Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 370 917
  • 66 927

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä kesäteatteri kuuluu suomalaiseen kesään. Ei vain nämä kaikki teatterinäytökset toimi kun jotkut taas ovat oikeinkin hyvää viihdettä. Minäkin olen melko monessa teatterinäytöksessä ollut tämän kesän ja kevään aikana paikan päällä ja osa niistä on ollut kyllä hyviä, oikein elämyksellisiä näytöksiä. Osa sitten taas ei ole ainakaan minulle toiminut.

Kesäteatterinäytöksissä olen tämän kesän aikana ollut yhteensä kolmessa. Kerran Tampereella Komediateatterissa, kerran Hauholla eli Hämeenlinnan yhdellä pikkupitäjällä ja kerran tänään täällä Hämeenlinnassa. Kaikki nämä kesäteatterinäytökset ovat olleet ihan viihdyttäviä, varsinkin tämä viimeisin eli tänään täällä Hämeenlinnassa näkemäni Dingo-musikaali.

Oikeastaan vain tuo Tampereen Komediateatterin näytös aiheutti pienen pettymyksen kun odotukset olivat kuitenkin korkeammalla. Ajattelin että isomman paikkakunnan näytelmän on oltava varmaan tasokas vielä kun siinä näyttelee nimekkäitä näyttelijöitäkin. Hyvähän se olikin, tosin ei nyt niin laadukas kuin etukäteen odotin.

Mutta tänään olin täällä Hämeenlinnassa kesäteatterissa. Täällä pyörii tänä kesänä Dingo-musikaali ja tuo toimi ainakin minulle. Musikaali on kerrassaan loistavaa viihdettä. Musikaalissa kuullaan niin kuin arvata saattaa Dingon musiikkia ja nyt teatterin jälkeen tekisi mieli vain kuunnella Dingon kappaleita.

Oli loistava tuokio äsken minkä vietin Hämeenlinnan kesäteatterilla. Ja Klubitalon jäsenenä sain lipun vielä vain kymmenen euron hintaan kun lipun hinta olisi ilman etuja päälle kolmekymppiä. Eli siinä oli tuntuva alennuskin vielä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viherkasvien hoitaminen on terapeuttista puuhaa. Hommasin peikonlehden, hänen nimensä on Tuppurainen. Kaikkeni teen jopa näin viherkasvi-skenen noviisina, että Allu pysyisi hengissä. Katsotaan.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko sinä veteraani? Minä olen kriisinhallintaveteraani.

Wikipedia:
Veteraani on henkilö, jolla on huomattava määrä kokemusta joltain tietyltä alalta...

Sana veteraani tulee latinan sanasta vetus, joka tarkoittaa vanhaa.

Vanha ja huomattavan kokenut. Ettäs tiedätte!

P.S. Joskus kauan aikaa sitten törmäsin "veterinarian" tittelin omaavaan henkilöön ja samaa puuta olimme - veteraaneja. (En selitä tätä).
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin pyörähtämässä Heurekassa ensimmäisen kerran reilusti yli kymmeneen (vai onko siitä peräti 15 vuotta, kun viimeksi siellä kävin?) vuoteen ja rehellisesti sanottuna täytyy sanoa, että taidan olla liian tosikkomainen ja liian aikuinen Heurekan vakituiseksi kävijäksi, joten ihan heti en ole sinne uutta reissua suunnittelemassa. Ehkä tuo tilanne muuttuu, kun saan omaa jälkikasvua, mutta nyt...olihan tuo paikka aikamoinen pettymys lapsuus- ja nuoruusmuistoihin verrattuna.

Olen maininnut useampaan otteeseen tällä palstalla, että en tunne oloani kovinkaan rennoksi tai luonnolliseksi pikkulasten keskuudessa (koska en ole lasten kanssa missään tekemisissä enkä näin ollen osaa olla ollenkaan heidän kanssaan) ja Heurekassa noita perheen pienimpiä kyllä riitti, joten luonnehtisin tätä reissuani ennemminkin siedätyshoidoksi. Pari tuntia vierähti kohtalaisen kivuttomasti, vaikkakin suurimman osan tuosta ajasta tuli vaan istuttua, koska ne erilaiset tee-se-itse -jutut eivät vaan kolahtaneet samalla tavalla kuin lapsena ja aika iso osa esitellyistä jutuista oli kohtalaisen tuoreessa muistissa omilta kouluvuosiltani.
Leffat jäivät kokematta, koska kännykän nettiyhteys alkoi takeltelemaan, mutta se ei nyt pahemmin harmita.

Seuraavaksi suuntaan joko Ateneumiin tai Kansallismuseoon, koska kummassakaan paikassa en ole pahemmin vieraillut tällä vuosituhannella.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nuoremman tyttären puhelin hajosi (luultavasti joku siskon lapsista tallannut vahingossa päälle). Pakko käydä huomenna Parikkalasta hakemassa hänelle uusi puhelin kun niin hyvin jaksaa täällä pieniä serkkuja viihdyttää ja vielä jokunen päivä mökillä vietetään.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun nyt voi kirjoittaa oli asia mikä tahansa niin kysyn:
Mistä saisi OnePlus -puhelimeen korttitelakan (sen johon ne kortit laitetaan) vaivattomasti ja halpaan hintaan?

Älkää kysykö miksi, koska en halua kenellekään pahaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lenkkeilen juuri Vallilassa ja äsken hurja tilanne Mäkelänkadun Sinisen nauhan asuntolan edustalla. Narkkaritappelu päättyi siihen, että toinen työnsi toisen kovaa suoraan bussikaistaa paahtavan dösän eteen… just ehti kuski lyödä jarrut päälle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lenkkeilen juuri Vallilassa ja äsken hurja tilanne Mäkelänkadun Sinisen nauhan asuntolan edustalla. Narkkaritappelu päättyi siihen, että toinen työnsi toisen kovaa suoraan bussikaistaa paahtavan dösän eteen… just ehti kuski lyödä jarrut päälle.
Sininauhasäätiön edustalla tuntuu aina olevan hieman herkällä tuulella olevaa porukkaa, jotka juuri ja juuri tuntuvat tajuavan, että Mäkelänkadulla liikkuu autoja sekä toisinaan myös ratikoita (ei tosin tällä hetkellä). Monta kertaa on tullut todistettua läheltä piti -tilanteita tuossa paikassa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sininauhasäätiön edustalla tuntuu aina olevan hieman herkällä tuulella olevaa porukkaa, jotka juuri ja juuri tuntuvat tajuavan, että Mäkelänkadulla liikkuu autoja sekä toisinaan myös ratikoita (ei tosin tällä hetkellä). Monta kertaa on tullut todistettua läheltä piti -tilanteita tuossa paikassa.

Tuntuu että aina kun tuosta ohi menee, niin edustalla on poliisiauto tai ambulanssi. Mutta jos tuo Mäkelänkadun pätkä on Helsingin narkkarikatu, niin vielä on matkaa isojen poikien ongelmiin:


 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tällä kertaa reilu tunnin yöunien pohjalta on "hyvä" aloittaa uusi viikko. Onneksi on tottunut vähempiin uniin vuosien mittaan, mutta voisihan joku tunti lisää yöunta edesauttaa energiatasoa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mit vit? Oliko kivihilloo sisällä?

Passionhillomunkki, jossa hillossa oli mukana passionhedelmän siemeniä (oletan). Ihmettelin, että olipa ”rouskuva” puraisi, kun eilen söin munkin puolikkaan. En asiaa sen kummemmin miettinyt, kunnes nyt aamulla hampaiden pesun jälkeen ihmettelin peilistä, että mikä helvetin sahalaita hampaaseen on ilmestynyt.

Kun olin skloddi, niin leikkipuiston jäällä joku lämäsi kaukalopallon suoraan suuhuni – vaurioitti muuten tuota samaa hammasta. Siitä tähän päivään saakka legot ovat saaneet olla rauhassa.

Vittu hillomunkki…
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Passionhillomunkki, jossa hillossa oli mukana passionhedelmän siemeniä (oletan). Ihmettelin, että olipa ”rouskuva” puraisi, kun eilen söin munkin puolikkaan. En asiaa sen kummemmin miettinyt, kunnes nyt aamulla hampaiden pesun jälkeen ihmettelin peilistä, että mikä helvetin sahalaita hampaaseen on ilmestynyt.

Vittumainen juttu.

En kuitenkaan arvuuttele henkilöllisyyttäsi hakamussuttelemalla, että oletko myyttinen Kullervo-sankari, jolle oli leivottu kivi leipään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittumainen juttu.

En kuitenkaan arvuuttele henkilöllisyyttäsi hakamussuttelemalla, että oletko myyttinen Kullervo-sankari, jolle oli leivottu kivi leipään.

Me emme saa koskaan tietää.

Aihetta sivuten, Suomessakin oli aikoinaan keissi, jossa joku neropatti oli työnnellyt ruokakaupan ruokatuotteisiin (makkarapaketteihin tms.) neuloja tai nauloja.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Hemmetti on kostea ilma kaataa ja pieniä koivuja. Ei ihan alastikkaan viitsi touhuilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tuli taas leivottua pullaa. Voisilmäpullia ja solmuja (kera rasvan ja sokerin) tuli tehty.
 

Liitteet

  • IMG_20230724_152253_HDR.jpg
    IMG_20230724_152253_HDR.jpg
    639,1 KB · kertaa luettu: 58

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtääks ne teidänkään lähikaupassa teitä? Hirveä helle ja hiki valuu ja vartijat kassajonossa alkaa kyselemään. Joo en ostanut rasvatonta maitoa enkä nektariineja.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Nonni, otteet kovenee. Ja peli. Tänään jo 2 ahventa uistellessa, toinen kuvaa pienempi. Sviddu mää oon pro. Ens kerralla sit kolme?
Oliko jpg, png eikai sentään tiff? Ellei sit Kuusamo?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös