Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 386
  • 66 850

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tiedätkö, kuka on Petra Hämäläinen?

En itsekään olisi tiennyt, muistanut..

Hallitseva Miss Suomi, Näin Miss Suomi Petra Hämäläinen käyttää alkoholia: "...jos olen istumassa iltaa" | Seiska
Persoonattomat missit eivät jää mieleen, kun taas särmikkäät ja näyttävät jäävät. Hämäläisen muistaa parhaiten tämän suorastaan Jussi -palkinnon arvoisesta suorituksesta eräässä tv-mainoksessa.



 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Rappukäytäväni hissi on hajonnut ja sattumalta suoraan oveni kohdalle. Pari huoltomiestä on yrittänyt saada hissiä toimimaan ja meteli on kauniisti sanottuna perkeleenmoinen. Toivottavasti he saavat sen toimimaan mahdollisimman nopeasti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Korjausmiehet lopettivat hommansa sitten varttia vaille neljä ja lähtivät viikonlopun viettoon jättäen hissin toimintakyvyttömäksi. Ja tässä talossa on sentään perheellisiä ihmisiä, joilla on lastenvaunuja, eläkeläisiä sekä liikuntarajoitteisia. Haasteellinen viikonloppu edessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitäköhän urheilua sitä tulee kun kesä alkaa ihan just. Mitä seurata kesällä? Ettei nyt ihan tyhjiötä tulisi.

Usein se on sama ongelma. Urheilu jota seurata kesällä vähenee kesäksi. Joskus on ollut poikkeuksia, kun on vaikka kesällä ollut futiksen arvokisat.

Tänä viikonloppuna tulee vielä loppuhuipennus jääkiekon MM-kisoissa mutta sittenkö hiljenee? Lyökö ensi viikon maanantaina karun arjen eteen kun lätkän MM-kisojen kahden viikon mittainen katselu-urakka päättyy.

No, yleisurheilua tulisi mutta se nyt ei minua oikein kiinnosta. Poikkeus on kyllä arvokisat ja niitäkin taisi tänä kesänä olla kalenterissa jos oikein muistan? Sitten NHL:ää pelataan vielä jonkin aikaa kun kausi huipentuu jäljellä oleviin konferenssifinaaleihin ja Stanley cup-finaaleihin. Viime kauden tapaan ajattelin jaksaa katsella tänä vuonna myös nämä finaaliottelut, etenkin jos ne nyt myös tulee Yleltäkin.

Tänä keväänä ja kesänä ajattelin opetella seuraamaan myös pesäpalloa ja Veikkausliigaa. Siitä tulee katselukalenteriin täytettä kun näitä sarjoja katselee. Nytkin pyörii telkkarissa Ruudun kautta Hakan peli. Ja aikeissa on tänä kesänä mennä myös katselemaan joku Hakan peli paikan päällekin. Se vaan että Valkeakoskelle on aika vaikea kulkea täältä Hämeenlinnasta. Täytyy kai Tampereen kautta mennä?

Sitten olisi vielä moottoriurheilu tietenkin. Formulat ja ralli. No juu, jotainhan tässä pitää keksiä seurattavaa kesällekin ettei ihan tyhjän päälle jää. Tämä nyt oli tällainen ulkomuistista vedetty ja kirjoitettu katsanto kesän urheilutarjontaan. Jotain saatoin unohtaa kirjoittamatta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
@vilperi Kuinkas teikäläiseen iskee Jukolan viesti ja ylipäänsä suunnistuksen seuraaminen? Toki kansallisten suunnistuskilpailujen seuraaminen on varsin haasteellista niukasta mediatarjonnasta johtuen, mutta Jukolan viestit tulevat sentään onneksi livenä Ylen kanavilta.

Toinen perinteinen laji, jonka seuraamista suosittelen todella lämpimästi, on Ranskan ympäriajo, joka starttaa heinäkuun ensimmäinen päivä ja kestää aina 23. päivään asti. Se seikka, että suomalaisia harvemmin esiintyy lajisssa voi olla joillekin tärkeä syy vältellä lajin seuraamista, mutta minulle tärkeintä on erinomainen selostus Peter Selinin toimesta sekä alati vaihtuvat maisemat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Kuinkas teikäläiseen iskee Jukolan viesti ja ylipäänsä suunnistuksen seuraaminen? Toki kansallisten suunnistuskilpailujen seuraaminen on varsin haasteellista niukasta mediatarjonnasta johtuen, mutta Jukolan viestit tulevat sentään onneksi livenä Ylen kanavilta.

Toinen perinteinen laji, jonka seuraamista suosittelen todella lämpimästi, on Ranskan ympäriajo, joka starttaa heinäkuun ensimmäinen päivä ja kestää aina 23. päivään asti. Se seikka, että suomalaisia harvemmin esiintyy lajisssa voi olla joillekin tärkeä syy vältellä lajin seuraamista, mutta minulle tärkeintä on erinomainen selostus Peter Selinin toimesta sekä alati vaihtuvat maisemat.

Onhan nuo lajit minulle vähän vieraampia mutta miksei niille voisi antaa mahdollisuutta? Useinhan urheilu ja kilpaileminen mielenkiintoista on. Laji jossa kierretään joku tietty rata ja kilpaillaan siitä kuka on nopein niin onhan sellaista mielenkiintoista seurata.

Kolme kuukautta tässä on edessä aikaa jolloin urheilun seuraamisen kannalta voi olla vähän huteraa, mutta toki kesästäkin on hyvä nauttia jos kelit tuosta joskus vähän taas lämpeneekin. Joskus kyllä ikävöinyt taas alkusyksyäkin ja innostuneisuutta alkavan lätkäkauden ympärillä, mutta onhan siihen vielä matkaa. Tiedä sitten onko se kuinka viisasta ikävöidä jo syksyä, kesän vasta alkaessa.

No, siinäkin on jo ihan kivasti jos oppii innostumaan pesiksen ja Veikkausliigan seuraamisesta. Pesiksessä nyt ei oikein suosikkijoukkuetta ole mutta Veikkausliigassa suosikki on Haka vaikka tänään hävisikin. Helpompi siirtyä seuraamaan lajia jos siitä vielä löytyy oma suosikkijoukkue. Jalkapallossa se on Haka koska Valkeakoski on lähellä Hämeenlinnaa. Olen jo sen takia lapsuudesta alkaen "fanittanut" Hakaa.

No, ei tässä nyt ole kuin kolmisen kuukautta maksimissaan hiukan väljempää urheilun seuraamisessa jos sitäkään. Elokuun lopussa alkaa sitten Kerholla taas harjoituspelit ja alkavat myös koripallon MM-kisat. Ja josko nyt kokeilee seurata myös suunnistusta ja pyöräilyäkin. Tosin pitää olla kai taas eri suoratoistopaketti jos aikoo pyöräilyä seurata. Tarvitsee vissiin olla joku Eurosport tai Discovery.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olihan muuten nättiä tanskalaista äsken Myrstsissä. Sä @Czescku sporailet, et ole siellä missä tapahtuu.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sitä vaan että koripallo on tyhmä laji. Mutta onko lätkäfanit vielä tyhmempiä? Ainakin omaan korvaan Lauri ”Mörkö” Markkanen kuulostaisi todella typerältä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitä vaan että koripallo on tyhmä laji. Mutta onko lätkäfanit vielä tyhmempiä? Ainakin omaan korvaan Lauri ”Mörkö” Markkanen kuulostaisi todella typerältä.
Laurin nimestähän saisi hyvän lempinimen, LaMa.

Joskus muinoin mulla oli kaverina yks Markkanen, sen isän etunimi alkoi O:lla. Niillä luki siis postiluukussa O Markkanen. Kerran siellä rappukäytävässä kulki joku ehkä kuusivuotias lukemassa nimiä. Tuolla kohdalla totesi ”nollamarkkanen”.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli todistettua ilmeinen parisuhteen päättyminen. Täysin minulle tuntemattomia henkilöitä, siis. Hämmentävää, miten nopeasti tilanne kehittyi nollasta sataan ulkopuolisen silmään täysin mitättömästä jutusta; luulin jopa suht pitkään, että kyse oli vain pariskunnan keskinäisestä vitsailusta.

No, eiköhän taustalla ollut jotain isompaa – tai sitten kyse on ns. ruutitynnyripariskunnasta ja illalla ollaankin jo sängyssä. Mistä näitä tietää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minun luona on enemmän naisten pikkuhousuja kuin omiani.
Sama täällä... ja niin kauan asia on ihan kunnossa. kun ne ovat vaimoni.
Jos näin ei olisi, minun on, ainakin tällä hetkellä, vaikea, lähes mahdotonta, keksiä mitään yhtä ja pätevää selitystä ja nimenomaan vaimolleni, kuinka meillä on niin paljon vieraiden naisten pikkuhousuja...

Huh, huh... tuli ihan kylmä hiki pintaan...
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Kertokaapa 2000-luvun aikalaiset, että millainen suhtautuminen oli sen ajan suomalaisilla kiekkoseuraajilla Miikka Kiprusoffiin? Häntä kun ei välttämättä tuo Suomen paidan edustaminen hirveästi napannut. Kieltäytyi kaksista eri olympialaisista. Vuoden 2002 kisoihin ilmeisesti, kun ei ollut tarpeeksi otteluita alla sekä vuoden 2006 kisoihin siksi, kun oli lonkkavammaa. Oliko tuo lonkkavamma oikea vai oliko luokkaa rasmusristolaisen vamma ennen MM-kisoja? Ja olikohan 2002 kieltäytymisen taustalla se, että vuoden 2001 kisoissa Pasi Nurminen oli ykkösmaalivahti eikä hän. Hän kun ei Leijoniin luukkua halua lähteä availemaan kuten olympialaiset 2010 sen osoitti. No sehän menikin sitten niin perkeleen hyvin kuten Yhdysvallat-välierä osoitti.

Kipperistä ei koskaan tullut mitään kansan syvien rivien suosikkia. Mitähän lie hänelle nykyisin kuuluu, taitaa Helsingissä päin asua? Minä olen sen verran nuori, etten kerennyt koskaan Kiprusoffin pelejä nähdä missään, vaan YouTuben ja lehtitietojen varassa menen itse.

Nippelitieto hänestä: Hänen virallinen suku nimi on Kiprusov ja "taitelijanimi" Kiprusoff.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kertokaapa 2000-luvun aikalaiset, että millainen suhtautuminen oli sen ajan suomalaisilla kiekkoseuraajilla Miikka Kiprusoffiin? Häntä kun ei välttämättä tuo Suomen paidan edustaminen hirveästi napannut. Kieltäytyi kaksista eri olympialaisista. Vuoden 2002 kisoihin ilmeisesti, kun ei ollut tarpeeksi otteluita alla sekä vuoden 2006 kisoihin siksi, kun oli lonkkavammaa. Oliko tuo lonkkavamma oikea vai oliko luokkaa rasmusristolaisen vamma ennen MM-kisoja? Ja olikohan 2002 kieltäytymisen taustalla se, että vuoden 2001 kisoissa Pasi Nurminen oli ykkösmaalivahti eikä hän. Hän kun ei Leijoniin luukkua halua lähteä availemaan kuten olympialaiset 2010 sen osoitti. No sehän menikin sitten niin perkeleen hyvin kuten Yhdysvallat-välierä osoitti.

Kipperistä ei koskaan tullut mitään kansan syvien rivien suosikkia. Mitähän lie hänelle nykyisin kuuluu, taitaa Helsingissä päin asua? Minä olen sen verran nuori, etten kerennyt koskaan Kiprusoffin pelejä nähdä missään, vaan YouTuben ja lehtitietojen varassa menen itse.

Nippelitieto hänestä: Hänen virallinen suku nimi on Kiprusov ja "taitelijanimi" Kiprusoff.
Karjalalippiksillä se suhtautuminen oli aika samanlaista kuin Ristolaiseenkin. Yleisin mielipide ja ihmettelyn aihe taisi olla se, että Kiprusoff lomailee mielummin Karibialla kuin edustaa Suomea mm-kisoissa. Sitähän ei kukaan tietysti huomioinut, että taisi olla vammaa ja sopimus katkolla ja lähemmäs 100 pelattua peliä kauden aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös