Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2023–2024

  • 567 429
  • 1 985

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Niin, tuo vähän oudoksuttaa jos tosiaan Perry ei ole tehnyt esimerkiksi mitään rikollista.

Chicagon antamien tietojen perusteella ensimmäisenä nousee mieleen että Perryn tekoset koskevat jotain joukkueen toimistolla, mutta oikeuttaako sekään diilin purkuun niin että Blackhawks vapautuu kaikista velvoitteista?

Pelaajan sivuun laittaminen ja sopimuksen purku, ilman lopullista tuomiota tai edes rikollista toimintaa? Jatkoajasta lukemieni tietojen perusteella tämän täytyisi olla täysin mahdotonta.
 

hk65

Jäsen
Ei tämä taas ihan putkeen kyllä nyt Chicagoltakaan mennyt.

Ymmärrän kyllä itse, ettei Perryn tekemiset minulle mitenkään edes loppupeleissä kuulu, eikä vissiin edes pelaajatkaan tiedä mistä kyse. Mutta nyt kun huhumylly on jo saatu käyntiin Chicagon johdon helvetin pitkän hähmäisen viestinnän ansiosta, niin olisi loppupeleissä varmaan jokaiselle asianosaiselle parempi, että tuosta tekosesta kerrottaisiin suoraan. Lähtee huhuilta siivet saman tien.

Juuh, Davidson jo selvensi, ettei koske pelaajia eikä heidän vanhempiaan, mutta eipä se nyt pahemmin enää tunnu hiljentävän ketään, varsinkaan öyhöjä.

En välttämättä haluaisi olla esim.Bedardin mutsi tällä hetkellä.

Sori, jos meni hieman OT:n puolelle.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Niin onhan tämä epäilyttävää, että siellä ollaan purkamassa sopimusta ilman, että kunnollinen syy on tiedossa. Mikä on semmoinen rike, joka ei ole rikollista, mutta joku kuitenkin oikeuttaa sopimuksen purun?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Niin onhan tämä epäilyttävää, että siellä ollaan purkamassa sopimusta ilman, että kunnollinen syy on tiedossa. Mikä on semmoinen rike, joka ei ole rikollista, mutta joku kuitenkin oikeuttaa sopimuksen purun?

Ehkäpä se on mennyt tutkimaan muiden kännyköistä kuvia.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ei nyt oikeasti syynä voisi olla jonkun äidin kanssa muhinointi, aikuisia ihmisiä, eiköhän siellä ole molempien suostumus ollut jos näin olisi käynyt. Tätähän käy Suomessa pikkujouluissa, haetaan vähän virtaa työpaikalta kun mies/vaimo on kotona. Se on elämää. Toki tämä nyt ei varmasti se syy ole.
 

Nick Neim

Jäsen
Sanoi myös, että joukkueen pelaajat eivät tiedä mitä on tapahtunut.
Tää oli kyllä huikea Davidsonilta, kun juuri viime viikolla puhui "team decisionista".

"It's been a team decision, so far, to hold him out," Davidson said. "It is coming from the organization's end, yes."

Äkkiä se tarina muuttuikin toiseen muotoon. Joukkue päätti hyllyttää Perryn, vaikka ei tiedä mitä on tapahtunut? Johan mahtaa olla paska jätkä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Niin onhan tämä epäilyttävää, että siellä ollaan purkamassa sopimusta ilman, että kunnollinen syy on tiedossa. Mikä on semmoinen rike, joka ei ole rikollista, mutta joku kuitenkin oikeuttaa sopimuksen purun?
Ei tiedossa vai ei julkisuudessa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin onhan tämä epäilyttävää, että siellä ollaan purkamassa sopimusta ilman, että kunnollinen syy on tiedossa. Mikä on semmoinen rike, joka ei ole rikollista, mutta joku kuitenkin oikeuttaa sopimuksen purun?
Mun mielestä tässä ei ole mitään epäilyttävää. Jotain on tapahtunut, mutta sitä ei ole vain kerrottu tiedonnälkäisille jatkislaisille. Mitä meihin jatkislaisiin tulee, niin mitä kauemmin meitä pidetään pimennossa, sitä hauskempaa mulla on.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mun mielestä tässä ei ole mitään epäilyttävää. Jotain on tapahtunut, mutta sitä ei ole vain kerrottu tiedonnälkäisille jatkislaisille. Mitä meihin jatkislaisiin tulee, niin mitä kauemmin meitä pidetään pimennossa, sitä hauskempaa mulla on.

Oli kyllä hämmentävää miten tunteelliseksi GM Davidson meinas heittäytyä. Kypreos podissaan liekitti sitä narratiiviia, että siinä on mies joka on liian suurissa saappaissa ja haluatko hänet keulakuvaksi miljarditason bisneksellesi. Muu osasto oli maltillisempaa ja, kuten itsekin, spekuloi sillä mitä niin järkkyä on tapahtunut, että GM menee pois tolaltaan.

Tuo melko suureksi lumipalloksi vyörynyt huhu on sitä luokkaa, että melkeen jo toivoisi olevan totta. Jos ei ole mitään savuakaan asian tiimoilta niin...en sitten osaa pitää mitenkään erityisen hauskana. Osoittaisi vaan kuinka helposti tällasta tarinaa voidaan polkaista liikkeelle ja miten suhteellisen järkevät (kiekko) ihmisetkin päätyvät pohtimaan asiaa. Odotellaanko jo seuraavaa vastaavaa?
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen yrittänyt pohtia sitä, että minkälaiset ei-rikolliset syyt ovat sellaisia, jotka oikeuttavat sopimuksen purun? Siis myös sellaiset syyt, joihin ei kuulu muut pelaajat tai heidän läheiset? Ottamatta tähän tapaukseen mitään kantaa, niin sellaisia syitä ei tule minulle edes mieleen.

Päihdeongelmaista ei hylätä, vaan hänet laitetaan hoitoon. Nyt Perry hylätään.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minä olen yrittänyt pohtia sitä, että minkälaiset ei-rikolliset syyt ovat sellaisia, jotka oikeuttavat sopimuksen purun? Siis myös sellaiset syyt, joihin ei kuulu muut pelaajat tai heidän läheiset? Ottamatta tähän tapaukseen mitään kantaa, niin sellaisia syitä ei tule minulle edes mieleen.

Päihdeongelmaista ei hylätä, vaan hänet laitetaan hoitoon. Nyt Perry hylätään.

Hassuintahan tässä on, jos on tehty joku ylireagointi johonkin mitättömämpään asiaan. Eiköhän pelaajayhdistys sitten nosta äläkän, jos contract terminated vailla kunnon syitä.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Niin, tuo vähän oudoksuttaa jos tosiaan Perry ei ole tehnyt esimerkiksi mitään rikollista.

Chicagon antamien tietojen perusteella ensimmäisenä nousee mieleen että Perryn tekoset koskevat jotain joukkueen toimistolla, mutta oikeuttaako sekään diilin purkuun niin että Blackhawks vapautuu kaikista velvoitteista?
Chicagon kannalta palkanmaksu tai cappirasite on sinänsä täysin irrelevanttia kun palkkakatossa on kyllä tilaa. Sinänsä hyvin vaikea arvioida mitenkään oliko purkaminen perusteltua siinä mielessä, että Chicago vapautuu velvoitteista, kun kukaan Chicagon toimiston, tapauksen osapuolten ja NHL:n ja NHLPA:n edustajien lisäksi tiedä mitä on tapahtunut. Sopimuksen purkamisen oikeellisuuteen ja palkanmaksuun saadaan kuitenkin todennäköisesti hyvin pian jonkinlainen vahvistus, koska NHL ja NHLPA on prosessissa mukana.

Blackhawksin lähihistorian tuntien organisaatiolla ei ole kuitenkaan mitään muuta vaihtoehtoa kun puuttua kaikkiin epäkohtiin todella nopeasti ja tiukasti. Tästä huolimatta en usko, että taustalla olisi mitään pientä asiaa, koska tällaiseen päätökseen on päädytty. Lisäksi Davidsson vaikutti pressitilaisuudessa sen verran järkyttyneeltä silmin nähden, että en usko tässä olevan pelkästään siitä, että ammutaan tykillä kärpästä. Davidssonin kädethän olivat aikalailla sidotut tuossa tilaisuudessa, koska kyse on yksittäisen (?) työntekijän ja Perryn välisestä asiasta ja mikäli ko. työntekijä on kieltänyt organisaatiota kertomasta tapauksen yksityiskohtia, silloin näitä ei voida myöskään kertoa.

Minä olen yrittänyt pohtia sitä, että minkälaiset ei-rikolliset syyt ovat sellaisia, jotka oikeuttavat sopimuksen purun? Siis myös sellaiset syyt, joihin ei kuulu muut pelaajat tai heidän läheiset? Ottamatta tähän tapaukseen mitään kantaa, niin sellaisia syitä ei tule minulle edes mieleen.

Päihdeongelmaista ei hylätä, vaan hänet laitetaan hoitoon. Nyt Perry hylätään.
Myönnettäköön, että en tunne USA:n rikoslakeja mitenkään erityisen hyvin, mutta ainoa mikä nyt itselleni tulee mieleen on jonkinlainen (seksuaalinen) häirintä tai syrjintä voisivat olla sellaisia tekoja, jotka eivät välttämättä täytä rikoksen tunnusmerkkejä, mutta ovat vastoin CBA:ta tai organisaation sisäisiä pelisääntöjä. Eli ns. siviilikannejutut, joissa ei ole käytetty mitään fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä. Sen verran toki olin lukevinani rivien välistä, että kyse on yksittäisestä tapauksesta, eikä esimerkiksi pitkään jatkuneesta toiminnasta, mutta tämä puhtaasti omaa spekulaatiotani.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei tiedossa vai ei julkisuudessa?

Palstaveli puki ajatukseni paremmin sanoiksi:

Minä olen yrittänyt pohtia sitä, että minkälaiset ei-rikolliset syyt ovat sellaisia, jotka oikeuttavat sopimuksen purun? Siis myös sellaiset syyt, joihin ei kuulu muut pelaajat tai heidän läheiset? Ottamatta tähän tapaukseen mitään kantaa, niin sellaisia syitä ei tule minulle edes mieleen.

Päihdeongelmaista ei hylätä, vaan hänet laitetaan hoitoon. Nyt Perry hylätään.

Tämä on vaan tosi omituinen tapaus. Pitää luottaa Chicagon organisaatioon, että siellä on tapahtunut jotakin, mikä oikeuttaa tähän sopimuksen purkamiseen.
 

JasonX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Suomen Maajoukkueet
Kerkesin tuolla NHL-huumoria ketjussa jo asiasta laittamaankin niin en nyt tänne viitsi samaa laittaa.
Sen verran kuitenkin että vaikka en kovin hyvin jenkkilän lainsäädäntöä tunne niin ei sopimuksia noin vain pureta minkään mahdollisen molemmin puolisen suhteen vuoksi. Ahdistelu tai väkivalta jne on tarpeeksi painavia syitä. Jos väitetty muhinointi olisi syy, niin silloin pelaajayhdistys ja lakimiehet hieroo jo käsiään, että nyt koitti tilipäivä.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Oon aika pitkälle journalistiikan puolella, mutta kuka saatana tuohon tarttui? Kuitenkin jokin eettisempiä taho kuin Spittin' Chiclets? Ja kai hekin varoisivat mehustelemalla millään minkä takana eivät pystyisi seisomaan?

Ei mun mielestä oikein mitkään muut kun klikkejä keräävät roskasivut, enemmän tämä huhu kerännyt uskottavuutta kun random tyypit levittelee sitä, ihan tännekkin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Myönnettäköön, että en tunne USA:n rikoslakeja mitenkään erityisen hyvin, mutta ainoa mikä nyt itselleni tulee mieleen on jonkinlainen (seksuaalinen) häirintä tai syrjintä voisivat olla sellaisia tekoja, jotka eivät välttämättä täytä rikoksen tunnusmerkkejä, mutta ovat vastoin CBA:ta tai organisaation sisäisiä pelisääntöjä. Eli ns. siviilikannejutut, joissa ei ole käytetty mitään fyysistä väkivaltaa, vaan henkistä. Sen verran toki olin lukevinani rivien välistä, että kyse on yksittäisestä tapauksesta, eikä esimerkiksi pitkään jatkuneesta toiminnasta, mutta tämä puhtaasti omaa spekulaatiotani.
Hyvä myös muistaa, että historian takia Chicagossa varmaankin tällä hetkellä aika herkkä liipaisinsormi kaikenlaiseen häirintään ja kiusaamiseen. Ei itselläkään tule mieleen oikein mitään muuta mahdollisuutta, jos lakia ei ole rikottu mutta sopimusta ja organisaation sääntöjä kyllä, ja heti laitettiin Perry pihalle.

Onhan tämä some-ajan ongelmia parhaimmillaan, kun oikeasti mitään yksityiskohtia ei saisi julkaista, mutta mitään kertomatta kaikenmaailman huhut ja huumorinkukkaset lähtee kiertämään herkästi.

Mitään päihdeongelmia en usko olevan, koska noissa taitaa NHL:llä omat protokollat olla, joihin viime vuosina pelaajia onkin ihan julkisestikin ohjattu.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Kerkesin tuolla NHL-huumoria ketjussa jo asiasta laittamaankin niin en nyt tänne viitsi samaa laittaa.
Sen verran kuitenkin että vaikka en kovin hyvin jenkkilän lainsäädäntöä tunne niin ei sopimuksia noin vain pureta minkään mahdollisen molemmin puolisen suhteen vuoksi. Ahdistelu tai väkivalta jne on tarpeeksi painavia syitä. Jos väitetty muhinointi olisi syy, niin silloin pelaajayhdistys ja lakimiehet hieroo jo käsiään, että nyt koitti tilipäivä.
Sinänsä USA:n lainsäädännöllä ei ole kovin suurta merkitystä, koska sopimuksen purkamista ja sen perusteita käsitellään pelkästään CBA:n perusteella. Toki CBA:n tulkinnassa voidaan teoriassa käyttää jotain sopimusoikeudellisia periaatteita, mutta USA:ssa työehtosopimuksella voidaan sopia myös jossain määrin lainvastaisista asioista (esimerkiksi palkkakatto), joten tilanne on sinänsä hieman erilainen verrattuna Suomeen, jossa työehtosopimuksella sovitaan lähtökohtaisesti lakia paremmista työntekijän oikeuksista, mutta USA:ssa näitä voidaan myös heikentää.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tää oli kyllä huikea Davidsonilta, kun juuri viime viikolla puhui "team decisionista".

"It's been a team decision, so far, to hold him out," Davidson said. "It is coming from the organization's end, yes."

Äkkiä se tarina muuttuikin toiseen muotoon. Joukkue päätti hyllyttää Perryn, vaikka ei tiedä mitä on tapahtunut? Johan mahtaa olla paska jätkä.

Team decision tarkoittaa varmasti sitä, että tämä oli joukkueen eikä pelaajan päätös. Sehän ei poissulje sitä, etteivätkö joukkueen pelaajat voisi olla täysin tietämättömiä mitä on tapahtunut. Tai näin tuon tulkitsen.

Tosin onhan tässä ristiriitaa pelaajan agentin puheisiin, jossa todettiin, että tämä oli pelaajan (Perry) oma päätös jäädä sivuun. No mutta eipä yllätä, että agentti kaunistelee asiaa asiakkaansa eduksi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuli noista tulkinnoista mieleen, enkä nyt halua hirttäytyä yhden kokemusasiantuntajan...asiantuntemukseen, mutta Nick Kypreos totesi jotain siihen suuntaan, että aika moneen sopimukseen hänkin on pistänyt nimensä missä on kaikenlaisia seuran toimintatapoja, etikettejä ja moraaleja. Ja sitten ne on kuitenkin aina jotenkin tulkinnanvaraisia.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Oli kyllä hämmentävää miten tunteelliseksi GM Davidson meinas heittäytyä. Kypreos podissaan liekitti sitä narratiiviia, että siinä on mies joka on liian suurissa saappaissa ja haluatko hänet keulakuvaksi miljarditason bisneksellesi. Muu osasto oli maltillisempaa ja, kuten itsekin, spekuloi sillä mitä niin järkkyä on tapahtunut, että GM menee pois tolaltaan.
Vähän menee off-topicin puolelle mutta onpahan kyllä harvinaisen kyrpää toimintaa Kypreokselta. Onks se aina ollu tämmönen old boys club-ukko että pitää olla joku maskuliininen kivikasvo ollakseen hyvä johtaja?
 

ipaz

Jäsen
Vähän menee off-topicin puolelle mutta onpahan kyllä harvinaisen kyrpää toimintaa Kypreokselta. Onks se aina ollu tämmönen old boys club-ukko että pitää olla joku maskuliininen kivikasvo ollakseen hyvä johtaja?
Tiedätkö miten Kypreosin oma ura loppui? "Kyper" on mielestäni aina ollut todellinen old-school kiireestä kantapäähän. Noin 100 tappelua NHL-urallaan ja siihen päälle jokunen aivotärähähdys.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vähän menee off-topicin puolelle mutta onpahan kyllä harvinaisen kyrpää toimintaa Kypreokselta. Onks se aina ollu tämmönen old boys club-ukko että pitää olla joku maskuliininen kivikasvo ollakseen hyvä johtaja?

Vähän kanssa ihmettelin äänensävyään tässä tapauksessa, jossei ole tietoa asian laadusta. Voi toki olla, että viime vuosien tapahtumien johdosta sitä ollaan hieman extra-kriittisiä Chicagon suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös