Nyt just vituttaa!

  • 2 576 721
  • 12 174

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muuten usko että Jokerit käyttää enään sitä Suomi-huutoa. Se olis kyllä jotenkin hassua. Jos näin niin sitä Venäjää voi myös jatkaa. Mutta Jokeri-fanit tämän ratkaisee.
Joudun vähän lisäämään. Mulla on hyviä kavereita jotka on Jokeri-ukkoja. Nyt innolla menossa Espooseen 21.9. Huomaan selkeästi että Venäjä on vaikea asia. En sitä korttia viitti käyttää ennenkuin ei jos vaan kun se keuliminen alkaa. Pikku uhoa näissäkin kavereissa jo näkyvissä. Mutta tämä on kuitenkin vain urheilua.
 
Viimeksi muokattu:

Pitakissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
S-Kiekko, HIFK, PiTa
On kovaa tekstiä kosmopoliitilta joten en usko että olet kosmopoliitti. Minulle Jokerit on ollut se vihollinen numero yksi useimmat vuodet. Välillä Kärpät ja nyt Tappara. Myöskin se kun Jokerit palaa liigaan niin on sopivaa ainakin eka kauden ajan fanien muistuttaa Venäjästä vastineena tuohon Jokereiden Suomi huutoon. Mutta ei Jokereita pidä jotenkin poistaa vaan antaa pelaamalla ja taloudella todistaa elinvoimansa. Mua henk.koht ei se Suomi huuto ressannut kun en ole syntyperäisiä stadilaisia ja en myöskään ruotsinkielinen vaan seudulta jossa meidän yläasteella oli noin 400 oppilasta niin olin ainoa IFK-fani. Näyttää myös sille että olen jopa avarakatseisempi kuin Force.
-kait maalainenkin voi olla IFK-fani-
Minä olen myös landelta, vaikka olenkin opiskellut Helsingissä ja sitä kautta vähän stadilainen. Kaikki alkoi siitä, kun kävin enoni luona Helsingissä ja halusin käydä hänen kanssaan lätkämatsissa. Sinä päivänä sattui olemaan Hifkin peli Nordiksella. 90-luvulla koulussa oli niitä rumia turkoosi-violetteja Jokeri-kamppeita monilla ja kaikki tytöt ihailivat jotain Sami Wahlstenia. Loput sitten Saku Koivua ja Tepsiä. Sitten tuli 1997-1998 ja yhtäkkiä Jere Karalahti olikin se äijä.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen myös landelta, vaikka olenkin opiskellut Helsingissä ja sitä kautta vähän stadilainen. Kaikki alkoi siitä, kun kävin enoni luona Helsingissä ja halusin käydä hänen kanssaan lätkämatsissa. Sinä päivänä sattui olemaan Hifkin peli Nordiksella. 90-luvulla koulussa oli niitä rumia turkoosi-violetteja Jokeri-kamppeita monilla ja kaikki tytöt ihailivat jotain Sami Wahlstenia. Loput sitten Saku Koivua ja Tepsiä. Sitten tuli 1997-1998 ja yhtäkkiä Jere Karalahti olikin se äijä.
Itse asunut Uudellamaalla vuodesta 87. IFK-fani musta tuli 75 Pohjois-Pohjanmaalla.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
On kovaa tekstiä kosmopoliitilta joten en usko että olet kosmopoliitti.
Mutta ei Jokereita pidä jotenkin poistaa vaan antaa pelaamalla ja taloudella todistaa elinvoimansa.
Näyttää myös sille että olen jopa avarakatseisempi kuin Force.

Avarakatseisuudestani tuskin voit kommentoida sanallakaan, mutta miten määrittelet kosmopoliitin? En ole itse käyttänyt itsestäni sellaista nimitystä (vaikka tein urani ulkomailla, en koe olevani kosmopoliitti), mainitsin vain että monikielisen mainoskampanjan myötä "IFK-perheen jäsen näyttäytyy kosmopoliittina", toisin kuin kielitaidoton narri.

Muutoin olen sitä mieltä, että narrit täytyy... jotenkin poistaa.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Laitetaan mieluummin nää vitutusketjuun, kun ei ole posiketjun kamaa.

Mutta kyllä mua aidosti ihmetyttää, mistä tää tällainen suoranainen viha edelleen kumpuaa nykyistä Jokeriorganisaatiota kohtaan. Organisaatiota, jolla ei ole mitään tekemistä KHL:n kanssa. Tai jos jotain kytköksiä haluaa etsiä, niin Väänänenhän siellä on, mutta niinhän teilläkin on Lehterä, Komarov, Lindbohm ja Pakarinen. Eli omasta mielestäni mitään kytköksiä ei tietenkään kummallakaan ole.

Omaan silmään nää ”ei-jokereita-ikinä-liigaan-oksettava-jengi” -avautumiset näyttäytyy samalta, mitä itse teininä harrastin HIFK:ta kohtaan, vaikka todellisuudessa HIFK oli aina se jengi, jota vastaan pelatut ottelut aiheuttivat kutinaa ja pelkoa tappiosta jo muutamia viikkoja ennen peliä. Ja nyt en malta odottaa, että joku päivä vielä pelataan samassa sarjassa.

Ja tuohon yhteen lainaukseen liittyen:

Eihän stadilainen jengi voi pelata paikallispelejä espoolaisia vastaan ;)
Hieman erikoinen veto Narrien fanilta tulla itkemään IFK:n vitutusketjuun, kuinka ei ymmärrä
Narreihin kohdistuvaa vihaa. Ei siinä, jokainen saa kirjoittaa mihin tahansa ketjuun, ja eri jengien fanien ”vierailut” ovat ihan piristävä asia, mutta nyt ei ihan osunut ruutuun. J*kereiden vitutusketjun kamaa tämä viesti.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
En muuten usko että Jokerit käyttää enään sitä Suomi-huutoa. Se olis kyllä jotenkin hassua. Jos näin niin sitä Venäjää voi myös jatkaa. Mutta Jokeri-fanit tämän ratkaisee.
Tuli yhtäkkiä mieleeni, rupattelin kerran aikoinaan tämän naapureiden fanien tunnetuimman
hahmon kanssa baarissa paikallispelin jälkeen, ja sivuttiin tätä aihetta, hän sanoi että tuo
on hänen mielestään aikansa elänyt läppä, aikoinaan hauska mutta aika on mennyt ohi.

Onhan siinä ollutkin muuttuvia tekijöitä, tuota kuuli usein kasarilla, ja sen jälkeen koko se
jengi olikin monta vuotta suomenruotsalaisen kaverin hallinnasssa.

Ja mitä narreihin tulee ikään kuin yleisellä tasolla, niin nuorempana vihasin sitä koko
organisaatioa kun ruttoa, mutta nyt on jotenkin vähän maltillisempi fiilis, varmaan siksi
kun ei olla vuosiin oltu missään tekemisissä keskenämme. Paheksuin myös KHL:ssä pelaamista
mutta se on nyt onneksi kuitenkin taakse jäänyttä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Työkaverilla kahvimuki jossa Tapparan logo.
A tuo näyttää ihan helvetin rumalle
B eihän kahvi voi maistua hyvälle jos sen nauttii tuosta
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Työkaverilla kahvimuki jossa Tapparan logo.
A tuo näyttää ihan helvetin rumalle
B eihän kahvi voi maistua hyvälle jos sen nauttii tuosta

Vittu mikä elukka. Ittellä mittaamattoman arvokas sininen petologomuki. Maistuisi kuuma kusikin hyvältä kun siitä oikeen kunnolla hörppää.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Vituttaa ja säälittää nuo facebookin IFK Faniryhmät ja niiden ulosanti. Vähän väliä on narri, vähän väliä ei ole tosifani (mikä vittu se edes on?) ja yleensä pitäs muuttaa kuulemma keravalle.

Muutenhan ei ole sitä syksyn perusvitutusta ollenkaan.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vituttaa ja säälittää nuo facebookin IFK Faniryhmät ja niiden ulosanti. Vähän väliä on narri, vähän väliä ei ole tosifani (mikä vittu se edes on?) ja yleensä pitäs muuttaa kuulemma keravalle.

Muutenhan ei ole sitä syksyn perusvitutusta ollenkaan.
Ihan jo oman mielenterveyden säilyttämiseksi kannattaa pysytellä kaukana noista ryhmistä. Itse en aina ole siihen kyennyt. Puolitoista kautta fanikatsomossa pomppineiden "tosifanien" vittuilut ja pätemiset voi sentään jotenkin sivuuttaa huumorilla, mutta hämmästyttävintä on, että välillä aika iso osa viesteistä on kirjoitettu jollakin etäisesti suomea muistuttavalla kielellä, josta ei saa mitään tolkkua. Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että kaikki välimerkit ovat väärin ja joka lauseessa on lukuisia virheitä, vaan siitä, että sisältö on jotain kummallista ja käsittämätöntä tajunnanvirtaa. Nordiksella käy fiksua porukkaa ja tänne kirjoittaa fiksua porukkaa, mutta Facebookissa meininki on kuin lobotomiaosastolla. Hämmästyttää ja kummastuttaa.
 

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ihan jo oman mielenterveyden säilyttämiseksi kannattaa pysytellä kaukana noista ryhmistä. Itse en aina ole siihen kyennyt. Puolitoista kautta fanikatsomossa pomppineiden "tosifanien" vittuilut ja pätemiset voi sentään jotenkin sivuuttaa huumorilla, mutta hämmästyttävintä on, että välillä aika iso osa viesteistä on kirjoitettu jollakin etäisesti suomea muistuttavalla kielellä, josta ei saa mitään tolkkua. Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että kaikki välimerkit ovat väärin ja joka lauseessa on lukuisia virheitä, vaan siitä, että sisältö on jotain kummallista ja käsittämätöntä tajunnanvirtaa. Nordiksella käy fiksua porukkaa ja tänne kirjoittaa fiksua porukkaa, mutta Facebookissa meininki on kuin lobotomiaosastolla. Hämmästyttää ja kummastuttaa.
Erittäin hyvin kirjotettu, siellä kun sattuu olee eri mieltä jostain asiasta niin samantien saa pakata kamppeet ja muuttaa norjaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Erittäin hyvin kirjotettu, siellä kun sattuu olee eri mieltä jostain asiasta niin samantien saa pakata kamppeet ja muuttaa norjaan.
Mä oon alkanut ihmettelemään miksi edelleen edes seuraan muutamaa ryhmää tai sorrun joskus lukemaan firman julkaisuiden kommenttiketjua.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Hyvin pakattu sanoiksi samat ajatuksen kuin itsellä @Nahkasohva. Tosiaan en tiedä miksi niissä olen, ehkä jokin masokistinen syy ja/tai jopa huumoriarvo. Kielioppi noissa ryhmissä on tosiaan luokkaa elämän_koulu eikä kukaan osaa edes alkeellisesti käyttää välimerkkejä ym. Mihin vittuunnun jatkossa jos eroan noista ryhmistä?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan jo oman mielenterveyden säilyttämiseksi kannattaa pysytellä kaukana noista ryhmistä. Itse en aina ole siihen kyennyt. Puolitoista kautta fanikatsomossa pomppineiden "tosifanien" vittuilut ja pätemiset voi sentään jotenkin sivuuttaa huumorilla, mutta hämmästyttävintä on, että välillä aika iso osa viesteistä on kirjoitettu jollakin etäisesti suomea muistuttavalla kielellä, josta ei saa mitään tolkkua. Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että kaikki välimerkit ovat väärin ja joka lauseessa on lukuisia virheitä, vaan siitä, että sisältö on jotain kummallista ja käsittämätöntä tajunnanvirtaa. Nordiksella käy fiksua porukkaa ja tänne kirjoittaa fiksua porukkaa, mutta Facebookissa meininki on kuin lobotomiaosastolla. Hämmästyttää ja kummastuttaa.
Erittäin hyvin kirjotettu, siellä kun sattuu olee eri mieltä jostain asiasta niin samantien saa pakata kamppeet ja muuttaa norjaan.
Hyvin pakattu sanoiksi samat ajatuksen kuin itsellä @Nahkasohva. Tosiaan en tiedä miksi niissä olen, ehkä jokin masokistinen syy ja/tai jopa huumoriarvo. Kielioppi noissa ryhmissä on tosiaan luokkaa elämän_koulu eikä kukaan osaa edes alkeellisesti käyttää välimerkkejä ym. Mihin vittuunnun jatkossa jos eroan noista ryhmistä?
Facebookiin pääsee kuka vaan, Jatkikselle päästäkseen pitää kuitenkin läpäistä pääsykoe.

Tämä yksinkertainen joskin karkea erottelu takaa sen, että tänne kirjoittavat ihmiset, joilla on oikeasti jotain sanottavaa.

Ja osataan olla eri mieltä asioista rakentavasti. Sehän on tämän koko homman suola.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordiksen surkea jää. Ei pitäisi Suomen pääkaupungissa Suomen suosituimman seuran joutua pelaamaan noin onnettomissa olosuhteissa. Hävettää Stadin puolesta!
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Nordiksen surkea jää. Ei pitäisi Suomen pääkaupungissa Suomen suosituimman seuran joutua pelaamaan noin onnettomissa olosuhteissa. Hävettää Stadin puolesta!
Huonoa se on myös Suomen upeimman kaupungin upeimmassa uusimmassa hallissa kuuleman mukaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordiksen surkea jää. Ei pitäisi Suomen pääkaupungissa Suomen suosituimman seuran joutua pelaamaan noin onnettomissa olosuhteissa. Hävettää Stadin puolesta!
No kaiketi se edelleen vaikuttaa molemille, vai onko IFKlla jokin etuoikeus kärsiä jään kunnosta? Toisaaltahan se Melart -vai kuka olikaan- juuri totesi että jää oli parantunut, niin IFK kärsi liian hyvästä jäästä.

Mutta toki joo olisi hienoa, että jäät olisi kunnossa liigapeleissä ihan joka hallissa.
 

444

Jäsen
12. tappio putkeen Nokialla. En edes jaksa laskea monennenko kerran olin henkilökohtaisesti tätä riemua todistamassa. Suurimmassa osassa joka tapauksessa.
Eiköhän tää ollut tässä. Tulee liian kalliiksi. Lippu 30€ + bisse 11,20€ / laaki. Ei vaan pysty. Koska tuota paskaa ei kestä selvin päin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kaiketi se edelleen vaikuttaa molemille, vai onko IFKlla jokin etuoikeus kärsiä jään kunnosta? Toisaaltahan se Melart -vai kuka olikaan- juuri totesi että jää oli parantunut, niin IFK kärsi liian hyvästä jäästä.

Mutta toki joo olisi hienoa, että jäät olisi kunnossa liigapeleissä ihan joka hallissa.

On sama ja ei ole sama. Pelitilanteethan eivät ole identtisiä eikä samat pelaajatkaan tee toistuvasti samoja ratkaisuja samasta kohtaa kenttää. Noin niin kuin esimerkkinä. Ongelma tulee siitä, että kun kiekko ei tottele odotetunlaisesti, se voi huonon jään vuoksi päätyä ihan mihin sattuu. Syötöt tulee pelaajilta selkärangasta ja kyllä siellä jokainen pelaaja suurin piirtein tietää, miten kovaa pitää missäkin kohtaa syöttää. Mutta silloin, kun se syöttö ei lähdekään liukumaan suunnitellulla kovuudella, vaan jääkin matkan varrelle pehmeän jään tai lumen takia, on aika suuri todennäköisyys, että se ei mene perille juuri sinne, minne sen oli tarkoitettu lähtevän. Ja näitä tilanteita nähtiin keskiviikkona ihan hirveä määrä, molemmilla jengeillä.

Pelaajat, joiden peli perustuu kiekolliselle pelille, eli esim. oikea-aikaisille syötöille, kärsivät enemmän kuin pelaajat, joiden peli ei juuri siihen perustu. Pelaaja, jonka pelaaminen perustuu koviin ja tarkkoihin vetoihin kohti maalia, ei kärsi huonosta jäästä niin paljon kuin pelaaja, jonka erikoistaitoihin kuuluu löytää se syöttö pienestä raosta. Jos kiinnititte huomiota, niin keskiviikkona moni kiekko tuli perille pystyssä, ei kallellaan liukuen kuten kuuluisi. Siinä joutuu ihan eri tavalla ottamaan sen kiekon haltuunsa ja menettää aikaa, jolloin vastustaja onkin siinä jo tökkimässä.

Raskastekoiselle pelaajalle se huonolla jäällä tarpominen on kovempi setti kuin kevyelle pelaajalle, vaikka jerkkua enemmän reisissä olisikin. Kaikkien pelaajien luistelu ei ole samanlaista teknisestikään. Ne, joiden peli perustuu enemmän pitkään liukuun, menettävät huonolla jäällä tämän vahvuutensa. Ja kun homma ei pelitä, kuten sen kuuluisi, pelaaminen on ihan erilaista. Jossain vaihdossa pelaajan kaikki syötöt menevät lapaan, seuraavassa ei mikään. Kyllä sen aika helposti näkee silmällä, milloin syöttö menee tyylipuhtaasti vituiksi ja milloin siihen vaikuttaa huono jää. Lähtökohtaisesti huono jää suosii aina vähemmän taitavaa joukkuetta ja yksittäisten pomppujen merkitys kasvaa.

Mä kritisoin ennen kaikkea sitä, ettei HIFK:lla ole sellaisia fasiliteettejä, jossa olisi sellaiset jäädytyslaitteet, jotka takaisivat pelaajille kunnolliset työskentelyolosuhteet. Myös pelaajien loukkaantumisriski kasvaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös