Vaikka tämä ketju ei välttämättä olekaan erinomainen läpileikkaus tämän hetken suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen tilasta, niin samanlaista rajua kahtiajakoa on nähtävillä sekä täällä, eduskunnassa, että maassa yleisesti. Tilanne on erittäin huolestuttava, sillä yhtenäinen, tai mahdollisimman yhtenäinen Suomi on mielestäni yksi pienen maan elinehdoista. Yhtenäisyydellä en tarkoita sitä, että kaikkien pitää olla samaa mieltä asioista, vaan sitä, että jätettäisiin vasemmalta ja oikealta tulevat maalitukset, psykoosihömpönpömppöilyt, umpirasseilut ja muut tarpeettomat ja likaiset keinot täysin väliin, sekä keskityttäisiin hoitamaan Suomi ihan oikeasti edes jollain tasolla kuntoon erimielisyyksistä huolimatta.
Täällä Jatkiksessa trollailut jatkuvat varmaan joka tapauksessa, kuten tällä hetkellä, mutta politiikan alalla työskentelevät henkilöt voisivat nyt kaivaa pallinsa mistä lie syövereistä ja fokusoitua olennaiseen. Ymmärrän, että loppupelissä jokainen puolue ajaa omia etujaan, ei koko kansan etuja (eikä usein edes äänestäjiensä etuja), mutta kyllä tämän hetken touhut muistuttavat enemmän joko sirkusta tai eläintarhaa. Vain Benny Hill Theme puuttuu.
Itse tuomitsen jyrkästi Purran rasistiset kommentit sekä luokattoman anteeksipyyntönsä plus puoluesihteerin huutelut, enkä ymmärrä, mitä Perussuomalaiset yrittää tällä saavuttaa. Ennen pitkää tuloksena lienee se, että heidän kannattajansa ja vastustajansa ovat yhtä vittuuntuneita jatkuvaan veivaamiseen siitä, että mitä mieltä valtiovarainministeri oikein on. Tässä mielessä on ollut vähän surullistakin nähdä, miten vähän osa ihmisistä vaikkapa tällä palstalla välittää Purran kommenteista (tai Junnilan natseiluista), kun niitä ei voi rehellisesti sanottuna selitellä oikein mitenkään. Ihmiset voivat muuttua, mutta Purran jatkuva edestakaisin seilaaminen anteeksipyynnön ja ajojahtipsykoosista selittelemisen välillä ei luo hänestä muuttunutta kuvaa. Huomautan kuitenkin, että samaan aikaan myös vasen laita myllyttää osin ihan täyttä puppua, eli heillekään en pysty puhtaita papereita antamaan.
Vaikka itse olen hieman vasemmalle kallellaan, niin toivon hallituksen keräävän rivinsä ja anglismia käyttääkseni saavan paskansa yhteen todella nopeasti, koska hallitusohjelmassa on mielestäni ihan oikeasti hyviäkin ajatuksia. Siksi antaisinkin itse tämänhetkiselle kokoonpanolle mahdollisuuden yrittää. Orpon tarvitsee kuitenkin näyttää huomattavasti parempia johtajuustaitoja ja jämäkkyyttä tai hypätä potalta pois. Nasse-setä -tyyppiset "hyvin, hyvin vihainen"-selittelyt eivät enää tepsi.