelipaikattomuudesta ja kiekollisesti laadukkaammasta pelistä. Sehän olisi hienoa, jos se toimisi ja toimisihan se jos olisi vähän enemmän kiekollisesti taitavampia pelaajia. Mutta tässä murroksessa jossa vaihdetaan valmentajaa ja pelaajia todella paljon, on vaikea uskoa sen onnistumista.
Toki itse rakentaisin joukkueen ja sen pelitavan niin että kaikilla ketjuilla olisi hieman erilainen rooli tai ainakin ykkönen olisi reilusti kiekolliseen peliin pystyvä, toinen 50/50 ja kolmonen ja nelonen taklaavia vauhtihurrikaaneja.
Nyt tuntuu että joukkuetta yritetään kasata tähän kiekolliseen peliin taipuvaksi, mutta se jää pahasti vajaaksi ja meidän kolmonen ja nelonen ei saa edes taklaus prässiä aikaan.
Mitä mieltä palstaveljet asiasta, ketkä tästä porukasta pystyy tekemään kiekollista peliä? Ja miten nämä pitäisi jakaa ketjuihin? Niin että kaikki pystyy siihen vai niin että kaksi hyökkääjä ja pakki pystyy ymmärtämään toisia ja yksi laukoo maaleja.
Heittäkää mielipiteitä.
Itse en vielä pistäisi Huovilaa, koska oli minusta vähän arka ja puolustussuuntaan ei ollut mitään annettavaa mutta uskon, että se paranee, jos hän pelaisi ensi kauden kokonaan, vaikka keupassa saisi miesten pelejä vähän alle niin liigaan hyppy ei olisi niin suuri.Thorell-Schnarr-Ojantakanen
Tieksola-Lassila-Puustinen
Siikanen-Mäkinen-Perttu
Vidgren-Tohila-Petman
Kyllähän tuossa on jo kovat kaksi ekaa kenttää ja ihan kelvolliset alaketjut. Laituriosasto on taas aika maalintekijäpainotteinen, Ojantakanen, Puustinen, Siikanen, Varga. Thorellista ei oikein ole muistikuvia pelaajana. Kolmoseen joku selkeä liigatason laituri ja Perttu nelosen keskelle? Myös Huovila tekisi mieli tuonne sijoittaa koska on kyllä taitavin kiekonkäsittelijä ja syöttäjä jonka itse muistan nähneeni.
Eikös tähän ollut vielä se P-Amerikkalainen (Bailey tai joku muu) tulossa? Silloin sitten esim Tieksola kolmoseen ja Perttu nelosen keskelle.Thorell-Schnarr-Ojantakanen
Tieksola-Lassila-Puustinen
Siikanen-Mäkinen-Perttu
Vidgren-Tohila-Petman
Kyllähän tuossa on jo kovat kaksi ekaa kenttää ja ihan kelvolliset alaketjut. Laituriosasto on taas aika maalintekijäpainotteinen, Ojantakanen, Puustinen, Siikanen, Varga. Thorellista ei oikein ole muistikuvia pelaajana. Kolmoseen joku selkeä liigatason laituri ja Perttu nelosen keskelle? Myös Huovila tekisi mieli tuonne sijoittaa koska on kyllä taitavin kiekonkäsittelijä ja syöttäjä jonka itse muistan nähneeni.
Heitän jopa näin räikeän arvion että Varga syö Siikasen hierarkiassa jo kesän aikana.Sanoisin, että Varga tulee ajamaan Siikasen ohi, mikäli Patu ei nyt vihdoin ja viimein lunasta sitä potentiaalia. Harmittaa miehen puolesta, tykkään pelaajasta ja vaikuttaa persoonana myös mukavalta, mutta loukit on tainneet viedä parhaan terän. Toivottavasti tulevalla kaudella natsaisi.
Minä en tällä hetkellä usko että Pulkkinen lähtee vielä ensi kaudella.. Ehkä se on juuri tuo @Ciccarellin mainitsema Vuontisvaara, joka ottaa roolia kun Pulkkinen lähtee rapakon taakse, valitettavasti.
Juu, voihan se olla näinkin, mutta se pitää muistaa, että Pulu on noilla TOP100 Draft Prospects listoilla ainoa 2004 syntynyt pelaaja. Tänä kesänä varataan 2006 syntyneitä ja en näe Pulun pelaamisessa sellaisia puutteita, etteikö voisi lähteä jo ensi vuonna pelaamaan AHLää. Junnusarjoistahan noita kanadalaisia kärkivarauksia työnnetään suoraan änäriin ilman yhtään aikuisten peliä. Eurooppalaiset pelaajat toki asia erikseen. Toivottavasti jää JYPiin, mutta oma veikkaus on, että ei jää.Minä en tällä hetkellä usko että Pulkkinen lähtee vielä ensi kaudella.
Toki se paljon riippuu kuka varaa ja miten tilanne siellä nähdään mutta Pulkkinen on toistaiseksi vielä häviäviä asioita kentällä tekevä kielitaidoton pelaaja.
Onhan se mahdollista että varaava seura näkee että on parempi mennä sinne mutta Pulkkisella on kuitenki alle 30 peliä miesten pelejä alla ja otanta aika pieni yli-ikäiselle pelaajalle.
Riippuu hyvin pitkälti siitä, mikä joukkue varaa Pulun ja tuleeko sieltä samantien sopimustarjous. Pulu itse haluaa jäädä ensi kaudeksi JYPiin, mutta jos NHL-joukkue haluaa hänet välttämättä rapakon taakse, niin sitten voi joutua lähtemään.Juu, voihan se olla näinkin, mutta se pitää muistaa, että Pulu on noilla TOP100 Draft Prospects listoilla ainoa 2004 syntynyt pelaaja. Tänä kesänä varataan 2006 syntyneitä ja en näe Pulun pelaamisessa sellaisia puutteita, etteikö voisi lähteä jo ensi vuonna pelaamaan AHLää. Junnusarjoistahan noita kanadalaisia kärkivarauksia työnnetään suoraan änäriin ilman yhtään aikuisten peliä. Eurooppalaiset pelaajat toki asia erikseen. Toivottavasti jää JYPiin, mutta oma veikkaus on, että ei jää.
Jos kielitaidon puutteen näkee ongelmana ammattilaisuran kehittymisessä, niin sitten on asenteessa vikaa. Itsellä on tuttuja futiksen pelaajia, jotka ovat lähteneet 16 vuotiaana ilman iskää ja äiskää Italiaan pelaamaan ilman minkäänlaista italian taitoa ja siellä ei paljoa suomella ja englannilla pärjää. Näihin verrattuna tuntuu jotenkin käsittämättömältä tuo puhe, ettei Pulkkinen voisi lähteä rapakon taakse kasvamaan huippuammatilaiseksi, kun on toi englanti vähän huonolla mallilla.
Itse komppaisin tuota näkemystä. Edes NHL:ssä, 50 miljoonan budjeteilla ei saada kasaan mestarijoukkuetta, joka 4 kentällisen voimin hallitsee kiekolla vaan kyllä sielläkin on roolinsa sille rymistelylle. Voittava joukkue tarvitsee eri profiilin pelaajia eri profiilin kentällisiä. Pari kenttää tekee peliä kiekolla, kolmonen vähän sitä sun tätä ja neloskenttä voisi yksinkertaisesti tuoda happea muille kentällisille ja viedä sitä vastustajalta....
Olen aikoinani tykästynyt niin sanottuun hurrikaani rymistelyyn ja traktorilätkään. Se että peli alkoi sillä että annettiin heti eka erän alkuun kunnon paine ja rajuja taklauksia rautpohjan päätyyn. Meillä oli pelaajia jotka ei olleen ehkä viimeisen päälle taitavia käsistään, mutta hyviä luistelemaan ja laittamaan itseään likoon. Vaikka nyt muuan Olli Sipiläinen.
Nyt kuitenkin puhutaan pelipaikattomuudesta ja kiekollisesti laadukkaammasta pelistä. Sehän olisi hienoa, jos se toimisi ja toimisihan se jos olisi vähän enemmän kiekollisesti taitavampia pelaajia. Mutta tässä murroksessa jossa vaihdetaan valmentajaa ja pelaajia todella paljon, on vaikea uskoa sen onnistumista.
Toki itse rakentaisin joukkueen ja sen pelitavan niin että kaikilla ketjuilla olisi hieman erilainen rooli tai ainakin ykkönen olisi reilusti kiekolliseen peliin pystyvä, toinen 50/50 ja kolmonen ja nelonen taklaavia vauhtihurrikaaneja.
Nyt tuntuu että joukkuetta yritetään kasata tähän kiekolliseen peliin taipuvaksi, mutta se jää pahasti vajaaksi ja meidän kolmonen ja nelonen ei saa edes taklaus prässiä aikaan.
...
Heittäkää mielipiteitä.
Täsmennyksenä sen verran, että NHL:n palkkakatto on 83,5 miljoonaa dollaria ja palkkalattia on puolestaan 61,7 miljoonaan dollaria. Ei sinänsä siis muuta päätelmiäsi. Parhaiden joukkueiden bottom-6 kykenevät hyvään kiekolliseen peliin ja tuottamaan sitä kautta maaleja, kuten Vegas. Pelkkien nyrkkisankareiden aika on jo ollut kauan sitten ohi, ja pian myös pelkkien ihmiskuulienkin a la Ryan Reaves.Itse komppaisin tuota näkemystä. Edes NHL:ssä, 50 miljoonan budjeteilla ei saada kasaan mestarijoukkuetta, joka 4 kentällisen voimin hallitsee kiekolla vaan kyllä sielläkin on roolinsa sille rymistelylle. Voittava joukkue tarvitsee eri profiilin pelaajia eri profiilin kentällisiä. Pari kenttää tekee peliä kiekolla, kolmonen vähän sitä sun tätä ja neloskenttä voisi yksinkertaisesti tuoda happea muille kentällisille ja viedä sitä vastustajalta.
Eihän tuossa ole JYPn osalta mitään uutta. Runkosarjan jälkeen lomille sijalta 13.On tulevalla kaudella kerrankin tavoitetta, kun pitää vältellä karsintoja. Nyt on jo 14. sijakin voitto!
Muuten viestistä samaa mieltä, mutta kyllä mä näkisin, että Pulkkinen voisi isolla vastuulla ottaa ykkösylivoimassa viivamiehen paikan, jos sinne jostain syystä ei muita saada. Mies omaa kuitenkin todella painavan laukauksen ja tuolta tontilta teki a-junnuissa paljon maaleja.Peltola ja Pulkkinen on ihan ok pakkeja kolmos-neloskenttään, mutta tulosvastuuta ei heiltä voi odottaa.
Peliä pyörittävän YV pakin lisäksi, joukkueessa olisi hyvä olla kokemusta omaava maalinedustan isäntä, tässä joukkueessa ei sitä vielä ole.
Eroselta myös voisi odottaa nostaa tasoaan varsinkin pisteellisesti. Itse ainakin odotan Eronen & Pulkkinen kaksikolta paljon.Muuten viestistä samaa mieltä, mutta kyllä mä näkisin, että Pulkkinen voisi isolla vastuulla ottaa ykkösylivoimassa viivamiehen paikan, jos sinne jostain syystä ei muita saada. Mies omaa kuitenkin todella painavan laukauksen ja tuolta tontilta teki a-junnuissa paljon maaleja.
Eroselle nyt se ykköspakin rooli ja yv-vastuu ehdottomastiEroselta myös voisi odottaa nostaa tasoaan varsinkin pisteellisesti. Itse ainakin odotan Eronen & Pulkkinen kaksikolta paljon.
Eronen on päivänselvä kiekollinen ykköspakki ja ylivoiman pyörittäjä.Muutamaa hyvää pakkia vielä vahvistukseksi kaipaisi, Vainio, Eronen ja Liikonen on ihan ok peruspakkeja, muutta se kiekollinen liideri puuttuu.
Mitään pois ottamatta,Minkkiseltä,Vuontisvaaralta ja Tumanovilta, mutta matkaa on vielä Liigatason pariksi, liikaa en luottaisi siihen että kehitys ottaa jättiloikkia, mutta hajavaihtoja seiskapakkina kyllä.
Peltola ja Pulkkinen on ihan ok pakkeja kolmos-neloskenttään, mutta tulosvastuuta ei heiltä voi odottaa.
Peliä pyörittävän YV pakin lisäksi, joukkueessa olisi hyvä olla kokemusta omaava maalinedustan isäntä, tässä joukkueessa ei sitä vielä ole.